Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Faktuur verplicht voor garantie ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Faktuur verplicht voor garantie ?

    Hallo ,ik heb gisteren mijn nikon d200 binnengebracht bij procirep te brussel en ze kunnen mij dit toestel niet in garantie vermaken omdat ik geen faktuur van dit toestel heb .Dit toestel is deze week nog gecheckt geweest door de politie om te kijken of het een gestolen toestel was ,maar dit was niet het geval .
    Ik heb wel de garantiekaart van dit toestel erbij met datum wanneer ik het aangekocht heb .
    Is dit wettelijk dat ze dit kunnen weigeren ?
    ik dacht dat de d200 nog geen 2 jaar bestond ,want bij procirep vertelden ze mij dat er 2 jaar garantie op was .

  • #2
    Re: Faktuur verplicht voor garantie ?

    Ik zou denken dat een correct ingevulde garantiekaart zou moeten volstaan.

    Maar je kan altijd gewoon met de winkel contact opnemen en hen om een kopie van de factuuur vragen. Zij moeten van ieder exemplaar ook zelf een kopie hebben, dus veel problemen zou dat niet mogen geven.
    Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

    Comment


    • #3
      Re: Faktuur verplicht voor garantie ?

      Volgens DPreview: "The Nikon D200 was announced on 1st November 2005" , dus inderdaad, bestaat zelfs nog geen 2 jaar.
      Bij mij was het omgekeerd, ik heb wel m'n faktuur maar de garantiekaart was niet ingevuld door de winkel. Hier hebben ze echter geen probleem rond gemaakt en zelf de garantiekaart ingevuld aan de hand van de faktuur.
      Waarom ze daar 'n probleem rond maakten, geen idee.

      ps: Misschien dat ze denken dat het zonder faktuur om een gestolen toestel kan gaan? 'n Faktuur staat nog altijd op naam. Of dat ze beiden willen. Whatever, in elk geval raar.
      Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
      MySite - All your base are belong to us - What you say

      Comment


      • #4
        Re: Faktuur verplicht voor garantie ?

        Ik kan bij een kleinere fotowinkel een D200 kopen (elk model trouwens) en daar wordt de garantiekaart niet ingevuld. Heb je na die 2 jaar een prob dan wil die winkel (eenmanszaak en bestaat al heel lang) die kaart invullen op bv. 1 of 2 maand voor het mankement.
        Misschien om zulke praktijken tegen te gaan dat men een factuur vraagt?

        Comment


        • #5
          Re: Faktuur verplicht voor garantie ?

          Het kan wel dat er bij de garantiekaart een aankoopbewijs moet zitten.
          Volgens mij hoeft dat geen factuur te zijn. Als particulier moet je toch niet altijd een factuur krijgen? Een kassaticket volstaat.
          Fuji FinePix S100fs

          Comment


          • #6
            Re: Faktuur verplicht voor garantie ?

            Kan je via Nikon (aan de hand van het serie nr) geen bewijs krijgen van aankoopdatum en bijgevolg bewijzen dat ge nog recht hebt op de garantie?

            Comment


            • #7
              Re: Faktuur verplicht voor garantie ?

              Hallo James ,dit was een goed idee ,ik heb gebeld naar Nikon belgie en in een half uur was het geregeld .Zij hebben zelf met procirep kontakt op genomen en beide firma's hebben mij terug gebeld dat nu alles onder garantie vermaakt word . Dit noem ik toch service van beide firma,s .
              Bedankt nog eens James

              Comment


              • #8
                Re: Faktuur verplicht voor garantie ?

                Voor de garantie heb je normaal een correct ingevulde garantiekaart nodig.
                Echter mag deze vervangen worden door een faktuur welke alle nodige info bevat om aan te tonen dat het om dit toestel gaat. (o.a. serienummer)
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Faktuur verplicht voor garantie ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Voor de garantie heb je normaal een correct ingevulde garantiekaart nodig.
                  Echter mag deze vervangen worden door een faktuur welke alle nodige info bevat om aan te tonen dat het om dit toestel gaat. (o.a. serienummer)
                  Wat doe je dan met de kopers in bv mediamarkt ?Kasbon ...waarop zeker geen naam staat/ laat staan een serienummer !!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Faktuur verplicht voor garantie ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
                    Wat doe je dan met de kopers in bv mediamarkt ?Kasbon ...waarop zeker geen naam staat/ laat staan een serienummer !!
                    Awel, de garantiekaart dus.
                    Fuji FinePix S100fs

                    Comment


                    • #11
                      Re: Faktuur verplicht voor garantie ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door RuZ Bekijk bericht
                      Awel, de garantiekaart dus.
                      Heb bij mijn weten nog geen enkele handelaar gekent die hem afstempelt en invult !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Faktuur verplicht voor garantie ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door pierewiet Bekijk bericht
                        Bedankt nog eens James
                        Graag gedaan hoor !
                        Bedoeling is toch dat we elkaar helpen hier op BD, niet ?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Faktuur verplicht voor garantie ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
                          Heb bij mijn weten nog geen enkele handelaar gekent die hem afstempelt en invult !
                          Omdat ze allemaal een faktuur of kassabon geven.

                          Ik heb mijn Canon S3 IS ook al eens onder garantie laten maken met enkel een kassabon zonder serienummer ... geen probleem en gewoon hersteld.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment

                          Working...
                          X