Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fiscale aspecten van een bijbouw.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fiscale aspecten van een bijbouw.

    Laat me eerst kort de situatie schetsen.

    In 2010 hebben we zonnepanelen gelegd voor een bedrag van 16000 euro. (ja, ik beken, ik ben één van die rotzakken die zich heeft laten leiden door de fiscale en groene stimuli om stinkend rijk te worden )
    Daarmee zit de fiscale aftrek voor de inkomsten van 2010 vol, en is het grootste stuk van 2011 ook al ingevuld.

    Nu willen we dit jaat nog onze woning achteraan uitbreiden, uiteraard volgens de laatste isolatienormen. Er zal zeker hoogrendements glas gebruikt worden in de nieuwe ramen, en isolatie in dak en muren.

    Welke kosten van deze bijbouw komen in aanmerking voor fiscale aftrek?

    O ja, de woning is net 15 jaar, dus vermoed ik dat alles aan 6% btw kan.

    Tips zijn welkom!

  • #2
    Re: Fiscale aspecten van een bijbouw.

    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Laat me eerst kort de situatie schetsen.

    In 2010 hebben we zonnepanelen gelegd voor een bedrag van 16000 euro. (ja, ik beken, ik ben één van die rotzakken die zich heeft laten leiden door de fiscale en groene stimuli om stinkend rijk te worden )
    Daarmee zit de fiscale aftrek voor de inkomsten van 2010 vol, en is het grootste stuk van 2011 ook al ingevuld.

    Nu willen we dit jaat nog onze woning achteraan uitbreiden, uiteraard volgens de laatste isolatienormen. Er zal zeker hoogrendements glas gebruikt worden in de nieuwe ramen, en isolatie in dak en muren.

    Welke kosten van deze bijbouw komen in aanmerking voor fiscale aftrek?

    O ja, de woning is net 15 jaar, dus vermoed ik dat alles aan 6% btw kan.

    Tips zijn welkom!

    BTW is inderdaad aan 6%, elke woning ouder dan 5 jaar valt onder dit regime.
    Subsidies voor isolatie en glas is ook zeker mogelijk, zowel bij je energieleverancier als voor de federale regering.
    Ga je een hypothecaire lening aan kan je deze ook inbrengen bij je personenbelasting.
    Verder kan je ook vermoedelijk in aanmerking komen voor de Vlaamse renovatiepremie.

    Ga even langs bij de technische dienst op je gemeente, deze zullen dat allemaal haarfijn uitleggen.

    Comment

    Working...
    X