Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitspaaltjes...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flitspaaltjes...

    link

    Allé : voorlopig zitten we te zagen op die paaltjes die enkel de snelheid kunnen meten, of een doorgang door het rood licht.

    Binnenkort doen ze er nog wat functies bij : gordeldracht, gsmgebruik, bumperkleven, ... En voor het milieu krijgen we zelfs de melding dat onze bandenspanning niet klopt...

    Nu : alles voor de veiligheid zeker...
    Groeten,

    Polleke

  • #2
    Re: Flitspaaltjes...

    ik noem dit alles niks met de veiligheid te maken!!! al die flitspalen en controles niks met veiligheid te maken. het heeft allemaal maar 1 groot doel en dat is een grote pure bron van inkomsten voor de staat.
    Nikon D70, D40, 18-55mm 1:3.5-5.6, 55-200mm1:4-5.6, 70-300mm 1:4-5.6G, Tamron 90mm F 2,8 DI Macro 1:1, SB600...

    Comment


    • #3
      Re: Flitspaaltjes...

      Oorspronkelijk geplaatst door Verbruggen Bekijk bericht
      ik noem dit alles niks met de veiligheid te maken!!! al die flitspalen en controles niks met veiligheid te maken. het heeft allemaal maar 1 groot doel en dat is een grote pure bron van inkomsten voor de staat.
      Mocht iedereen zich houden aan het verkeersreglement, dan is de opbrengst van zo'n systeem : 0 €, en zou de veiligheid een pak beter zijn.

      Maar de sport is natuurlijk om zich niet aan dat reglement te houden, en tegelijk niet beboet te worden. Alleen jammer dat dat niet altijd lukt.
      Groeten,

      Polleke

      Comment


      • #4
        Re: Flitspaaltjes...

        Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
        Mocht iedereen zich houden aan het verkeersreglement, dan is de opbrengst van zo'n systeem : 0 €, en zou de veiligheid een pak beter zijn.
        Dat ge 30 moet rijden in een zonde 30 omdat er kinderen zijn snap ik maar dat ge 30 moet rijden op de Brusselse Ring omdat er werken zijn op een gedeelte waar je niet eens kan komen gaat toch wat ver! Zo goed als onmogelijk u daaraan te houden ... van 120 naar 30 zorgt voor veel risico!
        Er wordt vaak wat overdreven en dan zijn het net die plaatsen waar ze extra controlleren!

        Langs de andere kant als ze die kunnen pakken dat geen pinker gebruiken, niet kijken, over witte lijn gaan, bellen met gsm aan oor ... direct voorstander!
        Alleen rest de vraag waar de politie dan nog voor dient? Alles wordt geautomatiseerd.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Flitspaaltjes...

          Zou zo'n flitspaal ook doorgeven dat het wegdek versleten is?

          Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
          Mocht iedereen zich houden aan het verkeersreglement, dan is de opbrengst van zo'n systeem : 0 €, en zou de veiligheid een pak beter zijn.
          Beetje naiëf denk ik. Als iedereen zich aan alles zou houden, dan vindt men wel nieuwe limieten en regels uit. Of schept men nog meer grijze zones die zeer ruim interpreteerbaar zijn, maar lekker in je nadeel werken als het hen uitkomt.

          Dat beboeten om door oranje te rijden is een voorbeeld. "Het verkeer hinderen" is een andere. Zo hebben ze ons al eens liggen gehad. Mijn vrouw had haar auto aan een afrit laten staan, we waren van daaruit verder gereden met één wagen (het milieu, onze portemonnee en het beperken van de file-lengte in gedachten). Daarna haalden we haar wagen op, en draaiden we terug de snelweg op. We deden geen enkele overtreding; je mag daar draaien. Maar omdat er daar veel mensen zijn die af- en oprit nemen om de file op de autoweg te vermijden, en doordat die allemaal op die parallelweg moeten draaien, werd iedereen opgeschreven voor "hinderen". Gekregen boetes; 2. Verdiende boetes; 0. Ik heb ze geweigerd. Interesse in mijn mening; nihil. Uiteindelijk nog meer moeten betalen.
          http://www.theafricabug.com

          Comment


          • #6
            Re: Flitspaaltjes...

            heeft niets meer te maken met "respecteer de regels, dan wordt je niet beboet"
            de repressie neemt overhand toe.
            we gaan de weg op van de voormalige communistische heilstaten.
            beboet worden door mensen, heeft nog iets menselijks,
            maar automatisch betrapt worden door hoogtechnologische machines,
            nee dit is een slechte zaak voor de samenleving.
            De redelijkheid en het rechtvaardigheidsgevoel wordt er door aangetast.
            waar gaat het eindigen?
            Bij robots die zich in het verkeer mengen om alles en iedereen in 't oog te houden. ook of je niet rookt achter 't stuur.
            En of de radio niet te luid staat, want dat leidt ook af.
            Last edited by Control-Z; 7 april 2011, 12:39.

            Comment


            • #7
              Re: Flitspaaltjes...

              in mijn ogen willen ze op alle mogelike manieren de automobilisten het beu maken op alle vlak zowel met het flitsen als de brandstof prijzen
              Nikon D70, D40, 18-55mm 1:3.5-5.6, 55-200mm1:4-5.6, 70-300mm 1:4-5.6G, Tamron 90mm F 2,8 DI Macro 1:1, SB600...

              Comment


              • #8
                Re: Flitspaaltjes...

                En toch.....go for zero (In 't schoon Vloms)
                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                George Orwell

                Comment


                • #9
                  Re: Flitspaaltjes...

                  Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                  En toch.....go for zero (In 't schoon Vloms)
                  Inderdaad! En als je ze toch wil voorzien : deze schijnt legaal te zijn .


                  Walter
                  D850

                  Comment


                  • #10
                    Re: Flitspaaltjes...

                    Wie denkt dat de flitspalen er enkel zijn voor de veiligheid gelooft nog in Sinterklaas. Het is een goedkope manier om véél geld binnen te halen om allerhande putten te vullen, en dan heb ik het zeker niet over de putten in het wegdek. Moest de overheid écht met onze veiligheid begaan zijn, dan werd er veel meer aandacht besteed aan de weginfrastructuur die totaal achterhaald en levensgevaarlijk is. Bomen met een omtrek van meer dan een meter op 30cm van de rijbaan, fietspaden op de rijbaan, oude snelwegen met veel te korte afritten (E313) waar de voertuigen op de snelweg staan aan te schuiven, verlichtingspalen en duikers in bochten, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar dat kost natuurlijk geld, en geld is het laatste wat men voor onze veiligheid over heeft.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Flitspaaltjes...

                      Oorspronkelijk geplaatst door kourni Bekijk bericht
                      Wie denkt dat de flitspalen er enkel zijn voor de veiligheid gelooft nog in Sinterklaas. Het is een goedkope manier om véél geld binnen te halen om allerhande putten te vullen, en dan heb ik het zeker niet over de putten in het wegdek.
                      Een manier die hen in mijn en vele andere gevallen toch heel weinig geld heeft opgebracht dan... 0 euro... En ik rijd toch ook al 14 jaar met de auto... En ik passeer dezelfde flitspalen als anderen...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Flitspaaltjes...

                        Oorspronkelijk geplaatst door kourni Bekijk bericht
                        Wie denkt dat de flitspalen er enkel zijn voor de veiligheid gelooft nog in Sinterklaas. Het is een goedkope manier om véél geld binnen te halen om allerhande putten te vullen, en dan heb ik het zeker niet over de putten in het wegdek. Moest de overheid écht met onze veiligheid begaan zijn, dan werd er veel meer aandacht besteed aan de weginfrastructuur die totaal achterhaald en levensgevaarlijk is. Bomen met een omtrek van meer dan een meter op 30cm van de rijbaan, fietspaden op de rijbaan, oude snelwegen met veel te korte afritten (E313) waar de voertuigen op de snelweg staan aan te schuiven, verlichtingspalen en duikers in bochten, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar dat kost natuurlijk geld, en geld is het laatste wat men voor onze veiligheid over heeft.
                        Men rekent erop dat de weggebruiker z'n mentaliteit niet zal aanpassen. Er is daar maar 1 goeie methode voor : en dat is zorgen dat de gevolgen van die mentaliteit in de portemonnee pijn doen anders wordt er toch niet "geluisterd".
                        Eigenlijk is het jammer dat voor zo'n zaken politie en zo'n paaltjes nodig zijn. Het wordt dagelijks bewezen dat het verkeer gevaarlijk is. Mocht iedereen de verkeerswet een beetje meer indachtig zijn, het zou stukken beter zijn (ook voor de portemonnee ). Maar zoals gewoonlijk, is het het rijgedrag van de ander dat op niets trekt .
                        Groeten,

                        Polleke

                        Comment


                        • #13
                          Re: Flitspaaltjes...

                          Toch ben ik blij dat ze eindelijk iets aan de vervelende bumperklevers gaan doen !
                          Mijn website

                          Comment


                          • #14
                            Re: Flitspaaltjes...

                            Ik had hier bijna geschreven wat je met zo een kastjes moet doen, ik kon het nog juist wegvagen.
                            D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                            Comment


                            • #15
                              Re: Flitspaaltjes...

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                              Ik had hier bijna geschreven wat je met zo een kastjes moet doen, ik kon het nog juist wegvagen.
                              Mag je hier gerust schrijven

                              Doe zoals ik, probeer je te houden aan de snelheid.

                              PS : heb ook al foto's laten maken van mijn auto EN betaald.

                              De regelingen van vroeger zijn verleden tijd.
                              Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
                              Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

                              BD0460BE

                              Comment

                              Working...
                              X