Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

global central in de nor?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: global central in de nor?

    Uiteraard hebben we allemaal kleine spullen op Aliexpress gekocht, maar vooral omdat ze op zich veel goedkoper waren.
    Bovendien was het onder een waarde van €22 nog volledig legaal ook.
    En die BTW betalen we nu met plezier.

    Fototoestellen en lenzen die enkel maar goedkoper zijn omdat de BTW wordt ontdoken is een ander verhaal, maar deze piste is nu definitief gesloten.
    Het net rond de "GROTE" mannen klapt ook stilaan dicht, de overheden hebben heel veel geld nodig de volgende jaren.

    Enerzijds is het goed dat de EU nu een sluitende regeling heeft uitgewerkt, maar vele webshops in de US en de UK verkopen hoofdzakelijk op hun thuismarkt en hebben de moeite niet gedaan om zich te registreren om de BTW bij aankoop in te houden.
    Dan wordt het voor ons een stuk duurder, een aantal levert zelfs helemaal niet meer "abroad". De Brexit heeft dat alleen maar versterkt.

    De "global village" is weer een beetje verder weg.

    Comment


    • #17
      Re: global central in de nor?

      Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
      vele webshops in de US en de UK verkopen hoofdzakelijk op hun thuismarkt en hebben de moeite niet gedaan om zich te registreren om de BTW bij aankoop in te houden.
      Dan wordt het voor ons een stuk duurder, een aantal levert zelfs helemaal niet meer "abroad". De Brexit heeft dat alleen maar versterkt.
      Het wordt enkel de €15 van BPost duurder en die 2% of zo invoertax naar gelang de prijs van het artikel. Of ze de 21% btw inhouden bij de verkoper of je betaalt die hier maakt niet uit. En die €15 van BPost wordt ook enkel relatief kleiner naar mate de prijs van de aankoop hoger is. Dan nog is het vaak voordeliger om het in het buitenland te kopen. Als ik iets in Japan of de US bestel en dan nog btw en invoerrechten en €15 afpersing van BPost betaal en het is nog 30% goedkoper, waarom zou ik het dan niet doen?

      Dat ze niet willen leveren is spijtig. Nu ja, ik begrijp wel dat er klanten gaan zijn die van hun oren maken omdat ze niet begrijpen dat ze die btw gaan moeten betalen als het hier binnenkomt en dat ze dat willen vermijden. Maar meestal zijn er leveranciers genoeg en is er wel ene die wil leveren.

      Comment


      • #18
        Re: global central in de nor?

        Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
        Het wordt enkel de €15 van BPost duurder en die 2% of zo invoertax naar gelang de prijs van het artikel. Of ze de 21% btw inhouden bij de verkoper of je betaalt die hier maakt niet uit. En die €15 van BPost wordt ook enkel relatief kleiner naar mate de prijs van de aankoop hoger is. Dan nog is het vaak voordeliger om het in het buitenland te kopen. Als ik iets in Japan of de US bestel en dan nog btw en invoerrechten en €15 afpersing van BPost betaal en het is nog 30% goedkoper, waarom zou ik het dan niet doen?

        Dat ze niet willen leveren is spijtig. Nu ja, ik begrijp wel dat er klanten gaan zijn die van hun oren maken omdat ze niet begrijpen dat ze die btw gaan moeten betalen als het hier binnenkomt en dat ze dat willen vermijden. Maar meestal zijn er leveranciers genoeg en is er wel ene die wil leveren.
        Toch wel interessant dat voor de zoveelste keer opnieuw tussen PostNL en Bpost wordt vergeleken. Even herinneren dat de ene wel legaal werkt, de andere niet. Euh, ik dacht hier in dit topic een discussie te zien tussen fraude en legaal werken.
        Zo'n 20 jaar terug was een nagenoeg identieke discussie aangaande een Hollander die beterkoop was dan vele andere verkopers. Velen op BD hebben er materiaal gekocht. Toen hel fallikant af liep was er op BD bijna oorlog
        Last edited by Wim.Vanmaele; 1 januari 2022, 09:15.
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

        Comment


        • #19
          Re: global central in de nor?

          Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
          Toch wel interessant dat voor de zoveelste keer opnieuw tussen PostNL en Bpost wordt vergeleken. Even herinneren dat de ene wel legaal werkt, de andere niet.
          Bedoel je daarmee dat van PostNL en BPost er eentje is die legaal werkt en eentje dat niet legaal werkt?

          Comment


          • #20
            Re: global central in de nor?

            Deed er mij ook aan denken.
            N.B.:Alle responders in dit topic,op één na,waren toen al geregistreerd op BD.

            Comment


            • #21
              Re: global central in de nor?

              Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
              Bedoel je daarmee dat van PostNL en BPost er eentje is die legaal werkt en eentje dat niet legaal werkt?
              Zeg, je weet maar al te goed dat PostNL en DPD en wellicht nog andere illegaal bezig waren, ja toch?
              Bij PostNL waren er bezorgers die niet ingeschreven waren, of die geen rijbewijs hadden, of die ver onder de prijs werkten, minderjarigen die er werkten (dus schoolplichtig) en wat weet ik nog allemaal.
              Of ze nog andere koerriers onder de loep hebben genomen weten we niet want het was opeens heel verdacht stil.
              Van PostNL hebben we omzeggens niks gemerkt buiten de dag na de invallen in België, bij DPD daarentegen was mijn pakje bijna een week en een half onderweg van Nederland naar België.
              Of Bpost nu zuiver op de graat is weten we eigenlijk ook niet want daar zijn nooit berichten over verschenen en na de vangst bij DPD was het ineens volledige radiostilte.

              Maar die pakjes diensten, daar zat er altijd en overal iets niet pluis.
              BV, de pakjesdienst van de NMBS, dit schandaal is niks vergeleken met nu.
              Dus de pakjesdienst van de NMBS is NOOIT of te NOOIT rendabel geweest.
              Normaal hé.
              Wij aan het loket aanvaarden de pakjes en s' avonds kwam er iemand uit de prive de pakjes ophalen.
              Hij kreeg vet betaald voor een station of 3 - 4 pakjes op te halen. Maar dat was nog niks.
              Toen kwam de NMBS ineens in opspraakbij de EU en de NMBS moest zijn pakjesdienst verkopen.
              Heel die organisatie werd verkocht aan een Engels bedrijf voor 1 symbolische frank.
              Enkele maanden later heeft dat Engels bedrijf het doorverkocht voor XXX.XXX.XXX.XXX bedrag.
              We hadden toen eenbestuurder bij de NMBS die zelf de stakingen organiseerde, die een lening aanging in Japan om zogezegd onze lonen te kunnen betalen en meneer kocht daarmee voor 30.000.000 fr wijn aan (zogezegd)!

              Moest ik hier beginnen over de fraude bij overheidsbedrijven dn is heel die geschiedenis van die chinees klein bier.
              Waarom het nu weer boven water komt weet ik niet, doet er ook niet toe want Eglobal Central bestaat al enkele jaren niet meer.
              ***** bestaat nog wel blijkbaar maar verstuurde tot voot kort nog uit de VK.

              En al die discussies over Eglobal Central zijn te zot om los te lopen. Daarvoor ruzie maken gaat mij te ver.
              Dus vanaf nu hou ik mijn klep.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #22
                Re: global central in de nor?

                Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                Bedoel je daarmee dat van PostNL en BPost er eentje is die legaal werkt en eentje dat niet legaal werkt?
                Oei, wereldvreemd?
                https://www.fotospotter.be
                Je suis content d’être heureux

                Comment


                • #23
                  Re: global central in de nor?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                  Bedoel je daarmee dat van PostNL en BPost er eentje is die legaal werkt en eentje dat niet legaal werkt?
                  Hoe dat je het draait of keert : momenteel werken ze beiden professioneel, maar gelet op de reacties in mijn omgeving hangt het bij bpost toch heel erg af van de verantwoordelijke postbode.

                  Hoe dan ook, persoonlijk ben ik bij bpost en postnl heel tevreden. Bij bpost werk ik wel met een vast postpunt.

                  Eerlijk gezegd de aandelen van postnl hebben me steeds goed opgebracht, die van bpost heb ik buitengezwierd, maar ze staan nu zo laag dat ik toch misschien een gokje waag.

                  Comment


                  • #24
                    Re: global central in de nor?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                    Zeg, je weet maar al te goed dat PostNL en DPD en wellicht nog andere illegaal bezig waren, ja toch?
                    Ten eerste moet je een verschil maken tussen PostNL (de nederlandse postdienst) en PostNL (de belgische pakjesdienst). PostNL is als bedrijf ook in belgië actief, maar dan enkel voor levering Pharma, dat is hetzelfde bedrijf als PostNL, de nederlandse post. Of was toch zo enkele jaren geleden. PostNL als belgische pakjes dienst werkt onafhankelijk.

                    En ja, er waren zelfstandige koeriers die voor PostNL (de koerierdienst in belgië) werkten die niet in orde waren. En dat PostNL hier boter op zijn hoofd heeft door de contracten die ze opstellen en doen aanvaarden door die zelfstandige koeriers klopt helemaal. Maar je zal zien, PostNL zelf gaat 100% buiten schot blijven. Tenslotte kunnen zij "niet weten" dat die zelfstandige koerier geen verblijfsvergunning heeft, geen rijbewijs heeft of zijn verkeersbelasting niet betaalt. Tuurlijk "weten" ze wel dat er zo'n gevallen gaan tussen zitten maar wettelijk ga je ze niets kunnen maken.

                    Dus neen, niet wereldvreemd. Maar wel realistisch inzien hoe zo'n bedrijven werken.

                    Bij elke pakjesdienst hangt het af van de mensen zelf. BPost bij ons is prima op dit ogenblik. Maar enkele jaren terug was het een ramp voor pakjes, brieven waren ok. PostNL is altijd een ramp geweest, moet ik steeds zelf de hele straat afgaan op zoek waar mijn pakje afgegeven was. DPD is relatief ok maar veel beschadigde pakjes. DHL geeft het minste problemen.

                    Comment


                    • #25
                      Re: global central in de nor?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                      Ten eerste moet je een verschil maken tussen PostNL (de nederlandse postdienst) en PostNL (de belgische pakjesdienst). PostNL is als bedrijf ook in belgië actief, maar dan enkel voor levering Pharma, dat is hetzelfde bedrijf als PostNL, de nederlandse post. Of was toch zo enkele jaren geleden. PostNL als belgische pakjes dienst werkt onafhankelijk.

                      En ja, er waren zelfstandige koeriers die voor PostNL (de koerierdienst in belgië) werkten die niet in orde waren. En dat PostNL hier boter op zijn hoofd heeft door de contracten die ze opstellen en doen aanvaarden door die zelfstandige koeriers klopt helemaal. Maar je zal zien, PostNL zelf gaat 100% buiten schot blijven. Tenslotte kunnen zij "niet weten" dat die zelfstandige koerier geen verblijfsvergunning heeft, geen rijbewijs heeft of zijn verkeersbelasting niet betaalt. Tuurlijk "weten" ze wel dat er zo'n gevallen gaan tussen zitten maar wettelijk ga je ze niets kunnen maken.

                      Dus neen, niet wereldvreemd. Maar wel realistisch inzien hoe zo'n bedrijven werken.

                      Bij elke pakjesdienst hangt het af van de mensen zelf. BPost bij ons is prima op dit ogenblik. Maar enkele jaren terug was het een ramp voor pakjes, brieven waren ok. PostNL is altijd een ramp geweest, moet ik steeds zelf de hele straat afgaan op zoek waar mijn pakje afgegeven was. DPD is relatief ok maar veel beschadigde pakjes. DHL geeft het minste problemen.
                      Maar natuurlijk zijn dat apparte bedrijven wat had je gedacht, die gasten zijn ook niet van gisteren hoor.
                      Zelfs binnen de NMBS heet de EU afzonderlijke diensten doen maken, sindsdien loopt het nog veel slechter dan voorheen.

                      Bij de pakjesdiensten zullen er ook "heel vreemde contructie" zitten.
                      Ik bestelde bij een heel bekend onlineshop in België mooie bretellen. Die verkochten ze zelf niet maar "een toeleverancier".
                      Achteraf wou ik nog een paar bretellen, bij "de toeleverancier" bestellen en wat bleek?
                      Deze verkocht enle en uitsluitend Dart producten.
                      Geef toe, toch raar hé.
                      Bij de bakkers moet je ook niet zijn voor een elektrische fiets hé.

                      Het gekoei in sommige bedrijven, daar hebben wij geen sikkepit weet van.
                      Ik vermelde het al eerder, moest ik over de NMBS beginnen dan verklaarde je mij voor gek want sommige toestanden kunt ge gewoon niet vatten.
                      Binnen alle overheids bedrijven en parastatalen zit alles in elkaar geweven.
                      Ik weet niet of er überhaupt 1 persson is die weet hoe het allemaal in elkaar zit, maar 1 ding weet ik 100% zeker de dikke nekken hebben allemaal het paraplu systeem onder de knie.
                      De laagst gerangschikte zal ALTIJD de dupe zijn.
                      Ik zou beter ophouden want het heeft toch geen enkele zin, veranderen zal het nooit en hoe meer ze zogezegd het net toehalen hoe slimmer en geslepen ze worden.
                      Maak er nog een gezellig weekend van en vergeet al de rest al was het maar voor deze feestdagen.
                      Het beste voor 2022 allemaal en zeker buurmanbert.
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #26
                        Re: global central in de nor?

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Wat tot voor kort voor 90% de regel was met Alie spul zeker Freddy.
                        Dat zou ik zo nog niet durven zeggen, bij ALI is het vermelde bedrag zo goed als altijd redelijk correct.
                        Enige dat er soms niet op vermeld staat, dat zijn de eventuele transportkosten als ze die aanrekenen.
                        Het voorbeeld dat ik gaf, had zelfs niets met Ali te maken.
                        Maar ik heb in het verleden dan ook nog niet veel spullen gekocht die in aanmerking konden komen voor heffing van BTW of invoerrechten, mogelijks hebben anderen dan ook heel andere ervaringen. 😉
                        Ondertussen zijn de regels ook al fors veranderd.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #27
                          Re: global central in de nor?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                          Het is toch niet omdat een buitenlandse winkel iets verkoopt zonder btw dat dat fraude is? Als dat duidelijk aangeduid is, dan is er toch geen probleem? Dan moet je btw betalen bij aankomst in het land van waar de koper woont.
                          Maar als je een pakje van 200€ koopt en de verkoper zet er (al dan niet op vraag van de koper) een veel lagere waarde op om minder of geen invoer te betalen, dan is dat inderdaad wel fraude.
                          Dat is net waar het over gaat wat de webwinkel betreft … zelf massaal zaken invoeren met bewust lagere opgave van de waarde om goederen goedkoper te kunnen bekomen en dan goedkoper te kunnen verkopen dan de eerlijke concurrentie.
                          Dat is dan op zijn minst ook concurrentievervalsing en belastingontduiking.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #28
                            Re: global central in de nor?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                            En ja, er waren zelfstandige koeriers die voor PostNL (de koerierdienst in belgië) werkten die niet in orde waren. En dat PostNL hier boter op zijn hoofd heeft door de contracten die ze opstellen en doen aanvaarden door die zelfstandige koeriers klopt helemaal. Maar je zal zien, PostNL zelf gaat 100% buiten schot blijven. Tenslotte kunnen zij "niet weten" dat die zelfstandige koerier geen verblijfsvergunning heeft, geen rijbewijs heeft of zijn verkeersbelasting niet betaalt. Tuurlijk "weten" ze wel dat er zo'n gevallen gaan tussen zitten maar wettelijk ga je ze niets kunnen maken.
                            Klopt volledig, het is vooral weer de media geweest die alles op naam van PostNL heeft geschoven.
                            PostNL heeft daar totaal geen zaken mee, zij werken nu eenmaal met onderaannemers en het zijn enkel die onderaannemers die moeten zorgen dat ze met alles in orde zijn.
                            Het grappigste vond ik nog de beschuldiging van kinderarbeid, komaan zeg
                            Bijna iedereen die aan transport doet heeft wel eens zijn kind, kleinkind of vrouw bij zich.
                            En het is niet omdat die kleine eens meerijd en een pakje draagt dat het kinderarbeid is
                            Maar zoals steeds is het de media die de boel opblaast, na een klacht van PostNL werd het daarna verdacht stil in de media daaromtrent

                            Zelf heb ik nooit klagen gehad van eender welk postorderbedrijf, steeds snel geleverd zonder problemen.
                            Al is het de laatste maand wel DPD die hier in onze gemeente de kantjes afloopt, niet aanbellen, pakjes voor de deuren gooien, enz..

                            Maar soit, het gaat hier in dit draadje over Eglobal Central
                            En daarvan moest eigenlijk iedereen toch weten dat dat boeltje niet echt koosjer was/is

                            grts
                            Sieg
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

                            Comment


                            • #29
                              Re: global central in de nor?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                              Klopt volledig, het is vooral weer de media geweest die alles op naam van PostNL heeft geschoven.
                              PostNL heeft daar totaal geen zaken mee, zij werken nu eenmaal met onderaannemers en het zijn enkel die onderaannemers die moeten zorgen dat ze met alles in orde zijn.
                              Het grappigste vond ik nog de beschuldiging van kinderarbeid, komaan zeg
                              Bijna iedereen die aan transport doet heeft wel eens zijn kind, kleinkind of vrouw bij zich.
                              En het is niet omdat die kleine eens meerijd en een pakje draagt dat het kinderarbeid is
                              Maar zoals steeds is het de media die de boel opblaast, na een klacht van PostNL werd het daarna verdacht stil in de media daaromtrent

                              Zelf heb ik nooit klagen gehad van eender welk postorderbedrijf, steeds snel geleverd zonder problemen.
                              Al is het de laatste maand wel DPD die hier in onze gemeente de kantjes afloopt, niet aanbellen, pakjes voor de deuren gooien, enz..

                              Maar soit, het gaat hier in dit draadje over Eglobal Central
                              En daarvan moest eigenlijk iedereen toch weten dat dat boeltje niet echt koosjer was/is

                              grts
                              Sieg
                              Wat courier diensten betreft is er meer dan wat in de media komt hoor. Moesten we daar het evangelie halen...
                              En heilig zijn staat in hun verhaal naar buiten toe, maar de realiteit is anders.
                              https://www.fotospotter.be
                              Je suis content d’être heureux

                              Comment


                              • #30
                                Re: global central in de nor?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                                Wat courier diensten betreft is er meer dan wat in de media komt hoor. Moesten we daar het evangelie halen...
                                En heilig zijn staat in hun verhaal naar buiten toe, maar de realiteit is anders.
                                Ja Wim klopt, doch als ik iemand inhuur dat verwacht ik wel dat deze met alles in orde is als zelfstandige
                                Ben benieuwd hoeveel mensen hier een vakman vragen om thuis iets te doen maar eerst al zijn gegevens vragen en deze controleren
                                Ik heb genoeg met onderaannemers gewerkt en weet hoe het eraan toe gaat
                                Maar zoals ik zei, media richt zich ergens op ....
                                Vond het wel héél frappant dat VTM van te voren was uitgenodigd door arbeidsinspectie om mee te gaan naar de postbedrijven om binnen te vallen
                                Dat alleen al roept heel veel vragen op

                                grts
                                Sieg
                                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                                Comment

                                Working...
                                X