Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

exe bestand doorsturen, hoe ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • exe bestand doorsturen, hoe ???

    Ik heb een in IRFANVIEW een SLIDESHOW gemaakt, en in dit programma kan je de slideshow in een *.exe bestand stoppen.

    Ik zou die slideshow naar een aantal mensen willen sturen, maar via mail kan je ( imho ) géén uitvoerbare bestanden doormailen.

    De truc is natuurlijk de extentie te hernoemen, en aan de ontvanger te vragen om de extentie terug om te zetten in een *.exe extentie.
    Maar dit blijkt voor sommige mensen te moeilijk

    Kan ik dit nog op een andere ( lees "meer eenvoudige" ) manier oplossen ?

    Bij voorbaat dank !
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: exe bestand doorsturen, hoe ???

    1) Je kan wel versturen, maar ontvangen wil wel eens lastig zijn. Afhankelijk van de virus scanner bij de ontvanger.
    2) inpakken in een zip-bestand. Maar als het hernoemen al moeite oplevert...
    3) Heb je een eigen site? Dan zou je hem daar vandaan kunnen laten downloaden.
    Website: cameraobschuura.nl
    Twitter: @CameraObSchuura
    FaceBook: Cameraobschuura

    Comment


    • #3
      Re: exe bestand doorsturen, hoe ???

      4) WEtransfer.com

      Dpaul
      DPaul - A.FIAP
      D810, nikkors and other stuff

      Comment


      • #4
        Re: exe bestand doorsturen, hoe ???

        4a) Yousendit.com maar dat is, om het op goed Nederlands te zeggen, afhankelijk van uw goesting. En zo zijn er nog wel een aantal van dit soort sites om grote bestanden te versturen.

        Ook de grootte van het bestand maakt nog uit. Tot ongeveer 5Mb zou mailen zonder problemen moeten kunnen. Daar boven is afhankelijk van de provider.
        Website: cameraobschuura.nl
        Twitter: @CameraObSchuura
        FaceBook: Cameraobschuura

        Comment


        • #5
          Re: exe bestand doorsturen, hoe ???

          Wetransfer is volgens mij ook een van de betere oplossingen als je grote bestanden wil doorsturen.
          Als het daar niet lukt om een exe bestand te versturen, dan maak je in Windows een gecomprimeerde map, sleep het bestand daar in, en verstuur het dan via Wetransfer.

          De ontvanger moet het bestand downloaden via de lik van Wetransfer.
          Als die dan met de rechtermuisknop op de gecomprimeerde map klikt, en kiest voor "alles uitpakken", dan krijgt die het bestand zoals jij het hebt gemaakt.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: exe bestand doorsturen, hoe ???

            5) Je bestand op een USB-stick (of floppy) kopiëren, in een enveloppe, postzegel er op, en via de postbode.
            Website: cameraobschuura.nl
            Twitter: @CameraObSchuura
            FaceBook: Cameraobschuura

            Comment


            • #7
              Re: exe bestand doorsturen, hoe ???

              Oorspronkelijk geplaatst door H@rm Bekijk bericht
              5) Je bestand op een USB-stick (of floppy) kopiëren, in een enveloppe, postzegel er op, en via de postbode.
              Vergeet dan ook niet met taxipost een floppydrive te versturen...
              D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

              Comment


              • #8
                Re: exe bestand doorsturen, hoe ???

                Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
                Vergeet dan ook niet met taxipost een floppydrive te versturen...
                Het is inderdaad al een tijdje geleden dat die standaard in een computer werd gezet.
                Een ander probleem is dat je er zeker geen slideshow op zal krijgen.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: exe bestand doorsturen, hoe ???

                  Maak een dropbox account aan, zet de file in de public folder en stuur de link naar je correspondenten.
                  Max 2.5 Gig tenzij je nog mensen aanbrengt (telkens +500MB).
                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

                  Comment


                  • #10
                    Re: exe bestand doorsturen, hoe ???

                    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    Als die dan met de rechtermuisknop op de gecomprimeerde map klikt, en kiest voor "alles uitpakken", dan krijgt die het bestand zoals jij het hebt gemaakt.
                    Je gaat er dus van uit dat iedereen een bepaalde Windows versie heeft waar dit standaard in mogelijk is?

                    Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                    Maak een dropbox account aan, zet de file in de public folder en stuur de link naar je correspondenten.
                    Max 2.5 Gig tenzij je nog mensen aanbrengt (telkens +500MB).
                    Of ge koopt u een Galaxy S3 en je hebt meteen 50GB erbij.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                    Ik zou die slideshow naar een aantal mensen willen sturen, maar via mail kan je ( imho ) géén uitvoerbare bestanden doormailen.
                    Wat versturen van exe betreft ... standaard wordt dit geblokkeerd maar het is nog steeds mogelijk te activeren met attachment options (Outlook).
                    Voor meer info, zie : http://www.slovaktech.com/attachmentoptions.htm
                    Er staat wel ergens 2002 maar het werkt ook in recentere versies, enkel in Outlook 2010 heb ik het nog niet getest.
                    Met wat zoekwerk kan je dat ook manueel in het register gaan aanpassen maar dat is toch wat foeffelwerk.
                    Natuurlijk is Dropbox of een andere gelijkende toepassing ook een oplossing ... dan moet je ook niet telkens grote bestanden gaan doormailen.
                    Last edited by VerSeg; 26 oktober 2012, 09:12.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: exe bestand doorsturen, hoe ???

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Wat versturen van exe betreft ... standaard wordt dit geblokkeerd maar het is nog steeds mogelijk te activeren met attachment options (Outlook).
                      Je gaat er dus van uit dat iedereen outlook gebruikt

                      Feit blijft, grote bestanden (exe of iets anders) verstuur je niet via mail maar met een FTP programma ofwel gebruik je een fileshare oplossing.

                      Ook mogelijk, gebruik de ruimte die je ISP je geeft voor een website (als die grooy genoeg is), FTP de file daar naartoe en stuur de link naar je correspondenten. Vele wegen (maar niet alle) leiden naar Rome
                      bye, Maurice
                      https://on4bam.com/
                      Nikon D7500

                      Comment


                      • #12
                        Re: exe bestand doorsturen, hoe ???

                        Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                        Feit blijft, grote bestanden (exe of iets anders) verstuur je niet via mail maar met een FTP programma ofwel gebruik je een fileshare oplossing.
                        Je gaat er dus van uit dat het een groot bestand is?

                        Ook mogelijk, gebruik de ruimte die je ISP je geeft voor een website (als die grooy genoeg is)
                        Je gaat er dus van uit dat iedereen webruimte heeft bij zijn provider.

                        Ja ik weet het, we blijven bezig.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: exe bestand doorsturen, hoe ???

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Je gaat er dus van uit dat het een groot bestand is?
                          Bij een slideshow als exe, yup... wees maar zeker, tenzij er maar tumbnails in zitten.

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Je gaat er dus van uit dat iedereen webruimte heeft bij zijn provider.
                          De meesten, zo niet allemaal bieden dit aan
                          Ik heb zelfs geen idee of mijn ISP (EDPnet) gratis webspace geeft, ik gebruik alleen internet access, de rest (mail, webspace, usenet, VOIP...) zorg ik zelf voor.


                          BTW, een exe hernoemen zal mogelijk niet werken omdat de exe niet alleen aan zijn extentie kan herkend worden.
                          bye, Maurice
                          https://on4bam.com/
                          Nikon D7500

                          Comment


                          • #14
                            Re: exe bestand doorsturen, hoe ???

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Je gaat er dus van uit dat iedereen een bepaalde Windows versie heeft waar dit standaard in mogelijk is?
                            Dat werkt zo op een computer met XP, en ook op Windows 7 (hier toch), ik vermoed dus dat je met de meeste computers die op Windows draaien wel zo'n bestanden kan uitpakken (misschien lukt het niet met Windows 95/98/ME, maar ik denk dat er niet zoveel computers meer in gebruik zijn met die besturigssystemen).

                            Hoe je dat op een Mac moet doen, dat weet ik niet.
                            Het is zelfs mogelijk dat dat exe bestand helemaal niet te openen is met een Mac.

                            Als je het bestand in een gecomprimeerde map steekt, dan kan je dat ook via e-mail versturen, op voorwaarde dat het niet te groot is.
                            Maar ik vermoed dat die slideshow groter is dan 5MB, wat voor de meeste mailboxen spijtig genoeg nog altijd de limiet is.
                            Daarom is Wetransfer een betere oplossing, want daarmee kan je heel grote bestanden naar verschillende adressen tegelijk versturen.
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: exe bestand doorsturen, hoe ???

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Je gaat er dus van uit dat iedereen een bepaalde Windows versie heeft waar dit standaard in mogelijk is? ...
                              Zouden er echt nog mensen zijn die met versies ouder dan WinXP werken?

                              Want daarin (en alle latere) zit het uitpakken van een zipje toch standaard ingebakken?

                              De bestemmeling hoeft eigenlijk maar gewoon te dubbelklikken op het zipje en idd te kiezen voor "alles uitpakken" om de inhoud op zijn/haar harde schijf te krijgen.
                              Da's niet (veel) moeilijker dan een bijlage bij een mail zelf op te slaan. En al zeker niet om te moeten klikken op een link naar een bestand ergens op tinternet om dat dan op de juiste plaats op te slaan. Ook dat is niet vanzelfsprekend voor iedereen want het downloaden van bestanden ziet er in elke Win-versie en/of browser totaal anders uit. Krijg dat maar eens uitgelegd in je begeleidende mail.

                              En de afzender kan met een simpele rechter-muis-klik in de verkenner, de exe in een zipje stoppen.
                              Want TS zoekt, lees ik, een manier om het voor de bestemmeling gemakkelijk te maken. Een extentie veranderen is idd niet voor iedereen simpel... want het gaat dikwijls over mensen die de extenties (voor op hun computer gekende bestandstypes) zelfs niet zien.

                              Zippen dus...
                              Mijn mening FWIW.
                              Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                              Oók wandelen met GPS?

                              Comment

                              Working...
                              X