Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Grafische kaart

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Grafische kaart

    Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
    En wat wil de prijs zeggen?
    Op zich niets, een iMac Pro was ook meer dan 5000€ en is ook geen gaming PC.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #32
      Re: Grafische kaart

      Ik zou die investering ook niet doen.

      Daar volg ik met Red falcon.
      Die pc is niet gemaakt op performantie en alle investeringen die je er aan zal doen zijn boter aan de galg.

      Ik denk dat je stukken beter af bent met een xbox of ps te kopen.
      Kost je iets meer maar die spelsystemen zijn 100% gemaakt om games vlot te laten lopen.
      Geen gezever met voedingen en zo.

      Comment


      • #33
        Re: Grafische kaart

        De meeste online games die hij speelt op zijn PC werken perfect. Dus voorlopig heeft hij geen echte game PC van 3000 euro nodig
        Er is enkel die ene game Fortnite die soms wat hapert of vastloopt.
        Nu ik kan hier van iemand een 500W voeding en een GTX960 gratis krijgen.
        Niet echt een top kaart maar het proberen waard .
        Een game console ben ik nog niet van plan om te kopen.

        Mir
        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

        Comment


        • #34
          Re: Grafische kaart

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Het voorbeeld dat je aankaart is dan ook een fors overdreven systeem dat eerder hoort bij liefhebbers van uitgebreide PC tuning.
          Het is dan toch eerder een hobby voor u dan een noodzaak?
          Daar is op zich niets mis mee natuurlijk en zal wel een heel leuk systeem zijn.
          Voor de meeste games is een i7 al meer dan voldoende al zal een i9 uiteraard altijd nog wat meer reserve hebben.
          Die 64GB geheugen zal indien gehalveerd en zonder RGB ook al voldoen (ja meer geheugen kan geen kwaad) en met 2 of 3 correct geplaatste koelers zullen de meeste PC’s ook nog wel koel genoeg blijven indien de kast groot genoeg is en vrij staat.
          Uiteraard kost een deftige voeding, moederbord en grafische kaart redelijk wat geld.
          Er is altijd een verschil tussen wat echt nodig is en wat men graag heeft.
          Voor de helft van de aangekaarte prijs kan men ook al ets heel deftig bouwen, maar heeft een kind van 11 jaar dat nodig? [emoji6]
          Waar slaat uw commentaar nu weer op?
          Ik bouw voor mezelf waar ik goesting in heb toch, of niet?
          Dit was een antwoord op de verwondering van Palombian, niet meer en niet min, ok?
          Heb ik ooit ergens geschreven dat je dat voor een kind MOET bouwen?
          Je bent duidelijk geen gamer, dat is zeker.
          Sorry Freddy, maar ik mag ook eens antwoorden hé?
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #35
            Grafische kaart

            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            Waar slaat uw commentaar nu weer op?
            Kunt gij nooit een verschil maken tussen commentaar en een gewone reactie?
            Waarom hebben sommigen altijd zo een lange tenen en voelen ze zich steeds geviseerd?
            Als iemand over een basis PC bezig is en een oplossing zoekt, dan is vergelijken met een extreem dure top PC niet echt een referentie waar iemand iets mee is.
            Uw systeem heb ik niet afgebroken, enkel toegevoegd dat het hier niet nodig is voor TS.

            Ik bouw voor mezelf waar ik goesting in heb toch, of niet?
            Wat schreef ik? “Daar is op zich niets mis mee en zal wel een leuk systeem zijn” alsook dat het eerder is voor liefhebbers van dergelijke systemen … staat er ergens dat je dat niet mag? [emoji848]
            U bent wel liefhebber en is uiteraard uw keuze en recht, wat kan iemand daarover zeggen?
            Maar vermoedelijk heb je zover niet gelezen voor je weer begon te reageren.

            Dit was een antwoord op de verwondering van Palombian, niet meer en niet min, ok?
            Ja en dus mag enkel jij een antwoord op een “openbaar” topic zetten en niemand anders?

            Heb ik ooit ergens geschreven dat je dat voor een kind MOET bouwen?
            Neen, maar je kaart een dergelijk systeem aan in een topic dat over een basis systeem gaat voor een kind, dan probeert men ook in die prijzen te vergelijken. [emoji6]
            Uw PC is nog spotgoedkoop tegenover de mijne en ik heb geen gamer PC … maar wat zou het bijdragen?

            Je bent duidelijk geen gamer, dat is zeker.
            Sorry Freddy, maar ik mag ook eens antwoorden hé?
            Waarom mag ik dan niet meer antwoorden?
            Er staat helemaal niets negatief over uw systeem of reactie.
            Ik ben geen gamer, maar weet wel dat 11 ventilatoren en verlichting geen must is in een systeem om deftig te werken, dat is gewoon iets dat men als liefhebber graag heeft of niet.
            En nogmaals, het gaat erom in functie van wat nu nodig is voor een kleine van 11 dat één spelletje beter wil kunnen spelen.
            Last edited by VerSeg; 19 maart 2023, 11:33.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #36
              Re: Grafische kaart

              Rustig blijven jongens . De pc moet geen Microsoft Flight Simulator draaien he. De meeste games zitten in het platform van Roblox , en dan enkele tycoon games gekocht via steam. Het was enkel maar een vraag of een grafische kaart en een zwaardere voeding verschil kunnen maken. Dus geen overclocking of andere zaken.

              mir
              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

              Comment


              • #37
                Re: Grafische kaart

                Verseg, ga naar de oogarts!

                Mijn antwoord was op de verbazing van palombian, maar natuurlijk moet jij dar je zegje op hebben.
                En vanaf nu mag je schrijven wat je wilt ik negeer je gezever, ok?
                En van mij mag je gerust het laatste woord hebben hoor als je daar toch mee zo fier op zijt.
                Saluut en tot nooit meer!
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #38
                  Grafische kaart

                  Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  Verseg, ga naar de oogarts!
                  Let wat op uw uitspraken Luc!
                  Ge moogt anders morgen meekomen naar de oogarts, kunt ge meteen weten wat het verdict is … of er nog iets aan te doen valt of ik het zicht in één oog grotendeels definitief ga verliezen.

                  Mijn antwoord was op de verbazing van palombian, maar natuurlijk moet jij dar je zegje op hebben.
                  Fout Luc, uw antwoord staat in een openbaar topic en niet in een monoloog.
                  Als men iets online post dan heeft iedereen de kans te reageren.
                  En blijkbaar lees jij iets anders dan wat er staat.
                  Er staat geen enkele kritiek op uw hobby of PC, enkel dat uw configuratie eerder voor een liefhebber is dan wat een 11 jarige nu nodig heeft.
                  En vanaf nu mag je schrijven wat je wilt ik negeer je gezever, ok?
                  Saluut en tot nooit meer!
                  Wat ben je weer vriendelijk en beleefd. [emoji848]
                  Zal wel anders zijn als je weer eens iets nodig hebt.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #39
                    Grafische kaart

                    Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                    Rustig blijven jongens . De pc moet geen Microsoft Flight Simulator draaien he. De meeste games zitten in het platform van Roblox , en dan enkele tycoon games gekocht via steam. Het was enkel maar een vraag of een grafische kaart en een zwaardere voeding verschil kunnen maken. Dus geen overclocking of andere zaken.

                    mir
                    Amai, de specificaties voor die Flight Simulator zijn ook niet min in vergelijking met enkele jaren geleden. [emoji848]
                    Da’s nog iets meer dan wat jij zoekt.
                    Ik beklaag de ouders die zo een paar echte gamers in huis rondlopen hebben. [emoji23]
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #40
                      Re: Grafische kaart

                      Microsoft Flight Simulator 40th Anniversary Edition

                      Recommended:
                      Requires a 64-bit processor and operating system
                      OS: Windows 10
                      Processor: Intel i5-8400 | AMD Ryzen 5 1500X
                      Memory: 16 GB RAM
                      Graphics: NVIDIA GTX 970 | AMD Radeon RX 590
                      DirectX: Version 11
                      Storage: 150 GB available space

                      Zou toch met de besproken hardware moeten werken ?

                      Comment


                      • #41
                        Re: Grafische kaart

                        Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                        Microsoft Flight Simulator 40th Anniversary Edition

                        Recommended:
                        Requires a 64-bit processor and operating system
                        OS: Windows 10
                        Processor: Intel i5-8400 | AMD Ryzen 5 1500X
                        Memory: 16 GB RAM
                        Graphics: NVIDIA GTX 970 | AMD Radeon RX 590
                        DirectX: Version 11
                        Storage: 150 GB available space

                        Zou toch met de besproken hardware moeten werken ?
                        Klopt, ik heb gisteren gegarandeerd ergens iets verkeerd gelezen op de website van Microsoft.
                        Vermoedelijk ben ik bij het lezen ergens een lijntje naar beneden gesprongen of MB en GB door elkaar gehaald. [emoji57]
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #42
                          Re: Grafische kaart

                          Snap die aldi PC's niet meer : je stopt een i5-13400 in een PC : die heeft een grafische processor in de i5 ingebouwd (een intel UHD730) en dan prop je er nog een grafische processor bij met gedeeld geheugen ? Lijkt me niet echt te kunnen.

                          Ik keek vroeger altijd op de site van Passmark om benchmarks van onderdelen te kijgen :
                          intel UHD 730 : 1666
                          GTX 1660 super : 12807

                          Als dat laatste ding in die PC zit, dan is dat snel genoeg voor die spelletjes.
                          Mijn oud PC'tje heeft een GTX 670, haalt maar 5296 en ik doe daar nog altijd vanalles mee. En daar hoort een flight simulator X bv. ook bij.

                          Maar die GTX 1660 super kaart ziet er normaal zo uit : Link....
                          En heeft dus wel eigen geheugen.

                          Als die kaart erin zit, zie ik niet direct een reden er een andere bij te halen.
                          Als die Intel gebruikt wordt is het natuurlijk wel iets anders...

                          Die 13 reeks van intel heeft processoren met een deftiger ingebouwde kaart, deze is inderdaad heel zwak.
                          Groeten,

                          Polleke

                          Comment


                          • #43
                            Re: Grafische kaart

                            Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht

                            Als die kaart erin zit, zie ik niet direct een reden er een andere bij te halen.
                            Neen er zit geen extra grafische kaart in, de specificaties op de website van Medion kloppen niet. De grafische kaart standaard is een uhd graphics 630.
                            Het was mijn plan om er een GTX1660 in te stoppen samen met een nieuwe voeding van 600W. Maar dat wordt me hier afgeraden, dus nu eerst een gratis 500W voeding proberen met een gratis grafische kaart GTX960. We gaan al eens zien wat dat zal geven.

                            mir
                            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                            Comment


                            • #44
                              Re: Grafische kaart

                              Die GTX960 zal al een heel stuk beter zijn dan de ingebouwde GPU.
                              Bovendien staat 2de hands vol met GTX1060 en GTX1660 kaarten.
                              Misschien steek ik er bij mij ééntje in uit nieuwsgierigheid. Voor LR en zelfs PS schijnt het nauwelijks iets uit te maken, zeker niet met mijn 1920x1200 beeldscherm.

                              Comment


                              • #45
                                Re: Grafische kaart

                                Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                                Neen er zit geen extra grafische kaart in, de specificaties op de website van Medion kloppen niet. De grafische kaart standaard is een uhd graphics 630.
                                Het was mijn plan om er een GTX1660 in te stoppen samen met een nieuwe voeding van 600W. Maar dat wordt me hier afgeraden, dus nu eerst een gratis 500W voeding proberen met een gratis grafische kaart GTX960. We gaan al eens zien wat dat zal geven.

                                mir
                                Dan klopt die i5-13400 ook niet, want die bevat een 730 : link......

                                Medion die een foutje maakt in de specs van 270€ : altijd geestig zo...
                                Groeten,

                                Polleke

                                Comment

                                Working...
                                X