Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goedkoopste RAM-geheugen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Goedkoopste RAM-geheugen

    Ben overgestapt van Mac naar Linux (ja ja).
    Heb een desktop tower met een Core2quad processor en 4Gb RAM (system bus 1066Mhz, 800Mhz geheugen. Ik wil daar 4Gb bijstoppen (er zit al 2x2Gb in, heb nog 2 slots over).
    Iemand een suggestie waar ze de beste prijzen online hebben ? Memoryshop.be lijkt me nogal aan de dure kant, of heb ik het mis ?
    Panasonic Lumix FZ2000

  • #2
    Re: Goedkoopste RAM-geheugen

    Mij is het opgevallen dat geheugen vandaag een stuk duurder is dan 1 jaar geleden, toen ik mijn desktop heb gekocht. Vandaag is DDR3 ongeveer dubbel zo duur als toen.

    Ik zou eens kijken naar een Komplett.be, tones.be of waarom niet een lokale computershop. Want geheugen bijsteken kan soms met het verkeerde type niet lukken. Bij een lokale computershop is het wat makkelijker om het snel om te wisselen.

    Altijd best om eens CPU-Z te draaien en alle gegevens van je geheugen na te kijken (dus ook de timings). Soms heb je geluk en werkt het geheugen dan gewoon op wat het traagste latje aankan, maar soms werkt het ook gewoon niet (zelfs als DDR-type en frequenties verder kloppen).
    Groeten,

    Polleke

    Comment


    • #3
      Re: Goedkoopste RAM-geheugen

      Alternate? .be of .de als ze het hier niet hebben.

      Comment


      • #4
        Re: Goedkoopste RAM-geheugen

        Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
        Alternate? .be of .de als ze het hier niet hebben.
        Is ook een optie, maar naar mijn bescheiden mening is dat zowat de slechtste PC-winkel die ik al ben tegengekomen...
        Groeten,

        Polleke

        Comment


        • #5
          Re: Goedkoopste RAM-geheugen

          Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
          Is ook een optie, maar naar mijn bescheiden mening is dat zowat de slechtste PC-winkel die ik al ben tegengekomen...
          Kan misschien zijn voor jou maar als je juist iets nodig hebt, is het wel één van de goedkopere.

          Kijk ook eens bij MPL. Al veel gekocht en vallen meestal goed mee van prijs.


          Steven
          1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

          Comment


          • #6
            Re: Goedkoopste RAM-geheugen

            Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
            Ben overgestapt van Mac naar Linux (ja ja).
            Heb een desktop tower met een Core2quad processor en 4Gb RAM (system bus 1066Mhz, 800Mhz geheugen. Ik wil daar 4Gb bijstoppen (er zit al 2x2Gb in, heb nog 2 slots over).
            Jammer, ik heb hier een paar maand geleden in "vraag en aanbod" (alleen voor betalende BD leden) twee latjes van dat ram
            aangeboden (2 X 4GB DDR3 1.600 Mhz) voor 40€ door uitblijven van reactie heb ik ze dan gratis weg gegeven.

            Ik heb HIER 32 GB DDR3 1600 Mhz. gekocht.
            Last edited by Guest42; 26 februari 2014, 10:13.

            Comment


            • #7
              Re: Goedkoopste RAM-geheugen

              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              J(2 X 4GB DDR3 800 Mhz)
              Bedoel je geen DDR2 ?
              Dit is het goedkoopste wat ik momenteel heb gevonden :
              Panasonic Lumix FZ2000

              Comment


              • #8
                Re: Goedkoopste RAM-geheugen

                Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                Bedoel je geen DDR2 ?
                Dit is het goedkoopste wat ik momenteel heb gevonden :
                http://www.komplett.be/komplett/prod...m/details.aspx
                Sorry was 1600 Mhz.

                Al eens gekeken of HIER niets tussen staat ?
                Last edited by Guest42; 26 februari 2014, 10:21.

                Comment


                • #9
                  Re: Goedkoopste RAM-geheugen

                  Oorspronkelijk geplaatst door canonex Bekijk bericht
                  Kan misschien zijn voor jou maar als je juist iets nodig hebt, is het wel één van de goedkopere.

                  Kijk ook eens bij MPL. Al veel gekocht en vallen meestal goed mee van prijs.


                  Steven
                  Heb mijn PC gekocht bij een kleine winkeltje in het Gentse. Had ook prijs gevraagd bij Alternate : ze slaagden er zelfs niet in om offerte te maken als ze de artikelnrs. niet hadden... Ze hebben een "PC-configurator", maar de helft van de onderdelen die ik wou, kon je er niet mee selecteren. Ze hebben uiteindelijk zelfs mijn bestelling geweigerd, omdat ik ze niet ondertekend kon terugsturen (als je geen scanner of fax hebt, is dat wat moeilijk...). En hun levertermijn was 10 werkdagen.
                  Al van die zaken waren net omgekeerd bij dat klein winkeltje, was zelfs iets goedkoper en de levertermijn was 2 dagen (ook bij Alternate was alles op stock...). Daar was gewoon een retourmailtje met de melding : "dit is de bestelling" genoeg.

                  Dergelijke onzin heb ik nog bij geen enkele internetwinkel meegemaakt...
                  Groeten,

                  Polleke

                  Comment


                  • #10
                    Re: Goedkoopste RAM-geheugen

                    Hallo,

                    Hier alleen positieve ervaringen met alternate. Maar ik weet wel waar ik mee bezig ben. Heb er ondertussen al meerdere pc's in onderdelen gekocht. Nooit geen probleem.

                    Het winkeltje in Gent, is dat misschien codima ? Die zitten normaal ook goed wat prijs betreft.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Goedkoopste RAM-geheugen

                      Ik heb nochtans geen klagen van Alternate.
                      Met hun PC configurator heb ik een PC voor mijn echtgenote samengesteld en alles was in voorraad.
                      s 'Anderendaags een mail dat alles mocht afgehaald worden.
                      Alleen heb ik een andere kast moeten nemen omdat de Zalman Z9 U3 niet leverbaar was en die was op dat moment nergens leverbaar, zelfs in Nederland niet.

                      PS: Komplett.be is een Belgische website maar de winkel is Nederlands. Bestellingen worden vanuit Nederland verstuurd.
                      Last edited by Red Falcon; 27 februari 2014, 02:04. Reden: Toevoeging.
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Goedkoopste RAM-geheugen

                        Voor zover ik weet is Alternate Duits (net zoals een Redcoon bv.). Komplett is inderdaad Nederlands (en oorspronkelijk Noors).
                        Dat klein Gents winkeltje is AIOS. Ze zijn niet de goedkoopste, maar ze leveren wel deftig werk. Die Codima kende ik niet.
                        Persoonlijk steun ik liever iets dergelijks dan die grote ketens (hoewel ik bij Redcoon bv. evengoed bestel...). Mijn Synology NAS komt bv. van daar. Ook die Redcoon is redelijk soepel (mijn eerste Dell scherm hebben ze zonder morren vervangen voor die backlightbleeding).
                        Groeten,

                        Polleke

                        Comment


                        • #13
                          Re: Goedkoopste RAM-geheugen

                          Bwah, zo klein is AIOS toch niet zover ik mij kan herinneren.
                          Heb er al een zelf samengestelde PC gekocht, ze hadden niet alles binnen, maar enkele dagen nadien belden ze me op om te zeggen dat alles binnen was en ze stelden zelf voor om die te monteren zonder meerprijs.
                          Thuis gekomen direct die zijwand eraf en moet zeggen dat die PC heel professioneel geassembleerd was. (Heb al veel prutswerk gezien uit andere winkels waar ze voor het assembleren een behoorlijk bedrag vroegen.)
                          Heel goede winkel met vriendelijk personeel die er alles vanaf weet.
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Goedkoopste RAM-geheugen

                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Sorry was 1600 Mhz.

                            Al eens gekeken of HIER niets tussen staat ?
                            Gevonden voor 39 euro voor 2x2Gb. Thx.
                            Panasonic Lumix FZ2000

                            Comment

                            Working...
                            X