Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Grafische kaart

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Grafische kaart

    Is het een risico het wel waard om zoiets tweedehands te kopen als je niet zeker bent of dit het probleem zal oplossen? Verloren kost en geen stap verder en dan...
    Als je deze kaart eerst kan testen en zo ja het werkt dan tot koop overgaan.

    Comment


    • #17
      Re: Grafische kaart

      Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
      Is het een risico het wel waard om zoiets tweedehands te kopen als je niet zeker bent of dit het probleem zal oplossen? Verloren kost en geen stap verder en dan...
      Als je deze kaart eerst kan testen en zo ja het werkt dan tot koop overgaan.
      Ik weet niet hoe goed tegenwoordig de grafische kaarten op een moederbord zijn en hoeveel beter een externe grafische kaart die nieuw rond de 300 euro kost is .

      mir
      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

      Comment


      • #18
        Re: Grafische kaart

        De meeste kaarten op het moederbord gebruiken een stuk vanhet gewone werkgeheugen. Een grafische kaart heeft zijn eigen geheugen. Dat gaat toch meestal wel helpen. Voor Excel en Word maakt dat niet uit. Maar als er echt grafisch gewerkt moet worden.

        OK, er zijn nog andere zaken zoals hoe de gegevens naar de grafische kaart moeten geraken. Maar met pci-e is dat toch al een stuk beter dan vroeger.

        Comment


        • #19
          Re: Grafische kaart

          Als ik zie dat een GTX 1066 9 keer sneller is voor Fortnite dan de UHD 630 ingebouwde GPU dan loont dat toch de moeite:


          https://technical.city/en/video/GeFo...D-Graphics-630
          Last edited by palombian; 15 maart 2023, 20:17. Reden: GTX 1066

          Comment


          • #20
            Re: Grafische kaart

            Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
            Als ik zie dat een GTX 1066 9 keer sneller is voor Fortnite dan de UHD 630 ingebouwde GPU dan loont dat toch de moeite:


            https://technical.city/en/video/GeFo...D-Graphics-630
            Bedankt voor de link, daar ben ik veel mee geholpen

            mir
            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

            Comment


            • #21
              Re: Grafische kaart

              Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
              Als ik zie dat een GTX 1066 9 keer sneller is voor Fortnite dan de UHD 630 ingebouwde GPU dan loont dat toch de moeite:


              https://technical.city/en/video/GeFo...D-Graphics-630
              En dan stel je het BIOS verkeerd in en zie je geen verschil.
              Nogmaals, van een budget Pc kunt ge NOOIT een game Pc maken.
              Of dacht je dat het mobo geen rol meer speelt als je daar wel een deftige graka insteekt?
              Met een 911 Porsche ga je ook niet racen op binnen wegeltjes.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #22
                Re: Grafische kaart

                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                En dan stel je het BIOS verkeerd in en zie je geen verschil.
                Nogmaals, van een budget Pc kunt ge NOOIT een game Pc maken.
                Of dacht je dat het mobo geen rol meer speelt als je daar wel een deftige graka insteekt?
                Met een 911 Porsche ga je ook niet racen op binnen wegeltjes.
                Zeker met je eens, maar ik herken @mir's problematiek (alhoewel het nooit mijn intentie was om een game PC te bouwen).

                Ik citeer ook maar ergens een website, en de aangehaalde kaart is al niet meer "deftig" te noemen, maar het zal zeker iets uithalen tov de interne GPU.

                Persoonlijk zou ik er het minimum aan uitgeven, max 100-150 aan een tweedehands kaart, bovendien heb ik een 450W PS die daarvoor voldoende is.
                Meer kan er toch niet in, maar het zal bepaalde fotobewerkingen waarschijnlijk toch gevoelig versnellen.
                Voor de algemene workflow is de snelheid van lezen- en schrijven nog altijd belangrijker, en LR is vooral CPU gebaseerd en dan is er boven 6 cores of zo ook niet veel winst meer.
                Bovendien hoef ik elke dag geen duizenden foto's te verwerken, als het wat trager gaat is het minder erg dan bij een game .
                Last edited by palombian; 16 maart 2023, 09:43.

                Comment


                • #23
                  Re: Grafische kaart

                  Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  En dan stel je het BIOS verkeerd in en zie je geen verschil.
                  En waar moet je dan op letten in de BIOS settings ?

                  mir
                  De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                  Comment


                  • #24
                    Re: Grafische kaart

                    Vanzelfsprekend moet je de juiste video kaart selecteren in het BIOS.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Grafische kaart

                      Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                      Vanzelfsprekend moet je de juiste video kaart selecteren in het BIOS.
                      Dat eerst en vooral maar dan moet je de setings verhogen en dan begint het, last van warmte, uitvallen van Pc enz.
                      Een Pc van +/-500 kan je in geen enkel geval vergelijken met een Pc van meer dan 3.500 euro want dit betaal je voor een echte game Pc en ge kunt nog veel hoger gaan.
                      Mir, voor de laatste keer geef geen cent meer uit aan die Pc want na zes maanden gaat hij een ander game zelfs niet meer kunnen draaien.
                      En een kind van elf jaar heeft meer verstand vaan Pc's dan wat wij denken.
                      En de snelheid waarmee de spellen verbeteren/sneller/realisaties zijn geworden kunt ge niet snappen.
                      Enfin, je doet wat je wilt maar kom achteraf niet zeggen dat ik gelijk had.
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Grafische kaart

                        Volgens de link in de eerste post zit er al een GTX 1660 6GB (voor casual gamers!) in de PC in kwestie.
                        In dat geval is er - buiten wat tunen en realistische settings voor de games - niet veel meer aan te doen want die hardware kan niets meer aan.

                        Laat de PC eens door Userbenchmarks gaan, dan kan je hem vergelijken met andere systemen met dezelfde componenten.
                        Als hij dan een veel lagere rating krijgt is er misschien iets mis met de instellingen.
                        Voor je er veel geld tegenaan gooit moet je toch begrijpen waar je mee bezig bent.

                        https://www.userbenchmark.com/

                        PS: vanuit een gamer standpunt heeft wat @Red Falcon zegt veel zin, voor mij is - sinds ik de kinderjaren zelf heb meegemaakt - een PC nu gewoon een gebruiksvoorwerp, dus let daar niet teveel op .
                        Ik typ dit hier op vermoedelijk de alleroudste laptop die nog in gebruik is met actuele software (WIN10, 11 doet hij niet).
                        Draait zelfs LR 12 als het moet.

                        DELL Latitude D630
                        Intel Core2 Duo CPU T9300 @ 2.50GHz
                        Kingston 128 GB SSD
                        4 GB RAM
                        (het ding gekregen en voor de sport gepimpt met de snelste CPU en een SSD voor totaal €36 - en ook omdat er een seriele poort in zit die ik nodig heb om bepaalde instrumenten uit te lezen - indertijd was dat een heel dure laptop).

                        € 3500 voor een PC
                        Last edited by palombian; 17 maart 2023, 18:38.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Grafische kaart

                          Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht

                          € 3500 voor een PC
                          Ge verschiet precies van?
                          Mijn Intel i9 alleen al kost meer dan € 500, mijn Lian Li kast kost meer dan € 200, er zitten 11 Lian Li RGB koelers in, 64GB RGB memory en hoeveel de graka heeft gekost zal ik maar zwijgen zeker?

                          Jan, volgens mij levert Medion al hun Pc's piekfijn afgesteld, en als er niemand in het BIOS heeft geprutst is daar niks meer beter af te stellen.
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #28
                            Grafische kaart

                            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                            Ge verschiet precies van?
                            Mijn Intel i9 alleen al kost meer dan € 500, mijn Lian Li kast kost meer dan € 200, er zitten 11 Lian Li RGB koelers in, 64GB RGB memory en hoeveel de graka heeft gekost zal ik maar zwijgen zeker?

                            Jan, volgens mij levert Medion al hun Pc's piekfijn afgesteld, en als er niemand in het BIOS heeft geprutst is daar niks meer beter af te stellen.
                            Het voorbeeld dat je aankaart is dan ook een fors overdreven systeem dat eerder hoort bij liefhebbers van uitgebreide PC tuning.
                            Het is dan toch eerder een hobby voor u dan een noodzaak?
                            Daar is op zich niets mis mee natuurlijk en zal wel een heel leuk systeem zijn.
                            Voor de meeste games is een i7 al meer dan voldoende al zal een i9 uiteraard altijd nog wat meer reserve hebben.
                            Die 64GB geheugen zal indien gehalveerd en zonder RGB ook al voldoen (ja meer geheugen kan geen kwaad) en met 2 of 3 correct geplaatste koelers zullen de meeste PC’s ook nog wel koel genoeg blijven indien de kast groot genoeg is en vrij staat.
                            Uiteraard kost een deftige voeding, moederbord en grafische kaart redelijk wat geld.
                            Er is altijd een verschil tussen wat echt nodig is en wat men graag heeft.
                            Voor de helft van de aangekaarte prijs kan men ook al ets heel deftig bouwen, maar heeft een kind van 11 jaar dat nodig? [emoji6]
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #29
                              Grafische kaart

                              Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                              En waar moet je dan op letten in de BIOS settings ?

                              mir
                              Die vraag stel ik me ook.
                              Ondertussen al meer dan 10 jaar zelf geen PC meer gebouwd en nooit een echte gaming PC.

                              Andere vraag, heb je een extra anti-virus op die PC buiten die van Microsoft?
                              Zet die anders eens volledig uit om te zien of er al geen verbetering is.
                              Last edited by VerSeg; 18 maart 2023, 10:26.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #30
                                Re: Grafische kaart

                                Alles is relatief natuurlijk. De vraag is inderdaad of dit een hard-core gaming pc moet zijn of iets waar een jonge tiener af en toe wat op speelt. Ja, van het ene kan het andere komen maar dat is een andere vraag.

                                En wat wil de prijs zeggen? Mijn desktop kost ook een hoop geld maar je gaat er geen spelletjes mee spelen. Mijn CPU staat bij die "userbenchmark" er niet eens tussen. Die passief gekoelde grafische kaart met 1GB geheugen gaat ook geen potten breken. En licht in mijn kast?

                                Comment

                                Working...
                                X