Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gaat Google elektrische auto´s bouwen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gaat Google elektrische auto´s bouwen?

    Google´s CEO Eric Schmidt zal het niet schuwen om auto´s te gaan bouwen, zo laat hij weten aan Britse media. "De mogelijkheden die zich voordoen met elektrische auto´s kunnen het zomaar mogelijk maken dat Google in de autoindustrie zal stappen", zegt Schmidt.
    BRON
    Wishfull thinking: gaan we dan gratis kunnen rijden als we om de halve kilometer een beetje publiciteit wegklikken?
    BRON2
    Last edited by Skitch; 4 juli 2013, 18:25.
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

  • #2
    Re: Gaat Google elektrische auto´s bouwen?

    Zitten deze daar niet allemaal samen in de silicone vallei ....

    Ik meen een programma gezien te hebben op NG denk ik over de Tesla fabrieken,
    die mannen varen daar blijkbaar allemaal in hetzelfde bootje. KLIK

    In zo een Tesla zit een grondplaat waar 7.000 batterijcellen in zitten.

    Comment


    • #3
      Re: Gaat Google elektrische auto´s bouwen?

      Ze zullen bij Google de beurskoers van Tesla ontdekt hebben zeker ? In april 45 dollar, gisteren eventjes 119 dollar.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #4
        Re: Gaat Google elektrische auto´s bouwen?

        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Zitten deze daar niet allemaal samen in de silicone vallei ....
        Je kan (zal? , hebt? ) gelijk hebben.
        Waar vroeger Detroit de hoofdstad van de auto-industrie was zou het nu eens Silicone Valley en omgeving kunnen worden.
        Als een auto het uitstalraam is van technologisch vernuft, dan is het niet meer de verbrandingsmotor die toonaangevend is voor de auto, maar wel de (digitale) elektronica.
        Last edited by Skitch; 4 juli 2013, 19:38.
        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

        Comment


        • #5
          Re: Gaat Google elektrische auto´s bouwen?

          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Ze zullen bij Google de beurskoers van Tesla ontdekt hebben zeker ? In april 45 dollar, gisteren eventjes 119 dollar.
          Tja.... Mijn besteedbaar budget wil niet echt mee... anders stond hier zeker een Tesla voor de deur.
          En een Fisker .
          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

          Comment


          • #6
            Re: Gaat Google elektrische auto´s bouwen?

            Waarom geen auto op lucht?


            Enkel omdat de lobbygroepen van de grote autobouwers en de oliemaatschappijen dat tegenhouden.
            Op lucht kan je geen taks heffen hé.... dus zelfs de overheid wil dit tegenhouden.
            Schrijnend...

            Comment


            • #7
              Re: Gaat Google elektrische auto´s bouwen?

              Nochtans is het samenpersen van lucht weinig energie efficiënt.
              Eerst heb je bvb stroom nodig vanuit een kern- of andere centrale. Die elektriciteit moet van ergens komen.
              Daarna pers je de lucht samen met een compressor die aanzienlijke verliezen heeft. Daarbij kan ik me voorstellen dat de samengeperste lucht moet gekoeld worden (= verlies) om vlot tot 300 bar of zo samengeperst te worden.
              Het enige voordeel is dat electriciteit goedkoper is dan de hoogbelaste autobrandstoffen.
              Maar vadertje staat zal wel, zoals de bij diesel, gewone en rode elektriciteit uitvinden om (hoge) accijnzen op te heffen.
              'k Denk niet dat autobouwers dat tegenhouden. Diegene die de eerste is om een aanvaardbare alternatieve auto te bouwen wordt schatrijk......
              " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

              Comment


              • #8
                Re: Gaat Google elektrische auto´s bouwen?

                Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                Waarom geen auto op lucht?


                Enkel omdat de lobbygroepen van de grote autobouwers en de oliemaatschappijen dat tegenhouden.
                Op lucht kan je geen taks heffen hé.... dus zelfs de overheid wil dit tegenhouden.
                Schrijnend...
                Het rendement van een persluchtcompressor is niet zo heel groot.
                De compressor die wij op het werk hebben staan voor het testen van persluchtdrogers, die geeft zoveel warmte af dat de verwarming in de winter niet aanslaat als we aan het testen zijn.

                De perslucht komt dus niet zomaar in die auto gewaaid, met een stopcontact van 32A duurt het 4 uur om de tanks terug op druk te brengen, met een gewoon stopcontact moet je 7 uur en 30 minuten geduld hebben.
                Het kost dus redelijk wat vermogen om de persluchttanks op druk te brengen.
                Een lithium-ion accupakket heeft een hoger rendement, maar het probleem is dan weer dat dat veel duurder is.

                Met perslucht onder hoge druk zijn er specifieke veiligheidsproblemen, maar die zijn er ook voor een accupakket met een heel groot vermogen (lithium-ion accu's kunnen gevaarlijk zijn, en de vrij hoge gelijkspanning is bij aanraking gevaarlijker dan wisselspanning).

                Er zijn bij elke nieuwe technologie wel voor en nadelen.

                Als iedereen elektrisch rijdt, dan komt er wel een manier om daar taks op te heffen, anders komt elk land in de problemen, want de auto is overal wel de "melkkoe" die geld binnen brengt voor de staat.
                Waarschijnlijk hangt dat ook samen met de plannen voor rekeningrijden.
                Het is best mogelijk dat in de toekomst in elke auto een soort transponder komt die alles doorgeeft, en dan krijg je op het eind van de maand de rekening wel in de bus...
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Gaat Google elektrische auto´s bouwen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                  Tja.... Mijn besteedbaar budget wil niet echt mee... anders stond hier zeker een Tesla voor de deur.
                  En een Fisker .

                  Voor mij ook een Tesla! ( zal nog niet voor morgen zijn )
                  Vraag me wel af wat het nu gaat worden op termijn: auto's met batterijen die rechtstreeks elektriciteit tanken, auto's die met een brandstofcel zelf elektriciteit maken, auto's die constant hun batterijen opladen via een in het wegennet ingebouwde inductiestrip, of misschien toch nog auto's die vloeibaar waterstof tanken en daar rechtsreeks een verbrandingsmotor mee aandrijven. Of gedachtenkracht natuurlijk...


                  Walter
                  D850

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gaat Google elektrische auto´s bouwen?

                    Begrijp ik best, dat het nu nog niet optimaal is qua techniek. Maar eens dat in massa gemaakt wordt, de techniek evolueert en er meer geld achter draait, gaat het ook beteren.

                    De eerste computers besloegen ook een hele huiskamer. De eerste pc die ik thuis had, was ook heel anders dan die die ik nu heb: snelheid, capaciteit, kleuren,.... noem maar op.

                    Net zoals de kritiek op zonnepanelen, dat staat in zijn kinderschoenen, maar misschien is dat binnen 50 jaar anders, en kan men dan met een paneeltje van 10cm² een heel bedrijf draaiende houden.

                    De eerste digitale camera had ook niet meteen 32 MP

                    Comment

                    Working...
                    X