Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hakselaar

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hakselaar

    Wie heeft ervaring met een hakselaar voor gewoon snoeiafval? Wat zijn goede merken?
    Welk advies geven jullie voor aankoop? wals of snijmessen?
    Voor - en nadelen?

  • #2
    Re: Hakselaar

    Eliet is één van de betere merken...

    Bij ELIET maken we innovatieve en kwalitatieve tuinmachines. Van houtversnipperaars tot gazonzaaimachines bent u bij ons aan het juiste adres. Al onze machines worden ontwikkeld en geproduceerd in Belgie!
    BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

    Comment


    • #3
      Re: Hakselaar

      Bosch werkt goed voor zijn prijs.
      Kijk vooral uit naar her E-keurmerk en het maximum geluid dat het maakt.
      Bijna alle gemeenten doen acties waardoor je 10% met maximum 100€ terugbetaald krijgt als je hakselaar aan bepaalde voorwaarden voldoet ... kijk dus eerst eens in je eigen gemeente of dit ook zo is in 2008.
      Last edited by VerSeg; 28 september 2008, 19:06.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Hakselaar

        Hier ook Eliet, wij hebben de Primo in Oosterzele & de Major in Maldegem.

        Comment


        • #5
          Re: Hakselaar

          Wij hebben er een van Viking, het tuinassortiment van Stihl. Als ik me niet vergis is het deze (staat nu bij mijn vader)
          Gekocht in een winkel die ook Eliet verkoopt, en zij hebben ons Viking aangeraden als betaalbaar alternatief voor Eliet. Tot vandaag zijn we nog steeds heel content met die keuze.

          Peter

          Comment


          • #6
            Re: Hakselaar

            Heb je veel snoeihout ?
            Ik heb zo eentje uit de Aldi meegebracht en die doet zijn werk perfect.
            Merk naam is een onbekende maar is evenwaardig aan een Bosch Bosch AXT 2200 HP
            Het is een maalder en werkt perfect voor kleine tuinen, vroeger moest ik eenmaal per jaar naar het
            containerpark maar nu maal ik alles en gebruik dat als grond beschermer tegen de vorst of onkruid
            Ge ziet dat ge tussen de pattatten en groenten van de aldi ook wel eens iets goed kan vinden dat goedkoop is en zijn werk perfect doet

            Comment


            • #7
              Re: Hakselaar

              Oorspronkelijk geplaatst door Johnny K Bekijk bericht
              Heb je veel snoeihout ?
              Ik heb zo eentje uit de Aldi meegebracht en die doet zijn werk perfect.
              Merk naam is een onbekende maar is evenwaardig aan een Bosch Bosch AXT 2200 HP
              Het is een maalder en werkt perfect voor kleine tuinen, vroeger moest ik eenmaal per jaar naar het
              containerpark maar nu maal ik alles en gebruik dat als grond beschermer tegen de vorst of onkruid
              Ge ziet dat ge tussen de pattatten en groenten van de aldi ook wel eens iets goed kan vinden dat goedkoop is en zijn werk perfect doet
              Ik heb ook zo een goedkoop geval (walssysteem, Einhell) en dat doet het tot nu toe bijzonder goed ... en ik heb niet eens zo een kleine tuin ! De compostbergen stapelen zich dus op maar het bespaart ettelijke ritten naar het containerpark .. en BTW voor de prijs van 1, daargelaten kwaliteitsverhakselaar, van Eliet kan ik er 4 van Einhell kopen gaat een Eliet dan ook 4x langer mee ?
              FWIW

              Comment


              • #8
                Re: Hakselaar

                Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                en BTW voor de prijs van 1, daargelaten kwaliteitsverhakselaar, van Eliet kan ik er 4 van Einhell kopen gaat een Eliet dan ook 4x langer mee ?
                FWIW
                't Is een kwestie van capaciteit & snelheid hé, niet van langer meegaan.

                Comment


                • #9
                  Re: Hakselaar

                  Ik heb er zelf geen, maar heb er wel al een paar keer geleend en gehuurd.

                  Vermijd de toestellen met een snel ronddraaiend mes. Mes wordt bot, moet geslepen worden, en het werkt niet praktisch.

                  Een walssysteem is echt het beste vind ik. Als er op staat dat je takken van 5 cm er door krijgt, dan gaan die er ook gemakkelijk door. Toestel is veilig, en je moet het ook niet echt reinigen.

                  Veel plezier ermee.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hakselaar

                    Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                    Ik heb ook zo een goedkoop geval (walssysteem, Einhell) en dat doet het tot nu toe bijzonder goed ... en ik heb niet eens zo een kleine tuin ! De compostbergen stapelen zich dus op maar het bespaart ettelijke ritten naar het containerpark .. en BTW voor de prijs van 1, daargelaten kwaliteitsverhakselaar, van Eliet kan ik er 4 van Einhell kopen gaat een Eliet dan ook 4x langer mee ?
                    FWIW
                    Eliet is Belgisch hé. De Belgische ondernemingen nu en dan eens sponsoren kan geen kwaad in tijden van "crisis" ;-).
                    Groeten,

                    Polleke

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hakselaar

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                      Ik heb er zelf geen, maar heb er wel al een paar keer geleend en gehuurd.

                      Vermijd de toestellen met een snel ronddraaiend mes. Mes wordt bot, moet geslepen worden, en het werkt niet praktisch.

                      Een walssysteem is echt het beste vind ik. Als er op staat dat je takken van 5 cm er door krijgt, dan gaan die er ook gemakkelijk door. Toestel is veilig, en je moet het ook niet echt reinigen.

                      Veel plezier ermee.
                      Voilà Tommie.
                      Ik zou ook huren.
                      Hoeveel keer per jaar heb je zo'n toestel nodig?
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hakselaar

                        Hier ook Eliet.
                        Geweldige hakselaar voor de grotere tuin ! (major)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hakselaar

                          heb er één van de macro,merk :top craft
                          doet al een paar jaartjes z'n werk prima,en heb hier heel wat snoeiafval!
                          als je 'm eens wil bekijken,doe maar een mailke,is maar een goei 3a 4 km van bij u!
                          grts; M

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hakselaar

                            Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                            Eliet is Belgisch hé. De Belgische ondernemingen nu en dan eens sponsoren kan geen kwaad in tijden van "crisis" ;-).
                            't Is zoals mijne maat altijd zegt "Ik gun iedereen een goed belegde boterham maar als er twee lagen boter en twee lagen ham op moeten dan wordt er iemand bij de neus genomen" (hij zegt het normaal iets minder genuanceerd)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hakselaar

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                              I
                              Vermijd de toestellen met een snel ronddraaiend mes. Mes wordt bot, moet geslepen worden, en het werkt niet praktisch.

                              Een walssysteem is echt het beste vind ik. Als er op staat dat je takken van 5 cm er door krijgt, dan gaan die er ook gemakkelijk door. Toestel is veilig, en je moet het ook niet echt reinigen.
                              Volledig mee akkoord. Ik had eerst het type met snel ronddraaiend mes maar dat wordt snel bot, verstopt heel snel en bleek uiteindelijk zijn geld niet waard.
                              Ik heb er nu een met een wals systeem en ben daar heel tevreden over.

                              Comment

                              Working...
                              X