Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Google-chrome en Outllook

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Google-chrome en Outllook

    Sinds vorige update van Win10 20.04 merk ik dat, wanneer ik op een site naar informatie wens te vragen, outlook automatisch mijn mailbox opent. Er wordt geen login, noch paswoord gevraagd.
    Hoe kan ik dat stoppen ?
    Nergens, maar ook nergens bewaar ik paswoorden, dus ik snap ergens niet hoe outlook en hoehel-kroom de nodige informatie, dat vinden om automatisch de mailbox te openen en ... zonder dat me dat ooit is gevraagd.
    Hoe kan ik dat pervent huwelijk op doeken ?
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

  • #2
    Re: Google-chrome en Outllook

    Je hebt een google account een microsoft account? En je blijft ingelogd in die accounts?

    Comment


    • #3
      Re: Google-chrome en Outllook

      Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
      Je hebt een google account een microsoft account? En je blijft ingelogd in die accounts?
      Neen, ik log me nooit in. Google reclameert dan wel, maar ik zie niet in waarom ik een login zou moeten doen om op het Internet te struinen ...
      Windows account ook niet ingelogd want ik doe aan geen local netwerk en sharing ...
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

      Comment


      • #4
        Re: Google-chrome en Outllook

        Er zijn van die contact links die werken met een "mailto" tag. De browser geeft dit door aan het OS dat dan het mailprogramma dat in je OS als default ingesteld staat opent en vult automatisch de bestemmeling in. Kijk eens in je W10 naar de "settings">"apps">"default apps" wat er ingesteld is voor email.

        Comment


        • #5
          Re: Google-chrome en Outllook

          Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
          Er zijn van die contact links die werken met een "mailto" tag. De browser geeft dit door aan het OS dat dan het mailprogramma dat in je OS als default ingesteld staat opent en vult automatisch de bestemmeling in. Kijk eens in je W10 naar de "settings">"apps">"default apps" wat er ingesteld is voor email.
          Die staat al jaren op local gebruiker. Dus, GEEN link naar mij mailbox-account.
          Bij google sta ik ook als guest.
          Zoals ik schreef, nooit problemen gehad en nu plots na Win10 20.04 udate en onlangs een security-update loopt het fout. Ook heb ik ernstige netwerk-connectie-problemen gehad ... Geen enkele netwerkadapter werkte nog correct. Tijdens opstarten zie je connectie die werkt en na volledig doorlopen start-processen merkte ik op het einde dat het IP-adres veranderde en ik connectie verloor. Niet oplosbaar.
          Uiteindelijk een workarround gevonden. Hybernate uit schakelen en Win10 laten op starten stoppen via de trage procedure. Dan heb ik die IP-wijziging niet.
          Connectie werkt weer, maar het stoppen duurt nu 6 minuten, het opstarten 4.
          https://www.fotospotter.be
          Je suis content d’être heureux

          Comment


          • #6
            Re: Google-chrome en Outllook

            Klik eens Mail open op je startscherm. Die opent die automatisch je brievenbus, zonder om een paswoord te vragen. Dat is er veranderd sedert 20.04. En het is niet meer mogelijk om het automatisch aanloggen weg te krijgen...
            Last edited by NicoR; 13 december 2020, 13:19.

            Comment


            • #7
              Re: Google-chrome en Outllook

              Ik heb een serieus probleem met die werkwijze van M$. Bij elke nieuwe versie van windows 10 zit er meer rommel in - waar je telkenmale veel sloopwerk aan hebt (als je het nog mag uitschakelen).
              De meeste gebruikers zuchten eens als dit soort ellende begint op te spelen.

              Windows laten opstarten met de trage procedure heeft één zeer belangrijk voordeel - je kan nu opstarten met een linux-recovery distro - en zelfs zonder gevaar gaan schrijven. Als je die ultra-domme hybernation-rommel laat aan staan is uw OS wellicht om zeep, Want tijdens het opstarten gaat het OS de kernel uit een soort diepe-slaap halen in plaats van een ernstige initialisatie door te voeren.

              Mijn OS-en thuis moeten altijd in full-shutdown gaan. Lekker alle bestandjes afgesloten, ik moet niks hebben van die slaap en hybernation-ellende. Als't mis gaat wil ik kunnen herstellen zoals ik dat wil - niet zoals de maker van het OS dat voor ogen heeft.

              Mijn machine is van mij - ik betaal, ik beslis en ik ben altijd en overal de baas over - dat blijft mijn credo tot in de kist.

              Comment


              • #8
                Re: Google-chrome en Outllook

                Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
                Mijn OS-en thuis moeten altijd in full-shutdown gaan. Lekker alle bestandjes afgesloten, ik moet niks hebben van die slaap en hybernation-ellende. Als't mis gaat wil ik kunnen herstellen zoals ik dat wil - niet zoals de maker van het OS dat voor ogen heeft.

                Mijn machine is van mij - ik betaal, ik beslis en ik ben altijd en overal de baas over - dat blijft mijn credo tot in de kist.
                Dit kent twee kanten.

                Het is wel Microsoft hun OS, zoals ZIJ het ontworpen hebben volgens wat ZIJ het beste vinden voor de gemiddelde gebruiker. [emoji6]
                En jij gebruik het OS na aanvaarding van HUN voorwaarden, niemand verplicht u dit te doen.

                Er zijn miljarden gebruikers, ze kunnen moeilijk iets ontwerpen dat naar ieders zin is. [emoji848]
                Uiteraard zal er dan altijd iets zijn dat niet voor iedereen ideaal is.
                Wees blij dat je het meeste nog kan aanpassen.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Google-chrome en Outllook

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Het is wel Microsoft hun OS,
                  100% correct. Je gebruikt dit, maar allerechten zijn voor MS. Lees de paar 1000 pagina's gebruikersovereenkomst maar eens.

                  Maar dit illustreert wel een ander punt. Nl hoe zinloos al die "sterke authenticatie" wel is. Ja hoor, 2-factor is veel beter en veiliger. Alleen... we loggen je automatisch in zonder zelfs 1x je paswoord te vragen.

                  Wat sleep en hibernation aangaat. Ik ben ook geen fan. Maar als je werk pc minstens 15 minuten nodig heeft om op te starten van koud en nog veel langer als hij geen netwerk ziet (en op veel plaatsen op het werk is geen netwerk) dan is het toch wel handig.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Google-chrome en Outllook

                    Ik krijg vaak de melding om Edge te installeren als browser ipv Chrome. Ik dacht ik ga het eens proberen. Ik open Edge en al mijn favorieten van in Chrome stonden er plots identiek met werkbalken/andere bladwijzers ... . Ik heb ook nergens toestemming gegeven om dat te importeren.

                    Nu ik moet wel zeggen dat Edge fijn werkt. Ik heb de zoekmachine in de zoekbalk veranderd naar Google en nu gebruik ik Chrome al een hele tijd niet meer. Sommige pagina's laden sneller en ook Youtube werkt vlotter.
                    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                    Mijn bird foto's en urbex foto's

                    Comment


                    • #11
                      Re: Google-chrome en Outllook

                      Niet zo heel verwonderlijk vermits Edge een Chrome variant is. En vermits MS nog altijd een hoop niet gedocumenteerde functiecalls heeft in Windows niet zo moeilijk om het beter te doen werken. Echt verdienste hebben ze daar niet aan.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Google-chrome en Outllook

                        Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                        Wat sleep en hibernation aangaat. Ik ben ook geen fan. Maar als je werk pc minstens 15 minuten nodig heeft om op te starten van koud en nog veel langer als hij geen netwerk ziet (en op veel plaatsen op het werk is geen netwerk) dan is het toch wel handig.
                        Die functies uit zetten is op zich maar een kleine ingreep.
                        Maar 15 minuten om op te starten? [emoji848]
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Google-chrome en Outllook

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Die functies uit zetten is op zich maar een kleine ingreep.
                          Maar 15 minuten om op te starten? [emoji848]
                          Ja, met een hoop melding zoals "applying computer settings", "waiting for workplace connectivity" (minuten met de kabel, nog langer met wifi en een kleine eeuwigheid als je geen netwerk hebt, "updating group pollicy" gedurende een minuut of 4, "updating registry settings" voor enkele minuten, "applying group policy sheduled task policy", éapplying audit policy configuration policy" en nog veel andere schermen. En dan mag je nog geluk hebben dat windows zelf geen update doet.

                          Comment


                          • #14
                            Google-chrome en Outllook

                            Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                            Ja, met een hoop melding zoals "applying computer settings", "waiting for workplace connectivity" (minuten met de kabel, nog langer met wifi en een kleine eeuwigheid als je geen netwerk hebt, "updating group pollicy" gedurende een minuut of 4, "updating registry settings" voor enkele minuten, "applying group policy sheduled task policy", éapplying audit policy configuration policy" en nog veel andere schermen. En dan mag je nog geluk hebben dat windows zelf geen update doet.
                            Is dat nog een 286 met 512kB RAM of zo? [emoji33][emoji33][emoji33]
                            Er wordt wel veel doorgestuurd zo te zien, maar zo traag is rampzalig. [emoji848]
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Google-chrome en Outllook

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Is dat nog een 286 met 512kB RAM of zo? [emoji33][emoji33][emoji33]
                              Ee wordt wel veel doorgestuurd zo te zien, maar zi traag is rampzalig. [emoji848]
                              Een i5 met 8GB... En na het opstarten doet Outlook er nog eens 5 minuten over om de server te vinden en de mappen bij te werken. Zeker op niets klikken dan want dan gaat ofwel Outlook tegen de vlakte ofwel explorer. En probeer aub niets op Teams want dan kan je beter je groot verlof nemen als je wat files erop moet zetten. Eergisteren wat files op de one-drive moeten zetten (5.5GB in totaal) en die is er meerdere uren mee bezig geweest (van 15h tot na 20h).

                              Probleem is dat we met een soortement VPN moeten werken en dat het bedrijfsnetwerk een ramp is. Dus alles gaat 37 keer heen en weer alvorens het op bestemming is.

                              Comment

                              Working...
                              X