Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 1 van 3 1 2 3 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 75

Standaard Gratis met de trein linkje.

De rechtstreekse site is deze:
    https://www.hello-belgium.be/
    Edit : link gecorrigeerd, verkorte werkte niet meer.
    Laatst gewijzigd door VerSeg; 1 september 2020 om 10:05
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Standaard Re: Gratis met de trein linkje.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    De rechtstreekse site is deze:
    https://hello-belgium.be

En dan krijg ik een mooi leeg wit scherm...
    BD0473BE / www.nete.be
    Lumix G90 / Lumix GM5
    12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Ik ook!
    BD1166BE. CANON camera's (7D, 350D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  Intel iMac 27" 3,4GHz 16GB RAM - 2TB HD (0SX 10.15.7) - iPhone XR (iOS 14.3) + iPad5 WiFi (iPadOS 14.3)

Zwart zou racistisch zijn.
    Heb daar gisteren nog de aanvraag op gedaan.
    Aangepaste link:
    Deze zal nu wel werken.
    Laatst gewijzigd door VerSeg; 1 september 2020 om 10:06
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Heb daar gisteren nog de aanvraag op gedaan.
    Aangepaste link:
    Deze zal nu wel werken.
    Yep, die werkt, en deze ook: https://hello-belgium.be/#/
    BD1166BE. CANON camera's (7D, 350D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  Intel iMac 27" 3,4GHz 16GB RAM - 2TB HD (0SX 10.15.7) - iPhone XR (iOS 14.3) + iPad5 WiFi (iPadOS 14.3)

Die website is weer op zijn Belgisch. Gefoefel en gepruts van de bovenste plank.
    Tevens heb ik sterke bedenkingen over de privacy.

Je moet cookies aanvaarden of de site werkt niet.
    Als je dan kijkt welke cookies er installeert worden... fb tracking en zo... Wat doet dat op die site?
    Tevens zitten er cookies tussen met een levensduur van wel 10 jaar tot levenslang!

Ik heb ook mijn bedenkingen bij de toegang van de NMBS tot de nationale database van persoonsgegevens. Zo weten ze je rijksregisternummer, naam, adres zomaar op te kunnen vragen.
    Ik vind dat best niet ok.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
    Die website is weer op zijn Belgisch.
    Inderdaad, ze gaan zelfs binnen de 72 uur een bevestigingsmail sturen.
    BD0473BE / www.nete.be
    Lumix G90 / Lumix GM5

Jongens, toch. Niemand verplicht je om dit gratis railpass aan te vragen. Ze hebben je rijksregisternr nodig zodat de aanvraag slechts éénmalig kan geberuen met opvolgen van je leeftijd.
    Coockies kan je ook uit schakelen tot de meest noodzakelijke functies. Indien je dit niet kan aanvaarden moet je maar geen aanvraag doen.
    Niettegenstaande de kritiek doe je toch wel de aanvraag ...
    Ik heb wel een vraag naar hun traject-definitie. Je kan per maand 2 trajecten doen. Is dat dan juist een trip naar bv koot-de nievers. Eenjte heen en eentje terug wat dan telt voor twee verplaatsingsticketten of kan je 2x per maand naar koolt-de nievers en spreken we van 4 gebruikte tripbiljetten.
    https://www.fotospotter.be
    1% van iets is meer dan 100% van niets - koplopers in een kudde lopen zelden in de str*nt

Eén maal heen en één maal terug. Dat zijn 2 trajecten.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
    Jongens, toch. Niemand verplicht je om dit gratis railpass aan te vragen. Ze hebben je rijksregisternr nodig zodat de aanvraag slechts éénmalig kan geberuen met opvolgen van je leeftijd.
    Coockies kan je ook uit schakelen tot de meest noodzakelijke functies. Indien je dit niet kan aanvaarden moet je maar geen aanvraag doen.
    Niettegenstaande de kritiek doe je toch wel de aanvraag ...
    Ik heb wel een vraag naar hun traject-definitie. Je kan per maand 2 trajecten doen. Is dat dan juist een trip naar bv koot-de nievers. Eenjte heen en eentje terug wat dan telt voor twee verplaatsingsticketten of kan je 2x per maand naar koolt-de nievers en spreken we van 4 gebruikte tripbiljetten.
    Je kan maximaal 1 heen en terug verplaatsing doen per persoon/ per maand.
    Je krijgt 6 maand - dus 12 enkele verplaatsingen of 6 retour om dit te doen.
    Let wel: enkel geldig na 9u in de week.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Je moet cookies aanvaarden of de site werkt niet.
    Als je dan kijkt welke cookies er installeert worden... fb tracking en zo... Wat doet dat op die site?
    Als je opgescheept zit met FB cookies, dan heb je die zelf wel aanvaard.
    Met enkel de noodzakelijke cookies zit FB er toch niet bij?
    Waarvoor die dient, dat staat ook vermeld.

Ik heb ook mijn bedenkingen bij de toegang van de NMBS tot de nationale database van persoonsgegevens. Zo weten ze je rijksregisternummer, naam, adres zomaar op te kunnen vragen.
    Ik vind dat best niet ok.
    Je naam moet je zelf al invullen, die geef je dus zelf ook al op.
    Verder verklaar je ook zelf akkoord te gaan dat ze de gegevens verwerken met als doel de service te bieden die je zelf aanvraagt.
    Hun privacybeleid staat ook vermeld.

« Met uitzondering van je e-mailadres, worden je persoonsgegevens die je aan NMBS bezorgt bewaard tot 31 mars 2021. De gegevens uit het Rijksregister (zoals naam, voornaam, hoofdverblijfplaats en datum van overlijden) worden bewaard tot 31 oktober 2020. »

Al bij stil gestaan dat je bij elke webshop ook je adres en al opgeeft ... die hebben dat dan ook.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Is daar iets mis mee?
    Je aanvraag wordt verwerkt, wordt geverifieerd en dan bevestigd.
    Door 72 uur op te geven overbruggen ze o.a. de we’s indien iemand de laatste minuut van de werkweek een aanvraag doet.
    Als ze die vermelding niet maken, dan hangt de helft binnen de vijf minuten al aan de telefoon of proberen ze 36 keer opnieuw te registreren.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Is daar iets mis mee?
    Je aanvraag wordt verwerkt, wordt geverifieerd en dan bevestigd.
    Door 72 uur op te geven overbruggen ze o.a. de we’s indien iemand de laatste minuut van de werkweek een aanvraag doet.
    Als ze die vermelding niet maken, dan hangt de helft binnen de vijf minuten al aan de telefoon of proberen ze 36 keer opnieuw te registreren.
    Bij 99,99% van alle inschijvingen, aankopen e.d.krijg je na enkele seconden tot enkele minuten een bevestiging.
    Dat bedoel ik. Het is geen probleem, maar geeft een beetje de indruk dat ze daar nog alle aanvragen handmatig behandelen. Je opmerking ivm een weekend wijst trouwens ook in die richting...
    Als het dus zou gaan zoals tegenwoordig in 99,99% van de gevallen moeten ze ook geen resem telefoons verwachten hé
    BD0473BE / www.nete.be
    Lumix G90 / Lumix GM5

Bij 99,99% van alle inschijvingen, aankopen e.d.krijg je na enkele seconden tot enkele minuten een bevestiging.
    Uiteraard, omdat de handelaar enkel de bevestiging van de betaling nodig heeft, van wie of waar die komt is zijn probleem niet, evenzeer hoeft die zich niets aan te trekken van de correctheid van adresgegevens of opgegeven naam, die moeten niet opgevraagd worden bij het rijksregister.
    Situatie is heel anders.
    Dat je aanvraag geregistreerd is, dat krijg je meteen online te zien ... desnoods maak je een screenshot (doe ik ook op andere websites).
    Dat bedoel ik. Het is geen probleem, maar geeft een beetje de indruk dat ze daar nog alle aanvragen handmatig behandelen. Je opmerking ivm een weekend wijst trouwens ook in die richting...
    Het staat toch duidelijk aangegeven dat ze voor de opvraging van adresgegevens aan de hand van het rijksregister samenwerken met derde partijen ... ze zijn dus ook afhankelijk van de service van derden en de daaraan gekoppelde SLA’s.
    Het is niet omdat men binnen de 72 uur een mail gaat sturen dat het allemaal 72 uur duurt om te verwerken.
    Als het dus zou gaan zoals tegenwoordig in 99,99% van de gevallen moeten ze ook geen resem telefoons verwachten hé
    Maar idem, CB of anderen kijken enkel of de betaling lukt ... de rest is niet hun zorg als de klant verkeerde gegevens opgeeft.
    Dat is in het geval van die treintickets wel heel anders ... er moet bevestigd worden dat je nog leeft, je leeftijd moet nagekeken worden en je adresgegevens opgevraagd en er niet gefraudeerd wordt.
    Dat je aanvraag verwerkt is, dat zie je meteen online ... maar daarmee is nog niet alles nagekeken (ook al kan dat grotendeels automatisch).
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Dat je aanvraag verwerkt is, dat zie je meteen online ... maar daarmee is nog niet alles nagekeken (ook al kan dat grotendeels automatisch).
    Inderdaad Verseg, ik denk niet dat het rijksregister ook zomaar automatisch kan geraadpleegd worden. Dat mag ook niet, zelfs als je gemachtigd bent om het rijksregister te raadplegen zoals politie, gemeenteambtenaren,.... mag het enkel om de juiste reden en moet gerechtvaardigd zijn. Dus een reden dat het even kan duren.
    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
    Inderdaad Verseg, ik denk niet dat het rijksregister ook zomaar automatisch kan geraadpleegd worden. Dat mag ook niet, zelfs als je gemachtigd bent om het rijksregister te raadplegen zoals politie, gemeenteambtenaren,.... mag het enkel om de juiste reden en moet gerechtvaardigd zijn. Dus een reden dat het even kan duren.
    Het eerste plan was dat elke Belg, willen of niet, tickets ging toegestuurd krijgen (zonder aanvraag). Men is daar terecht van afgestapt, maar nu slaat de slinger een beetje door naar de andere kant. Controle op controle op controle.
    Nu ja, we laten er onze slaap niet voor hoor, maar ik blijf het wel een beetje grappig vinden.
    BD0473BE / www.nete.be
    Lumix G90 / Lumix GM5

Het eerste plan was dat elke Belg, willen of niet, tickets ging toegestuurd krijgen (zonder aanvraag). Men is daar terecht van afgestapt, maar nu slaat de slinger een beetje door naar de andere kant. Controle op controle op controle.
    Nu ja, we laten er onze slaap niet voor hoor, maar ik blijf het wel een beetje grappig vinden.
    En waarom denk je dat ze die controle doen?
    Inderdaad ... omdat er anders meer bedrog is dan wat anders.
    Er zijn er altijd die er in slagen om tien aanvragen te doen ... een schrijffout in je eigen naam is al genoeg om iemand anders te zijn in niet gecontroleerde databases.
    Idem met mindervaliden parkeerkaarten ... van overleden familieleden om toch maar ergens gratis en beter te kunnen parkeren.
    Niet iedereen is zo, maar we zijn er allen de dupe van.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Waar maken jullie jullie toch over druk ?
    1) 't is gratis en 't is nu nog niet goed
    2) je kan inschrijven voor iets dat pas kan gebruikt worden in oktober en 't is blijkbaar nog niet rap genoeg ..
    3) Het is wel de overheid die de biljetten betaald en niet op rekening van NMBS. Vandaar de koppeling naar overheidsdatabse om correctheid na te checken. Naam, adres, leeftijd ... Als Belg zijn we gekend om de achterdeur meer te gebruiken dan de voordeur en dat wil men nu juist niet. Enkel binnen via de voordeur en dat is wel een goede en unieke sleutel.

De komkommertijd duurt dit jaar blijkbaar bij velen heel wat weken, maanden.

Allee, de 1ste sakker- en klaagfase is begonnen.
    Vanaf volgende week kan dan de 2de fase beginnen met als hoofdobject 'Bpost' omdat de tiketten er nog niet zijn, ze er gewoonweg niet zijn (wie kan het tegendeel bewijzen) ...
    In oktober start dan de 3de fase bij de NMBS wegens onveilig Corona-rijden, overvolle treinen, vertragingen ... noem maar op.
    https://www.fotospotter.be
    1% van iets is meer dan 100% van niets - koplopers in een kudde lopen zelden in de str*nt

Ik denk dat je niet goed kan inschatten waar de problemen net zitten Wim.

De kwestie is dat de rijksregister database niet in handen hoort te zijn van een "private" speler.
    Kans op misbruik is bijzonder groot. Het is niet ondenkbaar dat er een werknemer even een copytje van trekt.
    Met die gegevens kan men al behoorlijk wat identiteitsfraude doen. Ik denk dat je het veiligheidsrisico teveel onderschat. Zeker in deze gekke tijden.

Tevens hoort men daar geen tracking cookies en facebook trackingpixel op te plaatsen. Het zijn hun zaken niet. Een website kan prima werken zonder die meuk er op.

Gezien de website weer belgisch knutselwerk is kan je er zo van op aan dat het lek is van hier tot in Tokio. Als er daar een slimmen (hacker) zijn gedachten op zet dan lijkt het mij niet onwaarschijnlijk dat de privacy gegevens van 11 miljoen belgen op straat ligt. Nu, dat is een probleem!

Tevens vraagt men naar uw telefoonnummer en e-mail adres.
    Waarom in godsnaam hebben ze nu alweer uw telefoonnummer en e-mail nodig? Ze sturen het op per post!

Ik neem er aanstoot aan omwille van deze redenen. Het is hier vooral de overheid dat weer in fout is.

Even terzijde. Ik heb een telefoonnummer gevonden waar je de procedure kan doen voor aanvraag.
    Ik heb op het rijksregisternummer na geen gegevens vrij gegeven. Ik heb hun gezegd dat ik geen computer heb en geen privacy gegevens kwijt wil.
    En nu komt het.... Ik heb mijn tickets ook.

Mijn punt is dat mensen veel te slordig zijn met het vrijgeven van hun private data.
    En ze zijn dan verwonderd dat hun mailbox en gsm vol zit met spam en phishing attempts.
    Het is ongehoord dat de overheid hier niet voorzichtiger in is.

De kwestie is dat de rijksregister database niet in handen hoort te zijn van een "private" speler.
    Kans op misbruik is bijzonder groot. Het is niet ondenkbaar dat er een werknemer even een copytje van trekt.
    Met die gegevens kan men al behoorlijk wat identiteitsfraude doen. Ik denk dat je het veiligheidsrisico teveel onderschat. Zeker in deze gekke tijden.
    Ik heb de indruk dat jij het overschat, er zijn veel meer gevallen waar dit mogelijk is dan in dit geval.
    Nog nooit ergens een kopij van je identiteitskaart of rijbewijs laten nemen voor toegang tot een gebouw, testrit van een wagen of een huurwagen?
    Een lening in de bank, aansluiting bij mutualiteit, ... ze hebben allemaal uw adresgegevens en rijksregisternummer.

Tevens hoort men daar geen tracking cookies en facebook trackingpixel op te plaatsen. Het zijn hun zaken niet. Een website kan prima werken zonder die meuk er op.
    Die keuze maak je zelf, ook over het al dan niet gebruik van Facebook beslis je zelf.
    De FB cookie is er om aanbiedingen van de NMBS te tonen in je FB (indien je dit aanvaard hebt).

Gezien de website weer belgisch knutselwerk is kan je er zo van op aan dat het lek is van hier tot in Tokio. Als er daar een slimmen (hacker) zijn gedachten op zet dan lijkt het mij niet onwaarschijnlijk dat de privacy gegevens van 11 miljoen belgen op straat ligt. Nu, dat is een probleem!
    Die website geeft zelf geen toegang tot het rijksregister en adresgegevens moet men zelf niet opgeven.
    Het zou al moeten lukken dat een hacker daarna ook het rijksregister weet te hacken ... anders kan hij beter meteen daar beginnen.

Tevens vraagt men naar uw telefoonnummer en e-mail adres.
    Waarom in godsnaam hebben ze nu alweer uw telefoonnummer en e-mail nodig? Ze sturen het op per post!
    Een van de eerste bemerkingen hier was waarom het tot 72 uur duurt voor een bevestigingsmail gestuurd wordt ... hoe kan men die sturen zonder e-mailadres?

Ik neem er aanstoot aan omwille van deze redenen. Het is hier vooral de overheid dat weer in fout is.
    Niemand is verplicht de aanvraag te doen en in het slechtste geval kan iemand dat paranoia is nog steeds een tijdelijk e-mailadres aanmaken enkel hiervoor.

Even terzijde. Ik heb een telefoonnummer gevonden waar je de procedure kan doen voor aanvraag.
    Ik heb op het rijksregisternummer na geen gegevens vrij gegeven. Ik heb hun gezegd dat ik geen computer heb en geen privacy gegevens kwijt wil.
    En nu komt het.... Ik heb mijn tickets ook.
    Dat nummer staat gewoon online en kan iedereen eenvoudig vinden.
    Uiteraard als je belt en ze hebben nog een vraag, dan kunnen ze deze meteen stellen en hebben ze nog weinig contactgegevens nodig.
    Maar daarom gaan liegen is er ook fors over.

Mijn punt is dat mensen veel te slordig zijn met het vrijgeven van hun private data.
    En ze zijn dan verwonderd dat hun mailbox en gsm vol zit met spam en phishing attempts.
    Het is ongehoord dat de overheid hier niet voorzichtiger in is.
    Ligt het nu aan de mensen of aan de overheid?

Punt is dat mensen iets vrijblijvend gratis kunnen bekomen, maar dan gaan ze er nog moeilijk over doen ook.
    Men kan voorzichtig zijn, maar ook niet overdrijven.
    En zoals je zelf aankaart ... er is zelfs voor doemdenkers een oplossing voor door te bellen.

En wat misbruik betreft (strafbaar) ... ook een medewerker van het rijksregister of overheid “zou” dat kunnen doen.
    Vertrouw je het rijksregister wel?
    Laatst gewijzigd door VerSeg; 2 september 2020 om 11:10
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Bon, ik heb lang genoeg aan het loket gestaan waarom ze naar uw registernummer vragen, maar een kunnen nog andere reden zijn.
    Je bent pas verzekerd bij de NMBS al je een geldig rijbewijs in je bezit hebt.
    Neem nu dat u reist met een gevonden gratis ticket die nog geldig is, dan gaan ze zeker meer informatie gebruiken.
    Ik kan er dus ook aanvragen en verder weggeven omdat ik sowieso toch gratis rij binnen de BeNeLux en beperkt in heel Europa en .........................Canada.
    Ik zal dat natuurlijk niet doen.
    Er moet maar een ongeluk gebeuren dan komen ze zeker bij mij uit want elk vervoerbewijs heeft een nummer.
    ‘De beste foto's zijn foto's die tastbaar, uitnodigend en echt aanvoelen’

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Bon, ik heb lang genoeg aan het loket gestaan waarom ze naar uw registernummer vragen, maar een kunnen nog andere reden zijn.
    Je bent pas verzekerd bij de NMBS al je een geldig rijbewijs in je bezit hebt.
    Als ik aan een automaat een tienrittenkaart koop, dan moet ik geen gegevens opgeven en ben ik ook verzekerd.
    Het enige verschil is dat ik de tienrittenkaart pas krijg na betaling.
    Bij de gratis kaarten kan er inderdaad misbruik zijn en dat willen ze voorkomen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Ondertussen ook gekregen veronderstel ik?
    Hier alvast wel.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Ondertussen ook gekregen veronderstel ik?
    Hier alvast wel.
    Hier ook de bevestigingsmail ontvangen Freddy.

En wat betreft ons rijksregisternummer heb je 100% gelijk, wie heeft ons nummer niet of kan er niet aan komen,
    dokter, ziekenhuis, labo, ziekenfonds, werkgevers, politie, scholen, en noem maar op alles wat
    open en bloot op je pas staat zijn totaal geen private gegevens.

Pagina 1 van 3 1 2 3 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. een bosje bloemen + linkje
    Door Frakske in forum Stilleven & Abstract
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 9 oktober 2015, 14:27
  2. [Trein] Met de trein de herfst door
    Door Alex_en_Iris in forum Transport
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 6 november 2014, 23:10
  3. PTE linkje uitproberen
    Door BPVST in forum Test Forum