Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1 2 3 4 5 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 26 t/m 50 van 120

Standaard Re: Goeie versterker-ervaring gezocht (aangesloten op B&W 685 S2)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
    Da's nu net het dilemma waar ik het moeilijk mee heb.
    Ik kijk regelmatig film, maar ben geen freak, dus ik kan die surround toeters en bellen missen, en ik betaal er trouwens ook liever niet voor.
    Ik geef dat geld dus liever voor betere audiokwaliteit, gewoon in stereo.
    In die context vraag ik me ook af, of zo'n surround-versterker even goede audioprestaties neerzet als hij gewoon een A en B- set speakers moet aansturen.
    Of dat dergelijke versterkers vooral gemaakt zijn om surroundeffecten weer te geven en dat "ouderwetse" stereo er ook "in zit" maar eigenlijk bijzaak is.
    Mijn ervaring met mijn huidige Yamaha-versterker is bv. dat er altijd een zekere "echo" in de boxen te horen is, ook als ik het surround-"effect" uitzet. Dat hij niet gewoon "neurale" stereo weergeeft.
    Het kan ook een gedacht zijn hoor...

Welke Yamaha heb je nu? In het beste geval is die "echo" het ruimtelijke beeld dat door je stereo speakers in je kamer geprojecteerd wordt. Q-sound binaurale stereo opnames kunnen zelfs geluid achter je laten klinken.

De zwakste schakel in een surround versterker zijn meestal de eindtrappen. Ik heb zelf jarenlang met een Yamaha DSP-A1 gespeeld, maar verbaas me er nu over hoe schel die klonk wanneer het volume ietwat de hoogte in ging. Met een aparte Yamaha MX-2 eindversterker voor de hoofdkanalen klonk dat een flink stuk beter. Nu speelt hier in de living een Pioneer SC-LX85 die deze oude Yamaha combinatie kwalitatief volledig wegspeelt. Hier dan nog aparte Hypex NCore blokken op de stereo hoofdkanalen maakt het bijna high-end

Ik heb nu een DSP-A590 en ik kan me niet van de indruk ontdoen dat de stereoweergave niet volledig losstaat van de surround processor.
    maw. dat de geluidsvertraging, die toendertijd surround creëerde, onder het knopje "pro-logic" en "enhanced" gewoon op "0 millisec." gezet wordt.
    Daarom zou ik veel liever een GOEDE versterker vinden voor een redelijke prijs die gewoon ingangen heeft voor een CD-speler, een Tuner, Ethernet, LAN, optical....
    Die tevens voorzien is van een degelijk systeem waarmee ik mijn laptopmuziek draadloos kan doorsturen.
    En die vervolgens aansluitingen heeft voor Front en Back speakers en eventueel later ook nog voor een sub.

Dat wil ik!
    Laatst gewijzigd door dréten; 2 september 2015 om 19:38

Ik heb nu een DSP-A590 en ik kan me niet van de indruk ontdoen dat de stereoweergave niet volledig losstaat van de surround processor.
    maw. dat de geluidsvertraging, die toendertijd surround creëerde, onder het knopje "pro-logic" en "enhanced" gewoon op "0 millisec." gezet wordt.
    Daarom zou ik veel liever een GOEDE versterker vinden voor een redelijke prijs die gewoon ingangen heeft voor een CD-speler, een Tuner, Ethernet, LAN, optical....
    Die tevens voorzien is van een degelijk systeem waarmee ik mijn laptopmuziek draadloos kan doorsturen.
    En die vervolgens aansluitingen heeft voor Front en Back speakers en eventueel later ook nog voor een sub.

Dat wil ik!
    Onkyo TX-8160?

http://www.stassen.nl/versterkers-en.../onkyo-tx-8160

http://forums.stevehoffman.tv/thread...hi-rez.450025/
    Laatst gewijzigd door frank207be; 2 september 2015 om 20:10

rijst opnieuw de vraag....Onkyo>450€ Marantz >1100€.
    Vanwaar dat verschil: 650€ toeters en bellen op die Marantz?

Ik ga bij mijn keuze ook een beetje uit van de besprekingen op het WWW.
    Daar worden de Marantz versterkers steevast nogal goed bevonden.

rijst opnieuw de vraag....Onkyo>450€ Marantz >1100€.
    Vanwaar dat verschil: 650€ toeters en bellen op die Marantz?
    Extra beeld en geluidsprocessoren, licenties voor Audyssey ruimtecorrectie, Dolby en DTS surround, veel meer in en uitgangen, 7 ipv 2 versterkerkanalen. Kijk gewoon al naar foto's van de achterkant van beide toestellen

Welk toestel uiteindelijk het best klinkt in stereo zal je zelf moeten uitzoeken, niet?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
    Extra beeld en geluidsprocessoren, licenties voor Audyssey ruimtecorrectie, Dolby en DTS surround, veel meer in en uitgangen, 7 ipv 2 versterkerkanalen. Kijk gewoon al naar foto's van de achterkant van beide toestellen

Welk toestel uiteindelijk het best klinkt in stereo zal je zelf moeten uitzoeken, niet?
    Ik kijk (lees:vergelijk) al daaaaagen naar die achterkanten.
    gaatjes, gaatjes en nog gaatjes!
    De ene keer voldoet dit en is er dat tekort. de andere keer is het net omgekeerd....enzovoort.
    Ze doen het precies met opzet!

En die audyssey van marantz vind ik eigenlijk wel een goeie feature hoor!
    Laatst gewijzigd door dréten; 2 september 2015 om 20:42

Dan ga ik mij af vragen, hoe het komt dat ze in montage studio's relatief kleine actieve luidsprekers
    gebruiken, dat in combinatie met een mengtafel en een computer.
    Zelf heb ik dat systeem als audio systeem op mijn kamer staan en daar komt toch voortreffelijke kwaliteit uit.
    EN het is bovendien ook heel betaalbaar.

Ziet er op 't eerste zicht niet slecht uit.
    Alléén... is 80W voldoende reserve voor speakers die 100W aankunnen?
    Is het niet beter als een versterker wat kracht in reserve heeft?
    Ik weet het niet hoor, daarom vraag ik het aan de kenners.

Beter is dat je speakers wat meer kunnen verwerken dan wat je versterker kan leveren,
    anders zit de kans er in dat je de speakers overbelast.

Als je gewoon naar een film kijkt zal je amper 2-3W naar je speakers sturen.
    80W is méér dan voldoende.

Ik blijf er bij dat de invloed van een versterker relatief klein is.
    Dit zou je prioriteit moeten zijn.

1. Akoestiek van de kamer (vorm, dempende materialen,...)
    2. kwaliteit van de bron (MP3, CD, DVD, FLAC,...)
    3. Speakers en de plaatsing er van
    4. Versterker & DAC

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Beter is dat je speakers wat meer kunnen verwerken dan wat je versterker kan leveren,
    anders zit de kans er in dat je de speakers overbelast.
    In principe is het net omgekeerd.
    Het is beter iets meer amp-vermogen te hebben dan je speakers.
    Als je met een laag vermogen versterker in vervorming (clipping mode) speakers aanstuurt met meer vermogen is niet goed.
    Laatst gewijzigd door w00ha; 3 september 2015 om 11:41

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
    In principe is het net omgekeerd.
    Het is beter iets meer amp-vermogen te hebben dan je speakers.
    Als je met een laag vermogen versterker in vervorming (clipping mode) speakers aanstuurt met meer vermogen is niet goed.
    Dat is eigenlijk wat ik ook dacht. Mijn logisch denken vraagt zich af: raakt mijn versterker niet in ademnood als ik hem wat luider laat gaan.
    't Is nu niet dat er zoveel verschil is hoor:
    De Onkyo die frank hierboven voorstelt heeft 80w/kanaal (110w piek), mijn B&W's speakers: 25-100W/8ohm.

Volgens mij moet ik er dan wel aan denken dat ik de versterker natuurlijk niet voluit laat gaan zodat ik de speakers niet opblaas.

Nogmaals, dit zijn allemaal bedenkingen hé. Ik weet het niet!

Dat is eigenlijk wat ik ook dacht. Mijn logisch denken vraagt zich af: raakt mijn versterker niet in ademnood als ik hem wat luider laat gaan.
    De Onkyo die frank hierboven voorstelt heeft 80w/kanaal (110w piek), mijn B&W's speakers: 25-100W/8ohm.

Volgens mij moet ik er dan wel aan denken dat ik de versterker natuurlijk niet voluit laat gaan zodat ik de speakers niet opblaas.

Het is gewoon een kwestie van gezond verstand en wat voor je oren aangenaam is om van je muziek te genieten.
    Ik heb hier maar 2 X 33W voor 2 vloerstaanders.
    2 X 80W zou voor een 2-weg systeem ruim voldoende moeten zijn.
    Het moet gewoon goed klinken en als het goed klinkt kan je meestal lang luisteren.
    Onbewust weet je dan dat het goed is.

Als je met een deftige versterker en speakers aan 2 X 40W speelt, dan davert het kot al.

Hetgeen je zelf aankaart van vermogen voor je luidsprekers is hetgeen B&W aanbeveelt voor de versterker (bij specificaties): Aanbevolen versterkervermogen 25 W - 100 W bij 8 V bij niet-vervormd programma.
    Dat is maar een aanbeveling, niets belet een versterker van 200W te gebruiken en het vermogen te beperken.
    Vooral de vervorming speelt een grote rol, het vermogen zal je zelf wel automatisch binnen de perken houden want 2 X 80W in huis is al zéér luid.
    Laatst gewijzigd door VerSeg; 3 september 2015 om 13:02
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Hoe hard zet je je muziek? Jouw B&W 685 S2 met nominaal 8 Ohm en een dip van 3.5 Ohm en een rendement van 87dB/2,83 V/1m zullen sowieso een flink stuk luider en onvervormder kunnen spelen dan eender welke kleine satelliet + subwoofer installatie. De impedantiedip van 3.5 Ohm kan slecht ontworpen versterkers op de knieën dwingen door een gebrek aan controle maar ik verwacht met deze Onkyo weinig problemen: High current enables masterful control of the speakers for extremely accurate and dynamic sound

Als je de Audyssey ruimtecorrectie wil, is een Marantz of Denon surround versterker uiteraard de enige goede keuze

Verder sluit ik me volledig aan bij de meningen van VerSeg en wOOha
    Laatst gewijzigd door frank207be; 3 september 2015 om 16:48

Als je de Audyssey ruimtecorrectie wil, is een Marantz of Denon surround versterker uiteraard de enige goede keuze
    Misschien mis ik context, maar bedoel je dat een ander merk het niet goed doet met Audyssey?
    Ik heb namelijk een Onkyo TX-NR3008 waar ik voor zowel surround als stereo muziek erg tevreden over ben...
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Dan moeten die andere merken toch ook wel die mogelijkheid implementeren in hun toestellen, niet?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
    Misschien mis ik context, maar bedoel je dat een ander merk het niet goed doet met Audyssey?
    Ik heb namelijk een Onkyo TX-NR3008 waar ik voor zowel surround als stereo muziek erg tevreden over ben...
    Misschien wat raar uitgedrukt misschien omdat dréten het eerder al over Marantz had. Ik dacht wel dat in de laatste nieuwe Onkyo's geen Audyssey maar een eigen AccuEQ ruimtecorrectiesyteem gebruikt wordt

Dan moeten die andere merken toch ook wel die mogelijkheid implementeren in hun toestellen, niet?
    Volgens de Audyssey website: Marantz, Denon, McIntosh, Onkyo, NAD, Cambridge Audio

Misschien wat raar uitgedrukt misschien omdat dréten het eerder al over Marantz had. Ik dacht wel dat in de laatste nieuwe Onkyo's geen Audyssey maar een eigen AccuEQ ruimtecorrectiesyteem gebruikt wordt
    Ah op die manier...
    Ja inderdaad mijn Onkyo is een 5-tal jaar oud intussen.

Misschien een argument in het voordeel van Onkyo in het algemeen: mijn toestel zat in een productiereeks met een erkend probleem. Ik heb 1 online formulier ingevuld en 2 dagen later stond hier een stevige doos met verpakkingsmateriaal en verzendpapieren klaar. Toestel is naar Duitsland gegaan voor herstelling en was anderhalve week later terug thuis. Heeft mij geen cent gekost.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Ik ga die ONKYO TX-8160 eens aan de tand voelen, geloof ik.
    Het is echter een gloednieuw model, en blijkbaar nog niet echt courant verkrijgbaar in onze buurt.

Muziek is nogal verschillend voor iedereen de een hoort het graag zo de andere dan weer zo.
    Mijn ervaring met muziek sinds de jaren 1960 is sindsdien ook sterk veranderd en destijds begonnen met een kristalpostje, 2 transistor, 6 transistor en snel een Geloso versterker van 40w en de 200w van mijn vader dan een hele reeks stereo versterkers van diverse merken soms wel 3 verschillende op een jaar tijd.
    Ik ben de krachtige muziek van de lampenversterkers eigenlijk nooit ontgroeid en de bassen ervan heb ik eigenlijk nooit terug gevonden in transistor versterkers en dat is ook de reden dat ik er zoveel heb gehad.
    Met de jaren heb ik steeds beter spul gekocht en bleven ze ook langer staan, ook de boxen hebben in grote getallen in mijn woning gestaan.
    Veelal maakte ik de boxen zelf maar was er meestal na een tijdje niet helemaal tevreden over en maakte dan weer andere meestal flink uit de kluiten gewassen kasten waar flink wat decibel uit kwam.
    Op een moment dacht ik dat ik maar eens een paar goeie kasten moest kopen en zo kwam ik na uitgebreide luistertesten met een paar flinke kasten naar huis, de mijne had ik in de hal opgeslagen.
    Ik kon echter de gekochte kasten niet apprecieren en zette 1 van mijn zelfmaaksels ter vergelijking terug in mijn living met als gevolg dat ik een kwartier daarna de gekochte kasten terug naar de winkel heb gedaan en met een pick up terug kwam.
    Jaren heb ik box problemen gehad ik vond de hoeveelheid bas wel genoeg maar de kwaliteit ervan niet goed genoeg.
    Jaren heb ik gezocht naar losse luidsprekers van Dynaudio en in de jaren 2000 was het zover ik kwam achter een adres waar je ze kon kopen want normaal verkoopt Dynaudio alleen complete kasten die flink duur zijn. Ik heb daar een paar kastjes mee gemaakt die in afmetingen wel 4 keer in de kasten konden die ik ooit had staan en niet eens met een slecht resultaat want ik speel er nog steeds mee.
    De zelfmaak Dynaudio kasten spelen veel grotere kasten in schande maar wat ze niet hebben is de diepe bassen maar wat er aan bassen uitkomt is dan ook van goeie kwaliteit.
    Er hebben diverse versterkers aan gehangen zoals een Marantz PM64 een Technics met apparte tuner, versterker, voorversterker, CD speler tot mijn voorversterker het een jaar of drie geleden opgaf.
    Ofwel liet ik hem herstellen of vervangen wat ook niet goedkoop was ofwel kocht ik nog eens iets nieuw en zo kwam ik uit bij een Yamaha R-S 700 en is het die laatste geworden.
    Niet tegenstaande de Yamaha R-S 700 niet zo duur was tegenover mijn Technics versterker en voorversterker kwam er een hele andere klank uit en waar ik met mijn vorige versterkers altijd met loudnes op en ekstra hoge en lage gebruikte speel ik met de Yamaha zonder loudnes en de toonregeling op flat iets wat met de Technics en de Marantz op niks trok.
    Je verschiet er eigenlijk van wat er uit de Yamaha en de twee niet zo grote Dynaudio kasten komt, je kan er makkelijk een stevig feestje mee geven met een goeie kwaliteit.
    Zelfs mijn hond reageert op sommige geluiden omdat hij denkt dat ze echt zijn iets wat hij vanvorens niet deed.
    De diepe bassen zijn niet echt een probleem want er komt meer dan genoeg uit een subwoofer is geen must.
    Tegenwoordig vind je ook niet zo veel echt Stereo materiaal meer en is het Suround of rakjes.
    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

nounou...een mooie "levensloop" heb jij al achter de rug, Sus.
    Ik onthoud dat kostprijs niet altijd DE bepalende factor voor kwaliteit hoeft te zijn.
    Jou Yamaha kost nog geen 400€ en bevalt jou goed, zo blijkt.
    Ik ga nu zeker eens naar die Onkyo (450€) zien.
    Waar? dat is een andere vraag....

Stond ook nog op twijfelen tussen de Yamaha en een Onkyo die naar het schijnt ook zeer goed zijn ik heb er nog geen gehad.
    Toen koste mijn Yamaha net geen €500 terwijl ik dat al kwijt zou zijn aan een nieuwe voorversterker, de eindversterker en nog een Marantz PM64 heb ik nog staan en ik betwijfel of ze de kast nog uit gaan komen.
    Ik heb vooral veel types van Technics gehad, Marantz een paar, zowat de eerste stereo versterkers waren er van Rotel die toen nog spotgoedkoop waren maar waar je al je luidsprekers mee kapot speelde als je hard speelde omdat die toen hoe heet dat weer clirde of zoiets (een gelijkstroom die op de luidsprekers kwam) je kon met een Rotel van 40w makkelijk luidsprekers van 100w kapot spelen en dat heb ik zelf meegemaakt.
    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Dat zal wel een goede stereo versterker zijn, maar voor TV en film ga je een center ongelooflijk hard missen.
    Je kan een surround receiver toch ook als stereo versterker gebruiken voor muziek...

Pagina 2 van 5 EersteEerste 1 2 3 4 5 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. wifi versterker ervaring?
    Door twijfelaar 15 in forum Chit Chat
    Reacties: 20
    Laatste bericht: 13 juli 2014, 09:01
  2. Goeie boekhouder voor particulier gezocht, dringend
    Door Vue.photo in forum Chit Chat
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 7 juni 2012, 12:34
  3. Goeie locatie gezocht in Tienen of St Truiden
    Door kalimero in forum Algemeen