Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotoshoot in Corona tijden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotoshoot in Corona tijden

    Ik heb alle geplande fotoshoots geannuleerd, ben ik te voorzichtig?

    Voor studio fotoshoots , is in principe wel die 1.5m afstand aan te houden, maar ik heb gemerkt dat die al heel snel , in de sfeer van de shoot vergeten wordt.
    Zeker als ook de MUA en eventuele begeleiding bij de fotoshoot aanwezig zijn
    Je kan zelf een mondmasker dragen, maar voor het model is dit toch moeilijk , tenzij Corona het thema is natuurlijk.
    Je bent toch 2-3u in een gesloten ruimte samen met meestal jonge mensen waarvan je niet weet wat ze in de afgelopen week hebben uitgespookt .
    Daarnaast heb je natuurlijk na de fotoshoot ook nog het vele werk van ontsmetten van de studio, de kleed en opmaak ruimte, waarbij je uzelf nadien afvraagt is alles nu voldoende ontsmet.
    Maar ook fotoshoots buiten zijn niet zo onschuldig.
    Verleden week nog gemerkt, in het begin, netjes afstand houden , maar na een tijdje verwatert de social distance al helemaal, samen een paar foto's op de camera display evalueren, instructies over poses ,voor je het beseft kom je al heel snel dichter dan die anderhalve meter.
    Vraag is , is dit allemaal het risico waard ,zeker als het puur hobby is, maar ook voor de professionele fotografen.
    We staan dikwijls niet stil bij het feit dat de consequenties heel groot, zelfs fataal kunnen zijn, tenzij we er opeens zelf, of bij een naaste met de neus op de feiten worden gedrukt .
    Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

  • #2
    Re: Fotoshoot in Corona tijden

    Als het puur hobby is, niet doen.

    Comment


    • #3
      Re: Fotoshoot in Corona tijden

      'samen een paar foto's op de camera display evalueren'
      Gebruik dan een monitor die je op afstand kan zetten en iedereen kan meekijken waarbij je zelf en anderen op afstand kan blijven. Je kan daarmee de opname beter beoordelen dan op een kleine cameradisplay.
      Ik gebruik er een buiten bij landschap of bij macro opnamen. In studio wordt daarvoor vaak een pc gebruikt.

      Comment


      • #4
        Re: Fotoshoot in Corona tijden

        In de studio gebruik ik een afzonderlijke 24" display, de foto via tethering naar mijn laptop gestuurd.
        Voor buitenshoots vb aan zee , wel een stuk lastiger, als je naast 2 camera's en 2 zware lenzen en flitsers ook nog een laptop moet meenemen wordt het wel wat veel , ik heb geen gans team ter beschikking.
        Als je de foto op de camera display uitvergroot dan heb je een redelijk idee van de kwalitieit van de foto,met wat ervaring heb je met een oogopslag meestal voldoende , maar de modellen willen af en toe ook wel eens iets zien, het stelt hun gerust dat de foto's ok zijn.
        Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

        Comment


        • #5
          Re: Fotoshoot in Corona tijden

          Gisteren heb ik ook buiten kunnen shooten met een model (fashion shoot). Telelens er op en je kan prima ruim afstand houden. Meerdere meters.
          Maar het klopt dat je onbedoeld al eens dichter bij elkaar komt. Masker op en dat gaat wel. Het is wel tyfus zweten met dat masker op.
          Elkaar niet aanraken, geen omhelzen of zo.
          Markant toeval is dat de politie er op stond te kijken. Alles was ok.

          Ik denk dat de kern van de gedachte moet blijven dat we voorzichtig zijn voor elkaar met dit virus.
          Maar ergens zal je altijd een risico moeten aanvaarden in het leven.
          Morgen rijd iemand je omver in het verkeer, er landt een vliegtuig op je kop. Ik overdrijf wat maar een ongeluk kan soms in een raar hoekje zitten.
          Ooit was ik eens een stuk rozijnenbrood aan het eten en ze zaten glasscherven in .
          Voorzichtig zijn en dan overleef je het wel.

          Comment

          Working...
          X