Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gooi maar weg ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gooi maar weg ...

    Ook enkele dagen oud, maar nu pas gezien !
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

  • #2
    Re: Gooi maar weg ...

    Ewel potverdorie en dan zijn ze nog te laf om te reageren
    Betreft inkt voor mijn Canon Deskjet, geen sprake van dat Canon er aan zal verdienen en na enig zoeken heb ik voor die rottige chipjes ook een oplossing gevonden. Mijn inkt komt van inkt123 die al jaren op rij als beste webwinkel is verkozen, de chipjes heb ik gekocht in Hongkong en resetten zichzelf iedere keer als je ze uithaalt.
    En wat wasmachines betreft : neem eens het deksel van een Miele of van een Wirlpool, lang ga je niet moeten kijken, en als je het niet ziet, draag ze beiden eens tot op het eerste verdiep.
    Dit soort toestanden maakt me echt KWAAD !!! Dat eeuwige verdomde weggooien van dingen die nog werken, dat is toch misdadig ?

    Comment


    • #3
      Re: Gooi maar weg ...

      Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
      Ook enkele dagen oud, maar nu pas gezien !
      Had ik vorige week al gemeld
      Maar ik wilde er geen apart topic van maken.

      't Lijkt er ook op dat alleen Miele fatsoenlijk is.
      En ik ben bereid om meer te betalen voor kwaliteit.
      Apple en zijn iPhone pakken nog anders uit he

      Eenzelfde reportage had ik al gezien op de Duitse tv.
      En de Duitsers spreken over "product sabotage".

      Wat HP doet met die toner is niet meer normaal.
      En wat Lexmark zich permitteert?
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: Gooi maar weg ...

        Juist, schande, maar ik herken hier plots de reden waarom bij aankondiging van één of andere nieuwe camera, er plots een hele boel zijn die geen goede foto's meer toelaten. Waar iets een paar jaar geleden als afgoderij werd aanbeden vervalt plots in het mees duvelse, satanische rommel spul.
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

        Comment


        • #5
          Re: Gooi maar weg ...

          Ik zou véél liever zien dat Europa paal en perk stelt aan het gebruik van inktvullingen met chip, dan het opleggen van torenhoge boetes omdat er bijvoorbeeld een mediaspeler of internetbrowser in een Windows besturingssysteem zit
          Hombre

          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

          Comment


          • #6
            Re: Gooi maar weg ...

            Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
            Juist, schande, maar ik herken hier plots de reden waarom bij aankondiging van één of andere nieuwe camera, er plots een hele boel zijn die geen goede foto's meer toelaten. Waar iets een paar jaar geleden als afgoderij werd aanbeden vervalt plots in het mees duvelse, satanische rommel spul.
            Bedoel je dat de "tijdsaanduiding" in de camera geprogrammeerd zou zijn ?
            Zo van : op 13 maart 2016 werkt die camera niet zo perfect meer.....
            Het is technisch mogelijk.
            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

            Comment


            • #7
              Re: Gooi maar weg ...

              Ik vind het wel straf dat Apple slechts 1% van zijn centen gebruikt voor reclame.
              Je moet het toch maar kunnen hé - de consument voor JOUW product (gratis) reclame laten maken !

              Ik schrok er ook van de de "gemiddelde" levensduur van een TV slechts 5 jaar is.
              Als hij voor die tijd al dan niet "psychologisch verouderd" is ten minste....
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #8
                Re: Gooi maar weg ...

                Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                Ik vind het wel straf dat Apple slechts 1% van zijn centen gebruikt voor reclame.
                Je moet het toch maar kunnen hé - de consument voor JOUW product (gratis) reclame laten maken !

                Ik schrok er ook van de de "gemiddelde" levensduur van een TV slechts 5 jaar is.
                Als hij voor die tijd al dan niet "psychologisch verouderd" is ten minste....
                Coca Cola bijna 80% Mark.

                En dan die ingenieurs die zich niet goed voelen of ziek worden als ze moeten meewerken
                aan die beperkte houdbaarheid.

                Apple volgt de mode-industrie.
                Dus de manier waarop de kledingindustrie te werk gaat.
                Nu is het mode, volgend jaar iets anders.
                Dus elk jaar een nieuwe iPhone.

                Klanten worden "gek" gemaakt door die zogenaamde geheimzinnigheid rond een
                nieuw product dat er aankomt.
                Al die "rumors" ed.
                Je ziet ook een perfect voorbeeld in de reportage van een uit de bol gaande klant
                die een iPhone te pakken heeft
                Opgenaaid als drie draaitollen
                Hoe onnozel kan een mens zijn.

                En neen, ik ben niet jaloers
                Slimme zet dus of goede strategie van Apple.

                En ik vergeet niet dat dit niet onwettelijk is.
                Ook niet dus een beperkte houdbaarheid inbouwen.

                Ga nu nog een stap verder en veronderstel dat zo'n toestel 2 jaar meegaat door een mindere kwaliteit van de componenten.
                Dan kan dit zelfs zonder extra ingebouwde beperkte houdbaarheid.
                De echte liefhebbers kopen toch een nieuw toestel, zo wie zo.... aan +/- 600 euro per stuk.
                Ik wil wel de toestand nog eens zien als ze dit gaan doen met hun computers (iMac, Mac Pro enz. enz.).
                De betrouwbaarheid en de duurzaamheid is toch een grote troef niet?

                De eigenlijke oorzaak van dit alles is de verzadiging van de markt.
                En de bedrijven willen meer verkopen en meer winsten maken.
                Dus het is al niet meer voldoende dat geproduceerd wordt in lage loon landen.
                En intussen komt onze economie onder druk te staan, komen onze bedrijven onder druk te staan.
                En zeker niet alleen de grote namen. Elke zelfstandige voelt het.
                Komen landen en hun bevolking onder druk te staan.
                En dan zijn er natuurlijk politici die alle antwoorden weten op deze problemen
                en als ze aan de macht zijn de helft(?) van hun eigen bevolking nog dieper in de armoede duwen.

                Ik ga niet beweren dat hun antwoorden niet zouden helpen.
                Dat gaat zeker helpen... eventjes, niet lang en dan stort de boel in elkaar.
                Intussen is hun potje gevuld en hebben de ze schapen op het droge.

                De mentaliteit is ook veranderd.
                Mijn Engelse vriendin beschrijft dit als : de "I'm ok", portion of the population"
                (ikke en de rest kan stikken)
                De winsten gaan naar enkelingen of aandeelhouders.
                Er worden nauwelijks belastingen betaald en gelden worden geparkeerd op exotische eilanden.

                Bijv. Obama heeft geprobeerd (of beloofd) in een van zijn toespraken, om Amerikaanse bedrijven terug te halen naar de USA.
                Of dit zal slagen betwijfel ik
                De man zelf heeft ook veel van zijn kredietwaardigheid verloren.
                Last edited by theokus; 13 januari 2014, 23:11.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #9
                  Re: Gooi maar weg ...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                  Bedoel je dat de "tijdsaanduiding" in de camera geprogrammeerd zou zijn ?
                  Zo van : op 13 maart 2016 werkt die camera niet zo perfect meer.....
                  Het is technisch mogelijk.
                  Neen, de drang dat wanneer er plots bronnen informeren dat er een nieuw type dra het daglicht gaat zien, er plots er heilig van overtuigd zijn dat ze met dat nieuwe type veel betere foto's zullen nemen en het huidge materiaal (dat vroeger werd aangekcoth omdat ze daarmee de goede foto's gingen nemen) plots niet meer doet wat ze ervan verwachten (goede foto's nemen).

                  Wie binnenkort op FF niet over een D4... beschikt heeft een slecht toestel in handen; want dépassé ...
                  Nu, ik heb een verouderd (toch volgens de nieuw-aanbidders) toestel en ik moet er nu wel nog even geduid worden op datgene wat de nieuwere toestellen meer kunnen voor de 'onverantwoorde', 'verantwoorde' gelduitgave. Ik denk dat mijn bakske zijn diensten meer dan voldoende bewijst en ik zie nu niet echt in waarom ik in die aankooprage zou stappen...
                  Heb HOF's, heb publicaties in oa shoot en dat bewijst alleen maar dat mijn bakske perfect doet wat mijn onvervangbare camera (grijs en gerimpled van uitzicht) wenste vast te leggen.
                  Moesten ze nu nog eens op de markt komen met een objectief dat alleen maar doorgeeft naar de censor wat belangrijk en interessant is, dan zou ik nog wel eens nadenken of inderdaad mijn glas niet dépassé is, maar ik vrees dat het iets langer zal zijn dan 2 à 3 jaar.
                  Last edited by Wim.Vanmaele; 14 januari 2014, 07:20.
                  https://www.fotospotter.be
                  Je suis content d’être heureux

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gooi maar weg ...

                    Wim; 's morgens koffie drinken is goed maar laat die borrel voor later op den dag
                    Maar euh, je hebt wel gelijk.
                    En ik zie ook slechte foto's die gemaakt zijn met goede camera's
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #11
                      Re: Gooi maar weg ...

                      langs de andere kant moet de fabrikant wel overschakelen naar goedkopere componenten want de gemiddelde consument wil gewoon niet meer uitgeven.
                      een 50" tv voor 900 euro is al te duur, tja wat wil dan.
                      je moest dat tien jaar geleden eens zeggen.
                      koop een senseo van 60 euro en laat die eens maken, het open en dicht doen kost al bijna meer aan arbeid.
                      zouden jullie hem laten maken voor 55 euro of toch een nieuwe kopen.
                      en hoe zit het in de auto industrie, als we 500 euro moeten betalen in de garage voor een onderhoud doet er niemand moeilijk.
                      natuurlijk niet, want de aanschaf van een auto ligt veel hoger uiteraard. maar hoe zit het daar met de prijzen en duurzaamheid van onderdelen.
                      zouden die ook niet gemakkelijk een jaar langer meekunnen.
                      lang leve de maatschappij, we hebben hem zelf gecreëerd.
                      en natuurlijk is het te gek voor woorden wat er gebeurt zoals bv met die inkt en toner.
                      maar Miele is ook wel wat minder als 20 jaar geleden hoor.
                      en mensen die altijd het nieuwste van het nieuwste willen zullen er altijd blijven, en maar goed ook.
                      door die pioniers worden de producten weer goedkoper en blijven de fabrikanten bestaan en dus ook de werkgelegenheid.
                      al is dat meestal niet hier. blijft moeilijk.
                      Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Gooi maar weg ...

                        Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                        - snipped -
                        Ik schrok er ook van de de "gemiddelde" levensduur van een TV slechts 5 jaar is.
                        Als hij voor die tijd al dan niet "psychologisch verouderd" is ten minste....
                        Zou dat niet eerder te maken hebben met het feit dat de laatste 10-15 jaar er verschillende belangrijke vernieuwingen hebben plaatsgevonden in de TV wereld? Ik denk aan het verdwijnen van de beeldbuis, eerst de opkomst van lage resolutie flatscreens, dan HD-ready, Full-HD en recenter de 3D flatscreens. Lang niet iedereen doet de moeite om zijn oude -maar nog werkende- spul te verkopen. Binnenkort zullen we wel "moeten" overschakelen naar Ultra-HD zeker?
                        Hombre

                        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                        Comment


                        • #13
                          Re: Gooi maar weg ...

                          Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
                          langs de andere kant moet de fabrikant wel overschakelen naar goedkopere componenten want de gemiddelde consument wil gewoon niet meer uitgeven.
                          6000 Euro à 6500 Euro voor een FF lijkt me voor een gewone amateur nu net iets wat het tegendeel bewijst ...
                          Als je een fototoestel volledig open vijst kan niemand me echt verklaren waar die hoge prijs vandaan komt ...
                          Dat de klant graag zo weinig mogelijk betaald, klopt, maar omgekeerd kan je vengoed zeggen dat de producent ook nooit genoeg heeft ...
                          En dat veel onderdelen eventueel beterkoop kunnen omdat ze minder lang moeten mee gaan, zal ook wel heel correct zijn. DIt is echter het gevolg van onze wegwerp-voor-iets-nieuwer-mentaliteit. Stuk of niet stuk, het gaat de prullenmand in want de reclame lepelt ons continue in dat we dépassé zijn en dan zijn we arme domme mannekes ...
                          Ik heb hier nog steeds een nokia-gsm waar ik alleen maar mee kan bellen en sms-en en meer moet dat ding voor mij niet doen. Dus, ik blijf bij mijn oude ding, maar stuk is hij nog niet gegaan. Wel al 1x een nieuwe accu nodig gehad, maar he ding doet het nog steeds perfect.

                          PS. En ik heb nog steeds geen Senseo en van die andere dingen die zogezegd nodig zijn om lekkere koffie te maken. Die spelen komen bij mij het huis niet in ... Dus Theo ... Voor wat koffie betreft ... (We malen die hier nog met een autentieke kofiiemolen van in grootmoeders tijd, 1x om de 2 dagen, en dat ding heeft geen verouderingschip ingebakken )
                          https://www.fotospotter.be
                          Je suis content d’être heureux

                          Comment


                          • #14
                            Re: Gooi maar weg ...

                            Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
                            langs de andere kant moet de fabrikant wel overschakelen naar goedkopere componenten want de gemiddelde consument wil gewoon niet meer uitgeven.
                            een 50" tv voor 900 euro is al te duur, tja wat wil dan.
                            je moest dat tien jaar geleden eens zeggen.
                            koop een senseo van 60 euro en laat die eens maken, het open en dicht doen kost al bijna meer aan arbeid.
                            zouden jullie hem laten maken voor 55 euro of toch een nieuwe kopen.
                            en hoe zit het in de auto industrie, als we 500 euro moeten betalen in de garage voor een onderhoud doet er niemand moeilijk.
                            natuurlijk niet, want de aanschaf van een auto ligt veel hoger uiteraard. maar hoe zit het daar met de prijzen en duurzaamheid van onderdelen.
                            zouden die ook niet gemakkelijk een jaar langer meekunnen.
                            lang leve de maatschappij, we hebben hem zelf gecreëerd.
                            en natuurlijk is het te gek voor woorden wat er gebeurt zoals bv met die inkt en toner.
                            maar Miele is ook wel wat minder als 20 jaar geleden hoor.
                            en mensen die altijd het nieuwste van het nieuwste willen zullen er altijd blijven, en maar goed ook.
                            door die pioniers worden de producten weer goedkoper en blijven de fabrikanten bestaan en dus ook de werkgelegenheid.
                            al is dat meestal niet hier. blijft moeilijk.
                            Als de levensstandaard in die lage loon landen stijgt krijgt iedereen een probleem
                            Op dit moment kost de productie ginds zelfs mensenlevens.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #15
                              Re: Gooi maar weg ...

                              Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                              6000 Euro à 6500 Euro voor een FF lijkt me voor een gewone amateur nu net iets wat het tegendeel bewijst ...
                              Als je een fototoestel volledig open vijst kan niemand me echt verklaren waar die hoge prijs vandaan komt ...
                              Dat de klant graag zo weinig mogelijk betaald, klopt, maar omgekeerd kan je vengoed zeggen dat de producent ook nooit genoeg heeft ...
                              En dat veel onderdelen eventueel beterkoop kunnen omdat ze minder lang moeten mee gaan, zal ook wel heel correct zijn. DIt is echter het gevolg van onze wegwerp-voor-iets-nieuwer-mentaliteit. Stuk of niet stuk, het gaat de prullenmand in want de reclame lepelt ons continue in dat we dépassé zijn en dan zijn we arme domme mannekes ...
                              Ik heb hier nog steeds een nokia-gsm waar ik alleen maar mee kan bellen en sms-en en meer moet dat ding voor mij niet doen. Dus, ik blijf bij mijn oude ding, maar stuk is hij nog niet gegaan. Wel al 1x een nieuwe accu nodig gehad, maar he ding doet het nog steeds perfect.

                              PS. En ik heb nog steeds geen Senseo en van die andere dingen die zogezegd nodig zijn om lekkere koffie te maken. Die spelen komen bij mij het huis niet in ... Dus Theo ... Voor wat koffie betreft ... (We malen die hier nog met een autentieke kofiiemolen van in grootmoeders tijd, 1x om de 2 dagen, en dat ding heeft geen verouderingschip ingebakken )
                              Wim als ik nu eens de perfecte en ideale thermosfles vond he.
                              Ik heb een Senseo en elke tas is verse en warme koffie.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment

                              Working...
                              X