Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fietsen in de auto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fietsen in de auto

    zonder speciaal aan een bestelwagen te denken vroeg ik me af of het niet mogelijk zou zijn twee fietsen voor volwassenen achteraan rechtopstaand in een auto te krijgen.
    sommige van die maxi voertuigen beschikken ook over een vlakke laadvloer en men kan soms de zetels achteraan eenvoudig verwijderen dus misschien is het mogelijk
    'k dacht zo ergens aan een Scenic , een C of S-Max, een Picasso of dergelijke.
    iemand enig idee daaromtrent??
    D300 - nikkor 50mm 1.8 - Tamron 28-75, 2.8
    Tamron 17 -35 2.8 -4 - - Nikkor 80-200 , 2.8 D-ED SB600
    en ewa flitsspeelgoed

  • #2
    Re: Fietsen in de auto

    Mijn vader rijdt meet een s-max,
    En voor zover ik weet demonteert hij wel het voorwiel...
    Dan zadel volledig naar beneden en dan krijgt hij er wel 4 of 5 fietsen in...

    Onze huisdokter krijgt zijn fiets wel volledig in zijn espace,
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

    Comment


    • #3
      Re: Fietsen in de auto

      Hoi, zelf heb ik het met het systeem gedaan van in onderstaande link. Fietsen staan stevig vast zonder boren of schroeven. Dit werkte perfect in mijn Peugeot Partner (lichte vracht, maar gaat ook in gewoon model). Nu heb ik wegen gezinsuitbreiding een gezinswagen gekocht, Dacia Duster. Hier lukt 't dus niet in jammer genoeg. Ik mis mijn Peugeot al heel hard, niet dat deze wagen niet goed genoeg is maar de Peugeot was handiger. zeker als je veel met de fiets weggaat.

      http://www.bikester.nl/fietsaccessoi...es/253393.html

      http://www.bikester.nl/fietsaccessoi...es/253481.html

      Mvg, David.

      Comment


      • #4
        Re: Fietsen in de auto

        Fietsen gaan er vlot in en uit bij een VW Sharan. Gewoon de achterste zetels eruit halen en je zet er met gemak 4 (of met wat gepuzzel zelfs 5) volwassen fietsen naast elkaar in zonder iets te moeten demonteren. (Heb ik al genoeg gedaan...)
        Als je nog meer luxe wil door de achterste zitjes er niet uit te moeten halen is de VW Caddy Max ook een oplossing. Daar klap je de zetels naar voren en heb je nog plaats genoeg om er fietsen in de lengte achter te zetten...

        Palladio
        You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

        Comment


        • #5
          Re: Fietsen in de auto

          C-Max mag je vergeten, die is daarvoor niet groot genoeg (daar past wel een flipperkast in met de achterbanken weggehaald
          Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

          Comment


          • #6
            Re: Fietsen in de auto

            Ook goede ervaringen met Sharan.
            Heb gehoord dat van de "kangoo-modellen" (zoals de vermelde peugeot partner, VW caddy,...) sommige juist wle en sommige juist niet groot genoeg zijn voor een rechtopstaande fiets. Die gegevens dateren wel van enkele jaren geleden, en gezien de trend meestal is om een model steeds groter te laten worden zou het nu misschien niet meer uptodate kunnen zijn.
            Ik ben maar een eenvoudig beginnertje, die de basisprincipes nog aan het leren is...

            Comment


            • #7
              Re: Fietsen in de auto

              Als je gaat kopen, neem de fietsen mee naar de garage

              Comment


              • #8
                Re: Fietsen in de auto

                Hallo,

                Wij hebben een Picasso en als wij de twee fietsen meenemen halen we de achterste rij zetels eruit. Is heel makkelijk en je creëert zo een vlakke bodem. Dan leggen we de fietsen op elkaar, met (uiteraard) bescherming tussen de twee fietsen.

                Ik dacht dat rechtop niet ging, maar ben niet zeker...
                ~Try and fail, but don't fail to try ~

                Comment


                • #9
                  Re: Fietsen in de auto

                  Ik fiets meestal op het fietspad, indien er geen fietspad is op de weg.In de auto zit ik(niet op een fiets)
                  gr, eb

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fietsen in de auto

                    Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                    Als je gaat kopen, neem de fietsen mee naar de garage
                    Een hele kunst, ben al blij dat ik het met 1 fiets kan rijden
                    gr, eb

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fietsen in de auto

                      daar heb ik al iets aan, t'was maar om te weten in welke richting ik moest denken
                      D300 - nikkor 50mm 1.8 - Tamron 28-75, 2.8
                      Tamron 17 -35 2.8 -4 - - Nikkor 80-200 , 2.8 D-ED SB600
                      en ewa flitsspeelgoed

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fietsen in de auto

                        Bij mijn passat kon ik de achterste zetels platleggen, maar het is toch een heel gedoen om er twee op elkaar te leggen. Dus voor mijn, redelijk zware, bij terugkomst beslijkte bikes, maar zo een opzetrek gekocht,... dat echter precies nogal veel druk op de deksel zet, en voor lange afstanden ook een te vervelend geluid maakt.
                        Als ge zoiets koopt, zie dan vooral dat die druk voldoende word verspreid.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fietsen in de auto

                          Oorspronkelijk geplaatst door sloefke Bekijk bericht
                          Een hele kunst, ben al blij dat ik het met 1 fiets kan rijden
                          Met twee fietsen rijden is niet veel moeilijker dan met één.
                          Ik kan zo snel geen filmpje vinden op het www maar stel je voor dat je met één hand de tweede fiets vastpakt in het midden van het stuur, bij de stuurpen.
                          Dan kan je heel makkelijk met twee fietsen tegelijk rijden, ik denk dat met wat oefenen ook met drie fietsen kan, een terugtraprem op de fiets waar je op zit is dan wel handig.

                          Afbeelding:
                          Last edited by heaucheneaudt; 1 maart 2012, 11:02. Reden: afbeelding toegevoegd

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fietsen in de auto

                            Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                            Met twee fietsen rijden is niet veel moeilijker dan met één.
                            Ik kan zo snel geen filmpje vinden op het www maar stel je voor dat je met één hand de tweede fiets vastpakt in het midden van het stuur, bij de stuurpen.
                            Dan kan je heel makkelijk met twee fietsen tegelijk rijden, ik denk dat met wat oefenen ook met drie fietsen kan, een terugtraprem op de fiets waar je op zit is dan wel handig.

                            Afbeelding:
                            http://roimg.nl/bestanden/afbeelding...voer/fiets.jpg
                            hmmm, en vertrekken?
                            dan mag het stuur van de middelste niet te breed zijn (of je hebt héél lange armen?),
                            ik weet niet of je met 3 fietsen nog makkelijk kan sturen?

                            als ik met 2 fietsen moet rijden,
                            dan moet ik altijd al wat leunen om de 2 sturen niet in elkaar te laten haken...
                            en heb ik toch 1 hand op eigen stuur nodig om wat te sturen bij bochtenwerk...
                            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Fietsen in de auto

                              Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                              Met twee fietsen rijden is niet veel moeilijker dan met één.
                              Ik kan zo snel geen filmpje vinden op het www maar stel je voor dat je met één hand de tweede fiets vastpakt in het midden van het stuur, bij de stuurpen.
                              Dan kan je heel makkelijk met twee fietsen tegelijk rijden, ik denk dat met wat oefenen ook met drie fietsen kan, een terugtraprem op de fiets waar je op zit is dan wel handig.

                              Afbeelding:
                              http://roimg.nl/bestanden/afbeelding...voer/fiets.jpg
                              Alleen zou ik de 2e fiets met andere hand vastnemen: rechts is meestal achterrem (in Belgie/NL), en als je moet stoppen gebruik je best die, of je loopt groot risico op de grond te vliegen. (En ja, ik spreek uit ervaring van met voorrem te remmen: in Groot Britannie staan de remmen nl omgekeerd. Heel vervelend als je dan bergaf rijdt en terugvalt op reflexen...)
                              Ik ben maar een eenvoudig beginnertje, die de basisprincipes nog aan het leren is...

                              Comment

                              Working...
                              X