Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gestolen/verloren materiaal?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gestolen/verloren materiaal?

    Ik weet niet of dit het juiste forumonderdeel is en of het wat uithaalt, maar tijdens het bladeren door deze site kwam ik op het onderdeel gestolen/verloren materiaal.
    De koude rillingen lopen nog steeds over mijn rug als ik denk aan de hoeveelheid gekoesterd materiaal dat, meestal onrechtmatig, verdwenen is.
    Deze post is deels om zo veel mogelijk manieren te vinden om ons materiaal te beschermen, maar niet in het minst om de onfortuinlijken een hart onder de riem te steken.
    Daarom ook deze anekdote, (hij is echt gebeurd).
    Een kennis van mij heeft zijn filmmateriaal (gedeeltelijk) terug door te reageren op zowat elke dubieuze aanbieding op kapaza, 2dehands, marktplaats, enz..
    Door veel foto's te vragen van de objecten kon hij opvallende kenmerken herkennen. Na veel heen en weer gebel tussen vrienden (we zijn met 3 volle auto's naar Charleroi gereden) en een korte maar stevige knokpartij hebben we een deel kunnen meegritsen.
    Toegegeven, het was niet het slimste om te doen en zulke ontmoetingen kunnen ook anders aflopen, maar zijn handelswijze tot aan de ontmoeting heeft hem wel naar zijn materiaal geleid.

  • #2
    Re: Gestolen/verloren materiaal?

    Oorspronkelijk geplaatst door ErrEs Bekijk bericht
    herkennen. Na veel heen en weer gebel tussen vrienden (we zijn met 3 volle auto's naar Charleroi gereden) en een korte maar stevige knokpartij hebben we een deel kunnen meegritsen.
    Had je dan beter de politie niet op de hoogte kunnen brengen?






    Mvg
    sarge

    Comment


    • #3
      Re: Gestolen/verloren materiaal?

      Als je dat in Nederland had gedaan, hadden ze je kunnen aanklagen wegens diefstal met geweldpleging
      hier moet een dief altijd nog vrijwillig afstand doen van de geslolen goed, doet hij dat niet dan word het inbeslag genomen en beslist de rechter wat er mee gebeurt, dus ergens kom je nog goed weg
      D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
      www.langenacker.nl

      Comment


      • #4
        Re: Gestolen/verloren materiaal?

        Oorspronkelijk geplaatst door NoName Bekijk bericht
        Als je dat in Nederland had gedaan, hadden ze je kunnen aanklagen wegens diefstal met geweldpleging
        hier moet een dief altijd nog vrijwillig afstand doen van de geslolen goed, doet hij dat niet dan word het inbeslag genomen en beslist de rechter wat er mee gebeurt, dus ergens kom je nog goed weg
        Punt is natuurlijk wel dat de eigenlijke 'dief' dan wel aangifte moet doen. En dat zullen ze nou net meestal niet doen, aangezien bij het onderzoek nog wel eens wat andere zaakjes aan het licht kunnen komen

        Maar inderdaad: altijd uitkijken met eigen rechtertje spelen. Je hebt 'het recht' vaak niet achter je staan
        http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

        http://rouwkema.smugmug.com/

        Comment


        • #5
          Re: Gestolen/verloren materiaal?

          Oorspronkelijk geplaatst door Rouwkema Bekijk bericht
          Maar inderdaad: altijd uitkijken met eigen rechtertje spelen. Je hebt 'het recht' vaak niet achter je staan

          Dat is wat ik er mee bedoelde als het gek loopt heb jij meer problemen dan de dief
          D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
          www.langenacker.nl

          Comment


          • #6
            Re: Gestolen/verloren materiaal?

            Daar hebben jullie uiteraard allemaal gelijk in, maar onze gedachtegang was in de aard van wat Rouwkema zegt. De meeste van die kerels weten dat ze niet op minder dan 500m van een politiebureau moeten komen.
            Ik wil ook niemand aanzetten tot deze acties want het zou ook wel heel erg de andere kant op kunnen, je weet nl. nooit wie je tegen hebt.
            Maar misschien kan iemand anders nog wat ideetjes bedenken om gestolen materiaal terug te krijgen. Alle tips kunnen de benadeelden helpen...

            Comment

            Working...
            X