Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's op feest in de zon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's op feest in de zon

    Hoi,

    Vraagje! Gezien het hier vandaag stralend weer is, en ze dat ook voor morgen voorspellen...

    Het is morgen dus communiefeest van onze zoon! We hebben allerlei activiteiten voorzien, allemaal buiten uiteraard. Er komen clowns, er komt een heus paard langs, er is een BBQ en noem maar op. Er komt ook -te- veel volk.

    Veel mensen en gebeurtenissen dus om foto's van te maken.

    Maar, in die stralende zon, wat moet ik doen om er voor te zorgen dat de foto's iets deftig opleveren??

    Ik denk er aan om bij portretten van dischtbij de flits te gebruiken. Op mijn Fuji S5600 is dat een vaste, gebruik ik dan een papierke als diffuser?

    Hoe maake je in zo'n situatie een mooie overzichtfoto? Of is dat iets dat je juist wil vermijden.

    Wat zijn trouwens de dingen die je op zo'n feest, waar mensen aan tafel zitten, waar mensen staan te praten, waar kinderen aan het spelen zijn, waar clowns rondlopen, waar een paar rondloopt, zeker niet mag missen?

    Ik realiseer me dat ik met zo'n open vraag een heleboel reacties zou kunnen losweken.
    Maar, wat ik wil doen is de foto's van morgen net iets beter krijgen dan de doorsnee kiekjes op een feestje.

    In januari was het verjaardasfeest, en de foto's die ik daar maakte, met m'n 1 week oude camera ... laten we zeggen dat ik ze maar banaal vond. TE GEWOON

    Hartelijk dank voor elk van jullie die hier een constructief antwoord op kan geven. Ik hoop ook dat er vandaag nog wat antwoordne komen, want als ik me morgen aan de pc zet ...

    Thanx,
    Peeke
    ~ Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic ~

  • #2
    Re: Foto's op feest in de zon

    Jammer, meer dan 100 views, maar geen reactie.

    De dag is ondertussen voorbij, ik ga vanavond een keer kijken wat het heeft opgebracht.

    Peeke
    ~ Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic ~

    Comment


    • #3
      Re: Foto's op feest in de zon

      denk gezien je hele verhaal je het eigenlijk wel weet, lees maar eens terug wat je allemaal schrijft, als je daar op let lukt het je zeker wel.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Foto's op feest in de zon

        Tja,

        Ik heb ze gisteren een keer bekeken, het valt me toch weer een beetje tegen. Met name de overzichtfoto's.

        Van zodra er meer dan 3 personen opstaan, dan lijkt het toch zo kiekjesachtig Hoe maken jullie mooie overzicht foto's op een feest?

        Ook jammer is dat ik niet iedereen heb, maarja, op een paar uurtjes tijd toch een goede 200 foto's gemaakt. (222 waarvan ik er na de eerste grove selectie nog 194 over heb).

        Greetz,
        Peeke
        ~ Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic ~

        Comment

        Working...
        X