Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Frustratie??? ...of toch maar rustig blijven?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Frustratie??? ...of toch maar rustig blijven?

    Hoi allemaal.... even mij frustratie kwijt....

    Van eind aug. tot 7 september naar Polen op vakantie geweest... ok, mooi weer, en een veel te korte vakantie.(kon niet langer blijven wegens omstandigheden)

    Terug gekomen uit Polen, gelijk ongeveer 400 foto's op de PC gezet... wat zie ik?? op elke foto(licht of donker) EEN "dooie" Pixel.

    8 september Camera terug gebracht (na tel. contact met de firma Camex in Eindhoven).
    Opgestuurd naar Beverwijk.

    Kon ongeveer tussen de vier en zes weken duren.( was niet zo erg, kon toch geen foto's maken).

    9 september enkel in het gips(operatie) - 21 okt. uit het gips.

    22 oktober telefoon van Firma Camex, Uw camera is zojuist terug binnengekomen.

    Hiep Hiep, snel naar Camex ( op de fiets) en de camera opgehaald.
    Natuurlijk met mijn stomme kop niet ter plaatse de camera getest.

    Terug thuisgekomen direct weer foto's gemaakt en vervolgens op de PC en wat denk je..... juist!!!

    4 "DOOIE" PIXELS.......!!!!!!!!!

    Beetje boos ( !! ) opnieuw met de firma Camex gebeld, na overleg weer terug naar Camex met de camera (op de fiets).

    Daar heeft de manager van Camex de camera meteen verstuurt naar Beverwijk, met een verzoek of dat de camera met voorrang gerepareerd kon worden..

    Nu vandaag 24 okt. nog niets gehoord, en niet van Beverwijk en niets van de Firma Camex...

    Kan en wil iemand in deze advies geven wat te doen????

    ( mag ik nu erg boos gaan worden? )

    met vriendelijke groet,

    Jasiu !!!
    >>> mijn "kritiek" is altijd mijn eerlijke "mening" en nooit mijn "commentaar" <<<

  • #2
    Re: Frustratie??? ...of toch maar rustig blijven?

    Van mij mag je zelfs héél erg boos worden, maar hou het altijd beleefd.
    Als je de volgende keer je toestel ophaalt na herstel zou ik mijn laptop meenemen (op de fiets) en daar ter plekke uittesten of op hun PC de foto's bekijken.
    Maar maak je er niet te druk over totdat uw toestel terug is uit herstel.
    Maar het moet helemaal niet plezant zijn om zo'n 'farse' mee te maken, ik leef met je mee.

    Grtz, RF
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Frustratie??? ...of toch maar rustig blijven?

      hotpixel gedoe vind ik beetje overdreven

      so what als je op een consumer product één pixeltje hebt?


      moesten we al onze aankopen zo onder de loupe nemen dan zouden we gewoon hopeloos depressief worden
      foto als spiegel of als venster?

      Comment


      • #4
        Re: Frustratie??? ...of toch maar rustig blijven?

        Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
        hotpixel gedoe vind ik beetje overdreven

        so what als je op een consumer product één pixeltje hebt?


        moesten we al onze aankopen zo onder de loupe nemen dan zouden we gewoon hopeloos depressief worden
        hehe, kan best zijn, je kan tenslotte iedere keer 1 of 2 dooie pixels mooi wegwerken... waar ik ook niet mee zou kunnen lachen is het feit dat je na een herstelling nog meer dooie pixels hebt. (da's een beetje als naar de garage gaan en merken dat na een onderhoud de remmen nog slechter werken )
        Nikon D80 / AF-S DX Nikkor 18-135mm f3.5-5.6G / AF-S VR Micro-Nikkor 105mm f2.8G IF-ED / Tokina AT-X Pro 12-24 f4 (IF) DX

        Comment


        • #5
          Re: Frustratie??? ...of toch maar rustig blijven?

          Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
          hotpixel gedoe vind ik beetje overdreven

          so what als je op een consumer product één pixeltje hebt?


          moesten we al onze aankopen zo onder de loupe nemen dan zouden we gewoon hopeloos depressief worden
          Ben ik het niet erg met je eens G*
          Loop jij rond met een broek waar een scheurtje in zit?
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            Re: Frustratie??? ...of toch maar rustig blijven?

            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Loop jij rond met een broek waar een scheurtje in zit?
            Tja, als ik sommige jeans bekijk..
            Ik ben het wel eens dat iets niet slechter uit reparatie mag komen dan het al was. Als mensendokters ook zo zouden werken?

            Comment


            • #7
              Re: Frustratie??? ...of toch maar rustig blijven?

              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Ben ik het niet erg met je eens G*
              Loop jij rond met een broek waar een scheurtje in zit?
              Pas op wat je hier zegt Theo, je kunt zelfs broeken kopen waar je extra betaalt voor de gaten die er al inzitten!

              Niettemin, één hotpixel of dode pixel merk je zo goed als nooit op het uiteindelijke beeld.
              Maar idd, als het van de reparatie komt, mag het niet verslechterd zijn, da's waar.
              Over het algemeen niet snel onder de indruk.

              Comment


              • #8
                Re: Frustratie??? ...of toch maar rustig blijven?

                Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
                hotpixel gedoe vind ik beetje overdreven
                so what als je op een consumer product één pixeltje hebt?
                Op een 12 megapixelcamera valt dat nog mee maar op een 3 of 6 megapixelcamera valt zo één pixel toch al redelijk goed op als je de foto's op een groot scherm bekijkt.
                Iemand dat 400 foto's maakt zal daar ook niet zoveel last van hebben dan iemand dat er 40000 maakt en alles moet bewerken.

                moesten we al onze aankopen zo onder de loupe nemen dan zouden we gewoon hopeloos depressief worden
                Betaal eens één Euro te weinig en zie of de verkoper daar tevreden mee is. Waarom mag een toestel van een paar honderd of paar duizend Euro dan niet in orde zijn?
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Frustratie??? ...of toch maar rustig blijven?

                  Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                  Pas op wat je hier zegt Theo, je kunt zelfs broeken kopen waar je extra betaalt voor de gaten die er al inzitten!

                  Niettemin, één hotpixel of dode pixel merk je zo goed als nooit op het uiteindelijke beeld.
                  Maar idd, als het van de reparatie komt, mag het niet verslechterd zijn, da's waar.
                  Hahaaha...jaja.
                  Ik snap het.
                  En vroeger staken we die in Javel als ons ma niet keek...
                  Ik maak het nog erger: eigenlijk hadden ze die thuis niet graag.
                  (dus dat we jeans droegen he)
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Re: Frustratie??? ...of toch maar rustig blijven?

                    1 pixel per 3 miljoen, laat staan 12miljoen, das véél minder dan 1% fout.

                    wil je echte garanties en perfect materiaal dan zit je in de toplijnen van de beste merken bij de top leveranciers.
                    foto als spiegel of als venster?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Frustratie??? ...of toch maar rustig blijven?

                      Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
                      1 pixel per 3 miljoen, laat staan 12miljoen, das véél minder dan 1% fout.
                      Klopt ...
                      Maar als je een nieuwe wagen koopt en daar is vlak voor uw neus een luchtbelleke in de voorruit dan ga je toch ook niet tevreden zijn? Da's ook véél minder dan 1% van het geheel.
                      Of ga je dan ook zeggen , het is maar een Fiat ... da's geen topmerk en mag dus zo zijn.

                      Een dode pixel ergens onderaan in een hoekje daar gaan de meesten geen last van hebben maar zo'n blauwe punt in het midden van elke foto is toch niet altijd zo plezant hoor, zeker niet als ge veel foto's maakt en ze allen moet bewerken.
                      Met veel toestellekes kunt ge ook filmen, ge moet dat ook eens proberen met zo'n blauwe pixel in het midden van het beeld en zien wat dit op een filmke geeft.
                      Last edited by VerSeg; 26 oktober 2008, 14:22.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Frustratie??? ...of toch maar rustig blijven?

                        Zijn we eigenlijk wel zeker dat het hier om een "hot" pixel gaat, en niet om stof op de sensor? Ik denk inderdaad dat een hot pixel niet op alle foto's te zien zal zijn (tenzij je ze op 100% grootte bekijkt).
                        ---
                        Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
                        http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

                        Comment


                        • #13
                          Re: Frustratie??? ...of toch maar rustig blijven?

                          Hallo beste allemaal....
                          hier even het vervolg van mijn verhaaltje,

                          Ben afgelopen zaterdag nog even naar de Firma Camex geweest en daar met de filiaal manager een kort gesprek gehad. De camera (Nikon D40) was dezelfde dag nog opgestuurt en daarbij een begeleidende brief met het verzoek om de camera met voorrang te repareren.

                          Wat betreft de HOT PIXELS... de camera was in eerste instantie aangeboden voor reparatie van EEN hotpix. Bevestigd door een verkooper.

                          Na reparatie waren er totaal DRIE hotpix te zien ( ook na een afdruk van een foto met de printer). (bevestigd door de filiaalmanager).

                          tot zover, en nu nog maar afwachten tot de camera gerepareerd is en het resultaat te zien is. En ja ik test de camera ter plaatse in de winkel, zodat ik niet meer op en neer hoef te rijden, mocht het zo zijn dat de HOTPIXen nog zichtbaar zijn.

                          met vriendelijke groet

                          Jasiu !!!
                          >>> mijn "kritiek" is altijd mijn eerlijke "mening" en nooit mijn "commentaar" <<<

                          Comment


                          • #14
                            Re: Frustratie??? ...of toch maar rustig blijven?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jasiu Bekijk bericht
                            Ben afgelopen zaterdag nog even naar de Firma Camex geweest en daar met de filiaal manager een kort gesprek gehad. De camera (Nikon D40) was dezelfde dag nog opgestuurt en daarbij een begeleidende brief met het verzoek om de camera met voorrang te repareren.

                            Wat betreft de HOT PIXELS... de camera was in eerste instantie aangeboden voor reparatie van EEN hotpix. Bevestigd door een verkooper.

                            Na reparatie waren er totaal DRIE hotpix te zien ( ook na een afdruk van een foto met de printer). (bevestigd door de filiaalmanager).
                            Ik heb de camera gezien voor ze werd binnengeleverd... Het gaat hier niet over één of drie hot pixels. Er stond gewoon een volle rode lijn over alle beelden.

                            Bovendien... de camera is binnen gegaan voor de hotpixels, de rode lijn en het reinigen van de sensor. Dit laatste was gebeurd, maar diende betaald te worden. De pixels waren alleen maar erger geworden, en ik vermoed dat dat onder garantie was. Ik zie zelf niet in hoe men de sensor kan repareren als hij rode lijnen toont, tenzij men bij Nikon kan toveren. Het zou pas belachelijk worden, als nu de sensor vervangen wordt en ze eerst aangerekend hebben om de oude te reinigen.

                            Jan, 't beste nog, en hopelijk heb je snel je camera terug en dan gerepareerd.

                            Mvg

                            Chris

                            Comment


                            • #15
                              Re: Frustratie??? ...of toch maar rustig blijven?

                              Thxs Chris,

                              Ja ik hoop dat het nu weer geen 6 weken gaat duren,

                              anders denk ik dat ik dan echt boos ga worden, niet zo zeer op de firma Camex, want die doen zijn best.

                              Maar wel op de grote firma NIKON !!!!!!

                              gr. Jasiu !!!
                              >>> mijn "kritiek" is altijd mijn eerlijke "mening" en nooit mijn "commentaar" <<<

                              Comment

                              Working...
                              X