Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Frankrijk - Alcoholtester verplicht!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Frankrijk - Alcoholtester verplicht!

    Deze wil ik niet onthouden:



    * Flitslocaties moeten UIT staan op je GPS, smartphone, ...
    * Verplicht een alcoholtester te hebben in je auto op straffe van boete

  • #2
    Re: Frankrijk - Alcoholtester verplicht!

    vind ik allemaal wel straf, dat steeds ieder z'n eigen regeltjes en uitzonderingen maakt.
    kunnen ze de reglementen niet eenvormig maken voor heel Europa?
    ze hebben toch altijd de mond vol van een eengemaakt Europa?
    Op de duur zie je door de bomen het bos niet meer als je met de auto door een ander land reist.
    dit is verwarring scheppen.
    maar de staatskassen zullen wel gespijsd worden door de boeten.

    = = = = =

    zo is het, meen ik, in Zwitserland bij wet verplicht om je zonnebril af te zetten in een tunnel.
    klinkt niet onlogisch, maar ik bedoel maar iedereen maakt zijn eigen wetten en regels in het verkeer,
    en als weggebruiker / verkeersdeelnemer kan je er op de duur niet meer aan uit.
    Last edited by Control-Z; 3 april 2012, 17:46.

    Comment


    • #3
      Re: Frankrijk - Alcoholtester verplicht!

      Blijkbaar kom je er nog tot het eind van het jaar van af met een waarschuwing. Een geluk dat Frankrijk niet mijn favoriete vakantiebestemming is. Ik drink alvast nooit alcohol en vind het dus een beetje spijtig dat ik er eentje moet hebben, maar anders gaat iedereen dat als excuus gebruiken zeker.

      Comment


      • #4
        Re: Frankrijk - Alcoholtester verplicht!

        Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
        vind ik allemaal wel straf, dat steeds ieder z'n eigen regeltjes en uitzonderingen maakt.
        kunnen ze de reglementen niet eenvormig maken voor heel Europa?
        ze hebben toch altijd de mond vol van een eengemaakt Europa?
        Op de duur zie je door de bomen het bos niet meer als je met de auto door een ander land reist.
        dit is verwarring scheppen.
        maar de staatskassen zullen wel gespijsd worden door de boeten.

        = = = = =

        zo is het, meen ik, in Zwitserland bij wet verplicht om je zonnebril af te zetten in een tunnel.
        klinkt niet onlogisch, maar ik bedoel maar iedereen maakt zijn eigen wetten en regels in het verkeer,
        en als weggebruiker / verkeersdeelnemer kan je er op de duur niet meer aan uit.
        Maar in dit land wordt een buitenlander niet bestraft wanneer ie zonder achtermistlicht rijdt bij mist (-100m), het is namelijk niet in elk land verplicht om er een te hebben
        Ook zijn wij zowat het enige land waarbij je je achtermistlicht(en) bij hevige regenval moet aansteken ( kunnen sommige buitenlanders ook niet) .
        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

        Comment


        • #5
          Re: Frankrijk - Alcoholtester verplicht!

          Ja en zo te zien is die hevige regenval ook niet voor ieder hetzelfde, en eerlijk gezegd soms verblindend die mistachterlichten .
          https://ggpics.be/

          Comment


          • #6
            Re: Frankrijk - Alcoholtester verplicht!

            Boete 11 euro, tester 2 euro. Waar gaat het over?

            Dat neemt niet weg dat ook ik voorstander zou zijn van uniforme regels maar de kans dat CH meedoet met de EU acht ik niet zo heel erg groot.

            Comment


            • #7
              Re: Frankrijk - Alcoholtester verplicht!

              In Frankrijk moet je als brildrager ook altijd een reservebril bijhebben.

              Comment


              • #8
                Re: Frankrijk - Alcoholtester verplicht!

                Oorspronkelijk geplaatst door bereboot Bekijk bericht
                In Frankrijk moet je als brildrager ook altijd een reservebril bijhebben.
                ook dat nog !

                Comment


                • #9
                  Re: Frankrijk - Alcoholtester verplicht!

                  Voor België een brandblusapparaat (in veel landen dan ook niet), voor sommige EU landen een fluo jasje ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Frankrijk - Alcoholtester verplicht!

                    Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                    ook dat nog !
                    Er zijn ook landen waar je een set reservelampjes moet meehebben. Tegenwoordig is het bij sommige nieuwe wagens quasi onmogelijk een lampje te vervangen.
                    Mvg.
                    Robert
                    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                    Comment


                    • #11
                      Re: Frankrijk - Alcoholtester verplicht!

                      In ES twee gevarendriehoeken en een verbanddoos. En fluohesje natuurlijk.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Frankrijk - Alcoholtester verplicht!

                        Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                        In ES twee gevarendriehoeken en een verbanddoos. En fluohesje natuurlijk.
                        Per persoon, heb ik gehoord...
                        Wat doe je als je met de autobus meerijd?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Frankrijk - Alcoholtester verplicht!

                          Oorspronkelijk geplaatst door TaurineR Bekijk bericht
                          Per persoon, heb ik gehoord
                          Nee hoor, per auto. Behalve de hesjes natuurlijk.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Frankrijk - Alcoholtester verplicht!

                            Van de meeste van die maatregelen trek ik me niks aan.

                            Dacht je nu echt dat ze je gaan tegenhouden in F om te kijken of je dat bij hebt?

                            Juist gebruikt, was negatief en weggegooid zal ik zeggen. En dan betaal ik 11€, en rij door.

                            In D ben je in sommige steden ook verplicht een groene sticker te halen ivm je Euronorm. Nooit gehad, nooit gecontroleerd. Boete zou 40€ zijn, maar ik was wel al 45€ kwijt geweest voor die stickers....

                            Comment


                            • #15
                              Re: Frankrijk - Alcoholtester verplicht!

                              Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                              In ES twee gevarendriehoeken en een verbanddoos. En fluohesje natuurlijk.

                              In Spanje :
                              2 gevarendriehoeken,
                              2 fluohesjes
                              als je brildrager bent : 1 reservebril

                              In Frankrijk heeft men nog geen beslissingen genomen betreffende de typekeuring van de alcoholtesters. Zolang die typekeuring niet verschenen en uitgevoerd is, kan men de aanwezigheid van de 2 alcoholtesters in de auto niet verplichten of beboeten.

                              Comment

                              Working...
                              X