Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 44

Discussie: Grafische kaart

Standaard Grafische kaart

Vorig jaar hebben we voor onze zoon een medion pc gekocht.
    https://www.medion.com/be/nl/shop/p/...pc-510025012A1

Omdat hij nog maar 11j was wouden we er niet teveel geld aan uitgeven.

Hij speelt vaak spelletjes met vrienden, nu merkt hij dat bepaalde games niet zo vlot werken. oa Fifa en Fortnite.
    Als ik de specificaties van de pc bekijk heeft hij een grafische kaart onboard van 6 Gb ???
    Dat zal dan wel het werk geheugen zijn dat hij daarvoor aanspreekt?

Er zit op het moederbord maar een pci express slot, ik denk om er een externe grafische kaart in te steken.
    Maar omdat de voeding maar 250W is moet deze natuurlijk ook vervangen worden door een 650W exemplaar.

Welk type grafische kaart zou hier in passen en hoeveel geheugen moet die kaart hebben? We willen er niet meer dan 100 a 200 euro aan uitgeven.

mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Standaard Re: Grafische kaart

Als ik zie dat de GTX1660 die er nu in zit al rond de 250 euro kost, dan vermoed ik dat je met een budget van 200 euro die computer niet echt kan verbeteren.
    Die grafische kaart is niet de allersnelste, maar die zou toch redelijk moeten werken voor games.
    Misschien dat er ergens wat instellingen moeten worden aangepast, maar daar ken ik zelf niet zo veel van.

Ik zie dat er een SSD van 512GB in zit, dat is ook niet veel voor games en dat kan ook voor problemen zorgen (in de PS5 van mijn zoon heb ik vorige week nog een 2TB SSD bij ingestoken omdat er op de standaard ingebouwde schijf maar een paar spelletjes passen).
    Als hij online speelt dan is de internetverbinding ook belangrijk, als die niet snel genoeg is, dan mag je de duurste grafische kaart gebruiken, maar dan zijn er nog altijd vertragingen.
    Laatst gewijzigd door Black B@ndit; 12 maart 2023 om 08:49

Ik vrees dat er het een en hat ander niet klopt in de beschrijving van de pc.
    Je schrijft dat er een 250W voeding in zit, terwijl ik elders lees dat de videokaart minstens een voeding van 450W nodig heeft.

Ze schrijven ook ook over een stille koeling, terwijl er twee ventilators opzitten.

Kan je eens kijken of de videokaart wel degelijk twee sloten in beslag neemt.

Ik vermoed dat ze een uitgeklede versie van de videokaart op het moederbord hebben geplaatst

Mvg

Klopt die videokaart zit op het moederbord. Dus geen externe kaart.
    En ik heb er zelf al een 2e schrijf van 2Tb ingestoken.

mir
    Laatst gewijzigd door mir; 12 maart 2023 om 10:43

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Als ik zie dat de GTX1660 die er nu in zit al rond de 250 euro kost, dan vermoed ik dat je met een budget van 200 euro die computer niet echt kan verbeteren.
    Die grafische kaart is niet de allersnelste, maar die zou toch redelijk moeten werken voor games.
    De gegevens op de site van medion kloppen dus niet. Er zit geen extra grafische kaart in, als ik naar de adapter settings kijk zie ik UHD Graphics 630 staan.

Dus zo ver zijn we, de vraag is nu welke kaart zou ik er dan in kunnen steken ? Zou zo een GTX1660 super een verbetering zijn heeft 6 Gb geheugen of een MSI Radeon RX 6400 die heeft 4 Gb en is dus wat goedkoper?

mir
    Laatst gewijzigd door mir; 12 maart 2023 om 12:05

Kijk eens wat de spelletjes die hij nu typisch speelt vragen. Die spellen geven meestal een minimum aan en een "aanbevolen" setup. Ergens op het net vind ik:
    Code:
    First things first, here are the recommended PC requirements for Fortnite from Epic Games.

GPU - AMD R9 280, Nvidia GTX 960 or an equivalent.
    Memory - 8 GB or more.
    CPU - AMD Ryzen 3 3300U, Core i5-7300U 3.5 GHz or an equivalent.
    OS - 64-bit Windows 10 or 11.
    VRAM - 2 GB.
    De "quality" eisen liggen nog hoger.

Voor Fifa 22:
    Code:
    MINIMUM REQUIREMENTS
    Processor (AMD): Athlon X4 880K @4GHz or Equivalent
    Processor (Intel): Core i3-6100 @3.7GHz or Equivalent
    Memory: 8 GB
    Graphics card (AMD): Radeon HD 7850 or Equivalent
    Graphics card (NVIDIA): GeForce GTX 660 or Equivalent
    Online Connection Requirements: 512 KBPS or faster Internet connection
    Hard-drive space: 50 GB

RECOMMENDED REQUIREMENTS
    Processor (AMD): FX 8150 @3.6GHz or Equivalent
    Processor (Intel): Core i5-3550 @3.40GHz or Equivalent
    Memory: 8 GB
    Graphics card (AMD): Radeon R9 270x or Equivalent
    Graphics card (NVIDIA): GeForce GTX 670 or Equivalent
    Online Connection Requirements: Broadband Connection
    Hard-drive space: 50 GB
    Geen idee hoe dat vertaalt naar de grafische kaarten die je noemt, te lang geleden dat ik daarmee bezig was.

Bedankt Spanik, dat is ook mijn probleem veel te lang geleden dat ik nog zelf een PC in elkaar heb gestoken

mir

Reken voor een beetje grafische kaart om spelletjes mee te spelen toch maar iets meer dan € 400,- en hoe recenter de spelletjes zijn hoe duurder de kaart zal kosten want tegenwoordig slikken die spelletjes nogal wat.
    Bovendien is een Medion kast ook absoluut geen voorbeeld van "Airflow" en met slecht 2 ventilatoren ga je binnenin die kast veel te hoge temperaturen halen.
    Goedkoop is achteraf bijna altijd duurkoop.
    Plus nog een zwaardere voeding hoe groot uw SSD is speelt geen enkele rol, met 512GB heb je ruim genoeg.
    Wat je eventueel kunt doen is het geheugen naar 32Gb brengen, maar veel zal het niet uithalen.
    Medion heeft al altijd een beknibbelt op hun graka's (grafische kaarten).

Dit zou al een redelijk kaartje moeten zijn: MSI Radeon RX 6650 XT MECH 2X 8G OC, € 389,00
    Een voeding van 650W heb ik hier liggen. Er is nog 8 jaar garantie op !!!!!!
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L | Canon 70 - 300mm IS II
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

En na al die investeringen blijf je nog steeds met een i5 zitten … veel kosten voor een relatief basis systeem.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Ok een i5 maar hij zal het er toch nog even moeten mee doen. En 400 euro ga ik niet geven aan een kaart.
    Zou een kaart met 4 a 6 Gb al verschil maken met de onboard grafische kaart zoals bvn de GTX1660 super ?

Voor de meeste spelletjes ( roblox ; minecraft ) is deze pc nog meer dan voldoende. T'is maar bij Fortnite dat hij sinds ze een upgrade gedaan hebben hij veel problemen heeft met vastlopen van de pc.

mir

Een tweedehands GTX1600-6GB vind je voor €100 of minder en kan met een 450W powersupply.
    Meer zal er niet mogelijk zijn denk ik.

>Is GTX 1060 6GB good for Fortnite?
    To summarise, GeForce GTX 1060 graphics cards can smoothly run this game, but what Fortnite: Chapter 2 screen resolution would you like to run with? While you can get 53 FPS with 4K Ultra you can increase your frame rate to 88 FPS in Ultra 1440p and up to 116 FPS with 1080p.
    <

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
    Een tweedehands GTX1600-6GB gaat maximum € 150 en kan met een 450W powersupply.

>Is GTX 1060 6GB good for Fortnite?
    To summarise, GeForce GTX 1060 graphics cards can smoothly run this game, but what Fortnite: Chapter 2 screen resolution would you like to run with? While you can get 53 FPS with 4K Ultra you can increase your frame rate to 88 FPS in Ultra 1440p and up to 116 FPS with 1080p.
    <
    Maar ik ga er een +-600W voeding in plaatsen he , nu is dat een 250W.

mir

Wat er bij mij niet in kan.
    - Geen € 400 uitgeven voor een videokaart die echt nodig is.
    - Maar geld uitgeven voor een zwaardere voeding die geen kl##t uithaalt om een spel vlotter te laten lopen.
    Laat die Pc zoals die is, wat je er ook zult aan veranderen het zal NOOIT een bevredigend resultaat opleveren.
    Een budget Pc opkrikken naar een game Pc is weg gesmeten geld.
    Ik zei het eerder al, "Goedkoop kopen is achteraf altijd duurkoop".
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

Red Faalcon , Die zwaardere voeding zou nodig zijn omdat die nieuwe grafische kaart dat nodig zal hebben he . Een zwaardere voeding alleen zal inderdaad niet veel uithalen .

mir

Een tweedehands GTX1600-6GB vind je voor €100 of minder en kan met een 450W powersupply.

<
    Dan zit ik nog met de vraag of zo een GTX1660 6Gb kaart een verschil gaat maken met de grafische kaart die nu op het moederbord zit de UHD Graphics 630.
    Zo een 2e hands kaart + een nieuwe 600 W voeding zou dan qua investering nog meevallen.

mir

Is het een risico het wel waard om zoiets tweedehands te kopen als je niet zeker bent of dit het probleem zal oplossen? Verloren kost en geen stap verder en dan...
    Als je deze kaart eerst kan testen en zo ja het werkt dan tot koop overgaan.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
    Is het een risico het wel waard om zoiets tweedehands te kopen als je niet zeker bent of dit het probleem zal oplossen? Verloren kost en geen stap verder en dan...
    Als je deze kaart eerst kan testen en zo ja het werkt dan tot koop overgaan.
    Ik weet niet hoe goed tegenwoordig de grafische kaarten op een moederbord zijn en hoeveel beter een externe grafische kaart die nieuw rond de 300 euro kost is .

mir

De meeste kaarten op het moederbord gebruiken een stuk vanhet gewone werkgeheugen. Een grafische kaart heeft zijn eigen geheugen. Dat gaat toch meestal wel helpen. Voor Excel en Word maakt dat niet uit. Maar als er echt grafisch gewerkt moet worden.

OK, er zijn nog andere zaken zoals hoe de gegevens naar de grafische kaart moeten geraken. Maar met pci-e is dat toch al een stuk beter dan vroeger.

Als ik zie dat een GTX 1066 9 keer sneller is voor Fortnite dan de UHD 630 ingebouwde GPU dan loont dat toch de moeite:

https://technical.city/en/video/GeFo...D-Graphics-630
    Laatst gewijzigd door palombian; 15 maart 2023 om 21:17 Reden: GTX 1066

Als ik zie dat een GTX 1066 9 keer sneller is voor Fortnite dan de UHD 630 ingebouwde GPU dan loont dat toch de moeite:

Bedankt voor de link, daar ben ik veel mee geholpen

mir

En dan stel je het BIOS verkeerd in en zie je geen verschil.
    Nogmaals, van een budget Pc kunt ge NOOIT een game Pc maken.
    Of dacht je dat het mobo geen rol meer speelt als je daar wel een deftige graka insteekt?
    Met een 911 Porsche ga je ook niet racen op binnen wegeltjes.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Nogmaals, van een budget Pc kunt ge NOOIT een game Pc maken.
    Of dacht je dat het mobo geen rol meer speelt als je daar wel een deftige graka insteekt?
    Met een 911 Porsche ga je ook niet racen op binnen wegeltjes.
    Zeker met je eens, maar ik herken @mir's problematiek (alhoewel het nooit mijn intentie was om een game PC te bouwen).

Ik citeer ook maar ergens een website, en de aangehaalde kaart is al niet meer "deftig" te noemen, maar het zal zeker iets uithalen tov de interne GPU.

Persoonlijk zou ik er het minimum aan uitgeven, max 100-150 aan een tweedehands kaart, bovendien heb ik een 450W PS die daarvoor voldoende is.
    Meer kan er toch niet in, maar het zal bepaalde fotobewerkingen waarschijnlijk toch gevoelig versnellen.
    Voor de algemene workflow is de snelheid van lezen- en schrijven nog altijd belangrijker, en LR is vooral CPU gebaseerd en dan is er boven 6 cores of zo ook niet veel winst meer.
    Bovendien hoef ik elke dag geen duizenden foto's te verwerken, als het wat trager gaat is het minder erg dan bij een game .
    Laatst gewijzigd door palombian; 16 maart 2023 om 10:43

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    En waar moet je dan op letten in de BIOS settings ?

mir

Vanzelfsprekend moet je de juiste video kaart selecteren in het BIOS.

Vanzelfsprekend moet je de juiste video kaart selecteren in het BIOS.
    Dat eerst en vooral maar dan moet je de setings verhogen en dan begint het, last van warmte, uitvallen van Pc enz.
    Een Pc van +/-500 kan je in geen enkel geval vergelijken met een Pc van meer dan 3.500 euro want dit betaal je voor een echte game Pc en ge kunt nog veel hoger gaan.
    Mir, voor de laatste keer geef geen cent meer uit aan die Pc want na zes maanden gaat hij een ander game zelfs niet meer kunnen draaien.
    En een kind van elf jaar heeft meer verstand vaan Pc's dan wat wij denken.
    En de snelheid waarmee de spellen verbeteren/sneller/realisaties zijn geworden kunt ge niet snappen.
    Enfin, je doet wat je wilt maar kom achteraf niet zeggen dat ik gelijk had.

Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Grafische kaart (-en)
    Door theokus in forum Chit Chat
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 5 maart 2010, 09:43
  2. grafische kaart
    Door Oostham in forum Chit Chat
    Reacties: 19
    Laatste bericht: 10 december 2007, 22:51

Regels voor berichten