Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotogallerij maken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotogallerij maken

    Ik ga bijna beginnen aan de fotogallerij van mijn nieuwe site. Graag zou ik kleine thumbnials op mijn gallerijpagina plaatsen en, als je er op klikt, zou de afbeelding mooi gecentreerd uitvergrood moeten worden. Geen popup dus. En het zou ook handig van het van een kruisje (sluiten) rechtsboven en navigatiepijltjes te plaatsen. Het venstertje zou zich tenslotte automatisch moeten aanpassen aan de afmetingen van de foto.

    Bestaat hier een speciaal scriptje voor? Of wordt dit in css voorzien? Ik hoor graag hoe jullie dat doen. Ik werk in html code.

    Bedankt alvast!
    Jochenvde Photography
    Flickr

  • #2
    Re: Fotogallerij maken

    Zoals dit stukje software doet: http://visuallightbox.com
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: Fotogallerij maken

      check ook eens simpleviewer.
      Mocht je lightroom gebruiken kan je zelfs vanuit lightroom je fotoalbums
      aanmaken. Lekker handig.
      Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

      Comment


      • #4
        Re: Fotogallerij maken

        Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
        Zoals dit stukje software doet: http://visuallightbox.com
        Bedankt, dit is net wat ik zoek Ga ik zeker eens uitproberen.

        Oorspronkelijk geplaatst door spyro Bekijk bericht
        check ook eens simpleviewer.
        Mocht je lightroom gebruiken kan je zelfs vanuit lightroom je fotoalbums
        aanmaken. Lekker handig.
        Simpleviewer werkt met flash dacht ik, is niet direct waar ik naar op zoek ben. Lightroom heb ik helaas niet. Toch bedankt.
        Jochenvde Photography
        Flickr

        Comment


        • #5
          Re: Fotogallerij maken

          Hallo,
          Ik ben toevallig op zoek naar de manier om een fotogallery (of via simpleviewer of eentje opgemaakt in Lightroom) in een site (met dreamweaver) te krijgen.
          Ik kom er even niet uit... zucht...
          Zou iemand kunnen omschrijven welke stappen ik moet nemen om het voor elkaar te krijgen?

          Blondi

          Comment


          • #6
            Re: Fotogallerij maken

            Eenvoudig scriptje met automatische aanmaak van albums

            Comment


            • #7
              Re: Fotogallerij maken

              dank je, ik ga het meteen proberen

              Comment


              • #8
                Re: Fotogallerij maken

                Ik heb gegoogeld en heb uiteindelijk deze tutorial gebruikt. Vrij eenvoudig te maken, wel even puzzelen in de codes.
                Jochenvde Photography
                Flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Fotogallerij maken

                  o super, dank je.
                  Het kost me allemaal wel wat meer puzzelwerk dan ik had gedacht (gehoopt)
                  Ik ga nogmaals met frisse moed kijken of ik er nu uit kom, met jouw tutorial...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fotogallerij maken

                    zucht........
                    Ik kom er niet uit....
                    Er staat in die tutorial bij punt 4:

                    Controleer het lightbox.css bestand (in de css map) en kijk of naar de juiste locatie van de bestanden prevlabel.gif en nextlabel.gif wordt verwezen.
                    Hoe kan ik dat controleren.., misschien een domme vraag.., maar ik zou het echt niet weten.

                    Doe hetzelfde in het bestand lightbox.js voor de bestanden loading.gif, closelabel.gif en close.gif.

                    Ook hoe deze controle uit te voeren zou ik niet weten...

                    Het werkt niet, dus helaas staat het waarschijnlijk niet standaard goed bij mij..

                    Nog een vraag; moeten de foto's (thumpnail én grote) van één onderwerp in een bepaalde map staan, of kan ik die gewoon in een algemene map 'afbeeldingen' zetten, waar ik alle afbeeldingen bewaar.

                    En nog een ding; ik wil m'n site pas uploaden als alles goed werkt en erop staat. Kan ik de lightbox dan wel testen, vóór alles is geupload?

                    En nog maar weer een diepe zucht...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fotogallerij maken

                      Ik gebruik Jalbum, gratis te downloaden:
                      Create stunning online photo albums with jAlbum. Discover the most powerful web album making tool there is!

                      Hier is een voorbeeld

                      of geintegreerd in de site:
                      Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fotogallerij maken

                        Dank Beertje,
                        Maar in principe heb ik alles van Lightbox gedownload, ik zie de verbetering niet als ik nu over zou gaan naar jalbum.

                        Eveneens een kleine zucht van verlichting, want op een nieuwe pagina kan ik lightbox ein-de-lijk aan het werk zien.

                        Maar nu, een volgend punt. Want ik wil deze lighbox integreren in mijn website, gemaakt met Dreamweaver.
                        Wie heeft er een duidelijke kijk op of het volgende mogelijk is.. wat me toch heel gek zou lijken als dat niet zo zou zijn overigens...

                        Ik heb een template (template1) waarop ik een aantal pagina's baseer. Dat is geen punt.
                        Daarnaast heb ik een template2, gebaseerd op template1, met een bewerkbaar gebied, waarop een een ander aantal pagina's baseer. In die pagina's moet in dat bewerkbare gebied de lightbox worden getoverd.

                        In mijn 'testpagina' kan ik nu lightbox laten werken, maar waar in vredesnaam moet ik nu in de werkelijke situatie, op mijn pagina's gebaseerd op template2, mijn codes plaatsen. Als ik dit in template1 doe, heb ik ze weliswaar in de (onveranderebare) code staan van mijn pagina's, maar dat werkt dus niet.
                        Kan ik deze coderegels ook op een andere plek zetten?

                        Wie o wie is hierin thuis genoeg om mij op weg te helpen..................?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fotogallerij maken

                          Oorspronkelijk geplaatst door jochenvde Bekijk bericht
                          Simpleviewer werkt met flash dacht ik, is niet direct waar ik naar op zoek ben.
                          En dan kan niemand met een iphone of ipad je foto's bekijken, flash wordt niet ondersteund.
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fotogallerij maken

                            De album heeft een index pagina, het is eigenlijk een kleine website op zich.
                            Ik heb ook naar andere mogelijkheden gezocht om de album in mijn site te integreren, maar uiteindelijk heb ik geen andere mogelijkheid gevonden dan toch "frames" te gebruiken.
                            Uw blad wordt ingedeeld in "vakken" en in het hoofdvak kun je een link leggen naar de album.
                            Nadeel van een site opgebouwd met frames is dat je maar heel moeilijk een link kunt leggen naar een onderliggende pagina, omdat het adres van iedere pagina hetzelfde frame is.
                            Dit was een groot nadeel voor mijn site, omdat in forums dikwijls naar een bepaald artikel verwezen wordt.
                            Daarom heb ik mijn site in 2 delen gesplitst.
                            De eigenlijke site is zonder frames:

                            De fotogallerij is opgebouwd met frames:http://users.telenet.be/beertjesfoto...jen/index.html
                            Daar kun je probleemloos albums in kwijt: zie Fotogallerijen , vb "insecten"
                            of zelfs een site die is ondergebracht op een andere server , in mijn geval "Google sites" :zie Fotoreportages vb "Brugge bij nacht"
                            De reden voor Google sites is dat mijn webspace bij telenet (50Mb) te klein werd , en googlesites is gratis en er staat geen reklame op. Maar je kon er wel geen albums op kwijt (misschien ondertussen wel ? ,moet ik nog eens uitzoeken)
                            Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

                            Comment

                            Working...
                            X