Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto gepubliceerd zonder toestemming

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • foto gepubliceerd zonder toestemming

    Vrijdagochtend 25.01.14 heeft mijn vriendin een ongeval gehad met haar auto.Terwijl ze de auto aan het takelen waren. Heeft een man een foto genomen van haar auto zonder enige toestemming. Nu is die foto gepubliceerd geweest in de weekendkrant. Kan dit zomaar?

    grtz
    “The Earth is Art, The Photographer is only a Witness ”

  • #2
    Re: foto gepubliceerd zonder toestemming

    Oorspronkelijk geplaatst door aftertoucher Bekijk bericht
    Vrijdagochtend 25.01.14 heeft mijn vriendin een ongeval gehad met haar auto.Terwijl ze de auto aan het takelen waren. Heeft een man een foto genomen van haar auto zonder enige toestemming. Nu is die foto gepubliceerd geweest in de weekendkrant. Kan dit zomaar?

    grtz
    ja.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: foto gepubliceerd zonder toestemming

      Oorspronkelijk geplaatst door aftertoucher Bekijk bericht
      Heeft een man een foto genomen van haar auto zonder enige toestemming. Nu is die foto gepubliceerd geweest in de weekendkrant. Kan dit zomaar?
      Het kan inderdaad dat een persfotograaf zijn job heeft uitgeoefend

      Comment


      • #4
        Re: foto gepubliceerd zonder toestemming

        Snap dit ook niet goed.
        Portretrecht van het autowrak? (al of niet met herkenbare nummerplaat?)
        "Just do it !"

        http://jr52.be/index.html

        Comment


        • #5
          Re: foto gepubliceerd zonder toestemming

          Oorspronkelijk geplaatst door aftertoucher Bekijk bericht
          Vrijdagochtend 25.01.14 heeft mijn vriendin een ongeval gehad met haar auto.Terwijl ze de auto aan het takelen waren. Heeft een man een foto genomen van haar auto zonder enige toestemming. Nu is die foto gepubliceerd geweest in de weekendkrant. Kan dit zomaar?

          grtz
          De kranten staan ganse dagen vol met dat soort foto's.
          Je kan ten hoogste proberen klacht in te dienen bij die krant, als je denkt dat de privacy is overtreden,
          maar ik vrees dat je de macht van de persvrijheid niet mag onderschatten, die mannen weten heus wel hoe ver ze mogen/kunnen gaan.

          De wetgeving spreekt zichzelf wat tegen wat betreft foto's maken op "OPENBARE PLAATSEN ...."
          Maar mischien is dat maar best voor ons "fotoliefhebbers" als ze morgen de wet aanpassen naar aanleiding
          van te veel klachten, zou het wel eens kunnen dat je met je camera niet meer op straat mag komen.

          Ik veronderstel aftertoucher, dat U in geval van een uitzonderlijke gebeurtenis ook graag vrij zou zijn
          om foto's te nemen.

          Comment


          • #6
            Re: foto gepubliceerd zonder toestemming

            Oorspronkelijk geplaatst door aftertoucher Bekijk bericht
            Vrijdagochtend 25.01.14 heeft mijn vriendin een ongeval gehad met haar auto.Terwijl ze de auto aan het takelen waren. Heeft een man een foto genomen....
            voor de verzekering..?
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: foto gepubliceerd zonder toestemming

              Oorspronkelijk geplaatst door aftertoucher Bekijk bericht
              Vrijdagochtend 25.01.14 heeft mijn vriendin een ongeval gehad met haar auto.Terwijl ze de auto aan het takelen waren. Heeft een man een foto genomen van haar auto zonder enige toestemming. Nu is die foto gepubliceerd geweest in de weekendkrant. Kan dit zomaar?

              grtz

              Van al wat er op de straat gebeurd mag je naar willekeur foto's nemen !
              das punt één, om die foto te kunne of mogen publiceren in een medium heb
              je nog iets strengere regels. Maar dat is alleen bij publicatie !
              Als er op de foto één of meer personen herkenbaar zijn afgebeeld, kan je
              het portretrecht inroepen, maar zoals de naam het ook zegt gaat het over een "portet" recht
              dus bijna een close-up om zo te zeggen.

              Als dat niet het geval is dan is het gewoon een foto van een verkeersongeval !

              Met vriendelijke groeten, Jeff C.
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

              Comment


              • #8
                Re: foto gepubliceerd zonder toestemming

                Bedankt voor de uitleg allemaal. En begrijp ook wel dat die man enkel zijn job uitvoerde. Vindt het gewoon nogal grof dat hij zonder iets te zeggen een foto nam en weer vertrok.

                Grtz
                “The Earth is Art, The Photographer is only a Witness ”

                Comment


                • #9
                  Re: foto gepubliceerd zonder toestemming

                  Oorspronkelijk geplaatst door aftertoucher Bekijk bericht
                  Bedankt voor de uitleg allemaal. En begrijp ook wel dat die man enkel zijn job uitvoerde. Vindt het gewoon nogal grof dat hij zonder iets te zeggen een foto nam en weer vertrok.

                  Grtz

                  Hoe het wettelijk allemaal zit weet ik niet maar ik kan me voorstellen dat het erg naar voelt.
                  De foto- en videofunctie op mobieltjes vind ik dan ook geen onverdeeld genoegen.
                  Voor je het weet staat een ongeluk youtube en kan iedereen 'genieten' van wat er zich afspeelde, al dan niet met gewonden of doden.

                  Comment

                  Working...
                  X