Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Externe HD defragmenteren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Externe HD defragmenteren

    Moet dit ook regelmatig gedaan worden bij externe hd's ?
    Ik heb 300 gig, geen partities.


    (omdat chitchat gesloten is, dan maar hier geplaatst)
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

  • #2
    Re: Externe HD defragmenteren

    Dit "moet" niet, maar is net zoals je gewone interne HD's aan te raden als je er veel wis en schrijfbewerkingen op doet. Op mijn externe HD die enkel dienst doet als fotobackup heeft defragmenteren geen zin, hier wordt enkel data bij opgeplaatst en niets van gewist (alles blijft dus mooi aaneengesloten).
    Op mijn externe HD waar ik andere data op backup en tijdelijk dingen opzet defragmenteer ik zo eens per maand.
    Nikon D80 / Sony DSC-H5

    Comment


    • #3
      Re: Externe HD defragmenteren

      Bedankt, wordt idd. (soms) schrijf-en-wiswerk op gedaan.
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

      Comment


      • #4
        Re: Externe HD defragmenteren

        Toch even een goede raad. Wees voorzichtig met het gebruik van een harde schijf als backup. Ik heb een kleine maand geleden bijna een hartcrisis gekregen.

        Ik had 2 harde schijven (LACIE) die als backup dienst deden. De eerste ben ik kwijtgespeeld in een hotel, de tweede is de dag daarop gecrashed. Resultaat: Al mijn RAW files zijn verloren gegaan. Gelukkig had ik 'per vergissing' aangegeven in Iphoto dat bij het importeren een kopie van de foto moest gemaakt worden. Hierdoor heb ik al mijn jpg files kunnen terugvinden op mijn laptop.

        Nogmaals, minstens 2 backups gebruiken. Een harde schijf is nog steeds een mechanisch iets. Ik wilde het vroeger niet geloven dat dat een probleem kon vormen, maar ik ben nu een ervaring rijker.
        Denk nu niet dat CD's de oplossing zijn. Kijk hier maar eens: http://www.luminous-landscape.com/tu.../hd-back.shtml
        Canon EOS 5D mkII + EF 24-105mm f/4 L IS USM + EF 70-300 f/4-5.6 DO IS USM
        Fujifilm X-E1 + XF18-55mmF2.8-4 R LM OIS

        Comment

        Working...
        X