Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Friteuse met hete lucht....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Friteuse met hete lucht....

    Geef mij maar lekkere verse frietjes op de gewone manier gebakken in Palmvet.

    Comment


    • #17
      Re: Friteuse met hete lucht....

      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Geef mij maar lekkere verse frietjes op de gewone manier gebakken in Palmvet.
      Wij bakken nooit frieten. Wij gaan naar het tweede bekendste frietkot van Brugge: rechts van de Halletoren.
      Dat is 144 meter van hier. Die zijn nog goed krokant als ik thuis kom.
      (PS: voor de Bruggelingen : rechts is tegenwoordig beter dan links. )
      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

      Comment


      • #18
        Re: Friteuse met hete lucht....

        Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
        Wij bakken nooit frieten. Wij gaan naar het tweede bekendste frietkot van Brugge: rechts van de Halletoren.
        Dat is 144 meter van hier. Die zijn nog goed krokant als ik thuis kom.
        (PS: voor de Bruggelingen : rechts is tegenwoordig beter dan links. )
        Wat voor ons 30Km en 144 meter is Dirk. :-)

        Comment


        • #19
          Re: Friteuse met hete lucht....

          't Is met frietjes hetzelfde als met al die "light" troep dat ze verkopen...
          Vergeet die air-fryer toestanden.

          Eet GOEDE frietjes in frietvet ( of iets gezonder "olie" ) gebakken, maar eet eens een keer minder.
          Maar als je ze dan eet, kies dan goede, "lekker" vettig !
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #20
            Re: Friteuse met hete lucht....

            En wat de geur betreft, zelfs als je niet zelf bakt (frituur frieten) ruikt uw huis ernaar
            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
            George Orwell

            Comment


            • #21
              Re: Friteuse met hete lucht....

              Gisteren 2 schnitzels en een hamburger (voor de dochter) gebakken in één keer in de AF, lekker krokant en niet vet.
              Als je die in de pan bakt zuigen die al het vet op dat je er in gooit.
              En frieten van een goeie frituur kan niets tegen op hoor. (hier 1Km vandaan)
              Met de vriendelijke groeten, Ruud.

              Comment


              • #22
                Re: Friteuse met hete lucht....

                Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
                Gisteren 2 schnitzels en een hamburger (voor de dochter) gebakken in één keer in de AF, lekker krokant en niet vet.
                Als je die in de pan bakt zuigen die al het vet op dat je er in gooit.
                En frieten van een goeie frituur kan niets tegen op hoor. (hier 1Km vandaan)
                Die schnitzels wel, omdat ze rondom in de chapelure zitten, die hamburger echter.... tenzij die ook in de chapelure gewenteld werd.
                Als je veel vet wil binnen hebben, eet dan maar veel zaken die rondom van een laagje chapelure voorzien zijn, dat is al lang geweten, je kan blijven olie of andere vetstoffen toevoegen bij het bakken.
                We spelen al vet genoeg binnen zonder dat we het weten.
                Hier komt niks in huis met chapelure juist omwille van dat vetopslorpen, met uitzondering van af en toe eens kroketten (max een paar keer per jaar).

                Comment


                • #23
                  Re: Friteuse met hete lucht....

                  Tot aankoop overgegaan...... Voorlopig tevreden, vandaag snel even 12 diepvries escargots in de hete lucht friteuse......12 min later op mijn bord.....niks op aan te merken...
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: Friteuse met hete lucht....

                    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    Moet je daar "fabrieksfrieten" in bakken, of mag je ook zelf de aardappelen schillen en snijden?
                    Ik heb ooit een paar verschillende merken diepvriesfrieten gekocht, maar ik heb er nog geen gevonden die even lekker zijn als zelfgemaakte frieten.

                    Als de frieten voorgebakken zijn, dan is een gewone frietketel een heel stuk sneller, en dat is handig als je meer porties nodig hebt binnen een bepaalde tijd (niet iedereen blijft een half uur aan tafel zitten, en bovendien is dan ondertussen de rest van het eten ook koud geworden).
                    De frietketel zet ik hier onder de dampkap, het grootste deel van het vocht en de geur wordt dan naar buiten afgevoerd (als het buiten koud is, dan zie je heel goed hoeveel waterdamp er zo wordt afgevoerd, vooral tijdens het voorbakken).
                    Helemaal geurvrij is dat dan niet, je ruikt nog wel dat er frieten gebakken worden, maar het is zeker niet overdreven.
                    Bart , zelfgesneden frieten zijn zeker niet zoals gebakken in gewone frietpot. Is hier al een tijd in onbruik geraakt.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Friteuse met hete lucht....

                      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                      Tot aankoop overgegaan...... Voorlopig tevreden, vandaag snel even 12 diepvries escargots in de hete lucht friteuse......12 min later op mijn bord.....niks op aan te merken...
                      Friet-escargots. 😆

                      Veel geluk en plezier met je aankoop.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #26
                        Voor de geïnteresseerden : http://www.airfryerweb.nl/airfryer-baktijden/
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                        Comment


                        • #27
                          Re: Friteuse met hete lucht....

                          Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                          Tot aankoop overgegaan...... Voorlopig tevreden, vandaag snel even 12 diepvries escargots in de hete lucht friteuse......12 min later op mijn bord.....niks op aan te merken...
                          Toppie.
                          Vandaag sate's gemaakt voor bij de nasi. Heerlijk en zo klaar.
                          Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Friteuse met hete lucht....

                            Geachten,

                            Reeds 2 airfryers gaven er de brui aan na slechts enkele malen gebruik. Deden niets meer. Ik wacht met proper maken tot het toestel is afgekoeld. Nog iemand die zulks heeft ondervonden?

                            Comment


                            • #29
                              Re: Friteuse met hete lucht....

                              In feite denk ik met heimwee terug naar vroeger toen je een frietkot kon ruiken van twee straten ver en vervolgens een onweerstaanbare honger kreeg...
                              In een puntzak met veel zout en mayonaise, lekkerrrrrr.

                              Ik heb me lang verrot gezocht naar de olie/vet die ze toen gebruikten maar omwille van een bepaalde reden is die gewoon niet meer te vinden. De reden van dat vet zou zijn dat er een zeker % paardenvet inzat (dixit iemand van de kokschool Spermalie).

                              Wij maken onze frieten zelf en bakken in kokosvet.

                              Nooit begrepen waarom die droge stokken van McDonalds uberhaupt worden gegeten.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Friteuse met hete lucht....

                                Oorspronkelijk geplaatst door Snowis Bekijk bericht
                                Geachten,

                                Reeds 2 airfryers gaven er de brui aan na slechts enkele malen gebruik. Deden niets meer. Ik wacht met proper maken tot het toestel is afgekoeld. Nog iemand die zulks heeft ondervonden?
                                Ik heb een Philips en die gebruiken we al vijf jaar probleemloos. Maar die is wel driemaal duurder dan de namaak brol die tegenwoordig al voor €49 wordt verkocht.

                                Comment

                                Working...
                                X