Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Full HD tv

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Full HD tv

    Sorry voor nog maar eens een thread maar ik zoek een goede full hd tv rond de 100-110cm diagonaal.

    * Hoeveel moet de contrastratio minimum zijn?
    * Kan ik overal fotos op zien?
    * Kan elk scherm gecalibreerd worden? bv met een pantone huey?
    * Refresh rate minimum 5ms?

    Neem nu bv
    philips1

    en
    philips2

    Ik zie dus echt het verschil niet............. waarom kost die ene dan meer dan de andere?



    Ik dacht aan philips, sony of pioneer?


    mvg
    glenn
    Mijn site...
    vandaelefotografie.be
    * BD0916BE *

  • #2
    Re: Full HD tv

    Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
    Ik zie dus echt het verschil niet............. waarom kost die ene dan meer dan de andere?
    d'Een heeft ambilight en 3 HDMI aansluitingen, de andere heeft geen ambilight en 4 aansluitingen...

    Verder ga ik dit eens uitgebreid volgen omdat ik ook op zoek ben naar zoiets

    Comment


    • #3
      Re: Full HD tv

      Verschil in prijs zit 'em in de ambilight en de Pixel Plus 3D.

      Pixel plus gedoe is voor wat mij betreft pure marketing want IK zie het verschil niet (heb het geprobeerd bij ... Vandenborre) maar - euh - de ambilight zie ik dan wel overduidelijk
      Is die ambilight zijn geld waard ? Pff, 't is speciaal en IK vind het aangenaam kijken. 't Verbruikt meer he ...

      Heb je je keuze al gemaakt tussen LCD en plasma ? Da's nog zoiets

      Soit : ga naar een speciaalzaak en kijk daar de - mmm - ogen uit je kop en vraag of ze je de verschillende modellen op dezelfde configuratie kunnen laten zien. Bv. ieder scherm met dezelfde Blue ray filmfragmenten bezien en ... beluisteren. Bij VDB of Mediamarket of ... hebben ze nooit dezelfde aansluitingen voorzien (bv niet dezelfde kabels, sterkte van signaal, tv slecht afgesteld, lichtinval, ...)

      IK zou een plasma nemen, panasonic, 100 hz en full HD. Waarom : kleurenpalet en scherpte. Er blijft een verschil in de levendigheid van de kleuren tussen LCD en Plasma merkbaar. De resonstijd is véél beter dan bij LCD (1 ms) en qua connecties zit je ook goed. Maar dit gezegd zijnde : het blijft jouw keuze.

      Véél succes met je aankoop.

      Tjerri

      Sterkte

      Comment


      • #4
        Re: Full HD tv

        Ik volg Mordred. De TH-42PZ8E is wat je zoekt...(als je Full HD echt nodig hebt tenminste)...
        Canon EOs 60D, Canon Eos 30D & Canon Ixus 870

        Comment


        • #5
          Re: Full HD tv

          't hangt ervan af wat je zoekt.

          de absolute top is Loewe, maar dat is echt héél erg duur.
          je krijgt dan wel absoluut perfekte kleurweergave en alle mogelijke tuners (inbegrepen DVB-T, DVB-C, en satelliet).
          je gaat wel direct boven de 500€ voor een niet al te groot schermpje.

          Hele goeie zijn tegenwoordig de samsungs: mijn pa heeft een 46" LCD full HD gekocht, 100Hz, contrast 50.000:1, en dat is inderdaad een fameus knap TVken, hij heeft wel bij de lokale fotoboer boven de 2000€ betaald.

          Ik ben heel tevreden van mijn Sony LCD Bravia HDready, want ik gebruik geen BlueRay, en Telenet zit in 720p (of 1080i maar dat is geen cent beter).

          maar, volg de goeie raad die al eerder is geven: ga naar een zaak waar je de toestellen bekijkt, dat zegt meer dan de specs.
          erik, Nikon materiaal

          'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

          Comment


          • #6
            Re: Full HD tv

            Bij die philips zag ik bijstaan:
            Geïntegreerde digitale DVB-T-tunerMet de geïntegreerde DVB-T-tuner kunt u Digital Terrestrial TV bekijken of opnemen. U hebt dus geen extra set-top box of kabels nodig.
            Wat doet een DVB-t tuner?

            Nog iets:
            Ik heb nu gewoon kabel liggen, als ik nu full hd wil kijken bij telenet, danhoef ik gewoon een HD Digicorder te huren (8€ per maand blijkbaar)
            en voor de rest heb ik geen andere 'bakskes' nodig?
            Simpel plug en play? kabel in de digicorder dan digicorder aan de hdmi hangen? is het zo simpel of zie ik het te simpel????




            mvg
            glenn
            Last edited by Mordred; 28 augustus 2008, 18:32.
            Mijn site...
            vandaelefotografie.be
            * BD0916BE *

            Comment


            • #7
              Re: Full HD tv

              Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
              Wat doet een DVB-t tuner?
              Vanaf 3 november dit jaar zal o.a. (?) de VRT geen analoge televisie signalen meer uitzenden. De zignalen worden vervangen door digitale, die minder plaats opeisen in ons luchtruim en bovendien ook van beter kwaliteit zouden zijn.
              Om zulke digitale signalen te kunnen ontvangen heb je dus een decoder nodig, een DVB-T tuner. Een gewone antenne volstaat vanaf dat moment niet meer.
              Als je kabel hebt of digitale tv neemt via balgacomTV of iets dergelijks, heb je dus niets aan deze tuner. Deze dient enkel om de via de ether uitgezonden signalen te kunnen ontvangen.

              Grtz,
              Palladio
              You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

              Comment


              • #8
                Re: Full HD tv

                Oorspronkelijk geplaatst door Palladio Bekijk bericht
                Vanaf 3 november dit jaar zal o.a. (?) de VRT geen analoge televisie signalen meer uitzenden. De zignalen worden vervangen door digitale, die minder plaats opeisen in ons luchtruim en bovendien ook van beter kwaliteit zouden zijn.
                Om zulke digitale signalen te kunnen ontvangen heb je dus een decoder nodig, een DVB-T tuner. Een gewone antenne volstaat vanaf dat moment niet meer.
                Als je kabel hebt of digitale tv neemt via balgacomTV of iets dergelijks, heb je dus niets aan deze tuner. Deze dient enkel om de via de ether uitgezonden signalen te kunnen ontvangen.

                Grtz,
                Palladio
                Prachtig, bedankt voor de uitleg

                Weet ook iemand of je van een digicorder hd telenet naar je dvd kan copieren (wel uiteraard met kwalitietsverlies) .......
                Dit zou me handig lijken in het begin als ik nog geen bluray recorder heb en dan toch iets van de Hardeschijf naar een dvd'tje wil.....




                mvg
                glenn
                Mijn site...
                vandaelefotografie.be
                * BD0916BE *

                Comment


                • #9
                  Re: Full HD tv

                  Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
                  ...Ik heb nu gewoon kabel liggen, als ik nu full hd wil kijken bij telenet, danhoef ik gewoon een HD Digicorder te huren (8€ per maand blijkbaar) en voor de rest heb ik geen andere 'bakskes' nodig?
                  Simpel plug en play? kabel in de digicorder dan digicorder aan de hdmi hangen? is het zo simpel of zie ik het te simpel...
                  hdmi of component van HDMI uitgang of component uitgang HD digicorder naar je HDTV. ze komen het wel d'office bij je installeren (dus 50 ballen activatiekosten)

                  Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
                  ...Weet ook iemand of je van een digicorder hd telenet naar je dvd kan copieren (wel uiteraard met kwalitietsverlies) .......
                  Dit zou me handig lijken in het begin als ik nog geen bluray recorder heb en dan toch iets van de Hardeschijf naar een dvd'tje wil.....
                  ja, maar maximaal in 'S-VHS' kwaliteit dus beter dan composiet maar minder goed dan RGB: je kan niet tegelijk HDMI/component naar je TV sturen en RGB naar de DVDrecorder.
                  erik, Nikon materiaal

                  'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Full HD tv

                    op 3 november gaan alle analoge televisiezenders van de VRT definitief uit de ether.

                    Dus wel nog via de kabel......

                    grzt R.
                    Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Full HD tv

                      Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht
                      't hangt ervan af wat je zoekt.

                      de absolute top is Loewe, maar dat is echt héél erg duur.
                      je krijgt dan wel absoluut perfekte kleurweergave en alle mogelijke tuners (inbegrepen DVB-T, DVB-C, en satelliet).
                      je gaat wel direct boven de 500€ voor een niet al te groot schermpje.
                      In de LCD's van Loewe zitten schermen van Sharp, die je tegen een veel goedkopere prijs kan kopen. Je betaald bij Loewe dus vooral voor het design.
                      Voor mij is dit niet echt top. Ik sluit me aan bij Mordred; Panasonic plasma (eventueel full-HD).
                      Last edited by Orliksken; 31 augustus 2008, 22:07.
                      Canon Eos 80D / Canon EF-S 10-22 / Canon EF-S 17-55 f2.8 IS / Canon EF 50 f1.4 / Canon EF 70-300 IS / Lowepro Nova 5 AW / Lowepro Slingshot 3 AW
                      http://www.orlik.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Full HD tv

                        Oorspronkelijk geplaatst door Kodaksken Bekijk bericht
                        Ik volg Mordred. De TH-42PZ8E is wat je zoekt...(als je Full HD echt nodig hebt tenminste)...
                        Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

                        Comment


                        • #13
                          Re: Full HD tv

                          Oorspronkelijk geplaatst door Orliksken Bekijk bericht
                          In de LCD's van Loewe zitten schermen van Sharp, die je tegen een veel goedkopere prijs kan kopen. Je betaald bij Loewe dus vooral voor het disign...
                          TV = scherm + beeldbehandeling. De schermen worden tegenwoordig ongeveer allemaal in china gemaakt, maar de achterliggende beeldverwerking (hardware en software) zijn specifiek voor elk merk.
                          erik, Nikon materiaal

                          'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

                          Comment

                          Working...
                          X