Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

GSP ontvanger + Houder voor Dell X51 PDA

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • GSP ontvanger + Houder voor Dell X51 PDA

    Hallo,

    Sinds vandaag ben ik de trotse eigenaar van een PDA, type Dell X51.
    Mijn baas deed me deze kado.

    Nu zou ik hierop graag Tomtom zetten.

    Hiervoor heb ik een goede houder voor in de wagen nodig met sigarettenoplader + GPS ontvanger.

    Heeft er iemand gebruikservaringen?

    Sven

  • #2
    Re: GSP ontvanger + Houder voor Dell X51 PDA

    BRODIT houder voor de auto, samen met hun proclip systeem, ik wil niets anders meer. op maat voor elke PDA, connector zit in de houder, dus geen gefoefel met kabels, inschuiven en klaar.

    de proclip voor de bevestiging is op maat van je auto, je hoeft deze dan niet te beschadigen.

    als receiver, kies een merk, holux, rikaline, haicom,...

    Comment


    • #3
      Re: GSP ontvanger + Houder voor Dell X51 PDA

      ga je tomtom gebruiken? want iGO is een zeer degelijk alternatief !
      Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

      Comment


      • #4
        Re: GSP ontvanger + Houder voor Dell X51 PDA

        Ook zeer tevreden van m'n Brodit clip + houder voor een oudere versie PDA (Dell Axim X5).

        Zie foto 1 en foto 2

        Je kan kiezen voor verschillende bevestigingsplaatsen in je auto (afhankelijk van merk/model). Alles eenvoudig op te zoeken op www.brodit.com

        De houder + clip heb ik trouwens besteld in een Belgacom Teleboetiek.
        Ik heb er eentje met apart kabeltje (sigarettenaansteker-12V), omdat ik dat toch niet continu nodig heb.

        Als GPS-ontvanger heb ik een CF-adapter van Haicom, héél tevreden over !
        En ik gebruik nog steeds TomTom Navigator 5 (5.2)... geen klagen over...
        Jan
        www.travelspot.be - iets nodig ? - best of ...

        Comment


        • #5
          Re: GSP ontvanger + Houder voor Dell X51 PDA

          misschien ook eens gaan zien bij seidio

          Comment


          • #6
            Re: GSP ontvanger + Houder voor Dell X51 PDA

            Sven ,wel opletten dat je de gps ontvanger met Sirff III koopt deze heeft een veel beter verbinding met de Satalieten, ik heb een GPs ontvanger met Sirff II en 1 met Sirff III en dat is een groot verschil in stabiliteit
            D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
            www.langenacker.nl

            Comment


            • #7
              Re: GSP ontvanger + Houder voor Dell X51 PDA

              Zouden jullie een vaste staander (type proclip) aanraden of toch maar een zuignap type?

              Sven

              Comment


              • #8
                Re: GSP ontvanger + Houder voor Dell X51 PDA

                Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels Bekijk bericht
                Zouden jullie een vaste staander (type proclip) aanraden of toch maar een zuignap type?

                Sven
                Sven,

                Ik heb ondertussen de Tomtom Go II aangeschaft en die werkt met het zuignaptype . . . meer dan stevig genoeg en iedere keer gemakkelijk te verwijderen en opnieuw weer aante brengen.
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                Comment


                • #9
                  Re: GSP ontvanger + Houder voor Dell X51 PDA

                  Hey Sven,

                  ik heb een dell axim 50v en ik gebruik ook een Brodit clip om hem vast te zetten. Vroeger had ik een zuignaphouder (meegelverd door Dell) maar nadat deze stuk is gegaan heb ik me dus de Brodit variant genomen.

                  Voordelen van deze clip zijn:
                  1. geen trillingen! Gps zit heel goed vast en het scherm blijft steeds duidelijk leesbaar. Dit verschil vand ik erg groot in vgl met een zuignaphouder. Hoewel ik er bij moet vertellen dat die van mij weel geen topkwaliteit was.
                  2. Plaats op het dashboard: bij Brodit heb je steeds een aantal mogelijkheden waar je de clip wilt plaatsen. De GPS zit op dichter bij je dan bij een zuignaphouder, en het geheel komt erg verzorgd over. Voorbeelden vindt je terug op www.brodit.com Je kan zelfs zoeken op per auto over hoe wat en waar hem te plaatsen.

                  Nadelen:
                  1. Als je de GPS in een ander voertuig wilt meenemen heb je natuurlijk een probleem...


                  Gr,

                  Erik

                  Comment


                  • #10
                    Re: GSP ontvanger + Houder voor Dell X51 PDA

                    Hello,

                    Ik geef de voorkeur aan bluetooth GPS ontvangers (heb een Axim X50 ). Ik heb een SIRF III ontvanger (er zijn ondertussen recentere chipsets).

                    Als je auto-laders wil kopen moet je wel wat opletten, want als ze niet krachtig genoeg zijn zal je axim enkel laden als hij uit staat. Ook als je USB Sync/Charge-kabels koopt met een cigarenaansteker naar USB adapter moet je oppassen. Ik heb een charge-kabel met USB waarmee ik niet kan synchroniseren + een cigarenaansteker naar USB omvormer die minstens 2A levert (daar moet je op letten). Meer details vind je hier: http://www.aximsite.com/boards/showthread.php?t=64935

                    Kijk ook eens in hun review sectie, ze hebben al een aantal GPS-ontvangers + windshield mounts getest: http://www.aximsite.com/articles/ind...laycat&catid=3
                    ---
                    Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
                    http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

                    Comment


                    • #11
                      Re: GSP ontvanger + Houder voor Dell X51 PDA

                      Oorspronkelijk geplaatst door baldie Bekijk bericht
                      misschien ook eens gaan zien bij seidio
                      Ik heb de Seido in combinatie met Axim x50v
                      Is met ingebouwde luidspreker

                      Comment


                      • #12
                        Re: GSP ontvanger + Houder voor Dell X51 PDA

                        Iemand een idee wat dit allemaal moet kosten?
                        Ik heb zelf ook nog een Ipaq 4150 (met Bluetooth en Wifi) liggen en denk al een hele tijd na over de aankoop van een GPS-system.

                        De vraag stelt zich of de afzonderlijke aanschaf van goede software (detail Europa) + de GPS-muis + de houder + voedingskabel naar 12V stekker opweegt tegen een all in one systeem dat misschien gebruiksvriendelijker is en stabieler draait (want specifiek daarvoor gemaakt).

                        Opgelet, dit is geen oordeel, enkel een vraag aan diegenen die misschien reeds de "oefening" deden om dit uit te zoeken.

                        Groetjes,

                        Riho.
                        Nikon Z6 II & D500 + Nikon 24-70mm + Nikon 28-300mm + Nikon 70-200mm 2.8 VRII + Sigma 180mm macro 1:1 f3.5 APO EX DG HSM + SB900
                        Drone piloot A2/A3 met DJI Mavic 2 Pro

                        Comment


                        • #13
                          Re: GSP ontvanger + Houder voor Dell X51 PDA

                          proclip 25 euro
                          holder afhankelijk van model (speaker, geen speaker, ingebouwde connector, doorschakelconnector...) tussen de 30 en 100 euro

                          gps receiver 70 tot 250 euro...

                          soms kan je op ebay brodit houders vinden voor een appel en een ei
                          Last edited by grootmogol; 18 april 2007, 14:33.

                          Comment


                          • #14
                            Re: GSP ontvanger + Houder voor Dell X51 PDA

                            Ik zie dat een TOM TOM 6 navigator met bluetooth antenne al 250€ kost ... en die is dan wel compleet (was er nog aan te kort, voor zo'n prijs). Een TomTom One kost dan 335€ ... Weet iemand wat hier de juiste keuze is?

                            Ik ben geneigd te denken de tom tom one.

                            Groeten,

                            Riho
                            Nikon Z6 II & D500 + Nikon 24-70mm + Nikon 28-300mm + Nikon 70-200mm 2.8 VRII + Sigma 180mm macro 1:1 f3.5 APO EX DG HSM + SB900
                            Drone piloot A2/A3 met DJI Mavic 2 Pro

                            Comment


                            • #15
                              Re: GSP ontvanger + Houder voor Dell X51 PDA

                              Oorspronkelijk geplaatst door Riho Bekijk bericht
                              Ik zie dat een TOM TOM 6 navigator met bluetooth antenne al 250€ kost ... en die is dan wel compleet (was er nog aan te kort, voor zo'n prijs). Een TomTom One kost dan 335€ ... Weet iemand wat hier de juiste keuze is?

                              Ik ben geneigd te denken de tom tom one.

                              Groeten,

                              Riho
                              Kijk eens naar de data van de kaarten die TomTom One.

                              Beide hebben voor en nadelen, met een PDA kan je veel meer dan met een TomTom One, maar die TomTom zal zijn navigatie toepassing waarschijnlijk sneller geladen hebben.

                              Als je in je PDA een grote CF/SD kaart steekt heb je ineens ook een MP3 speler. Je kan er ook Video's op afspelen (mits correct geencodeerd), ik heb zo op lange treinritten al wat tijd verdreven met een filmpje op mijn PDA te bekijken. Ook je fotos kan je op een iets groter scherm bekijken dan op je camera. Daarenboven zit je niet vast aan een leverancier van navigatie software: Je kan de software installeren die je wil. Daarnaast heeft je PDA ook WiFi (om bvb van op vakantie snel een post te doen op BD ) kalender en e-mail functionaliteit...

                              Met andere woorden: Je krijgt extra design en flexibiliteit voor een hogere prijs en hogere laadtijd van je navigatie applicatie.
                              ---
                              Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
                              http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

                              Comment

                              Working...
                              X