Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

GPS verkeersinformatie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • GPS verkeersinformatie

    Dat gaat nu met de de meegeleverde kabels, maar hoe is dat met die GPRS ?
    Ik begrijp dat dat via je smartphone gaat, maar ik heb "betalen volgens gebruik", dus ik gebruik enkel internet via wifi .
    Een nwe GPS dringt zich op, want ik heb minder en minder landen door de updates en ik kan geen extra kaartje steken .
    Last edited by toerist; 19 maart 2019, 14:06.
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

  • #2
    Re: GPS verkeersinformatie

    Ik snap je openingspost helemaal niet.

    Ik begrijp enkel dat je een nieuwe GPS wil.
    Mijn advies: geen GPS, gebruik je telefoon, en navigeer met Waze of Google Maps.
    Dataverbruik is zeer redelijk, en zowel kaarten als verkeersinformatie zijn ALTIJD actueel.

    Comment


    • #3
      Re: GPS verkeersinformatie

      Bedankt voor het advies.
      Openingspost :
      Nieuwe GPS, bestaan die nog met kabel waar de verkeersinfo mee werkt (TMC) of enkel met dat GPRS systeem waarbij men GPS-smartfoon gebruikt ?
      Nog vraagje: dataverbruik redelijk, wat heet redelijk ?
      Ge moet immers weten dat dataverbruik bij mij ALTIJD duurder is, want geen abonnement , tenzij WiFi .

      Uit Coolblue : https://www.coolblue.be/nl/advies/ve...nformatie.html
      Met sim : "Bij 1 uur gebruik per dag, verbruik je ongeveer 10 MB per maand."
      Last edited by toerist; 19 maart 2019, 16:10.
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

      Comment


      • #4
        Re: GPS verkeersinformatie

        Garmin Drivesmart. Zie Google.

        Comment


        • #5
          Re: GPS verkeersinformatie

          Het nadeel van de gsm als gps is dat je niet altijd data hebt.
          Er zijn gebieden genoeg waar er geen of heel trage dataverbinding is.
          Dat is toch mijn ondervinding, ik gebruik al een hele tijd waze ;-)

          Dataverbruik valt heel goed mee, ik heb 500Mb en daar kom je al ver mee. dagelijks 130 km is geen probleem. maar als je geen abonnement wilt, kan het toch duur uitvallen.




          --
          mlap.
          T.T.

          Comment


          • #6
            Re: GPS verkeersinformatie

            Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
            Bedankt voor het advies.
            Openingspost :
            Nieuwe GPS, bestaan die nog met kabel waar de verkeersinfo mee werkt (TMC) of enkel met dat GPRS systeem waarbij men GPS-smartfoon gebruikt ?
            Nog vraagje: dataverbruik redelijk, wat heet redelijk ?
            Ge moet immers weten dat dataverbruik bij mij ALTIJD duurder is, want geen abonnement , tenzij WiFi .

            Uit Coolblue : https://www.coolblue.be/nl/advies/ve...nformatie.html
            Met sim : "Bij 1 uur gebruik per dag, verbruik je ongeveer 10 MB per maand."
            Abonnementje van 15€ per maand voor je GSM en je rijdt heel Europa rond zonder bij te betalen.
            Het kan nog iets goedkoper met Mobile Vikings, maar eerlijk, ik snap echt niet dat mensen een smartphone kopen zonder data.

            Comment


            • #7
              Re: GPS verkeersinformatie

              Denk dat Garmin heeft wat je zoekt. Ik heb jaren geleden eens een Garmin nuvi 2498 LMT-D gekocht, gratis lifetime kaartupdates, DAB verkeersinfo (geen internet nodig) wanneer je de voedingskabel aansluit op je 12-volt stekker. Maar dat was in 2016, geen idee welk model daar nu een beetje meer overeen komt.
              Panasonic Lumix FZ2000

              Comment


              • #8
                Re: GPS verkeersinformatie

                Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                Denk dat Garmin heeft wat je zoekt. Ik heb jaren geleden eens een Garmin nuvi 2498 LMT-D gekocht, gratis lifetime kaartupdates, DAB verkeersinfo (geen internet nodig) wanneer je de voedingskabel aansluit op je 12-volt stekker. Maar dat was in 2016, geen idee welk model daar nu een beetje meer overeen komt.
                Denk ik ook. Ik heb een Nüvi 3598LM en doet perfect wat hij moet doen. Enkel Waze is iets sneller qua verkeersinformatie omdat deze geüpdatet wordt door de gebruikers.
                Mvg.
                Robert
                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                Comment


                • #9
                  Re: GPS verkeersinformatie

                  DAB or RDS verkeersinfo is waardeloos, want altijd te laat, en zeer grofmazig. Enkel de grootste wegen. Gegarandeerd stuurt je GPS je dan een straat of weg in die ook vast staat.

                  Comment


                  • #10
                    Re: GPS verkeersinformatie

                    Bedankt aan allen
                    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                    George Orwell

                    Comment


                    • #11
                      Re: GPS verkeersinformatie

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                      Abonnementje van 15€ per maand voor je GSM en je rijdt heel Europa rond zonder bij te betalen.
                      Het kan nog iets goedkoper met Mobile Vikings, maar eerlijk, ik snap echt niet dat mensen een smartphone kopen zonder data.
                      Ik heb toch jaren een smartphone gehad zonder data.
                      Ik snap niet dat je altijd verbonden moet zijn ;-)

                      Anderzijds mogelijkheden genoeg om aan wifi te geraken, Telenet, Proximus en zelfs in't buitenland.
                      Ik ben dan ook al lang een Linus ( fonero)
                      ;-)

                      --
                      mlap.
                      T.T.

                      Comment


                      • #12
                        GPS verkeersinformatie

                        Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
                        Ik snap niet dat je altijd verbonden moet zijn ;-)
                        Gelukkig ben je verbonden om dit bericht te posten. [emoji6]
                        Anderzijds mogelijkheden genoeg om aan wifi te geraken, Telenet, Proximus en zelfs in't buitenland.
                        Klopt, maar toch niet echt handig voor een GPS in de wagen. [emoji16]
                        Anderzijds is er niet altijd ontvangst op alle locaties.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: GPS verkeersinformatie

                          Vandaag nog in de provincie Luxemburg gepasseerd en daar zijn nog wel meerdere plaatsen waar je je GSM niet hoeft, lees kan gebruiken.
                          Mvg.
                          Robert
                          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                          Comment


                          • #14
                            Re: GPS verkeersinformatie

                            Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                            Denk ik ook. Ik heb een Nüvi 3598LM en doet perfect wat hij moet doen. Enkel Waze is iets sneller qua verkeersinformatie omdat deze geüpdatet wordt door de gebruikers.
                            Kan je dan Waze draaien op je Garmin Robert?
                            Bij mijn ingebouwde gps word ik ook meteen omgeleid als er file is, zelfs al is dat soms maar
                            heel kort, hoe werkt dat dan?
                            Een tijd geleden kwam er zomaar iets bij dat ik voordien nooit zag, bij het niet navigeren dus geen route
                            ingesteld komt daar nu bij het naderen van belangrijke verkeerswissels boven de kaart
                            een blauw bord met pijlen op welk vak je best blijft om een bepaalde richting op te gaan.
                            Waar komt dat dan vandaan? Auto was niet in de garage geweest, er zit geen mobile data kaartje in
                            het systeem enz.
                            Hoe werkt dat dan?
                            Het ingebouwde systeem is van Starlink. https://youtu.be/L4k8KrjWFcA

                            Comment


                            • #15
                              Re: GPS verkeersinformatie

                              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              Kan je dan Waze draaien op je Garmin Robert?
                              Bij mijn ingebouwde gps word ik ook meteen omgeleid als er file is, zelfs al is dat soms maar
                              heel kort, hoe werkt dat dan?
                              Een tijd geleden kwam er zomaar iets bij dat ik voordien nooit zag, bij het niet navigeren dus geen route
                              ingesteld komt daar nu bij het naderen van belangrijke verkeerswissels boven de kaart
                              een blauw bord met pijlen op welk vak je best blijft om een bepaalde richting op te gaan.
                              Waar komt dat dan vandaan? Auto was niet in de garage geweest, er zit geen mobile data kaartje in
                              het systeem enz.
                              Hoe werkt dat dan?
                              Het ingebouwde systeem is van Starlink. https://youtu.be/L4k8KrjWFcA
                              Waze gebruik ik op mijn iPhone. Mijn Garmin wordt nog weinig gebruikt sinds ik een ingebouwde heb in mijn nieuwe auto. Van die ingebouwde ben ik helemaal niet tevreden. Kaart loopt achter en updaten kan waarschijnlijk enkel in de garage. Tegen betaling uiteraard. Route plannen naar coördinaten kan ook niet.
                              Mvg.
                              Robert
                              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                              Comment

                              Working...
                              X