Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hardlopen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: hardlopen

    Altijd dezelfde parcour vind ik saai. Ik heb in landbouw gebied /langs de snelweg en op openbare wegen gelopen. Dus lekker diverse rondje
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

    Comment


    • #32
      Re: hardlopen

      Hier ook wel redelijk wat bezig met lopen nu.
      Vorig jaar een eerste marathon gedaan (na gebrekkige training, jammer genoeg), dit jaar gaan we proberen op 4 augustus in Schotland wat te lopen in de "highlands"


      Ik loop nu zo'n 4 (à 5x) per week, zo'n 60-70km per week momenteel.

      Water neem ik mee op de langere trainingen in een rugzak (waterzak en drinkfles vooraan) ook handig om na het werk de gewone kledij thuis te krijgen en te wennen aan de rugzak want die zal in Schotland zeker nodig zijn.
      My photo's

      Comment


      • #33
        Re: hardlopen

        Doe je goed 515. Ik ga zo is met iemand hardlopen.
        Maar afgelopen week heb ik ook weer is zo'n 30 a 35km gelopen over 3 dagen verspreid. Waarvan hierboven de kortste traject staat. Langste was 13,x km

        Ik ga zo eens een Camelback uitproberen, ik mag er eentje lenen van een collega. Kijken of ik het fijn vind.
        Waar een wil is, is een weg
        ---------------------------------

        Comment


        • #34
          Re: hardlopen

          Roeien zal zeker goed zijn omdat je je hele lichaam inclusief arm en beenspieren gebruikt. Enkel opletten met de rug!

          Maar altijd rustig opbouwen, en als het slecht aanvoelt is een dagje pauze geen slecht gedacht.
          In het begin is het zelfs beter om niet elke dag te trainen.

          Comment


          • #35
            Re: hardlopen

            Vandaag is gelopen met de camelback, nou dat was niet bepaald een succes story.
            Waar een wil is, is een weg
            ---------------------------------

            Comment


            • #36
              Re: hardlopen

              Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
              Vandaag is gelopen met de camelback, nou dat was niet bepaald een succes story.
              Waarschijnlijk door het klotsen? Als je de zak gevuld heb moet je de zak eens omdraaien en de lucht er uit zuigen.

              Als de zak niet goed zit moet je de bandjes wat aanpassen.
              "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
              500px

              Comment


              • #37
                Re: hardlopen

                Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                Doe je goed 515. Ik ga zo is met iemand hardlopen.
                Maar afgelopen week heb ik ook weer is zo'n 30 a 35km gelopen over 3 dagen verspreid. Waarvan hierboven de kortste traject staat. Langste was 13,x km

                Ik ga zo eens een Camelback uitproberen, ik mag er eentje lenen van een collega. Kijken of ik het fijn vind.
                Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                Vandaag is gelopen met de camelback, nou dat was niet bepaald een succes story.
                Thanks.

                Hoe kwam het dat het niet zo goed ging?
                My photo's

                Comment


                • #38
                  Re: hardlopen

                  Rugzak kreeg ik niet zo goed en mijn houding was niet zo goed.
                  Waar een wil is, is een weg
                  ---------------------------------

                  Comment


                  • #39
                    Re: hardlopen

                    Ik doe atletiek, afstandlopen, geen wedstrijden, 4 keer per week trainen. Ongeveer 60 km per week (als er niets tussenkomt). Rustige duurloop 12, snelle duurloop 15, interval 17-18 per uur.

                    Ik neem nooit water mee, tenzij het 27 graden is en ik 20 km zou lopen, maar dan wacht ik liever tot 's avonds laat.
                    Gewoon op voorhand genoeg drinken.

                    Ik heb een Polar M400. Standaard loop hartslagmeter. Gebruik enkel de chronometer, bijna nooit de hartslagband. Na zoveel jaar ken je je lichaam wel.

                    Er zullen er sneller zijn dan mij, en anderen trager. Boeien. Feit dat je loopt is al de max, gewoon slim lopen en naar je lichaam luisteren.

                    V

                    Comment


                    • #40
                      Re: hardlopen

                      Ik was afgelopen zaterdag al om 8 uur in de ochtend vertrokken, om de warmte voor te wezen. Maak nu steeds vaker een tocht van tussen de 10 en 15km.
                      Waar een wil is, is een weg
                      ---------------------------------

                      Comment


                      • #41
                        Re: hardlopen

                        Een mooie evolutie!

                        Ik doe dat af en toe ook wel eens 's morgens, maar bijna nooit op een nuchtere maag. Is iets met je lichaam dat optimaal moet kunnen teren op (sport)voeding en vocht en zo weinig mogelijk op de reserves van je lichaam zelf.

                        V
                        Last edited by Valvert; 23 april 2018, 20:34.

                        Comment


                        • #42
                          Re: hardlopen

                          Mannen lichaam verbranden eerder vet op een nuchtere maag en vrouwen eten juist weer wat beter van te voren.
                          Waar een wil is, is een weg
                          ---------------------------------

                          Comment


                          • #43
                            Re: hardlopen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                            Mannen lichaam verbranden eerder vet op een nuchtere maag en vrouwen eten juist weer wat beter van te voren.
                            Klopt inderdaad, als ik met verlof ben doe ik dat ook meestal vóór het ontbijt. Maar als dat voor vrouwen anders zou zijn betwijfel ik wel. Is daar trouwenseen wetenschappelijke verklaring voor?
                            Vet verbranden is natuurlijk één zaak, vermageren een andere. Met gewoon wat gaan sporten ga je niet vermageren tenzij je marathons zou gaan lopen of uren op de fiets zitten , daarvoor moet je diëten.
                            Ben zelf momenteel een paar kilo's te zwaar en doe nog steeds sport zoals ik al altijd heb gedaan. Na de winter pas ik mijn eetgewoontes wat aan. Veel verse salades, minder deegwaren, alcohol beperken en suikers vermijden. Binnen een paar weken zie je al het verschil.
                            Last edited by enero; 24 april 2018, 10:09.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • #44
                              Re: hardlopen

                              Vet verbranden is één zaak, een wedstrijd lopen of optimaal presteren natuurlijk wat anders.
                              Ik heb altijd meegekregen dat je als je vaak op een nuchtere maag loopt, je lichaam sneller je lichaamsreserves aanspreekt ipv hetgeen je at of dronk.
                              Wat je prestaties niet ten goede komt.

                              V

                              Comment


                              • #45
                                Re: hardlopen

                                Om het feest van de arbeid te vieren heb ik zojuist een marathon geroeid.
                                Officieel begint het Global roei seizoen op 1 mei.
                                Dit was mijn eerste FM van 42.195m!

                                Ik heb mijn vooropgezette tijd behaalt.


                                (Deze link laat meer resultaten zien met de tijd en het aantal deelnemers.)

                                Ben tevreden over mijn resultaat.

                                Comment

                                Working...
                                X