Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gratis ING Lion account : nu €1.90/maand - overstap Argenta gratis Visa ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gratis ING Lion account : nu €1.90/maand - overstap Argenta gratis Visa ?

    Ik heb de lening van mijn appartement bij ING en had eerst een gratis Lion account, nu gaan ze €1.90 per maand aanrekenen en een visa is €22, mogelijk binnenkort €27.
    Dus ik ben verplicht mijn zichtrekening te houden bij ING omdat mijn loon daarop getort wordt voor de afbetaing van mijn appartement, anders zat ik al lang bij Argenta.

    Het is niet mogelijk zeker dat ik mijn Visa bij opzeg en mijn geld laat storten op een nieuwe Argenta rekening en daar mijn gratis Visa neem ?
    En dan maandelijkse een bedrag automatisch naar ING laten overschrijven om de afbetaling van mijn appartement te betalen.

    Controleren ze dit bij de bank als je geld niet automatisch meer rechtstreeks gestort wordt van je werk op de zichtrekening van ING ?
    Want denk dat je niet zomaar een Visa kan krijgen bij Argenta, ook daar moet je loon op je zichtrekening gestort worden denk ik.

    Ik koop redelijk veel online, nu kun je wel op je Paypal via bank overschrijven, maar niet overal kun je met Paypal betalen en Visa nodig.

  • #2
    Re: Gratis ING Lion account : nu €1.90/maand - overstap Argenta gratis Visa ?

    Oorspronkelijk geplaatst door KevinVdd Bekijk bericht
    Ik heb de lening van mijn appartement bij ING en had eerst een gratis Lion account, nu gaan ze €1.90 per maand aanrekenen en een visa is €22, mogelijk binnenkort €27.
    Dus ik ben verplicht mijn zichtrekening te houden bij ING omdat mijn loon daarop getort wordt voor de afbetaing van mijn appartement, anders zat ik al lang bij Argenta.

    Het is niet mogelijk zeker dat ik mijn Visa bij opzeg en mijn geld laat storten op een nieuwe Argenta rekening en daar mijn gratis Visa neem ?
    En dan maandelijkse een bedrag automatisch naar ING laten overschrijven om de afbetaling van mijn appartement te betalen.

    Controleren ze dit bij de bank als je geld niet automatisch meer rechtstreeks gestort wordt van je werk op de zichtrekening van ING ?
    Want denk dat je niet zomaar een Visa kan krijgen bij Argenta, ook daar moet je loon op je zichtrekening gestort worden denk ik.

    Ik koop redelijk veel online, nu kun je wel op je Paypal via bank overschrijven, maar niet overal kun je met Paypal betalen en Visa nodig.
    Beter deze vrag enstellen aan de financiële inrichting zelf.
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

    Comment


    • #3
      Re: Gratis ING Lion account : nu €1.90/maand - overstap Argenta gratis Visa ?

      Zie ook bij ING of je geen verhoging van je hypothecaire lening aan je been hebt.
      Vroeger alvast veel gedaan dat er een extra korting was als je loon daarop kwam.
      Bij wegvallen van die voorwaarden ging de afbetaling dus ook wat omhoog.
      Dus kijk zeker eens naar de voorwaarden voor jullie specifiek geval!
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Gratis ING Lion account : nu €1.90/maand - overstap Argenta gratis Visa ?

        Argenta is ook niet meer wat het geweest is. Die zijn nu ook met die "plannen" begonnen en sindsdien is de dienstverlening naar beneden en de kosten naar omhoog. Wat vroeger gratis (ok, ik weet ook wel dat dat niet 100% zo was) is nu €3.50 per maand. Want wat je met de Mastercard kan doen met de "gratis" versie van de rekening is ook de moeite niet om een Mastercard te hebben.

        Je moet echt alles lezen en vergelijken. Dit is niet iets dat je een antwoord op een forum gaat vinden. Alles kleine lettertjes lezen, vragen stellen en naast elkaar zetten.

        Comment


        • #5
          Re: Gratis ING Lion account : nu €1.90/maand - overstap Argenta gratis Visa ?

          Met een "gratis" Visa heb je de voordelen niet die je krijgt met een "betaalde" Visa.
          Dure dingen koop ik steevast aan met Visa omdat ik boven de fabrieksgarantie nog een langere garantie krijg, maar er zijn nog veel meer dingen die je krijgt bij een betaalde Visa.
          Vraag maar eens na bij je huidige bank.
          Ze gaan je als klant niet graag zien vertrekken hoor.
          Ik dacht eraan om van KBC over te stappen naar Argenta maar werd daar behandeld alsof ik een vreemdeling was.
          De directrice was uiterst bot en zei me vlakaf dat ik eerst alles zelf moest regelen met KBC, ook de eerste keer dat ik daar van hoorde dat je alles zelf moest doen.
          Na haar "vriendelijke ontvangst en haar kurkdroge" uitleg ben ik het maar afgetrapt.
          Ben nu nog steeds bij KBC, maar ben er eigenlijk niet gelukkig mee maar de andere helft van mijn bed is allergisch aan veranderingen, helaas.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Gratis ING Lion account : nu €1.90/maand - overstap Argenta gratis Visa ?

            Ik krijg maandelijks ongeveer 2,5 EUR van mijn bank Keytrade met gratis kredietkaarten en tamelijk interessante beurskosten. (ook voor Keyprivate en Keyplan).
            Voor je spaargeld ga je dan weer beter bij Aion, Izola, Santander, Nibc of Medirect kijken. (voor Izola moet je wel je buitenlandse rekening aangeven aan de fiscus en geldt de Maltese spaargarantie, maar het is dus de bank van Van Marcke Sanitair)

            Meer.specifiek wat betreft jouw specifieke vraag: ik denk dat het belangrijk is dat maandelijks een belangrijk bedrag op je rekening komt.
            maar die.paar Eur zal wel het verschil niet maken in vergelijking met je gunstige rentevoet.
            Maar je kan inderdaad jouw gratis visa bij een andere bank nemen.en als je bijvoorbeeld bij Keytrade meer dan 12 visakaart-transacties doet.is de visakaart gratis. Voor elke verrichting krijg je bij Keytrade bovendien 5 ct terug.
            Het Keyplan (een beleggingsplan in fondsen ook voor kleine bedragen) rekent geen kosten aan.als je.je.plan 5 jaar houd en indien niet betaal je 9,95 eur per fonds, wat ook te verwaarlozen is in vergelijking met de grootbanken.

            Ik kan zeggen dat ik wel wat ervaring heb met grootbanken (ik heb er meer dan 30 jaar gewerkt, maar sinds een aantal jaren doe ik alle verrichtingen via online-banken. In elk geval, je kan op heel wat recurrente kosten (kaarten) besparen. Laat je loon storten op je ING-rekening en schrijf het saldo over naar je gratis rekening waar je kredietkaart en debetkaart verrichtingen doet.







            Succes bij je zoektocht.

            Peter
            Last edited by Heembeek; 5 mei 2021, 22:17. Reden: aanvulling

            Comment


            • #7
              Re: Gratis ING Lion account : nu €1.90/maand - overstap Argenta gratis Visa ?

              Nu met de prijsstijging van het bier : per maand 1 pintje minder drinken op cafe en je problemen met die 1,90€/maand zijn opgelost
              Last edited by notex; 6 mei 2021, 09:41.

              Comment


              • #8
                Re: Gratis ING Lion account : nu €1.90/maand - overstap Argenta gratis Visa ?

                Ja kan ook de dure VISA kaart van ING opzeggen en er eentje nemen bij Beobank met een cashback, dat kan ook zonder zichtrekening bij Beobank.
                Het aanbod verschraalt wel wat de laatste tijd.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment

                Working...
                X