Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Grafische kaart

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Grafische kaart

    Vorig jaar hebben we voor onze zoon een medion pc gekocht.


    Omdat hij nog maar 11j was wouden we er niet teveel geld aan uitgeven.

    Hij speelt vaak spelletjes met vrienden, nu merkt hij dat bepaalde games niet zo vlot werken. oa Fifa en Fortnite.
    Als ik de specificaties van de pc bekijk heeft hij een grafische kaart onboard van 6 Gb ???
    Dat zal dan wel het werk geheugen zijn dat hij daarvoor aanspreekt?

    Er zit op het moederbord maar een pci express slot, ik denk om er een externe grafische kaart in te steken.
    Maar omdat de voeding maar 250W is moet deze natuurlijk ook vervangen worden door een 650W exemplaar.

    Welk type grafische kaart zou hier in passen en hoeveel geheugen moet die kaart hebben? We willen er niet meer dan 100 a 200 euro aan uitgeven.

    mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

  • #2
    Re: Grafische kaart

    Als ik zie dat de GTX1660 die er nu in zit al rond de 250 euro kost, dan vermoed ik dat je met een budget van 200 euro die computer niet echt kan verbeteren.
    Die grafische kaart is niet de allersnelste, maar die zou toch redelijk moeten werken voor games.
    Misschien dat er ergens wat instellingen moeten worden aangepast, maar daar ken ik zelf niet zo veel van.

    Ik zie dat er een SSD van 512GB in zit, dat is ook niet veel voor games en dat kan ook voor problemen zorgen (in de PS5 van mijn zoon heb ik vorige week nog een 2TB SSD bij ingestoken omdat er op de standaard ingebouwde schijf maar een paar spelletjes passen).
    Als hij online speelt dan is de internetverbinding ook belangrijk, als die niet snel genoeg is, dan mag je de duurste grafische kaart gebruiken, maar dan zijn er nog altijd vertragingen.
    Last edited by Black B@ndit; 12 maart 2023, 07:49.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Grafische kaart

      Ik vrees dat er het een en hat ander niet klopt in de beschrijving van de pc.
      Je schrijft dat er een 250W voeding in zit, terwijl ik elders lees dat de videokaart minstens een voeding van 450W nodig heeft.

      Ze schrijven ook ook over een stille koeling, terwijl er twee ventilators opzitten.

      Kan je eens kijken of de videokaart wel degelijk twee sloten in beslag neemt.

      Ik vermoed dat ze een uitgeklede versie van de videokaart op het moederbord hebben geplaatst

      Mvg
      nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

      Comment


      • #4
        Re: Grafische kaart

        Klopt die videokaart zit op het moederbord. Dus geen externe kaart.
        En ik heb er zelf al een 2e schrijf van 2Tb ingestoken.

        mir
        Last edited by mir; 12 maart 2023, 09:43.
        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

        Comment


        • #5
          Re: Grafische kaart

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Als ik zie dat de GTX1660 die er nu in zit al rond de 250 euro kost, dan vermoed ik dat je met een budget van 200 euro die computer niet echt kan verbeteren.
          Die grafische kaart is niet de allersnelste, maar die zou toch redelijk moeten werken voor games.
          De gegevens op de site van medion kloppen dus niet. Er zit geen extra grafische kaart in, als ik naar de adapter settings kijk zie ik UHD Graphics 630 staan.

          Dus zo ver zijn we, de vraag is nu welke kaart zou ik er dan in kunnen steken ? Zou zo een GTX1660 super een verbetering zijn heeft 6 Gb geheugen of een MSI Radeon RX 6400 die heeft 4 Gb en is dus wat goedkoper?

          mir
          Last edited by mir; 12 maart 2023, 11:05.
          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

          Comment


          • #6
            Re: Grafische kaart

            Kijk eens wat de spelletjes die hij nu typisch speelt vragen. Die spellen geven meestal een minimum aan en een "aanbevolen" setup. Ergens op het net vind ik:
            Code:
            First things first, here are the recommended PC requirements for Fortnite from Epic Games.
            
            GPU - AMD R9 280, Nvidia GTX 960 or an equivalent.
            Memory - 8 GB or more.
            CPU - AMD Ryzen 3 3300U, Core i5-7300U 3.5 GHz or an equivalent.
            OS - 64-bit Windows 10 or 11.
            VRAM - 2 GB.
            De "quality" eisen liggen nog hoger.

            Voor Fifa 22:
            Code:
            MINIMUM REQUIREMENTS
            OS: 64-bit Windows 10
            Processor (AMD): Athlon X4 880K @4GHz or Equivalent
            Processor (Intel): Core i3-6100 @3.7GHz or Equivalent
            Memory: 8 GB
            Graphics card (AMD): Radeon HD 7850 or Equivalent
            Graphics card (NVIDIA): GeForce GTX 660 or Equivalent
            Online Connection Requirements: 512 KBPS or faster Internet connection
            Hard-drive space: 50 GB
             
            
            RECOMMENDED REQUIREMENTS
            OS: 64-bit Windows 10
            Processor (AMD): FX 8150 @3.6GHz or Equivalent
            Processor (Intel): Core i5-3550 @3.40GHz or Equivalent
            Memory: 8 GB
            Graphics card (AMD): Radeon R9 270x or Equivalent
            Graphics card (NVIDIA): GeForce GTX 670 or Equivalent
            Online Connection Requirements: Broadband Connection
            Hard-drive space: 50 GB
            Geen idee hoe dat vertaalt naar de grafische kaarten die je noemt, te lang geleden dat ik daarmee bezig was.

            Comment


            • #7
              Re: Grafische kaart

              Bedankt Spanik, dat is ook mijn probleem veel te lang geleden dat ik nog zelf een PC in elkaar heb gestoken

              mir
              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

              Comment


              • #8
                Re: Grafische kaart

                Reken voor een beetje grafische kaart om spelletjes mee te spelen toch maar iets meer dan € 400,- en hoe recenter de spelletjes zijn hoe duurder de kaart zal kosten want tegenwoordig slikken die spelletjes nogal wat.
                Bovendien is een Medion kast ook absoluut geen voorbeeld van "Airflow" en met slecht 2 ventilatoren ga je binnenin die kast veel te hoge temperaturen halen.
                Goedkoop is achteraf bijna altijd duurkoop.
                Plus nog een zwaardere voeding hoe groot uw SSD is speelt geen enkele rol, met 512GB heb je ruim genoeg.
                Wat je eventueel kunt doen is het geheugen naar 32Gb brengen, maar veel zal het niet uithalen.
                Medion heeft al altijd een beknibbelt op hun graka's (grafische kaarten).

                Dit zou al een redelijk kaartje moeten zijn: MSI Radeon RX 6650 XT MECH 2X 8G OC, € 389,00
                Een voeding van 650W heb ik hier liggen. Er is nog 8 jaar garantie op !!!!!!
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: Grafische kaart

                  En na al die investeringen blijf je nog steeds met een i5 zitten … veel kosten voor een relatief basis systeem.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Grafische kaart

                    Ok een i5 maar hij zal het er toch nog even moeten mee doen. En 400 euro ga ik niet geven aan een kaart.
                    Zou een kaart met 4 a 6 Gb al verschil maken met de onboard grafische kaart zoals bvn de GTX1660 super ?

                    Voor de meeste spelletjes ( roblox ; minecraft ) is deze pc nog meer dan voldoende. T'is maar bij Fortnite dat hij sinds ze een upgrade gedaan hebben hij veel problemen heeft met vastlopen van de pc.

                    mir
                    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Grafische kaart

                      Een tweedehands GTX1600-6GB vind je voor €100 of minder en kan met een 450W powersupply.
                      Meer zal er niet mogelijk zijn denk ik.

                      >Is GTX 1060 6GB good for Fortnite?
                      To summarise, GeForce GTX 1060 graphics cards can smoothly run this game, but what Fortnite: Chapter 2 screen resolution would you like to run with? While you can get 53 FPS with 4K Ultra you can increase your frame rate to 88 FPS in Ultra 1440p and up to 116 FPS with 1080p.
                      <

                      Comment


                      • #12
                        Re: Grafische kaart

                        Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                        Een tweedehands GTX1600-6GB gaat maximum € 150 en kan met een 450W powersupply.
                        Meer zal er niet mogelijk zijn denk ik.

                        >Is GTX 1060 6GB good for Fortnite?
                        To summarise, GeForce GTX 1060 graphics cards can smoothly run this game, but what Fortnite: Chapter 2 screen resolution would you like to run with? While you can get 53 FPS with 4K Ultra you can increase your frame rate to 88 FPS in Ultra 1440p and up to 116 FPS with 1080p.
                        <
                        Maar ik ga er een +-600W voeding in plaatsen he , nu is dat een 250W.

                        mir
                        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Grafische kaart

                          Wat er bij mij niet in kan.
                          - Geen € 400 uitgeven voor een videokaart die echt nodig is.
                          - Maar geld uitgeven voor een zwaardere voeding die geen kl##t uithaalt om een spel vlotter te laten lopen.
                          Laat die Pc zoals die is, wat je er ook zult aan veranderen het zal NOOIT een bevredigend resultaat opleveren.
                          Een budget Pc opkrikken naar een game Pc is weg gesmeten geld.
                          Ik zei het eerder al, "Goedkoop kopen is achteraf altijd duurkoop".
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Grafische kaart

                            Red Faalcon , Die zwaardere voeding zou nodig zijn omdat die nieuwe grafische kaart dat nodig zal hebben he . Een zwaardere voeding alleen zal inderdaad niet veel uithalen .

                            mir
                            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Grafische kaart

                              Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                              Een tweedehands GTX1600-6GB vind je voor €100 of minder en kan met een 450W powersupply.
                              Meer zal er niet mogelijk zijn denk ik.

                              <
                              Dan zit ik nog met de vraag of zo een GTX1660 6Gb kaart een verschil gaat maken met de grafische kaart die nu op het moederbord zit de UHD Graphics 630.
                              Zo een 2e hands kaart + een nieuwe 600 W voeding zou dan qua investering nog meevallen.

                              mir
                              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                              Comment

                              Working...
                              X