Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Frankrijk en flitspaaldetectie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Frankrijk en flitspaaldetectie

    Als ik in Frankrijk mijn Tom Tom gebruik, is het dan voldoende dat de flitspaaldetectie is uitgeschakeld of mag ik mijn Tom Tom daar helemaal niet gebruiken?
    Fuji X-t2, Fuji X-t10, Fuji X-M1 en wat lenzen

  • #2
    Re: Frankrijk en flitspaaldetectie

    Oorspronkelijk geplaatst door nomino Bekijk bericht
    Als ik in Frankrijk mijn Tom Tom gebruik, is het dan voldoende dat de flitspaaldetectie is uitgeschakeld of mag ik mijn Tom Tom daar helemaal niet gebruiken?
    uitschakelen is voldoende maar:
    bij controle kan het soms lang duren hoor.
    kennis van mij heeft anderhalf uur in de rij gestaan na aanhouding/controle.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Frankrijk en flitspaaldetectie

      Het antwoord is te vinden op de site van TOMTOM met Google of iets anders en, en passant ook een tooltje om je flitspaaldetectie aan te passen, grt
      https://ggpics.be/

      Comment


      • #4
        Re: Frankrijk en flitspaaldetectie

        Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
        Het antwoord is te vinden op de site van TOMTOM met Google of iets anders en, en passant ook een tooltje om je flitspaaldetectie aan te passen, grt
        Mobiliteitsbedrijf Van Mossel Automotive Group is met ruim 6.600 medewerkers in bijna 75 jaar tijd uitgegroeid tot een van de grootste automotive bedrijven in de Benelux.

        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Frankrijk en flitspaaldetectie

          Ok. Hartelijk dank aan iedereen.
          Fuji X-t2, Fuji X-t10, Fuji X-M1 en wat lenzen

          Comment


          • #6
            Re: Frankrijk en flitspaaldetectie

            Op de vaste van mijn vrouw haar auto zit roodlichtcameradetectie, is dat ook verboden in frankrijk?
            Het gaat hier wel over een vast ingebouwde gps in een Nissan, op de vaste gps van mijn Mercedes zit niets van detectie
            vermoedelijk omdat deze in Duitsland reeds langer veboden zijn.

            Comment


            • #7
              Re: Frankrijk en flitspaaldetectie

              Frankrijk:
              Het gebruik en bezig van alle apparatuur met flitspaalsignalering is verboden. Dit geldt voor signalering via een navigatiesysteem, laptop en/of mobiele telefoon. Ook het vervoeren van deze apparatuur als de software niet in werking is is niet toegestaan.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Frankrijk en flitspaaldetectie

                Oorspronkelijk geplaatst door nomino Bekijk bericht
                Als ik in Frankrijk mijn Tom Tom gebruik, is het dan voldoende dat de flitspaaldetectie is uitgeschakeld of mag ik mijn Tom Tom daar helemaal niet gebruiken?
                TomTom heeft flitspalen verwijderd maar in de plaats daarvan heb je nu 'gevaarlijke zones'. Je wordt dus nog steeds gewaarschuwd, alleen is het nu enkele meters rondom een flitspaal en niet meer de exacte lokatie. Gisteren getest en alles werkt. Op één ding na: bij sommige zones geeft hij bij mij geen geluidssignaal, alleen driehoek met uitroepteken in beeld. Ik weet nog niet waarom.

                Comment


                • #9
                  Re: Frankrijk en flitspaaldetectie

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  Frankrijk:
                  Het gebruik en bezig van alle apparatuur met flitspaalsignalering is verboden. Dit geldt voor signalering via een navigatiesysteem, laptop en/of mobiele telefoon. Ook het vervoeren van deze apparatuur als de software niet in werking is is niet toegestaan.
                  grt,bouk.
                  Maw , koop een nieuwe , bestaan die wel , zonder flitspaalsignalering ?
                  """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                  George Orwell

                  Comment


                  • #10
                    Re: Frankrijk en flitspaaldetectie

                    Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                    Maw , koop een nieuwe , bestaan die wel , zonder flitspaalsignalering ?
                    Dat denk ik niet, het was juist zo'n handige tool dat bijna iedere GPS producent standaard in zijn toestellen had voorzien en nu gaan bepaalde landen
                    de regels weeral eens aanpassen zodat het gebruik ervan in sommige landen verboden wordt.
                    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Frankrijk en flitspaaldetectie

                      Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                      Dat denk ik niet, het was juist zo'n handige tool dat bijna iedere GPS producent standaard in zijn toestellen had voorzien en nu gaan bepaalde landen
                      de regels weeral eens aanpassen zodat het gebruik ervan in sommige landen verboden wordt.
                      Het was al verboden in Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk.
                      Frankrijk heeft dus niet de primeur.

                      Als er bij een GPS een flitspaalsignalering zit is het meestal een extraatje, soms moet je betalen om het up-to-date te houden.
                      Ik denk dat bij de meeste merken de flitspaalsignalering juist geen standaard voorziening is en daarbij kun je het altijd verwijderen indien gewenst.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Frankrijk en flitspaaldetectie

                        Ik heb een Garmin Nuvi van 2009. Een update om de flitspalen te verwijderen kost me 89 euro. Ik ben toch niet gek ?
                        Panasonic Lumix FZ2000

                        Comment


                        • #13
                          Re: Frankrijk en flitspaaldetectie

                          Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                          Ik heb een Garmin Nuvi van 2009. Een update om de flitspalen te verwijderen kost me 89 euro. Ik ben toch niet gek ?
                          Dat is de wereld op z'n kop.
                          Is het niet om de camera-database te updaten in plaats van verwijderen?
                          Nou goed, in Frankrijk kan de bekeuring oplopen tot € 1500,- als je flitspaalwaarschuwing hebt, ook als het is uitgeschakeld, dus ook geen klein prijsje.
                          Last edited by heaucheneaudt; 21 juli 2012, 22:33.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Frankrijk en flitspaaldetectie

                            Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                            Dat is de wereld op z'n kop.
                            Is het niet om de camera-database te updaten in plaats van verwijderen?
                            Nou goed, in Frankrijk kan de bekeuring oplopen tot € 1500,- als je flitspaalwaarschuwing hebt, ook als het is uitgeschakeld, dus ook geen klein prijsje.
                            Dus ben je, indien je gps hiervan is voorzien, eigenlijk verplicht om een nieuw toestel aan te kopen zonder de flitspaalwaarschuwingsfunctie.
                            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Frankrijk en flitspaaldetectie

                              Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                              Dus ben je, indien je gps hiervan is voorzien, eigenlijk verplicht om een nieuw toestel aan te kopen zonder de flitspaalwaarschuwingsfunctie.
                              Die logica ontgaat me.
                              Voor zover ik weet kun je een camera-database bij een GPS installeren en de-installeren.
                              Normaal gesproken moet je betalen voor de camera-database en/of de updates.
                              Soms wordt het wel cadeau gegeven bij de aanschaf van een GPS maar dan kun je het altijd verwijderen als je dat wil.
                              Dat Kaneda schrijft dat hij moet betalen om van de camera-database af te komen is volgens mij een vergissing.

                              Waar ik schrijf 'camera-database' kun je ook 'flitspaalwaarschuwing' lezen.

                              Comment

                              Working...
                              X