Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ext. hdd problemen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ext. hdd problemen

    Dit is nu mijn 2de 2Tb hdd schijf die het begeeft, eerst viel die regelmatig uit, nu doet ie niks meer .
    zo'n 1,5 jaar geleden hetzelfde met een Medion 2Tb , daarom had ik deze gekocht (WD) .
    Die Medion werkt nog wel op een andere (XP) pc , de Wd op niks .
    Mijn oudere 500 Gb en 1Tb schijven doen het nog steeds goed.
    Gelukkig heb ik meerdere back-ups .
    Die nieuwe SDD's vind ik te duur, daarom een nieuwe 1Tb gekocht.
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

  • #2
    Re: Ext. hdd problemen

    Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
    zo'n 1,5 jaar geleden hetzelfde met een Medion 2Tb , daarom had ik deze gekocht (WD) .
    Die Medion werkt nog wel op een andere (XP) pc , de Wd op niks .
    Als die medion het nog op een andere pc doet, dan is die medion in orde en is er iets anders aan de hand.

    Comment


    • #3
      Re: Ext. hdd problemen

      Probeer eerst een nieuw kabeltje, ik heb gelijkaardige problemen gehad die verdwenen als ik een nieuw kabeltje gebruikte, zelfs een keer met een nieuwe externe harde schijf met het bijgeleverde kabeltje (daarvoor heb ik toen een nieuw kabeltje gekregen en daarna werkte die schijf wel perfect).
      Mijn zoon heeft het kabeltje van de externe harde schijf voor zijn PS4 onlangs ook moeten vervangen omdat die harde schijf kuren had, met het nieuwe kabeltje zijn er geen problemen meer.
      Probeer in de pc of laptop ook een andere usb poort als dat mogelijk is, met een usb poort vooraan in de pc heb ik ooit ook een soortgelijk probleem gehad.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Ext. hdd problemen

        Dat kabeltje kan, heb al verscheidene USB poorten geprobeerd, helaas.
        Edit: ik bedoelde SSD ipv SDD
        Last edited by toerist; 24 augustus 2021, 22:48.
        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

        Comment


        • #5
          Re: Ext. hdd problemen

          Update,
          Andere kabel helpt niet...
          Heb al andere HD.

          Ps,
          Hoe vernietig je best je oude HD's?
          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
          George Orwell

          Comment


          • #6
            Re: Ext. hdd problemen

            Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
            Update,
            Andere kabel helpt niet...
            Heb al andere HD.

            Ps,
            Hoe vernietig je best je oude HD's?
            Ik probeer er een pin in te kloppen ( of een spijker ). Zeker -is-zeker.
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #7
              Re: Ext. hdd problemen

              Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
              Update,
              Andere kabel helpt niet...
              Heb al andere HD.

              Ps,
              Hoe vernietig je best je oude HD's?
              Vooraleer je ze vernietigt, kan je dit misschien even proberen (dan hoef je niet telkens een behuizing te voorzien: https://www.bol.com/be/nl/p/deltaco-...8.ProductImage

              Kan je de bewuste HD niet ergens uittesten in een desktop PC ?
              Last edited by nete; 25 augustus 2021, 23:28.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #8
                Re: Ext. hdd problemen

                Die 2 pc's waar ik het over had, zijn desktops.
                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                George Orwell

                Comment


                • #9
                  Re: Ext. hdd problemen

                  Nete bedoelde, de schijf op een SATA aansluiting testen. Je hebt zulke overgangen USB > - < SATA.
                  Of probeer de schijf in DOS te herstellen want waarschijnlijk is daar niks mis mee aan de hand.
                  Je kunt ook eens proberen er "KILLDISC" op los te laten tenminste als je de schijf nog ziet staan in Schijfbeheer.
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ext. hdd problemen

                    Eens proberen als mijn backups achter de rug zijn.
                    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                    George Orwell

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ext. hdd problemen

                      Kans op een beschadigd filesysteem is denk ik groter dan de kans op een defecte hd. Zeker als die op een andere pc wel werkt.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ext. hdd problemen

                        Nu, die oudere Medion kan ik ook op mijn w10 insteken, en de bestanden bekijken, hij valt uit wanneer ik er een bewerking op doe, maar blijft werken op mijn W7, ook bewerken .
                        Die recentere WD doet niks meer, bij een bewerking viel die steeds uit, kon niet veilig verwijderen en dan maar zo uit de usb getrokken , na zo'n 10x doet ie dus niks meer he .
                        Als ik die insteek begint de virusscan die blijft hangen op 1% en verder niks, jawel, mijne pc blokkeert ...
                        (met bewerken bedoel ik gegevens bijzetten/kopiëren)
                        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                        George Orwell

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ext. hdd problemen

                          Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                          Als ik die insteek begint de virusscan die blijft hangen op 1% en verder niks, jawel, mijne pc blokkeert ...
                          Die AV al eens uitgezet om te proberen? [emoji848]
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ext. hdd problemen

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Die AV al eens uitgezet om te proberen? [emoji848]
                            ff proberen
                            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                            George Orwell

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ext. hdd problemen

                              Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                              Nu, die oudere Medion kan ik ook op mijn w10 insteken, en de bestanden bekijken, hij valt uit wanneer ik er een bewerking op doe, maar blijft werken op mijn W7, ook bewerken .
                              Die recentere WD doet niks meer, bij een bewerking viel die steeds uit, kon niet veilig verwijderen en dan maar zo uit de usb getrokken , na zo'n 10x doet ie dus niks meer he .
                              Als ik die insteek begint de virusscan die blijft hangen op 1% en verder niks, jawel, mijne pc blokkeert ...
                              (met bewerken bedoel ik gegevens bijzetten/kopiëren)
                              Ruikt meer en meer naar een filesysteem probleem.

                              Comment

                              Working...
                              X