Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gewiekste autverkopers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gewiekste autverkopers

    Wegens aankoop van de B- Max probeerde ik mijn nauwelijks 20 maanden oude Fiesta te verkopen op Kapaza waarvoor ik in het begin € 9400 vroeg om er € 9000 voor te krijgen . Onmiddellijk had ik al enkele mensen aan de telefoon . Ene bood € 7000 , de andere € 7200 . Opkopers heel waarschijnlijk . Ik heb hun gemeld dat Sinterklaas eerst 6 december was .
    Naderhand geen reacties meer gekregen zo dat ik mij genoodzaakt zag de overname prijs van de garage , € 8250 te aanvaarden . Ondertussen had ik mijn prijs op internet laten zakken naar € 8600 . Tot ik plots weer een mailtje kreeg van een opkoper ( deze mijnheer kwam er tenminste eerlijk voor uit ) met de vraag of hij de wagen mocht komen bekijken .
    Hij kwam en de auto stond hem aan en hij bood mij € 8400 aan waar op ik antwoordde dat ik deze som in de garage al kreeg wat eigenlijk niet waar was . Tenslotte zijn we het er over een gekomen om de verkoopprijs op € 8500 te houden wat dan toch € 250 meer was dan in de garage . Na enkele dagen kwam er een kamion de wagen ophalen en ik vroeg langs mijn neus weg waar deze wagen naar toe ging . Cardoen in Wilrijk antwoordde hij mij . Een week daarna ben ik voor de nieuwsgierigheid eens op de site van Cardoen gaan kijken en inderdaad , daar stond mijn Fiesta te blinken aan de mooie prijs van € 11555 . Moraal van het verhaal ....

  • #2
    Re: Gewiekste autverkopers

    Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
    Wegens aankoop van de B- Max probeerde ik mijn nauwelijks 20 maanden oude Fiesta te verkopen op Kapaza waarvoor ik in het begin € 9400 vroeg om er € 9000 voor te krijgen . Onmiddellijk had ik al enkele mensen aan de telefoon . Ene bood € 7000 , de andere € 7200 . Opkopers heel waarschijnlijk . Ik heb hun gemeld dat Sinterklaas eerst 6 december was .
    Naderhand geen reacties meer gekregen zo dat ik mij genoodzaakt zag de overname prijs van de garage , € 8250 te aanvaarden . Ondertussen had ik mijn prijs op internet laten zakken naar € 8600 . Tot ik plots weer een mailtje kreeg van een opkoper ( deze mijnheer kwam er tenminste eerlijk voor uit ) met de vraag of hij de wagen mocht komen bekijken .
    Hij kwam en de auto stond hem aan en hij bood mij € 8400 aan waar op ik antwoordde dat ik deze som in de garage al kreeg wat eigenlijk niet waar was . Tenslotte zijn we het er over een gekomen om de verkoopprijs op € 8500 te houden wat dan toch € 250 meer was dan in de garage . Na enkele dagen kwam er een kamion de wagen ophalen en ik vroeg langs mijn neus weg waar deze wagen naar toe ging . Cardoen in Wilrijk antwoordde hij mij . Een week daarna ben ik voor de nieuwsgierigheid eens op de site van Cardoen gaan kijken en inderdaad , daar stond mijn Fiesta te blinken aan de mooie prijs van € 11555 . Moraal van het verhaal ....
    Moraal van het verhaal is dat cardoen ook nog garantie zal geven en jij niet?
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

    Comment


    • #3
      Re: Gewiekste autverkopers

      Moraal van het verhaal is dat Cardoen helemaal niet zo veel winst neemt : 8.500 betalen, auto komen ophalen met kamion, kompleet nazien, misschien wel een klein onderhoud, waarschijnlijk volledig en deftig reinigen, misschien nog enkele maanden garantie geven, een tijd uitstallen....... en dat alles voor 3.000 euro.
      Groetjes

      Comment


      • #4
        Re: Gewiekste autverkopers

        Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
        Moraal van het verhaal ....
        Moraal bestaat niet, in de wereld van de verkoop.

        Comment


        • #5
          Re: Gewiekste autverkopers

          De opkoper was niet van Cardoen maar iemand van een tweepersoons firma en ja , bij deze auto was er wel één jaar garantie bij .

          Comment


          • #6
            Re: Gewiekste autverkopers

            bedrijven zijn er om winst te maken...logisch toch? van zijn 3000euro zal meneer als hij geluk heeft ng geen 500 euro overhouden op zijn rekening

            Comment


            • #7
              Re: Gewiekste autverkopers

              De koper onderhandelt ook nog een beetje, en koopt die auto voor 11.000€.

              Jouw tussenpersoon heeft minstens 500€, en transport kost 200€.

              Rest: 10300-8500€= 1800€, voor al wat hierboven beschreven staat.
              En dan komt de koper een maand of 3 later klagen dat er een dikke kraak in de versnellingsbak zit.
              Herstelkosten....

              Als jij denkt dat het zo makkelijk verdiend is, begin dan zelf auto's op te kopen en te verkopen.
              Of, doe iets meer moeite met het publiceren van je auto die te koop staat, en had hem zelf voor 11.000€ verkocht...

              Tip: als een auto na een week op autoscout niet verkocht is, dan moet je die er af halen, en terug opnieuw opzetten een paar uur later, dan staat die weer bovenaan in de lijsten, ofwel betaal je iets bij zodat die wat meer opvalt. Dat geld is goed besteed als je 500 of 1000€ meer wil vangen.

              Comment


              • #8
                Re: Gewiekste autverkopers

                Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
                De opkoper was niet van Cardoen maar iemand van een tweepersoons firma en ja , bij deze auto was er wel één jaar garantie bij .
                zou me niet verbazen dat dat gewoon "onderaannemer" is...
                ik snap ook het "gewiekste" niet...

                Iedereen weet dat als een firma je 2dehandse auto komt opkopen,
                dat deze gaat proberen daar goeie winst op te maken...

                Deze auto zal ook niet voor 11550 verkocht worden,
                waarschijnlijk eerder voor een 11000 of 10.500... want daar zal op afgeboden worden...
                dus 'k denk niet dat cardoen zoveel winst zal maken, zoals jij het hier uitrekent
                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                Comment


                • #9
                  Re: Gewiekste autverkopers

                  En daarenboven weet je dat je niet echt bij Cardoen moet zijn om een goedkope auto te vinden, maar ze doen wel iets extra.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gewiekste autverkopers

                    Als je ziet dat Ford op dit moment tot 4000€ korting geeft op een Fiesta, dan weet je zo ook al dat men voor een tweedehands niet in de buurt van die prijs kan komen of hij raakt niet eens verkocht.
                    En 20 maand is dus twee jaar in berekening ... voor een Ford is dat erg want Ford heeft altijd een groot waardeverlies (zeggen ze bij Ford in de garage zelf ook).
                    Die verkoper moet daar verplicht minstens één jaar waarborg op geven en kan volledig zelf opdraaien voor alle mogelijke kosten waar de nieuwe eigenaar mee komt aankloppen.
                    Op de hoop toe moet hij daarmee ook nog zijn personeel betalen, zijn inkomen garanderen en al de bijkomende kosten kunnen dekken.
                    Er zijn inderdaad enkele handelaars die dik verdienen aan tweedehands, ze doen de helft in het zwart en verkopen ze enkel voor export zodat ze geen garantie moeten bieden ... dan is elke cent dat ze er op hebben eentje zonder veel risico.
                    De rest ligt aan uzelf ... ofwel wil je snel verkopen en ligt de prijs lager ofwel wil je meer hebben maar kan het weken duren voor er een koper opdaagt.
                    Vergeet niet dat particulier verkopen ook een groot risico inhoudt ... het is de eerste niet dat en de wagen en het geld kwijt is.

                    Of 8500€ veel is of niet voor een tweedehands is moeilijk te zeggen, dan moet je de staat van het voertuig perfect kennen en ook de aankoopprijs en de eventuele opties ... voor 11.000€ heb je al een Fiesta nieuw, maar misschien niet dezelfde als de uwe.
                    En persoonlijk vind ik dat verkocht is verkocht en dan doen ze ermee wat ze willen, het gaan uitpluizen is niet altijd het interessantste dat je kan doen, het is toch te laat en kan enkel zoals nu voor wrevel zorgen.
                    Last edited by VerSeg; 15 augustus 2013, 02:59.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Gewiekste autverkopers

                      Er is altijd al een verschil geweest tussen tweedehandsprijzen van handelaars en particulieren.
                      Normaalgezien zou je bij een handelaar wat meer zekerheid moeten krijgen als er na de aankoop iets mis gaat.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Gewiekste autverkopers

                        Het zit soms raar in elkaar bij die verkopers, enkele dagen geleden sprak ik nog tegen een kleine
                        onafhankelijke garagehouder, er werd gesproken over de 0 km auto's die bij Dex of Cardoen worden verkocht
                        aan een prijs die soms 25% beneden de garageprijs ligt.
                        Volgens hem, komen deze in sommige gevallen zelfs van die garages, blijkbaar worden zij door het merk zelf een bepaald
                        quota opgelegd, waardoor ze door een ééndags inschrijving op het einde van het jaar toch nog méér overhouden,
                        dan wanneer ze dat quota niet halen.
                        Dat zou volgens hem ook de reden zijn, dat sommige merkgarages bijna niet kunnen overleven, en worden opgenomen
                        in een groep, die dan onderhoudsprijzen hanteren om achterover te vallen, een groot onderhoud kost er allicht 500€.
                        Maar het slechtste is, dat deze alle kleinen van de markt blazen, zodat wij binnenkort bijna niets anders meer kunnen
                        dan naar die dure garages te gaan.
                        Hetzelfde verhaal met Carglass bv die mannen hebben overeenkomsten met verzekeringen, maar zijn wel een van de duurste
                        om een ruit te plaatsen, wat versta je daar nog van?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Gewiekste autverkopers

                          Is dit niet hetzelfde met fotowinkels, electronicazaken, doe het zelf winkels etc....
                          Iedereen werkt tegenwoordig met bonussen, waardoor je soms inderdaad op het einde van een periode (jaar) beter wat extra kunt doen om bepaalde quota's te halen.
                          En Carglass, die hebben we een super logistiek systeem, dat is een enorm voordeel (in het leasewereldje), die troef mag betaald worden. (ook de grote afnemers / lease hebben hier andere prijzen hoor)
                          Hetzelfde met banden, ik moet van de leasefirma bij een van hun aangesloten zaken gaan, niet de goedkoopste, en dan bepalen zij ook nog eens welke banden gemonteerd worden,geen lijn in te trekken, volgens de bandenverkoper heeft dit te maken met bonussen bij de bandenfabrikanten.



                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Het zit soms raar in elkaar bij die verkopers, enkele dagen geleden sprak ik nog tegen een kleine
                          onafhankelijke garagehouder, er werd gesproken over de 0 km auto's die bij Dex of Cardoen worden verkocht
                          aan een prijs die soms 25% beneden de garageprijs ligt.
                          Volgens hem, komen deze in sommige gevallen zelfs van die garages, blijkbaar worden zij door het merk zelf een bepaald
                          quota opgelegd, waardoor ze door een ééndags inschrijving op het einde van het jaar toch nog méér overhouden,
                          dan wanneer ze dat quota niet halen.
                          Dat zou volgens hem ook de reden zijn, dat sommige merkgarages bijna niet kunnen overleven, en worden opgenomen
                          in een groep, die dan onderhoudsprijzen hanteren om achterover te vallen, een groot onderhoud kost er allicht 500€.
                          Maar het slechtste is, dat deze alle kleinen van de markt blazen, zodat wij binnenkort bijna niets anders meer kunnen
                          dan naar die dure garages te gaan.
                          Hetzelfde verhaal met Carglass bv die mannen hebben overeenkomsten met verzekeringen, maar zijn wel een van de duurste
                          om een ruit te plaatsen, wat versta je daar nog van?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Gewiekste autverkopers

                            Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                            En Carglass, die hebben we een super logistiek systeem, dat is een enorm voordeel (in het leasewereldje), die troef mag betaald worden. (ook de grote afnemers / lease hebben hier andere prijzen hoor)
                            Inderdaad Rudy, maar ik heb verleden jaar een nieuwe voorruit laten plaatsen in mijn Mercedes, die ruit koste iets van 250€ wat je bij Mercedes niet zou verwachten, en ik ben er bij gebleven, was op nog geen uur geklonken, en dan nog een uur drogen, de kostprijs plaatsen was iets van 260€, dat voor
                            wat product en nog geen uur werk, vind ik toch dik verdiend. voor alle misvattingen, ik ben er zelf mee naar Carglass geweest, dus geen verplaatsing,
                            maar ik ben wel verzekerd tegen glasbraak.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Gewiekste autverkopers

                              Je mag natuurlijk niet vergeten, dat er niet enkel een uurtje plaatsing bij is hé, iemand moet bestellen, goederen moeten getransporteerd worden, magazijniers moeten de spullen ook behandelen, de telefoniste moet betaald ...het gebouw moet er staan, de parking onderhouden, waarmee ik maar wil aangeven, dat er zoveel meer kosten zijn dat de technieker zijn uren.

                              Comment

                              Working...
                              X