Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gestolen pc's... wil iedereen eens rondkijken aub?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gestolen pc's... wil iedereen eens rondkijken aub?

    Dag iedereen,

    Tijdens het afgelopen weekend werd er ingebroken in ons lesgebouw in de Hippoliet Lammensstraat 10 te 9000 Gent.
    Alle pc's uit het open leercentrum werden gestolen (11 pc's).

    Gelieve deze informatie eens te bekijken en zoveel mogelijk te verspreiden, in de hoop de pc's toch nog terug te vinden...

    Alvast bedankt,

    Maandagen zijn nooit echt leuk, maar om nu zo de week te beginnen
    Jan
    www.travelspot.be - iets nodig ? - best of ...

  • #2
    Re: Gestolen pc's... wil iedereen eens rondkijken aub?

    't is tegenwoordig toch wel erg, en zeker omdat je zo machteloos bent tegen dit soort inbreuken. En pas op als je ze betrapt, want eigendom met geweld beschermen in Belgie mag niet, tenzij je evenredig geweld gebruikt als de aanvaller . . . is Belgie niet veruit het enige land waar deze regel bestaat?
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: Gestolen pc's... wil iedereen eens rondkijken aub?

      oud rijkswachter zei me ooit het volgende:

      als je een inbreker in huis hebt dan doe je:

      a) niets buiten de ordediensten bellen
      b) doorkloppen (dood / bewusteloos) en het grootste keukenmes in zen handen stoppen
      c) je eigen huis in de fik steken

      blijkbaar zijn terechte "zelfverdediging" en "brandstichting bij nacht" zowat het enige waarbij je je wettelijk zou kunnen verdedigen

      nuja, meestal kies je dus best voor optie a

      andere optie was het stelen ontraden

      4 huizen in de straat
      alle 4 ingebroken, behalve het middelste huis: dat gezin was net gras aan het zaaien => hele tuin vol draad en floshkes om de vogels weg te jagen
      tiental paaltjes uit de grond en al hun draad in de war.. maar de achterdeur was niet geforceerd
      foto als spiegel of als venster?

      Comment


      • #4
        Re: Gestolen pc's... wil iedereen eens rondkijken aub?

        Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
        oud rijkswachter zei me ooit het volgende:

        als je een inbreker in huis hebt dan doe je:

        a) niets buiten de ordediensten bellen
        b) doorkloppen (dood / bewusteloos) en het grootste keukenmes in zen handen stoppen
        c) je eigen huis in de fik steken

        blijkbaar zijn terechte "zelfverdediging" en "brandstichting bij nacht" zowat het enige waarbij je je wettelijk zou kunnen verdedigen

        nuja, meestal kies je dus best voor optie a

        andere optie was het stelen ontraden

        4 huizen in de straat
        alle 4 ingebroken, behalve het middelste huis: dat gezin was net gras aan het zaaien => hele tuin vol draad en floshkes om de vogels weg te jagen
        tiental paaltjes uit de grond en al hun draad in de war.. maar de achterdeur was niet geforceerd

        d) Laat uw Rottweiler de zaak afhandelen.

        Bij mij thuis ligt er een > 50kg loebas op de potentiële inbreker te wachten. Brave hond hoor, maar kan er niet tegen om nodeloos uit zijn slaap gehaald te worden
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

        Comment


        • #5
          Re: Gestolen pc's... wil iedereen eens rondkijken aub?

          Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
          d) Laat uw Rottweiler de zaak afhandelen.

          Bij mij thuis ligt er een > 50kg loebas op de potentiële inbreker te wachten. Brave hond hoor, maar kan er niet tegen om nodeloos uit zijn slaap gehaald te worden
          toegegeven

          het staat beter en een hond geeft meer liefde dan pas gezaaid gras
          foto als spiegel of als venster?

          Comment


          • #6
            Re: Gestolen pc's... wil iedereen eens rondkijken aub?

            Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
            d) Laat uw Rottweiler de zaak afhandelen.

            Bij mij thuis ligt er een > 50kg loebas op de potentiële inbreker te wachten. Brave hond hoor, maar kan er niet tegen om nodeloos uit zijn slaap gehaald te worden
            Ik denk eerlijk gezegd dat de "pro"-inbrekers niet wakker liggen van uw loebas.

            Daar bestaan al diverse methodes voor ... vrienden van mij hebben 2 zo'n loebassen en toch zijn er inbrekers in geslaagd om via de garage (waar de honden slapen) in te breken. De volgende morgen lagen ze daar nog ... te slapen.
            www.fotofolio.be

            Comment


            • #7
              Re: Gestolen pc's... wil iedereen eens rondkijken aub?

              Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
              Ik denk eerlijk gezegd dat de "pro"-inbrekers niet wakker liggen van uw loebas.

              Daar bestaan al diverse methodes voor ... vrienden van mij hebben 2 zo'n loebassen en toch zijn er inbrekers in geslaagd om via de garage (waar de honden slapen) in te breken. De volgende morgen lagen ze daar nog ... te slapen.

              Als je denkt dat hij te verleiden is met een steak met gif in, dan ben je mis hoor en tegen dan ben ik ook al wakker.

              Het is gewoon een feit dat inbrekers eerder huizen gaan kiezen waar geen zo'n hond ligt.
              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

              Comment


              • #8
                Re: Gestolen pc's... wil iedereen eens rondkijken aub?

                Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                Als je denkt dat hij te verleiden is met een steak met gif in, dan ben je mis hoor en tegen dan ben ik ook al wakker.

                Het is gewoon een feit dat inbrekers eerder huizen gaan kiezen waar geen zo'n hond ligt.
                Doorsnee inbrekers (het leeuwendeel dus) ga je met een hond of een alarminstallatie of wat dan ook afschrikken. Zij kiezen liever voor een "gemakkelijke" woning.
                De professionele inbreker, die het werkelijk gemunt heeft op wat hij reeds vooraf weet dat bij jou te vinden is, die inbreker is niet af te schrikken.
                Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
                BD0993BE
                Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

                Comment


                • #9
                  Re: Gestolen pc's... wil iedereen eens rondkijken aub?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                  Als je denkt dat hij te verleiden is met een steak met gif in, dan ben je mis hoor en tegen dan ben ik ook al wakker.

                  Het is gewoon een feit dat inbrekers eerder huizen gaan kiezen waar geen zo'n hond ligt.
                  gewoon wat gas binnenspuiten is genoeg hoor.
                  Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                  http://www.stevevandegaer.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gestolen pc's... wil iedereen eens rondkijken aub?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                    gewoon wat gas binnenspuiten is genoeg hoor.
                    Je verkleden als lekker teefje kan ook wonderen doen
                    Mvg Tim

                    Comment


                    • #11
                      Re: Gestolen pc's... wil iedereen eens rondkijken aub?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                      Je verkleden als lekker teefje kan ook wonderen doen
                      ervaring mee ?
                      Scotty... beam me up !!!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Gestolen pc's... wil iedereen eens rondkijken aub?

                        Oorspronkelijk geplaatst door lana Bekijk bericht
                        ervaring mee ?
                        Ik? neuh
                        Mvg Tim

                        Comment


                        • #13
                          Re: Gestolen pc's... wil iedereen eens rondkijken aub?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                          Je verkleden als lekker teefje kan ook wonderen doen
                          Kijk dat is dus de enige manier die bij die van mij zou werken...een loopse teef binnensteken..vandaar dat de beste wakers nog altijd teefjes zijn.
                          Echter ben je nog altijd niet zeker dat ze dan stil zullen blijven


                          Ahja, tegen dat gas kun je ook maar weinig doen eh.
                          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                          Comment


                          • #14
                            Re: Gestolen pc's... wil iedereen eens rondkijken aub?

                            e) zie dat je in een straat woont met veel gepensioneerden of mensen op ziekenkas. Dit zijn de beste waakhonden.

                            Onlangs kwam de buurvrouw (gepensioneerd) ons vertellen dat er ne gast met "lang haar" bij ons was gestopt en eens rond het huis was gelopen. Het ging hier gelukkig om een vriend die eens naar onze "granieten" beklinkering was komen kijken.
                            Dat we ze nog lang mogen "trekken".
                            Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

                            Comment


                            • #15
                              Re: Gestolen pc's... wil iedereen eens rondkijken aub?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht
                              e) zie dat je in een straat woont met veel gepensioneerden of mensen op ziekenkas. Dit zijn de beste waakhonden.

                              Onlangs kwam de buurvrouw (gepensioneerd) ons vertellen dat er ne gast met "lang haar" bij ons was gestopt en eens rond het huis was gelopen. Het ging hier gelukkig om een vriend die eens naar onze "granieten" beklinkering was komen kijken.


                              Zo heb ik er ook al veel gehoord, alleen zijn die oude(re) mensen meestal vroeg gaan slapen.
                              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                              Comment

                              Working...
                              X