Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Grasmaaier MAKITA

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Grasmaaier MAKITA

    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    Als de beslissing al genomen is, voor men kiest, dan wordt het moeilijk eh .....

    Nu, als men mij - zeker voor een iets nieuwere techniek - geen demo toestel wil uitlenen, zou het ook een njet zijn bij mij.
    Maar...ik zou wel koppig naar een andere dealer gaan zoeken, want IK zou toch wil.en weten of die EGO zo goed is als Freddy beweert.
    Ja maar gij zijt soms ook wel moeilijk te overtuigen met uw koppigheid. [emoji23]

    Uiteraard heeft iedereen het recht overtuigd te zijn van zijn keuze, maar dan zonder oordeel over wat men niet getest heeft.
    En zeker niets tegen de zin kopen want hoe goed het dan ook mag zijn, dan beklaagt men het zich nadien toch.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #47
      Re: Grasmaaier MAKITA

      Dat is niet koppig zijn, dat is kritisch zijn
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #48
        Re: Grasmaaier MAKITA

        Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
        Dat is niet koppig zijn, dat is kritisch zijn
        Neen neen, bij u is dat koppig zijn. [emoji23][emoji23][emoji23]
        Ik weet het, ik twijfel ook dikwijls redelijk lang. [emoji6]
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #49
          Re: Grasmaaier MAKITA

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Neen neen, bij u is dat koppig zijn. [emoji23][emoji23][emoji23]
          Ik weet het, ik twijfel ook dikwijls redelijk lang. [emoji6]
          Neen, dat is kritisch zijn. ( hield hij koppig vol)

          Opmerking: in het verleden al vele tools gehad op batterij, maar dat was allemaal nog in de NiCad periode. Alhoewel er toen ook al goede NiCad tools bestonden hoor. Maar de betaalbare dingen waren meestal rommel. Ofwel niet krachtig genoeg, ofwel de batterij na 1 jaar al kapot.

          Stilaan is dit allemaal (veel) beter geworden.
          Terug vertrouwen beginnen te krijgen sinds de aankoop van een DeWalt boormachine op accu.
          Heb dit nu toch al enkele jaren, en die batterij is top. De machine voldoet bovendien voor 95 % van alle werk.
          Kleiner, handiger, geen lompe draad meer.

          Van de Ego kan ik ook niks slecht zeggen. Jammer dat ik nog een kantenmaaier van een ander merk heb, anders had ik die van Ego ook gekocht.
          Wat ik wél nog van Ego heb is de bladblazer. Al heel veel plezier van gehad.
          Trouwens, ik ken nog iemand die zo’n blazer heeft. En deze keer was ik zeker de eerste hoor.
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #50
            Re: Grasmaaier MAKITA

            Oorspronkelijk geplaatst door Mauritsius Bekijk bericht
            Eentje stelde toch voor om een testtoestel te gebruiken : een kettingzaag met batterijen!!!! Je mag mij veel vragen maar gras afmaaien met een kettingzaag?? daar moet ik voor passen !!

            Mijn volgende telefoontje is naar een Honda verdeler!

            Mvg
            Maurits W
            Een kettingzaag met batterijen ??????? Waarom nog geen hakselaar ?

            Comment


            • #51
              Re: Grasmaaier MAKITA

              Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
              Een kettingzaag met batterijen ??????? Waarom nog geen hakselaar ?
              Jawel!
              Mvg.
              Robert
              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

              Comment


              • #52
                Re: Grasmaaier MAKITA

                Je gaat me niks horen zeggen over de kwaliteit van Stihl, verre van.
                Betreft hakselaars heb ik vele jaren een elektrische Scheppach GWS400 gehad, hele zware motor (denk 2400 W), tot op de draad versleten. Na de komst van een Eliet Major 9 pK weet ik wat een hakselaar moet doen, naast vastlopen op een dikke tak

                Comment


                • #53
                  Re: Grasmaaier MAKITA

                  We zijn begonnen bij een vraag over Makita,waar eigenlijk geen antwoord op gekomen is.
                  Wel suggestie voor electrisch,wat volledig OK is.
                  Maar nu zitten we bij hakselaars.
                  Het enige wat hieruit als besluit getrokken kan worden,is dat iedereen in een andere situatie zit en voor het zwaardere werk blijkbaar een benzinemotor beter presteert door hoger vermogen,wat op dit ogenblik electrisch blijkbaar niet kan gehaald worden in dezelfde werkomstandigheden.
                  Dat zal ongetwijfeld verder in een gunstige zin pro-electrisch evolueren,net zoals electrische auto's.Misschien een belastingsvoordeel voorstellen voor electrische grasmaaiers?? Dat is het enige dat voor electrische auto's schijnt te werken.
                  Voordeel is wel,als je electrisch maait,je een tuin hebt,en wel ergens een stopcontact hebt,waar je kunt opladen.Wat voor auto niet zo vanzelf sprekend is.
                  Last edited by demuro; 24 maart 2020, 12:43.

                  Comment


                  • #54
                    Re: Grasmaaier MAKITA

                    Mooi toch zo een forum waar zovelen hun mening geven , ik apprecieer elk zijn mening en ik kan goed tussen de regeltjes lezen ook. Om gras te maaien in mijn geval en op mijn terrein heb ik besloten om de elektrische maaiers te laten waar ze zijn; die verkopers denken gewoon dat ze het warm water hebben uitgevonden ; over sommige dingen kan je gewoon geen vragen stellen en een voorstel om een testexemplaar wordt vriendelijk afgewimpeld, dan hoeft het voor mij niet meer en is het enkel nog energie verspilling in deze duistere tijden.
                    Dan maar terug naar het begin & de benzinemaaiers ; Makita wordt het dus niet ; motor te weinig vermogen voor maaien in mijn prairytuintje, dus naar een Hondaverdeler gebeld en een nieuw besteld aan lentepromotie( met een fikse korting) het toestel word tijdens de CC met een volle benzinetank en voorzien van de gepaste motorolie aan huis geleverd.
                    Met daarbij nog een waarborg periode van 5 jaar !
                    Hopelijk kan ik tegen einde deze week gerust mijn gazonnetjes maaien en weer mijn aandacht richten op de vervanging van de waterpomp .
                    Vriendelijke groetjes
                    Maurits W

                    Comment


                    • #55
                      Re: Grasmaaier MAKITA

                      En tank in de toekomst Aspen 4,ecologisch verantwoord en geen problemen met verouderde benzine.Wat duurdermaar gebruiksvriendelijker.
                      Heb hier toch reeds een vijftal jaar ervaring mee.Geen startproblemen etc.Start na elke winter met twee tot drie trekken,zonder onderhoud vooraf.
                      Succes ermee en veel plezier.

                      Comment


                      • #56
                        Grasmaaier MAKITA

                        Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                        Het enige wat hieruit als besluit getrokken kan worden,is dat iedereen in een andere situatie zit en voor het zwaardere werk blijkbaar een benzinemotor beter presteert door hoger vermogen,wat op dit ogenblik electrisch blijkbaar niet kan gehaald worden in dezelfde werkomstandigheden.
                        Niet veralgemenen en geen verkeerde besluiten nemen hé. [emoji6]
                        Je neemt hier een besluit gebaseerd op info van mensen die de (betere) toestellen op batterij niet gebruiken, dat is geen terecht besluit.

                        Ik ken zelfs professionele tuinmannen die heden enkel nog elektrische (batterij) toestellen hebben en zelf beweren dat hun werk er heden fors op vooruit is gegaan.
                        Die werken inderdaad wel met meer dan één batterij, de andere laden ze dan ondertussen.
                        En dat is dubbele winst.
                        Veel minder lawaai, veel minder trillingen en uiteindelijk goedkoper want laden doen ze nu op kosten van de klant, daar waar ze vroeger brandstof moesten kopen.
                        Last edited by VerSeg; 24 maart 2020, 15:29. Reden: Typfout
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #57
                          Re: Grasmaaier MAKITA

                          Oorspronkelijk geplaatst door Mauritsius Bekijk bericht
                          Om gras te maaien in mijn geval en op mijn terrein heb ik besloten om de elektrische maaiers te laten waar ze zijn; die verkopers denken gewoon dat ze het warm water hebben uitgevonden ; over sommige dingen kan je gewoon geen vragen stellen en een voorstel om een testexemplaar wordt vriendelijk afgewimpeld, dan hoeft het voor mij niet meer en is het enkel nog energie verspilling in deze duistere tijden.
                          Dat is uw vol recht, maar ook hier een verkeerde conclusie en vooroordeel.

                          U valt op klantonvriendelijke verkopers en u besluit dat de toestellen niet goed zijn. [emoji56]
                          Zoals ikzelf en Marc al aangekaart hebben, hier is er geen probleem om toestellen te testen, correcte info te bekomen, zelfs na aankoop toestellen te ruilen indien toch vergist (voor gebruik).

                          Hier zou u dan alvast een probleem hebben om een Honda te kopen ... Honda en EGO worden verkocht door dezelfde dealer.
                          Als die dan niet gedienstig zijn voor het ene merk, dan ook niet voor het andere merk.
                          In dergelijk geval zou ik gewoon een andere dealer zoeken, maar ook dat is ieders vrije mening.
                          Succes met uw aankoop ... als je er de volgende weken tenminste eentje kan kopen. [emoji6]
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #58
                            Re: Grasmaaier MAKITA

                            Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                            Een kettingzaag met batterijen ??????? Waarom nog geen hakselaar ?
                            Waarom geen kettingzaag?



                            En ook andere toestellen in de professionele reeks.


                            Uiteraard zijn er ook nog andere (gekende) merken.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #59
                              Re: Grasmaaier MAKITA

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Ik ken zelfs professionele tuinmannen die heden enkel nog elektrische (batterij) toestellen hebben
                              In sommige steden hebben ze geen andere keuze, zeker in de lage emissie zones mogen ze geen tuinmachines op benzine meer gebruiken want die voldoen niet aan de emissienormen (ook niet als er Aspen brandstof wordt gebruikt).
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment


                              • #60
                                Re: Grasmaaier MAKITA

                                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                                In sommige steden hebben ze geen andere keuze, zeker in de lage emissie zones mogen ze geen tuinmachines op benzine meer gebruiken want die voldoen niet aan de emissienormen (ook niet als er Aspen brandstof wordt gebruikt).
                                Op de meeste plaatsen nog wel enkel voor tweetaktmotoren maar inderdaad ook viertaktmotoren vallen er meer en meer uit ... ook voor het lawaai.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X