Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goeie versterker-ervaring gezocht (aangesloten op B&W 685 S2)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Goeie versterker-ervaring gezocht (aangesloten op B&W 685 S2)

    Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
    wat ik maar niet kan begrijpen is dat staanders zo'n groot verschil maken.
    Je hebt in elk geval de positie van de speaker goed: hoogte en afstand tot muren zijn uitstekend.
    Men zegt altijd dat je de trillingen van de speaker moet isoleren van de grond. Of notelaar en RVS daarvoor het beste zijn, weet ik niet, maar het lijkt me dat je tussen de plaat en de vloer afdoende onderbreking hebt. Bij mijn vloerstaanders zitten er spikes, maar eigenlijk zou ik er iets anders onder willen stoppen, want 1 speaker staat op een doorlopend stuk hout van de onderste traptrede
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #17
      Re: Goeie versterker-ervaring gezocht (aangesloten op B&W 685 S2)

      Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
      Je hebt in elk geval de positie van de speaker goed: hoogte en afstand tot muren zijn uitstekend.
      ...
      Dat klopt, maar de meeste speakers klinken wel ruimtelijker wanneer ze gewoon recht naar voor staan.
      Bij betere merken staat dat ook opgegeven als meest aanbevolen opstelling.
      Natuurlijk speelt de afstand tussen speakers en luisteraar ook 'n rol, alsook persoonlijke voorkeur.
      Bij mij staan ze dus altijd recht.

      Comment


      • #18
        Re: Goeie versterker-ervaring gezocht (aangesloten op B&W 685 S2)

        Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
        Ik heb na meer dan 20 jaar Yamaha versterkers en suround receivers Yamaha vaarwel gezegd. Ik ben overgestapt naar Marantz, ik heb nu een Marantz suround receiver. Hier hangen mijn Dali speakers op die ik ook op de yamaha had hangen. Ik kan je vertellen dat het een wereld van verschil is. Ik hoor veel meer details nu en de klank is veel warmer. Hier dus een tevreden Marantz gebruiker.

        mir
        yamaha zijn zeer neutrale versterkers (de betere reeksen toch, sturen basunits strak aan ) , Marantz is iets minder analytisch , ieder zijn voorkeur
        de 685 weet ik niet maar voor grotere B&W's wordt rotel nogal aangeraden

        Comment


        • #19
          Re: Goeie versterker-ervaring gezocht (aangesloten op B&W 685 S2)

          'k Heb intussen al wat rondgesnuisterd voor een nieuwe versterker.
          Mijn oog is voorlopig gevallen op de SR6009 van Marantz.
          Aangezien er ondertussen een update van dit toestel is, nl. de SR6010, doen ze bij meerdere onlineshops de oudere SR6009 van de hand voor 649€.
          Als ik met dat argument zwaai bij de winkel in de buurt, dan verdedigt men zich met het volgende:
          "dergelijke toestellen hebben service nodig, knoppen die moeten vervangen worden, potmeters die moeten opgevuld worden...iets wat de onlineshop niet kan bieden. Zij geven natuurlijk ook 2 jaar garantie, maar meer mag je van hun niet verwachten. Bij ons wél!"

          Is dat een valabel argument volgens jullie?

          En trouwens...een "potmeter(potentiometer denk ik dan) bijvullen" wat bedoelt men daarmee? Mijn YAMAHA is intussen 20 jaar oud en die is nog nooit "bijgevuld"...
          Last edited by dréten; 2 september 2015, 17:14.

          Comment


          • #20
            Re: Goeie versterker-ervaring gezocht (aangesloten op B&W 685 S2)

            Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
            ...
            "dergelijke toestellen hebben service nodig, knoppen die moeten vervangen worden, potmeters die moeten opgevuld worden...iets wat de onlineshop niet kan bieden. Zij geven natuurlijk ook 2 jaar garantie, maar meer mag je van hun niet verwachten. Bij ons wél!"

            Is dat een valabel argument volgens jullie?

            En trouwens...een "potmeter(potentiometer denk ik dan) bijvullen" wat bedoelt men daarmee? Mijn YAMAHA is intussen 20 jaar oud en die is nog nooit "bijgevuld"...
            Die heeft vroeger misschien in een garage gewerkt
            Achter 2 jaar smeren of wat?
            Als die 2 jaar voorbij zijn is het dan ook gratis als er iets naar de knoppen is?

            Comment


            • #21
              Re: Goeie versterker-ervaring gezocht (aangesloten op B&W 685 S2)

              Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
              En trouwens...een "potmeter(potentiometer denk ik dan) bijvullen" wat bedoelt men daarmee? Mijn YAMAHA is intussen 20 jaar oud en die is nog nooit "bijgevuld"...
              Na jaren in bij Philips Roeselare (waar ook een potmeter afdeling was) gewerkt te hebben Dré ook nog nooit van gehoord...
              Waarschijnlijk bedoelen ze een soort contactvet of wat kopervet
              Wat ik wel ken zijn en vroeger veelvuldig werd gebruikt bij de betere versterkers zijn meervoudige potmeters, dat zijn potmeters met meerdere lopers die parallel
              staan, dat om het kraken tegen te gaan.
              Tegenwoordig zijn gewone potmeters uit de tijd, er wordt gewoon een soort encoder gebruikt met een ic en klaar, geen gekraak meer.

              Comment


              • #22
                Re: Goeie versterker-ervaring gezocht (aangesloten op B&W 685 S2)

                Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                En wat ik me ook nog afvraag: zijn gewone stereoversterkers verleden tijd mss?
                Zeker niet Dré informeer eens bij mijn vriend Koen Bekaert http://www.bekafun.com/nl/lists/detail/521

                Comment


                • #23
                  Re: Goeie versterker-ervaring gezocht (aangesloten op B&W 685 S2)

                  Tja....
                  De uitbater beweert ook dat die praktijken "buiten de wil van Marantz" gebeuren, en dat zij op die manier hun naam besmeurd zien...
                  Hij beweert ook dat zijn inkoopprijs hoger is dan de verkoopsprijs van die shops...

                  Voor de duidelijkheid:
                  Ik beweer helemaal niet dat dit leugens zin hé!
                  Ik vraag alléén de opinie van de kenners onder jullie
                  Last edited by dréten; 4 september 2015, 11:35.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Goeie versterker-ervaring gezocht (aangesloten op B&W 685 S2)

                    Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                    Tja....
                    De uitbater beweert ook dat die praktijken "buiten de wil van Marantz" gebeuren, want dat zij op die wijze hun naam besmeurd zien...
                    Hij beweert ook dat zijn inkoopprijs hoger is dan de verkoopsprijs van die shops...

                    Voor de duidelijkheid:
                    Ik beweer helemaal niet dat dit leugens zin hé!
                    Ik vraag alléén de opinie van de kenners onder jullie
                    Het enige wat lokale handelaars in deze budgetklasse extra kunnen bieden, is de mogelijkheid om toestellen te laten beluisteren. Service is in deze prijsklasse een hol argument. Als er iets aan zo'n "goedkoop" toestel kapot gaat, zullen ze 99% kans zeggen dat de kosten hoger liggen dan wat het toestel nog waard is Maar doorgaans zijn de huidige Marantz toestellen wel betrouwbaar. Zelf heb ik een NR1403 en mijn schoonbroer de SR6006. Marantz SR6009 vs 6010 is gewoon een kwestie van de laatste snufjes op surround gebied en meer niet.

                    Stereo vs surround is kwestie van voorkeur. Luister je hoofdzakelijk muziek of kijk je regelmatig films? Binnen hetzelfde budget kan de stereo versterker beter klinken maar de grotere oplages van surround toestellen kan deze verhouding wel ietwat scheef trekken.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Goeie versterker-ervaring gezocht (aangesloten op B&W 685 S2)

                      Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                      Stereo vs surround is kwestie van voorkeur. Luister je hoofdzakelijk muziek of kijk je regelmatig films? Binnen hetzelfde budget kan de stereo versterker beter klinken maar de grotere oplages van surround toestellen kan deze verhouding wel ietwat scheef trekken.
                      Da's nu net het dilemma waar ik het moeilijk mee heb.
                      Ik kijk regelmatig film, maar ben geen freak, dus ik kan die surround toeters en bellen missen, en ik betaal er trouwens ook liever niet voor.
                      Ik spendeer dat geld dus liever aan betere audiokwaliteit, gewoon in stereo.
                      In die context vraag ik me ook af, of zo'n surround-versterker even goede audioprestaties neerzet als hij gewoon een A en B- set speakers moet aansturen.
                      Of dat dergelijke versterkers vooral gemaakt zijn om surroundeffecten weer te geven en dat "ouderwetse" stereo er ook "in zit" maar eigenlijk bijzaak is.
                      Mijn ervaring met mijn huidige Yamaha-versterker is bv. dat er altijd een zekere "echo" in de boxen te horen is, ook als ik het surround-"effect" uitzet.
                      Het kan ook een gedacht zijn hoor...
                      Last edited by dréten; 4 september 2015, 11:37.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Goeie versterker-ervaring gezocht (aangesloten op B&W 685 S2)

                        Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                        Da's nu net het dilemma waar ik het moeilijk mee heb.
                        Ik kijk regelmatig film, maar ben geen freak, dus ik kan die surround toeters en bellen missen, en ik betaal er trouwens ook liever niet voor.
                        Ik geef dat geld dus liever voor betere audiokwaliteit, gewoon in stereo.
                        In die context vraag ik me ook af, of zo'n surround-versterker even goede audioprestaties neerzet als hij gewoon een A en B- set speakers moet aansturen.
                        Of dat dergelijke versterkers vooral gemaakt zijn om surroundeffecten weer te geven en dat "ouderwetse" stereo er ook "in zit" maar eigenlijk bijzaak is.
                        Mijn ervaring met mijn huidige Yamaha-versterker is bv. dat er altijd een zekere "echo" in de boxen te horen is, ook als ik het surround-"effect" uitzet. Dat hij niet gewoon "neurale" stereo weergeeft.
                        Het kan ook een gedacht zijn hoor...

                        Welke Yamaha heb je nu? In het beste geval is die "echo" het ruimtelijke beeld dat door je stereo speakers in je kamer geprojecteerd wordt. Q-sound binaurale stereo opnames kunnen zelfs geluid achter je laten klinken.

                        De zwakste schakel in een surround versterker zijn meestal de eindtrappen. Ik heb zelf jarenlang met een Yamaha DSP-A1 gespeeld, maar verbaas me er nu over hoe schel die klonk wanneer het volume ietwat de hoogte in ging. Met een aparte Yamaha MX-2 eindversterker voor de hoofdkanalen klonk dat een flink stuk beter. Nu speelt hier in de living een Pioneer SC-LX85 die deze oude Yamaha combinatie kwalitatief volledig wegspeelt. Hier dan nog aparte Hypex NCore blokken op de stereo hoofdkanalen maakt het bijna high-end

                        Comment


                        • #27
                          Re: Goeie versterker-ervaring gezocht (aangesloten op B&W 685 S2)

                          Ik heb nu een DSP-A590 en ik kan me niet van de indruk ontdoen dat de stereoweergave niet volledig losstaat van de surround processor.
                          maw. dat de geluidsvertraging, die toendertijd surround creëerde, onder het knopje "pro-logic" en "enhanced" gewoon op "0 millisec." gezet wordt.
                          Daarom zou ik veel liever een GOEDE versterker vinden voor een redelijke prijs die gewoon ingangen heeft voor een CD-speler, een Tuner, Ethernet, LAN, optical....
                          Die tevens voorzien is van een degelijk systeem waarmee ik mijn laptopmuziek draadloos kan doorsturen.
                          En die vervolgens aansluitingen heeft voor Front en Back speakers en eventueel later ook nog voor een sub.

                          Dat wil ik!
                          Last edited by dréten; 2 september 2015, 19:38.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Goeie versterker-ervaring gezocht (aangesloten op B&W 685 S2)

                            Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                            Ik heb nu een DSP-A590 en ik kan me niet van de indruk ontdoen dat de stereoweergave niet volledig losstaat van de surround processor.
                            maw. dat de geluidsvertraging, die toendertijd surround creëerde, onder het knopje "pro-logic" en "enhanced" gewoon op "0 millisec." gezet wordt.
                            Daarom zou ik veel liever een GOEDE versterker vinden voor een redelijke prijs die gewoon ingangen heeft voor een CD-speler, een Tuner, Ethernet, LAN, optical....
                            Die tevens voorzien is van een degelijk systeem waarmee ik mijn laptopmuziek draadloos kan doorsturen.
                            En die vervolgens aansluitingen heeft voor Front en Back speakers en eventueel later ook nog voor een sub.

                            Dat wil ik!
                            Onkyo TX-8160?

                            Laat u goed informeren voordat u een versterker gaat kopen. Stassen Hifi geeft u graag tips en een advies op maat over een stereo of ander type versterker.


                            Onkyo has a replacement for the TX-8050 coming out soon. [IMG] The TX-8160 delivers superb stereo power at 80 W/Ch (8 Ohms, 20 Hz−20 kHz, 0.1%, 2...
                            Last edited by frank207be; 2 september 2015, 20:10.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Goeie versterker-ervaring gezocht (aangesloten op B&W 685 S2)

                              rijst opnieuw de vraag....Onkyo>450€ Marantz >1100€.
                              Vanwaar dat verschil: 650€ toeters en bellen op die Marantz?

                              Ik ga bij mijn keuze ook een beetje uit van de besprekingen op het WWW.
                              Daar worden de Marantz versterkers steevast nogal goed bevonden.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Goeie versterker-ervaring gezocht (aangesloten op B&W 685 S2)

                                Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                                rijst opnieuw de vraag....Onkyo>450€ Marantz >1100€.
                                Vanwaar dat verschil: 650€ toeters en bellen op die Marantz?
                                Extra beeld en geluidsprocessoren, licenties voor Audyssey ruimtecorrectie, Dolby en DTS surround, veel meer in en uitgangen, 7 ipv 2 versterkerkanalen. Kijk gewoon al naar foto's van de achterkant van beide toestellen

                                Welk toestel uiteindelijk het best klinkt in stereo zal je zelf moeten uitzoeken, niet?

                                Comment

                                Working...
                                X