Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gps garmin help......

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • gps garmin help......

    zitten er hier buiten foto ook gps fanaten????
    heb sinds enkele maanden een gps maar ik snap er niks van, is er iemand van de streek van wuustwezel (of omgeving) die het zou zien zitten om mij eens wat praktische dingen bij te brengen?
    ben er al een tijdje mee aan het klooien , vanalles opgezocht, maar nog steeds kan ik niet met dat ding fatsoenlijk werken...

    een goede ziel....?
    http://www.jvs-photography.be/

  • #2
    Re: gps garmin help......

    Als je geocaching bedoeld, dan zitten er inderdaad hier wel enkele die de twee hobbies hebben
    Ik woon wat te veraf voor een 'hands-on', maar wat is je probleem met de Garmin? (Ik gebruik ook een Garmin - Ik dacht dat on4bam hier op het forum ook Garmin gebruikt)
    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
    "Casu Consulto - Modo Fac"

    Comment


    • #3
      Re: gps garmin help......

      Oorspronkelijk geplaatst door saphi Bekijk bericht
      Ik dacht dat on4bam hier op het forum ook Garmin gebruikt)
      You rang , M'Lord ?

      TS: Het helpt als je zegt welk probleem je hebt en over welke (of welk soort, auto/outdoor) GPS het gaat.

      BTW, ook niet direct in de buurt
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

      Comment


      • #4
        Re: gps garmin help......

        Ik kan je deze Garmin dealer aanbevelen, goede service en die man heeft een uitgebreide kennis.

        Comment


        • #5
          Re: gps garmin help......

          Een goede dealer neemt ook de tijd om u wat uitleg te verschaffen over het gebruik ervan.
          Langs de andere kant, ik heb zowel Garmin als TomTom en kan wel snappen dat voor een leek de TomTom simpelder is.
          Nu met de handleiding en Google komt de gemiddelde gebruiker toch al redelijk ver ...
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: gps garmin help......

            En wat is het probleem juist ?
            Heb zelf een tomtom en daar heb je niet direct een handleiding voor nodig. Ben er dan ook behoorlijk content van (al is het al een oud ding). Heb onlangs mijn vader nog eentje cadeau gedaan, en heb hem nog niet gehoord. T'zou natuurlijk ook kunnen dat hij het nog niet gebruikt heeft...

            Je zou vermoeden dan een Garmin even gebruiksvriendelijk zou moeten zijn, maar blijkbaar niet...
            Groeten,

            Polleke

            Comment


            • #7
              Re: gps garmin help......

              Tja, een Garmin handheld GPS is qua gebruiksgemak totaal niet vergelijkbaar met een auto Tomtom. Als je alles zelf moet uitzoeken ben je wel even bezig, zelfs met de handleiding erbij. Ik heb al een paar jaar een map60Cx en het heeft lang geduurd voor ik 'm helemaal door had - en soms vloek ik er nog op als ik weer iets verkeerd instel. Ik merk wel dat er af en toe cursus wordt gegeven hierover; hier in mijn gemeente nog vorige herfst - te laat voor mij. GPS center in Oedelem organiseert ook regelmatig cursussen.

              Comment


              • #8
                Re: gps garmin help......

                Oorspronkelijk geplaatst door T.Trapper Bekijk bericht
                T Ik heb al een paar jaar een map60Cx en het heeft lang geduurd voor ik 'm helemaal door had - en soms vloek ik er nog op als ik weer iets verkeerd instel.
                Absoluut niet gebruiksvriendelijk ! Maar er is momenteel geen beter alternatief.

                Comment


                • #9
                  Re: gps garmin help......

                  Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                  Je zou vermoeden dan een Garmin even gebruiksvriendelijk zou moeten zijn, maar blijkbaar niet...
                  Het gaat waarschijnlijk niet over een auto GPS maar de TS geeft niet genoeg info. De auto versies van TT en Garmin ontlopen elkaar niet van gebruiksgemak, ik gebruik de TT XL en Garmin XT op mijn smartphone.

                  Mijn Garmin Colorado 300 is ook redelijk gemakkelijk in gebruik, ttz, handleiding nog niet echt nodig gehad.
                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

                  Comment


                  • #10
                    Re: gps garmin help......

                    Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
                    Absoluut niet gebruiksvriendelijk ! Maar er is momenteel geen beter alternatief.
                    Ik ben nochtans uiterst tevreden over mijn map60CSx! Ik gebruik 'm vooral op de motor en op de fiets, maar ook in de auto en te voet.

                    Palladio
                    You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

                    Comment


                    • #11
                      Re: gps garmin help......

                      In de winkels van Bever Zwerfsport in Nederland daar raden ze hun klanten aan eerst de GPS een paar dagen te huren zodat je voor jezelf uit kan maken of je er goed mee kunt werken.
                      Wanneer je besluit de GPS te kopen wordt het huurbedrag van de koopsom afgetrokken.
                      Uit ervaring weten zij dat er klanten zijn die het gebruik te moeilijk vinden en spijt krijgen van hun aankoop: met kaarten tegen de vierhonderd euro.
                      Zij bieden hun klanten ook een cursus aan. Het uitzetten van routen en het navigeren met een GPS voor wandelaars en fietsers vergt meer voordat je die vaardigheid beheerst dan een auto GPS.
                      Buiten is nooit ver weg. Met 40 winkels in heel Nederland is er altijd een Bever winkel in de buurt. Gratis verzending vanaf 50 euro.

                      Comment


                      • #12
                        Re: gps garmin help......

                        het gaat over de gpsmap 60 csx, outdoortoestel dus...
                        ik wil hem gebruiken gedeeltelijk voor de fiets en gedeeltelijk als wandel gps....
                        wat is nu het probleem....?
                        om eerlijk te zijn , alles eigenlijk, in mapsource routes uitzetten en de gpx overzetten naar het toestel lukt wel, maar dan....
                        het navigeren gaat van geen kanten, ik denk toch het toestel fout te gebruiken, het laden van de kaarten gaat trouwens tergend traag , de manier waarop de richting bepaald word is gewoon niet te doen en zeker niet op de fiets...
                        heb de garmin cn wegenkaart 2011 erop staan voor in de stad en voor mijn uitstapjes in de natuur de topo benelux, die heb ik er beide appart bijgekocht en op het memorykaartje gezet, het unlocken ed is prima gelukt,het probleem zit hem echt in het gebruiken van het toestel...
                        het zou een toestel zijn dat erg goed is voor dat gebruik maar het is wel ingewikkeld, een nederlandse handleiding heb ik wel maar word daar echt niet wijzer van, helaas...
                        in de auto heb ik ook een gewoon garmin auto gps de nuvi 550 daar heb ik uiteraard geen probleem mee dat wijst zoals elke gps zichzelf uit...
                        heb tracks en routes die mij leuk leken van het net gehaald, en op het toestel gezet, tot daar alles oke, maar het navigeren gaat compleet de mist in...
                        ik kan het moeilijk uitleggen maar ergens is er wel degelijk iets mis...

                        ik heb het toestel gekocht bij as adventure, de verkoper wist echt wel een goede uitleg te geven maar voldoet niet voor mij , ik moet dat echt kunnen gebruiken "te velde" zeg maar....

                        als een goede ziel zich geroepen voelt , de koffie staat klaar!!!

                        oja, ik wil me uiteraard ook verplaatsen om eens enkele uurtjes wat bij te leren over dat ding, want zou hem deze zomer toch eens willen inzetten!
                        Last edited by jvs; 2 maart 2011, 19:13.
                        http://www.jvs-photography.be/

                        Comment


                        • #13
                          Re: gps garmin help......

                          Als het een troost mag zijn: iedereen heeft moeten worstelen om met zo'n ding te werken!
                          De mogelijkheden zijn immens maar dat maakt het gebruik er niet gemakkelijker op. In niets te vergelijken met een auto-GPS.
                          'k Ben intussen aan mijn 4de Garmin outdoor GPS toe (laatst overgeschakeld naar de GPSMAP62st) en elke keer wordt het wat moeilijker (lees: wat meer mogelijkheden). En met de 52 blz handleiding spring je NIET ver. Zelfs met 200 blz kom je niet toe om ALLE terminologie en functies te beschrijven.
                          't Is zoals met je GSM of fototoestel: eer je er alles kan uithalen wat er in zit moet je ook door de leercurve.
                          Wellicht is Erpe-Mere wat ver voor je? Maar altijd graag bereid om wat uitleg te geven want je moet zo'n toestel de kans geven. Eens je het onder de knie hebt kan je het niet meer missen!
                          Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                          Oók wandelen met GPS?

                          Comment


                          • #14
                            Re: gps garmin help......

                            Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                            het gaat over de gpsmap 60 csx, outdoortoestel dus...
                            Geen ervaring mee, helaas.

                            wat is nu het probleem....?
                            om eerlijk te zijn , alles eigenlijk, in mapsource routes uitzetten en de gpx overzetten naar het toestel lukt wel, maar dan....
                            het navigeren gaat van geen kanten, ik denk toch het toestel fout te gebruiken, het laden van de kaarten gaat trouwens tergend traag , de manier waarop de richting bepaald word is gewoon niet te doen en zeker niet op de fiets...
                            Je hoeft de kaarten niet ELKE keer over te zetten (ik hoop dat je dat niet deed?) Je kan best je kaart volledig naar de GPS zetten en dan best naar het externe geheugenkaartje, niet naar het geheugen van de GPS zelf. Dat gaat inderdaad traag (ik doe dat vanop een netbook en dan duurt dat meer dan een half uur. Niet vergeten om vooraleer je de kaarten over zet in mapsource aan te vinken dat het om een "routable map" gaat.
                            Zet je daarna alleen waypoints en routes over dan gaat dat zeer snel.

                            het zou een toestel zijn dat erg goed is voor dat gebruik maar het is wel ingewikkeld,
                            Het zou inderdaad een zeer goed toestel zijn, het wordt veel gebruikt bij geocachers

                            heb tracks en routes die mij leuk leken van het net gehaald, en op het toestel gezet, tot daar alles oke, maar het navigeren gaat compleet de mist in...
                            ik kan het moeilijk uitleggen maar ergens is er wel degelijk iets mis...
                            Wat bedoel je? Kan je de route niet volgen? Ik moet toegeven dat ik routes niet gebruik, ik zorg dat ik waypoints heb en bij aankomst aan dat waypoint geef ik gewoon in dat ik naar het volgende wil gaan. Vermits ik op de Colorado profielen kan instellen (de 60 zal wel niet anders zijn) heb ik bij "geocaching" aangegeven om geen "turn by turn" route te geven maar rechte lijn naar het doel, bij "automotive" gebruikt de GPS de CN Europe kaart met "turn by turn" en bij recreative gebruik ik de TOPO kaart met "turn by turn" voor de fiets.

                            Als je meer info geeft kunnen we misschien verder om je op weg te zetten (no pun intended ) eventueel via PM.
                            bye, Maurice
                            https://on4bam.com/
                            Nikon D7500

                            Comment


                            • #15
                              Re: gps garmin help......

                              nee de kaarten elke keer overzetten doe ik natuurlijk niet, en ja ze staan op het kaartje en niet op de gps zelf en heb idd aangeduid dat het om een "routable map " gaat
                              waypoints en routes overzetten gaat idd vlot en gemakkelijk...
                              het is echt het routeren zelf te velden dat niet lukt, heb hem ingesteld op noord boven ....
                              het lijkt wel of het richtingspijltje zomaar wat aanduid , heb al paar keer op de heide geprobeerd ermee te werken , ni te doen...;op de fiets met de cn kaart al helemaal niet....
                              http://www.jvs-photography.be/

                              Comment

                              Working...
                              X