Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goeie versterker-ervaring gezocht (aangesloten op B&W 685 S2)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Goeie versterker-ervaring gezocht (aangesloten op B&W 685 S2)

    Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
    Extra beeld en geluidsprocessoren, licenties voor Audyssey ruimtecorrectie, Dolby en DTS surround, veel meer in en uitgangen, 7 ipv 2 versterkerkanalen. Kijk gewoon al naar foto's van de achterkant van beide toestellen

    Welk toestel uiteindelijk het best klinkt in stereo zal je zelf moeten uitzoeken, niet?
    Ik kijk (lees:vergelijk) al daaaaagen naar die achterkanten.
    gaatjes, gaatjes en nog gaatjes!
    De ene keer voldoet dit en is er dat tekort. de andere keer is het net omgekeerd....enzovoort.
    Ze doen het precies met opzet!

    En die audyssey van marantz vind ik eigenlijk wel een goeie feature hoor!
    Last edited by dréten; 2 september 2015, 20:42.

    Comment


    • #32
      Re: Goeie versterker-ervaring gezocht (aangesloten op B&W 685 S2)

      Dan ga ik mij af vragen, hoe het komt dat ze in montage studio's relatief kleine actieve luidsprekers
      gebruiken, dat in combinatie met een mengtafel en een computer.
      Zelf heb ik dat systeem als audio systeem op mijn kamer staan en daar komt toch voortreffelijke kwaliteit uit.
      EN het is bovendien ook heel betaalbaar.

      Comment


      • #33
        Re: Goeie versterker-ervaring gezocht (aangesloten op B&W 685 S2)

        Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
        Onkyo TX-8160?

        Laat u goed informeren voordat u een versterker gaat kopen. Stassen Hifi geeft u graag tips en een advies op maat over een stereo of ander type versterker.


        http://forums.stevehoffman.tv/thread...hi-rez.450025/
        Ziet er op 't eerste zicht niet slecht uit.
        Alléén... is 80W voldoende reserve voor speakers die 100W aankunnen?
        Is het niet beter als een versterker wat kracht in reserve heeft?
        Ik weet het niet hoor, daarom vraag ik het aan de kenners.

        Comment


        • #34
          Re: Goeie versterker-ervaring gezocht (aangesloten op B&W 685 S2)

          Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
          Ziet er op 't eerste zicht niet slecht uit.
          Alléén... is 80W voldoende reserve voor speakers die 100W aankunnen?
          Is het niet beter als een versterker wat kracht in reserve heeft?
          Ik weet het niet hoor, daarom vraag ik het aan de kenners.
          Beter is dat je speakers wat meer kunnen verwerken dan wat je versterker kan leveren,
          anders zit de kans er in dat je de speakers overbelast.

          Comment


          • #35
            Re: Goeie versterker-ervaring gezocht (aangesloten op B&W 685 S2)

            Als je gewoon naar een film kijkt zal je amper 2-3W naar je speakers sturen.
            80W is méér dan voldoende.

            Ik blijf er bij dat de invloed van een versterker relatief klein is.
            Dit zou je prioriteit moeten zijn.

            1. Akoestiek van de kamer (vorm, dempende materialen,...)
            2. kwaliteit van de bron (MP3, CD, DVD, FLAC,...)
            3. Speakers en de plaatsing er van
            4. Versterker & DAC

            Comment


            • #36
              Re: Goeie versterker-ervaring gezocht (aangesloten op B&W 685 S2)

              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Beter is dat je speakers wat meer kunnen verwerken dan wat je versterker kan leveren,
              anders zit de kans er in dat je de speakers overbelast.
              In principe is het net omgekeerd.
              Het is beter iets meer amp-vermogen te hebben dan je speakers.
              Als je met een laag vermogen versterker in vervorming (clipping mode) speakers aanstuurt met meer vermogen is niet goed.
              Last edited by w00ha; 3 september 2015, 11:41.

              Comment


              • #37
                Re: Goeie versterker-ervaring gezocht (aangesloten op B&W 685 S2)

                Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                In principe is het net omgekeerd.
                Het is beter iets meer amp-vermogen te hebben dan je speakers.
                Als je met een laag vermogen versterker in vervorming (clipping mode) speakers aanstuurt met meer vermogen is niet goed.
                Dat is eigenlijk wat ik ook dacht. Mijn logisch denken vraagt zich af: raakt mijn versterker niet in ademnood als ik hem wat luider laat gaan.
                't Is nu niet dat er zoveel verschil is hoor:
                De Onkyo die frank hierboven voorstelt heeft 80w/kanaal (110w piek), mijn B&W's speakers: 25-100W/8ohm.

                Volgens mij moet ik er dan wel aan denken dat ik de versterker natuurlijk niet voluit laat gaan zodat ik de speakers niet opblaas.

                Nogmaals, dit zijn allemaal bedenkingen hé. Ik weet het niet!

                Comment


                • #38
                  Re: Goeie versterker-ervaring gezocht (aangesloten op B&W 685 S2)

                  Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                  Dat is eigenlijk wat ik ook dacht. Mijn logisch denken vraagt zich af: raakt mijn versterker niet in ademnood als ik hem wat luider laat gaan.
                  't Is nu niet dat er zoveel verschil is hoor:
                  De Onkyo die frank hierboven voorstelt heeft 80w/kanaal (110w piek), mijn B&W's speakers: 25-100W/8ohm.

                  Volgens mij moet ik er dan wel aan denken dat ik de versterker natuurlijk niet voluit laat gaan zodat ik de speakers niet opblaas.

                  Nogmaals, dit zijn allemaal bedenkingen hé. Ik weet het niet!
                  Het is gewoon een kwestie van gezond verstand en wat voor je oren aangenaam is om van je muziek te genieten.
                  Ik heb hier maar 2 X 33W voor 2 vloerstaanders.
                  2 X 80W zou voor een 2-weg systeem ruim voldoende moeten zijn.
                  Het moet gewoon goed klinken en als het goed klinkt kan je meestal lang luisteren.
                  Onbewust weet je dan dat het goed is.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Goeie versterker-ervaring gezocht (aangesloten op B&W 685 S2)

                    Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                    Dat is eigenlijk wat ik ook dacht. Mijn logisch denken vraagt zich af: raakt mijn versterker niet in ademnood als ik hem wat luider laat gaan.
                    't Is nu niet dat er zoveel verschil is hoor:
                    De Onkyo die frank hierboven voorstelt heeft 80w/kanaal (110w piek), mijn B&W's speakers: 25-100W/8ohm.

                    Volgens mij moet ik er dan wel aan denken dat ik de versterker natuurlijk niet voluit laat gaan zodat ik de speakers niet opblaas.

                    Nogmaals, dit zijn allemaal bedenkingen hé. Ik weet het niet!
                    Als je met een deftige versterker en speakers aan 2 X 40W speelt, dan davert het kot al.

                    Hetgeen je zelf aankaart van vermogen voor je luidsprekers is hetgeen B&W aanbeveelt voor de versterker (bij specificaties): Aanbevolen versterkervermogen 25 W - 100 W bij 8 V bij niet-vervormd programma.
                    Dat is maar een aanbeveling, niets belet een versterker van 200W te gebruiken en het vermogen te beperken.
                    Vooral de vervorming speelt een grote rol, het vermogen zal je zelf wel automatisch binnen de perken houden want 2 X 80W in huis is al zéér luid.
                    Last edited by VerSeg; 3 september 2015, 13:02.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #40
                      Re: Goeie versterker-ervaring gezocht (aangesloten op B&W 685 S2)

                      Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                      Ziet er op 't eerste zicht niet slecht uit.
                      Alléén... is 80W voldoende reserve voor speakers die 100W aankunnen?
                      Is het niet beter als een versterker wat kracht in reserve heeft?
                      Ik weet het niet hoor, daarom vraag ik het aan de kenners.
                      Hoe hard zet je je muziek? Jouw B&W 685 S2 met nominaal 8 Ohm en een dip van 3.5 Ohm en een rendement van 87dB/2,83 V/1m zullen sowieso een flink stuk luider en onvervormder kunnen spelen dan eender welke kleine satelliet + subwoofer installatie. De impedantiedip van 3.5 Ohm kan slecht ontworpen versterkers op de knieën dwingen door een gebrek aan controle maar ik verwacht met deze Onkyo weinig problemen: High current enables masterful control of the speakers for extremely accurate and dynamic sound

                      Als je de Audyssey ruimtecorrectie wil, is een Marantz of Denon surround versterker uiteraard de enige goede keuze

                      Verder sluit ik me volledig aan bij de meningen van VerSeg en wOOha
                      Last edited by frank207be; 3 september 2015, 16:48.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Goeie versterker-ervaring gezocht (aangesloten op B&W 685 S2)

                        Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                        Als je de Audyssey ruimtecorrectie wil, is een Marantz of Denon surround versterker uiteraard de enige goede keuze
                        Misschien mis ik context, maar bedoel je dat een ander merk het niet goed doet met Audyssey?
                        Ik heb namelijk een Onkyo TX-NR3008 waar ik voor zowel surround als stereo muziek erg tevreden over ben...
                        Pieter
                        --
                        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                        Comment


                        • #42
                          Re: Goeie versterker-ervaring gezocht (aangesloten op B&W 685 S2)

                          Dan moeten die andere merken toch ook wel die mogelijkheid implementeren in hun toestellen, niet?

                          Comment


                          • #43
                            Re: Goeie versterker-ervaring gezocht (aangesloten op B&W 685 S2)

                            Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                            Misschien mis ik context, maar bedoel je dat een ander merk het niet goed doet met Audyssey?
                            Ik heb namelijk een Onkyo TX-NR3008 waar ik voor zowel surround als stereo muziek erg tevreden over ben...
                            Misschien wat raar uitgedrukt misschien omdat dréten het eerder al over Marantz had. Ik dacht wel dat in de laatste nieuwe Onkyo's geen Audyssey maar een eigen AccuEQ ruimtecorrectiesyteem gebruikt wordt

                            Comment


                            • #44
                              Re: Goeie versterker-ervaring gezocht (aangesloten op B&W 685 S2)

                              Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                              Dan moeten die andere merken toch ook wel die mogelijkheid implementeren in hun toestellen, niet?
                              Volgens de Audyssey website: Marantz, Denon, McIntosh, Onkyo, NAD, Cambridge Audio

                              Comment


                              • #45
                                Re: Goeie versterker-ervaring gezocht (aangesloten op B&W 685 S2)

                                Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                                Misschien wat raar uitgedrukt misschien omdat dréten het eerder al over Marantz had. Ik dacht wel dat in de laatste nieuwe Onkyo's geen Audyssey maar een eigen AccuEQ ruimtecorrectiesyteem gebruikt wordt
                                Ah op die manier...
                                Ja inderdaad mijn Onkyo is een 5-tal jaar oud intussen.

                                Misschien een argument in het voordeel van Onkyo in het algemeen: mijn toestel zat in een productiereeks met een erkend probleem. Ik heb 1 online formulier ingevuld en 2 dagen later stond hier een stevige doos met verpakkingsmateriaal en verzendpapieren klaar. Toestel is naar Duitsland gegaan voor herstelling en was anderhalve week later terug thuis. Heeft mij geen cent gekost.
                                Pieter
                                --
                                Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                                Comment

                                Working...
                                X