Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geen extra email adres kan aangemaakt worden bij Telenet.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Geen extra email adres kan aangemaakt worden bij Telenet.

    Het loopt inderdaad de spuitgaten uit bij Telenet.
    Onmogelijk om een extra email adres op te maken op onze laptop.
    Met de TV zijn er spookbeelden te zien.
    Beetje geduld hebben zeker en de beloofde vergoeding kunnen we weer naar fluiten waarschijnlijk.

    Soit, ze zijn vandaag begonnen met de fibrekabel te leggen in de straat.
    Ben eigenlijk al een eindje aan het twijfelen tussen Telenet en Proximus.
    Soms denk ik ook aan TV Vlaanderen.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Geen extra email adres kan aangemaakt worden bij Telenet.

    Kan men geen extra e-mailadres aanmaken door een foutmelding of ben je gewoon aan de limiet volgens het abonnement dat je hebt?
    En ingelogd met de gegevens van het hoofdaccount?

    Spookbeelden op TV zijn meestal het gevolg van slecht contact (deels kabelbreuk) en kan zowel ergens op straat als in huis zijn.
    Bij digitale TV uit zich dat wel meestal in blokjes.
    Tenzij je naar Casper aan het kijken bent. [emoji23]
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Geen extra email adres kan aangemaakt worden bij Telenet.

      Zopas telefoon van een vriend. Kan al dagen geen mails meer ontvangen of verzenden.
      Vanalles geprobeerd op zijn laptop via Anydesk, eeuwig en altijd het gekende dat het "mailadres of paswoord" niet klopt.

      Op het account van zijn zoon werkt het wel, maar daar heeft hij voor zijn mails natuurlijk niets aan. Maar aan zijn laptop ligt het dus niet.
      Ook geprobeerd via webmail, zelfde resultaat.
      Hij heeft ook een Telenet center gecontacteerd, maar die kunnen aan @telenet.be adressen niks doen vertellen ze. (vermoedelijk omdat ook voor hen Telenet kompleet onbereikbaar is).
      Hij ging ook nog eens proberen om een nieuw account aan te maken.

      Toch wel handig: een media bedrijf waar je niet meer kan naar mailen of bellen en die doodleuk verkondigen dat ze geen enkel idee hebben wanneer de ellende zal stoppen.


      Een bedrijf met nog enig respect voor zijn klanten zou misschien kunnen beginnen met uit eerljke schaamte de aangekondigde prijsstijging uit te stellen tot hun beerput uitgekuist is.
      Best zouden ze natuurlijk de hele santenboetiek terugdraaien en vervolgens offline het nieuwe misbaksel eerst grondig uittesten (maar ja, dat kost geld hé).
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #4
        Re: Geen extra email adres kan aangemaakt worden bij Telenet.

        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Zopas telefoon van een vriend. Kan al dagen geen mails meer ontvangen of verzenden.
        Vanalles geprobeerd op zijn laptop via Anydesk, eeuwig en altijd het gekende dat het "mailadres of paswoord" niet klopt.

        Op het account van zijn zoon werkt het wel, maar daar heeft hij voor zijn mails natuurlijk niets aan. Maar aan zijn laptop ligt het dus niet.
        Ook geprobeerd via webmail, zelfde resultaat.
        Hij heeft ook een Telenet center gecontacteerd, maar die kunnen aan @telenet.be adressen niks doen vertellen ze. (vermoedelijk omdat ook voor hen Telenet kompleet onbereikbaar is).
        Hij ging ook nog eens proberen om een nieuw account aan te maken.

        Toch wel handig: een media bedrijf waar je niet meer kan naar mailen of bellen en die doodleuk verkondigen dat ze geen enkel idee hebben wanneer de ellende zal stoppen.


        Een bedrijf met nog enig respect voor zijn klanten zou misschien kunnen beginnen met uit eerljke schaamte de aangekondigde prijsstijging uit te stellen tot hun beerput uitgekuist is.
        Best zouden ze natuurlijk de hele santenboetiek terugdraaien en vervolgens offline het nieuwe misbaksel eerst grondig uittesten (maar ja, dat kost geld hé).
        Ze zijn wel zo slim, dat ze hun prijzen steeds mondjesmaat verhogen. Op die manier blijven de meeste mensen daar gewoon klant.
        Zo is het ook bij mij. Al moet ik er wel bij zeggen, dat ALS er al een een probleempje was, men het quasi onmiddellijk oploste, of zelfs ter plaatse kwam oplossen, zonder dat het een cent heeft gekost.
        Maar dan spreek ik over een viertal interventies (zowel telefonisch als hier ter plaatse) over, ik denk, een periode van20 jaar of zoiets.
        Het zal hier wel 'Telenet for ever' blijven .
        Al begrijp ik volkomen de ergernis van de mensen wanneer er iets fout loop of niet werkt op vlak van die communicatie.

        Comment


        • #5
          Re: Geen extra email adres kan aangemaakt worden bij Telenet.

          Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht
          Ze zijn wel zo slim, dat ze hun prijzen steeds mondjesmaat verhogen. Op die manier blijven de meeste mensen daar gewoon klant.
          Zo is het ook bij mij. Al moet ik er wel bij zeggen, dat ALS er al een een probleempje was, men het quasi onmiddellijk oploste, of zelfs ter plaatse kwam oplossen, zonder dat het een cent heeft gekost.
          Maar dan spreek ik over een viertal interventies (zowel telefonisch als hier ter plaatse) over, ik denk, een periode van20 jaar of zoiets.
          Het zal hier wel 'Telenet for ever' blijven .
          Al begrijp ik volkomen de ergernis van de mensen wanneer er iets fout loop of niet werkt op vlak van die communicatie.
          Ik ben ook Telenet klant van het eerste uur en hier werkt alles tot nu toe normaal.
          Maar ik herhaal: Toch wel handig: een media bedrijf waar je niet meer kan naar mailen of bellen en die doodleuk verkondigen dat ze geen enkel idee hebben wanneer de ellende zal stoppen.
          Ik zou dus kunnen een mail sturen met het probleem van mijn vriend (en zijn klantgegevens), maar wanneer gaat die gelezen worden, binnen een week of twee of een maand of twee ?
          Maar ja, als ze in servicedesks een mens vertikaal in twee konden snijden zodat de twee helften elk een lijn konden bemannen, ze zouden het niet laten.
          Last edited by nete; 8 mei 2023, 11:44.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #6
            Re: Geen extra email adres kan aangemaakt worden bij Telenet.

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Ik ben ook Telenet klant van het eerste uur en hier werkt alles tot nu toe normaal.
            Maar ik herhaal: Toch wel handig: een media bedrijf waar je niet meer kan naar mailen of bellen en die doodleuk verkondigen dat ze geen enkel idee hebben wanneer de ellende zal stoppen.
            Ik zou dus kunnen een mail sturen met het probleem van mijn vriend (en zijn klantgegevens), maar wanneer gaat die gelezen worden, binnen een week of twee of een maand of twee ?
            Maar ja, als ze in servicedesks een mens vertikaal in twee konden snijden zodat de twee helften elk een lijn konden bemannen, ze zouden het niet laten.
            Volledig mee eens. Het zal wel dat ze problemen hebben met de uitrol van hun nieuw software systeem, maar dat is nog geen reden om hun helpdesk zo goed als uit te schakelen. Die mensen houden zich toch niet bezig met het software systeem... denk ik toch. Het is natuurlijk het makkelijkste te maken dat je niet bereikbaar bent .

            Comment


            • #7
              Re: Geen extra email adres kan aangemaakt worden bij Telenet.

              Update:
              Mijn vriend heeft dan toch de helpdesk gebeld en na "slechts" een half uur wachten iemand aan de lijn: die persoon heeft een nieuw paswoord aangemaakt en nu kan hij al mails verzenden (test die hij lme stuurde is aangekomen)
              Maar volgens die persoon kon het nog wel een paar dagen ( ! ) duren eer hij de mails van de voorbije paar dagen zal ontvangen.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #8
                Re: Geen extra email adres kan aangemaakt worden bij Telenet.

                Ik heb eerder al eens ferm miserie gehad met het aanmaken van een nieuw email adres.
                Telenet gebeld en binnen het uur zou het in orde moeten zijn.
                Wat dacht je? Helemaal niks in orde.
                Ben dan naar de Telenet winkel gestapt in Mol.
                Die bekeek dat, mompelde "wat hebben ze hier nu weer gedaan", en hij bracht alles in orde.
                Blijkbaar zijn ze in de winkels slimmer dan de IT-ers bij Telenet.

                Nu wil ik mijn email adressen ook op mijn laptop zetten maar dat lukt gewoon NIET.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: Geen extra email adres kan aangemaakt worden bij Telenet.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  Ik heb eerder al eens ferm miserie gehad met het aanmaken van een nieuw email adres.
                  Telenet gebeld en binnen het uur zou het in orde moeten zijn.
                  Wat dacht je? Helemaal niks in orde.
                  Ben dan naar de Telenet winkel gestapt in Mol.
                  Die bekeek dat, mompelde "wat hebben ze hier nu weer gedaan", en hij bracht alles in orde.
                  Blijkbaar zijn ze in de winkels slimmer dan de IT-ers bij Telenet.

                  Nu wil ik mijn email adressen ook op mijn laptop zetten maar dat lukt gewoon NIET.
                  Denk niet dat degene die je aan de lijn krijgt bij Telenet IT'ers zijn, vroeger werd je nog doorverbonden met de technische dienst, maar die tijd is voorbij

                  Snap niet dat het niet lukt, bij mij staan mijn emails op alles wat ik in huis heb, PC, laptop, Ipad, Iphone
                  Uiteraard moeten je instellingen wel juist zijn, dus geen POP methode maar IMAP, want met POP kun je niet op verschillende apparaten terecht
                  Maar ik vermoed wel Luc dat je dat zelf ook wel weet

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Geen extra email adres kan aangemaakt worden bij Telenet.

                    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Update:
                    Mijn vriend heeft dan toch de helpdesk gebeld en na "slechts" een half uur wachten iemand aan de lijn: die persoon heeft een nieuw paswoord aangemaakt en nu kan hij al mails verzenden (test die hij lme stuurde is aangekomen)
                    Maar volgens die persoon kon het nog wel een paar dagen ( ! ) duren eer hij de mails van de voorbije paar dagen zal ontvangen.
                    Hij heeft intussen zijn inkomende mails kunnen raadplegen. Blijkbaar waren er pogingen voor hacking geconstateerd en heeft telenet zelf zijn paswoord gereset en DAARNA (hoe is het in godsnaam mogelijk) het volgende gemaild:

                    Beste,

                    Je merkte misschien al op dat jouw paswoord door ons werd gereset?
                    (de mop van het jaar ).
                    We willen je graag even verduidelijken waarom we dit deden.
                    Deze reset werd preventief uitgevoerd, omwille van veiligheidsredenen.
                    Onze systemen geven ons aan wanneer er pogingen tot hacking worden ondernomen op de accounts van onze klanten, waardoor wij actie ondernemen en jij wordt nu gevraagd om een nieuw paswoord in te stellen.


                    KAFKA in de zevenentwintigste macht... Als hij dus zelf geen actie had ondernomen had hij bv. binnen 5 jaar die mail nog niet kunnen lezen...
                    Dat men voor de veiligheid een mail account blokkeert kan ik nog begrijpen, maar stuur dan een brief of een SMS in plaats van een mail die je pas kan lezen als de zaak opgelost is...
                    Last edited by nete; 9 mei 2023, 11:08.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #11
                      Re: Geen extra email adres kan aangemaakt worden bij Telenet.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                      ...

                      Nu wil ik mijn email adressen ook op mijn laptop zetten maar dat lukt gewoon NIET.
                      Dat heeft toch niets te maken met een nieuw (of extra?) emailadres? Het gaat vermoedelijk om de juiste instellingen in de mailsoftware op de laptop. Inderdaad: IMAP ipv POP. En vanalles met bepaalde poorten, e.d. Bij ons werd het meeste automatisch door het  mailprogramma gedaan.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Geen extra email adres kan aangemaakt worden bij Telenet.

                        De mailsoftware is Microsoft Outlook en dat gaat normaal heel vlot, nu niet en zopas weer eens geprobeerd en nog altijd niet.
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Geen extra email adres kan aangemaakt worden bij Telenet.

                          Gelukkig niet allemaal kommer en kwel bij TN. Vrijdagnamiddag bij mijn broer geen internet meer, alle logische stappen geprobeerd maar geen succes. Dan maar gebeld naar de helpdesk, wel een klein half uur wachtmuziek, ook daar kon men de modem niet zien. Direct afspraak gemaakt voor een technieker, die kon maandag al langs komen. De modem (een heel oud ding) was defect, werd onmiddellijk vervangen en geregistreerd. En gelukkig terug online. Behalve de lange wachttijd aan de telefoon opgelost zoals het hoort.
                          Hombre

                          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                          Comment


                          • #14
                            Re: Geen extra email adres kan aangemaakt worden bij Telenet.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                            De mailsoftware is Microsoft Outlook en dat gaat normaal heel vlot, nu niet en zopas weer eens geprobeerd en nog altijd niet.
                            Extra e-mailadressen moet je aanmaken in de "Mijn Telenet" portaalpagina, dan pas in Outlook opnemen.
                            Hombre

                            Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                            Comment


                            • #15
                              Re: Geen extra email adres kan aangemaakt worden bij Telenet.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                              Extra e-mailadressen moet je aanmaken in de "Mijn Telenet" portaalpagina, dan pas in Outlook opnemen.
                              Jaja, dat weet ik al lang, ik zet gewoon mijn reeds bestaande email adressen over op mijn laptop en het lukt simpelweg niet.
                              En al mijn adressen zijn IMAP, doe ik al eeuwen zo.
                              Kan zijn dat ik deze namiddag tot de Telenet winkel rij.
                              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                              Comment

                              Working...
                              X