Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Grasmachine met HONDA GCV 160 motor.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Grasmachine met HONDA GCV 160 motor.

    De riem voor de kleppen is afgelopen bij de HONDA GCV 160 motor van mijn grasmachine. Wat zijn (of waar vind ik) de instructies om die correct terug te plaatsen?

  • #2
    Re: Grasmachine met HONDA GCV 160 motor.

    Misschien meer kans op een grasmaaierforum? [emoji23]
    Kan een dealer u niet helpen?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Grasmachine met HONDA GCV 160 motor.

      Weet er niet veel van,maar heb ooit eens bij m'n garagist gezien dat er bij vervangen van de distributieriem op de polie een kleine inkeping was en op het motorblok een kleine verhevenheid of streepje.
      Die moesten juist in mekaars verlengde liggen en dan stond de krukas (en de pistons natuurlijk) juist afgesteld op de opening van de kleppen.
      Als je zo twee markeringen ziet,dan moet dat kloppen.
      Maar best toch eens verder checken.

      Comment


      • #4
        Re: Grasmachine met HONDA GCV 160 motor.

        .....

        Comment


        • #5
          Re: Grasmachine met HONDA GCV 160 motor.

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Misschien meer kans op een grasmaaierforum? [emoji23]
          Kan een dealer u niet helpen?
          1) Als ik grasmaaierforum google kom ik uit bij dit hier. 2)Ik ben een fervent doe het zelver.

          Comment


          • #6
            Re: Grasmachine met HONDA GCV 160 motor.

            Oorspronkelijk geplaatst door josebi Bekijk bericht
            1) Als ik grasmaaierforum google kom ik uit bij dit hier. 2)Ik ben een fervent doe het zelver.
            Post er eens een fotosessie van. [emoji23]
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Grasmachine met HONDA GCV 160 motor.

              De vraag is natuurlijk waarom is die riem eraf gelopen?? Versleten ??
              Hopelijks is er geen schade aan je kleppen.Want dat is natuurlijk het risico als ze niet goed meer open en toegaan op het juiste moment.

              Comment


              • #8
                Re: Grasmachine met HONDA GCV 160 motor.

                Meestal vind je de oplossing voor zo'n probleem bij You Tube, en dat is in dit geval ook zo:


                De volledige instructies voor het vervangen van die distributieriem kan je hier bekijken:
                This video provides step-by-step repair instructions for replacing the timing belt (or cogged belt) on a Honda small engine. The most common reasons for repl...


                En de onderdelen zal je ook wel online vinden als je een beetje zoekt.

                Voor zover ik zie is het een motor waarbij de zuiger de kleppen niet raakt als de riem breekt (of als die van de tandwielen loopt).
                Bij de meeste automotoren is dat wel het geval, als dan de distributieriem (of ketting) breekt, dan wordt het een heel dure reparatie.
                Last edited by Black B@ndit; 27 maart 2021, 18:11.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Grasmachine met HONDA GCV 160 motor.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Meestal vind je de oplossing voor zo'n probleem bij You Tube, en dat is in dit geval ook zo:


                  De volledige instructies voor het vervangen van die distributieriem kan je hier bekijken:
                  This video provides step-by-step repair instructions for replacing the timing belt (or cogged belt) on a Honda small engine. The most common reasons for repl...


                  En de onderdelen zal je ook wel online vinden als je een beetje zoekt.

                  Voor zover ik zie is het een motor waarbij de zuiger de kleppen niet raakt als de riem breekt (of als die van de tandwielen loopt).
                  Bij de meeste automotoren is dat wel het geval, als dan de distributieriem (of ketting) breekt, dan wordt het een heel dure reparatie.
                  Ik ben héél goed geholpen met dit antwoord, dank u wel.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Grasmachine met HONDA GCV 160 motor.

                    Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                    De vraag is natuurlijk waarom is die riem eraf gelopen?? Versleten ??
                    Hopelijks is er geen schade aan je kleppen.Want dat is natuurlijk het risico als ze niet goed meer open en toegaan op het juiste moment.
                    Ik had de machine ondersteboven gelegd om het mes te vervangen en waarschijnlijk de veel gedraaid aan de motor zodat de riem van de pulley is gevallen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Grasmachine met HONDA GCV 160 motor.

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Post er eens een fotosessie van. [emoji23]
                      Spijtig dat er altijd wel een gestoorde geest op een forum moet opduiken. Gelukkig ben ik wel geholpen door ernstige mensen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Grasmachine met HONDA GCV 160 motor.

                        Oorspronkelijk geplaatst door josebi Bekijk bericht
                        Spijtig dat er altijd wel een gestoorde geest op een forum moet opduiken. Gelukkig ben ik wel geholpen door ernstige mensen.
                        Het is gewoon niet ernstig om zich enkel voor een vraag over een grasmaaier te registreren op een fotografie forum.
                        Da’s pas gestoord, ook al werd u geholpen.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment

                        Working...
                        X