Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gratis met de trein linkje.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gratis met de trein linkje.


  • #2
    Gratis met de trein linkje.

    De rechtstreekse site is deze:

    Edit : link gecorrigeerd, verkorte werkte niet meer.
    Last edited by VerSeg; 1 september 2020, 09:05.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Gratis met de trein linkje.

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      De rechtstreekse site is deze:


      [emoji6]
      En dan krijg ik een mooi leeg wit scherm...
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #4
        Re: Gratis met de trein linkje.

        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        En dan krijg ik een mooi leeg wit scherm...
        Ik ook!
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Gratis met de trein linkje.

          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          En dan krijg ik een mooi leeg wit scherm...
          Zwart zou racistisch zijn. [emoji848]
          Heb daar gisteren nog de aanvraag op gedaan.
          Aangepaste link:

          Deze zal nu wel werken. [emoji6]
          Last edited by VerSeg; 1 september 2020, 09:06.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Gratis met de trein linkje.

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Heb daar gisteren nog de aanvraag op gedaan.
            Aangepaste link:

            Deze zal nu wel werken. [emoji6]
            Yep, die werkt, en deze ook: https://hello-belgium.be/#/
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Gratis met de trein linkje.

              Die website is weer op zijn Belgisch. Gefoefel en gepruts van de bovenste plank.
              Tevens heb ik sterke bedenkingen over de privacy.

              Je moet cookies aanvaarden of de site werkt niet.
              Als je dan kijkt welke cookies er installeert worden... fb tracking en zo... Wat doet dat op die site?
              Tevens zitten er cookies tussen met een levensduur van wel 10 jaar tot levenslang!

              Ik heb ook mijn bedenkingen bij de toegang van de NMBS tot de nationale database van persoonsgegevens. Zo weten ze je rijksregisternummer, naam, adres zomaar op te kunnen vragen.
              Ik vind dat best niet ok.

              Comment


              • #8
                Re: Gratis met de trein linkje.

                Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                Die website is weer op zijn Belgisch.
                Inderdaad, ze gaan zelfs binnen de 72 uur een bevestigingsmail sturen.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #9
                  Re: Gratis met de trein linkje.

                  Jongens, toch. Niemand verplicht je om dit gratis railpass aan te vragen. Ze hebben je rijksregisternr nodig zodat de aanvraag slechts éénmalig kan geberuen met opvolgen van je leeftijd.
                  Coockies kan je ook uit schakelen tot de meest noodzakelijke functies. Indien je dit niet kan aanvaarden moet je maar geen aanvraag doen.
                  Niettegenstaande de kritiek doe je toch wel de aanvraag ...
                  Ik heb wel een vraag naar hun traject-definitie. Je kan per maand 2 trajecten doen. Is dat dan juist een trip naar bv koot-de nievers. Eenjte heen en eentje terug wat dan telt voor twee verplaatsingsticketten of kan je 2x per maand naar koolt-de nievers en spreken we van 4 gebruikte tripbiljetten.
                  https://www.fotospotter.be
                  Je suis content d’être heureux

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gratis met de trein linkje.

                    Eén maal heen en één maal terug. Dat zijn 2 trajecten.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Gratis met de trein linkje.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                      Jongens, toch. Niemand verplicht je om dit gratis railpass aan te vragen. Ze hebben je rijksregisternr nodig zodat de aanvraag slechts éénmalig kan geberuen met opvolgen van je leeftijd.
                      Coockies kan je ook uit schakelen tot de meest noodzakelijke functies. Indien je dit niet kan aanvaarden moet je maar geen aanvraag doen.
                      Niettegenstaande de kritiek doe je toch wel de aanvraag ...
                      Ik heb wel een vraag naar hun traject-definitie. Je kan per maand 2 trajecten doen. Is dat dan juist een trip naar bv koot-de nievers. Eenjte heen en eentje terug wat dan telt voor twee verplaatsingsticketten of kan je 2x per maand naar koolt-de nievers en spreken we van 4 gebruikte tripbiljetten.
                      Je kan maximaal 1 heen en terug verplaatsing doen per persoon/ per maand.
                      Je krijgt 6 maand - dus 12 enkele verplaatsingen of 6 retour om dit te doen.
                      Let wel: enkel geldig na 9u in de week.
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

                      Comment


                      • #12
                        Gratis met de trein linkje.

                        Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                        Je moet cookies aanvaarden of de site werkt niet.
                        Als je dan kijkt welke cookies er installeert worden... fb tracking en zo... Wat doet dat op die site?
                        Als je opgescheept zit met FB cookies, dan heb je die zelf wel aanvaard. [emoji6]
                        Met enkel de noodzakelijke cookies zit FB er toch niet bij?
                        Waarvoor die dient, dat staat ook vermeld.

                        Ik heb ook mijn bedenkingen bij de toegang van de NMBS tot de nationale database van persoonsgegevens. Zo weten ze je rijksregisternummer, naam, adres zomaar op te kunnen vragen.
                        Ik vind dat best niet ok.
                        Je naam moet je zelf al invullen, die geef je dus zelf ook al op.
                        Verder verklaar je ook zelf akkoord te gaan dat ze de gegevens verwerken met als doel de service te bieden die je zelf aanvraagt.
                        Hun privacybeleid staat ook vermeld.

                        « Met uitzondering van je e-mailadres, worden je persoonsgegevens die je aan NMBS bezorgt bewaard tot 31 mars 2021. De gegevens uit het Rijksregister (zoals naam, voornaam, hoofdverblijfplaats en datum van overlijden) worden bewaard tot 31 oktober 2020. »

                        Al bij stil gestaan dat je bij elke webshop ook je adres en al opgeeft ... die hebben dat dan ook. [emoji6]
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Gratis met de trein linkje.

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Inderdaad, ze gaan zelfs binnen de 72 uur een bevestigingsmail sturen.
                          Is daar iets mis mee?
                          Je aanvraag wordt verwerkt, wordt geverifieerd en dan bevestigd.
                          Door 72 uur op te geven overbruggen ze o.a. de we’s indien iemand de laatste minuut van de werkweek een aanvraag doet.
                          Als ze die vermelding niet maken, dan hangt de helft binnen de vijf minuten al aan de telefoon of proberen ze 36 keer opnieuw te registreren. [emoji6]
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Gratis met de trein linkje.

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Is daar iets mis mee?
                            Je aanvraag wordt verwerkt, wordt geverifieerd en dan bevestigd.
                            Door 72 uur op te geven overbruggen ze o.a. de we’s indien iemand de laatste minuut van de werkweek een aanvraag doet.
                            Als ze die vermelding niet maken, dan hangt de helft binnen de vijf minuten al aan de telefoon of proberen ze 36 keer opnieuw te registreren. [emoji6]
                            Bij 99,99% van alle inschijvingen, aankopen e.d.krijg je na enkele seconden tot enkele minuten een bevestiging.
                            Dat bedoel ik. Het is geen probleem, maar geeft een beetje de indruk dat ze daar nog alle aanvragen handmatig behandelen. Je opmerking ivm een weekend wijst trouwens ook in die richting...
                            Als het dus zou gaan zoals tegenwoordig in 99,99% van de gevallen moeten ze ook geen resem telefoons verwachten hé
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #15
                              Re: Gratis met de trein linkje.

                              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Bij 99,99% van alle inschijvingen, aankopen e.d.krijg je na enkele seconden tot enkele minuten een bevestiging.
                              Uiteraard, omdat de handelaar enkel de bevestiging van de betaling nodig heeft, van wie of waar die komt is zijn probleem niet, evenzeer hoeft die zich niets aan te trekken van de correctheid van adresgegevens of opgegeven naam, die moeten niet opgevraagd worden bij het rijksregister.
                              Situatie is heel anders.
                              Dat je aanvraag geregistreerd is, dat krijg je meteen online te zien ... desnoods maak je een screenshot (doe ik ook op andere websites). [emoji6]
                              Dat bedoel ik. Het is geen probleem, maar geeft een beetje de indruk dat ze daar nog alle aanvragen handmatig behandelen. Je opmerking ivm een weekend wijst trouwens ook in die richting...
                              Het staat toch duidelijk aangegeven dat ze voor de opvraging van adresgegevens aan de hand van het rijksregister samenwerken met derde partijen ... ze zijn dus ook afhankelijk van de service van derden en de daaraan gekoppelde SLA’s.
                              Het is niet omdat men binnen de 72 uur een mail gaat sturen dat het allemaal 72 uur duurt om te verwerken.
                              Als het dus zou gaan zoals tegenwoordig in 99,99% van de gevallen moeten ze ook geen resem telefoons verwachten hé
                              Maar idem, CB of anderen kijken enkel of de betaling lukt ... de rest is niet hun zorg als de klant verkeerde gegevens opgeeft.
                              Dat is in het geval van die treintickets wel heel anders ... er moet bevestigd worden dat je nog leeft, je leeftijd moet nagekeken worden en je adresgegevens opgevraagd en er niet gefraudeerd wordt.
                              Dat je aanvraag verwerkt is, dat zie je meteen online ... maar daarmee is nog niet alles nagekeken (ook al kan dat grotendeels automatisch).
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X