Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 46

Standaard Evolutie hedendaagse Home Theatre systems ?

Vroeger was er 2.1, 5.1, Sony draadloze 5.1 boxen daarna 1 soundbar onder de tv en Cd/Dvd/Blueray...
    Die Blueray lijkt precies het einde qua schijven.

Ik heb niets meer gevolgd qua actualiteit hierover, wat is tegenwoordig nog in qua hifi betreft het soort speakers & opslag ?
    Een soundbar met versterker met harde schijf ingebouwd misschien, of een versterker met boxen apart (en harde schijven ook gewoon afzonderlijk aangesloten voor mp3's) ?

Gewoon tv geluid vind ik nog steeds maar niets, heb toch graag nog een versterker of hifi-keten waar tv op aangesloten is.
    Meer cinema gevoel bij films, helderder geluid bij het nieuws en qua mp3's van de pc afspelen warmer geluid/bass met een subwoofer.

Standaard Re: Evolutie hedendaagse Home Theatre systems ?

Opslag is alvast niet meer in. Streamen via spotify of Apple music is in.
    En voor de rest is de sky the limit. Je hebt iets voor 500€, maar evn goed voor 50.000€.

En dan heb je nog atmos, met geluid dat van boven lijkt te komen.

Wat zoek je?

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Misschien een versterker en soundbar met goede bass weergave, maar geen te duur merk.
    Iets minimalistischer qua setup of mooi design, geen 5.1 boxen meer

Zoek dan gewoon een goede soundbar, daar zit meestal de versterker in.

Je hoeft ook niet altijd 5.1 te doen voor goed geluid.

Hier staat een 5.1 receiver, maar ik heb er maar 3 speakers aan hangen. 3.0 dus.
    2 flinke vloerstaanders met goede laagweergave, en dan een Kef eitje als center. Ben ik tevreden mee, en kost geen fortuin.
    Center is wel essentieel om de stemmen uit je TV te laten komen, anders klinkt Martine Tanghe war raar als ze het nieuws leest.
    Een sub heb ik ook overwogen, maar die moet direct nogal groot zijn om veel toe te voegen. Mijn zuilen geven genoeg laag naar mijn zin.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Zoek dan gewoon een goede soundbar, daar zit meestal de versterker in.

Je hoeft ook niet altijd 5.1 te doen voor goed geluid.

Hier staat een 5.1 receiver, maar ik heb er maar 3 speakers aan hangen. 3.0 dus.
    2 flinke vloerstaanders met goede laagweergave, en dan een Kef eitje als center. Ben ik tevreden mee, en kost geen fortuin.
    Center is wel essentieel om de stemmen uit je TV te laten komen, anders klinkt Martine Tanghe war raar als ze het nieuws leest.
    Een sub heb ik ook overwogen, maar die moet direct nogal groot zijn om veel toe te voegen. Mijn zuilen geven genoeg laag naar mijn zin.
    In een soundbar kan men ook niet toveren - daar is wel iets meer ruimte dan in de moderne platte TV's, maar toch...
    Ik heb destijds bij mijn LG OLED een zeer goede soundbar bijgekregen ( kostte iets van een 800 euro ) , maar.... daar zat gelukkig ook een sub bij.....
    Neemt wat plaats in OK, maar zonder sub vind ik een soundbar niet zo denderend.
    Dat is persoonlijk natuurlijk, maar ik zou dit toch eens uitproberen als ik van jou was.
    "Te leven is een gunst, te weten hoe is een kunst.”

Zal waarschijnlijk zoiets kiezen, toch met subwoofer en versterker is ingebouwd (eens demo bij een vriend gezien), goed merk en nog niet zo duur
    https://www.coolblue.be/nl/product/7...cibfm8HITL8t78

Over het merk kan ik me niet uitspreken, maar die subwoofer is alvast een verstandige beslissing.
    Als je je haast staat ie morgen aan je deur. ( Koudblauw kennende )

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    Over het merk kan ik me niet uitspreken, maar die subwoofer is alvast een verstandige beslissing.
    Als je je haast staat ie morgen aan je deur. ( Koudblauw kennende )
    deze hebben JBL over genomen een aantal jaar geleden
    dus kwestie sound dat zal wel niet zo slecht zijn

Een soundbar in combinatie met een subwoofer dan misschien?
    Is al aangegeven.
    Al heeft LG nu weer een TV uitgebracht met goede speakers.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Tegenwoordig wil je wel Dolby Atmos hebben. De 2 bij een 7.1.2 soundbar wil zeggen dat er 2 speakers naar boven wijzen zodat het geluid gereflecteerd wordt via het plafond.
    Je hebt ook soundbars met virtuele Dolby Atmos zonder die 2 verticale luidsprekers maar dat werkt minder goed.

Voor echte Dolby Atmos moeten je luidsprekers in het plafond geplaatst zijn maar dat is veel werk, vooral om de kabels weg te werken.

Een draadloze subwoofer moet je er altijd bijnemen. Duurder is uiteraard beter maar het kan ook met minder. Ik heb hier een soundbar met subwoofer van Sony van nog geen 250€. Vooral bij actiescènes is dat geweldig. Spijtig dat ik in een appartement woon want iedereen zal het gehoord hebben.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
    Vroeger was er 2.1, 5.1, Sony draadloze 5.1 boxen daarna 1 soundbar onder de tv en Cd/Dvd/Blueray...
    Die Blueray lijkt precies het einde qua schijven.

Ik heb niets meer gevolgd qua actualiteit hierover, wat is tegenwoordig nog in qua hifi betreft het soort speakers & opslag ?
    Een soundbar met versterker met harde schijf ingebouwd misschien, of een versterker met boxen apart (en harde schijven ook gewoon afzonderlijk aangesloten voor mp3's) ?

Gewoon tv geluid vind ik nog steeds maar niets, heb toch graag nog een versterker of hifi-keten waar tv op aangesloten is.
    Meer cinema gevoel bij films, helderder geluid bij het nieuws en qua mp3's van de pc afspelen warmer geluid/bass met een subwoofer.
    Ik had hier een aantal jaren geleden een Bose systeem, achteraf bekeken gewoon rommel.
    Deze heb ik gewoon vervangen door een stel Adam actieve studio monitors, rechtstreeks aangesloten op de digicorder
    deze zijn ook voorzien van een automatische slaapstand, je hoeft er dus niet naar omkijken om deze uit te zetten.
    Voordeel van rechtstreeks aansluiten op je digicorder is dat je deze ook kan gebruiken als digitale radio zonder je tv te
    hoeven opzetten.
    Nooit iets beters gehad.
    https://www.bekafun.com/nl/products/detail/ada-a5x

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Voordeel van rechtstreeks aansluiten op je digicorder is dat je deze ook kan gebruiken als digitale radio zonder je tv te hoeven opzetten.
    Zolang je geen Blu-Ray speler hebt, geen Netflix via de TV zelf of wat anders ook want anders ga je niet veel geluid hebben denk ik.
    Ieders situatie is natuurlijk anders.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Zolang je geen Blu-Ray speler hebt, geen Netflix via de TV zelf of wat anders ook want anders ga je niet veel geluid hebben denk ik.
    Ieders situatie is natuurlijk anders.
    Je hebt natuurlijk ook de mogelijkheid deze rechtstreeks op je tv aan te sluiten hé Freddy, zoals je zegt
    ieders situatie is anders.

Je hebt natuurlijk ook de mogelijkheid deze rechtstreeks op je tv aan te sluiten hé Freddy, zoals je zegt ieders situatie is anders.
    Dat klopt inderdaad, al blijf ik persoonlijk toch een subwoofer missen met zo’n set ... al kan iemand op bijvoorbeeld een appartement daar natuurlijk ook wat minder mee doen als hij lang in vrede wil wonen met de buren.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Dat klopt inderdaad, al blijf ik persoonlijk toch een subwoofer missen met zo’n set ... al kan iemand op bijvoorbeeld een appartement daar natuurlijk ook wat minder mee doen als hij lang in vrede wil wonen met de buren.
    Blijft ook een kwestie van smaak hé Freddy, ik blijf een subwoofer overdreven vinden klinken.
    Bij studio montage heb ik trouwens ook nog nooit ergens een sub weten gebruiken.
    Voor wie van ietwat overdreven bass houdt, niets mis mee natuurlijk, hier klinkt dat toch best natuurgetrouw
    vind ik, en stukken beter dan dat dure Bose systeem met sub woofer.

Blijft ook een kwestie van smaak hé Freddy, ik blijf een subwoofer overdreven vinden klinken.
    Bij studio montage heb ik trouwens ook nog nooit ergens een sub weten gebruiken.
    Voor wie van ietwat overdreven bass houdt, niets mis mee natuurlijk, hier klinkt dat toch best natuurgetrouw
    vind ik, en stukken beter dan dat dure Bose systeem met sub woofer.
    Een subwoofer heeft niets met overdreven bass te maken hé ... al kan men natuurlijk alles overdreven instellen.
    Een sub gaat gewoon veel dieper dan een standaard lagetonenluidspreker.

En als de subwoofer die lage tonen van een opname kan weergeven, dan zijn ze toch ook in de opnames voorzien.
    Voor stemmen helpt dat niets, maar een ontploffing moet je bijna kunnen voelen.

En Bose als systeem heb ik zelf nooit goed gevonden, beter dan niets maar dat is ook alles.
    Het merk is goed, ze hebben goede luidsprekers, maar niet deze sets voor de huiskamer.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Effe OT: De Bt headphones van Bose zijn ook zeer goed!

Ik had hier een aantal jaren geleden een Bose systeem, achteraf bekeken gewoon rommel.
    Deze heb ik gewoon vervangen door een stel Adam actieve studio monitors, rechtstreeks aangesloten op de digicorder
    deze zijn ook voorzien van een automatische slaapstand, je hoeft er dus niet naar omkijken om deze uit te zetten.
    Voordeel van rechtstreeks aansluiten op je digicorder is dat je deze ook kan gebruiken als digitale radio zonder je tv te
    hoeven opzetten.
    Nooit iets beters gehad.
    https://www.bekafun.com/nl/products/detail/ada-a5x
    Ik heb ook actieve studio monitors aangesloten op de digicorder als wel op de DVD speler. Vroeger had ik de Philips actieve boxen maar die vond ik te groot en niet meer passen in de huiskamer. Ik had die dertig jaar oude boxen aan mijn buurman gegeven en hij was er heel blij mee: volgens hem zijn die oude Philips actieve boxen heel erg populair op de tweede handsmarkt en moeilijk nog aan te komen.

Vroeger als student had ik ook boxen van Philips - wel niet van het actieve type, maar imho toch erg goed en betaalbaar. Goede prijs / kwaliteit.

High end is meestal (iets) beter, maar vaak staat de kwaliteit niet meer in verhouding tot de prijs. (imho)

Elk zijn gedacht zeg ik.

Hier geen homecinema wegens geen interesse (ik kijk amper tv, muv het nieuws), hier hangt er zelfs nog een CRT-tv van Philips aan de muur... Kan gerust 30 jaar oud zijn of zelfs meer. Doet wat hij moet doen als tv. Ooit één stom mankementje voor gehad.
    Ik ben straks 62 en ik voel dat mijn oren achteruit gaan : waarom zou ik de HiFi vernieuwen ? Geluidsinstallatie omvat 3 merken : Denon, B&W DM220 en .... jawel jawel een Revox A77. Gekocht omstreeks "Live Aid", dus ik denk : 1985.... werkt perfect tot op de dag van vandaag, enkel bij de versterker eens de LS-soldeerpunten "vernieuwd" en contactspray gespoten bij de potmeters en de schakelaars....

Noem me dus gerust een nostalgicus

En jawel : al mijn analoge fotospullen heb ik ook nog

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
    Ik heb ook actieve studio monitors aangesloten op de digicorder als wel op de DVD speler. Vroeger had ik de Philips actieve boxen maar die vond ik te groot en niet meer passen in de huiskamer. Ik had die dertig jaar oude boxen aan mijn buurman gegeven en hij was er heel blij mee: volgens hem zijn die oude Philips actieve boxen heel erg populair op de tweede handsmarkt en moeilijk nog aan te komen.
    Ik heb er ook nog een paar van KRK (ROKIT RP6) aan mijn computer hangen, goedkoper maar spelen volgens mij
    nog iets beter dan de Adam actieve luidsprekers, maar niet iedereen wil dat in zijn living zetten omwille van de
    felle kleuren. Deze klinken machtig goed en voor die prijs moet je het niet laten, in reklame https://www.bekafun.com/nl/products/detail/krk-rp6g3

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
    Elk zijn gedacht zeg ik.

Hier geen homecinema wegens geen interesse (ik kijk amper tv, muv het nieuws), hier hangt er zelfs nog een CRT-tv van Philips aan de muur... Kan gerust 30 jaar oud zijn of zelfs meer. Doet wat hij moet doen als tv. Ooit één stom mankementje voor gehad.
    Ik ben straks 62 en ik voel dat mijn oren achteruit gaan : waarom zou ik de HiFi vernieuwen ? Geluidsinstallatie omvat 3 merken : Denon, B&W DM220 en .... jawel jawel een Revox A77. Gekocht omstreeks "Live Aid", dus ik denk : 1985.... werkt perfect tot op de dag van vandaag, enkel bij de versterker eens de LS-soldeerpunten "vernieuwd" en contactspray gespoten bij de potmeters en de schakelaars....

Noem me dus gerust een nostalgicus

En jawel : al mijn analoge fotospullen heb ik ook nog
    DM220i heb ik ook nog ooit gehad. Staan op de kamer van mijn zoon nu. Nog steeds goeie speakers!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    High end is meestal (iets) beter, maar vaak staat de kwaliteit niet meer in verhouding tot de prijs. (imho)
    Ik dacht dat jij anders ook wel iets beter staan had?

.../...

Wat soundbars betreft ...
    Hetgeen het grote probleem is, dat is de misvatting dat velen hebben.
    Welk merk ook, uit een speaker van 5 of 6 cm zal nooit een even deftige klank geven zoals eentje van 15 of 25 cm.
    Hoge tonen vallen wel mee, maar lage tonen schieten altijd tekort.
    Moderne soundbars proberen dat te evenaren met allerlei trucjes, maar nooit komen ze in de omgeving van echte speakers.
    De soundbars die ik tot nu toe redelijk vond, die waren altijd gecombineerd met een subwoofer.

Maar de ene is rapper content dan de andere en een soundbar is meestal toch veel beter dan het standaard geluid van de meeste TV’s.
    Voor velen zal dit voldoen, voor liefhebbers vermoedelijk niet.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Ik dacht dat jij anders ook wel iets beter staan had?

.../...
    Ja, maar ook pas nadat ik "50+" was
    Daarvoor had ik gewoonweg de centen niet. En het zoals opapol zegt: hoe ouder je wordt, hoe minder frequenties je gehoor aankan.
    Eigenlijk zou je zulk een installatie moeten kunnen kopen als je jong bent.
    Nu, ik post hier ( net zoals jij Freddy ) niet graag merken - ik wil ook iedereen in zijn waarde laten. En als iemand tevreden is met Bose speakers, wie ben ik dan om dat tegen te spreken.

edit: ik ga het toch eens doen - zou B&W ook een "M" serie hebben, zoals dat ander merk ?

Ik wou gewoon aangeven dat een sub niet zo super overbodig is. En daar ik hier ook een soundbar heb liggen kan ik het dus weten.
    Een goede of goed afgestelde sub "hoor" je ook niet zo uitdrukkelijk, maar maakt je muziek wel "voller".
    Tijdens een explosie in een actie-film gaat hij zich wel nadrukkelijker laten horen, maar dat is dan weer leuk / meer "echt".

Enne...wij hebben hier ook nog een CRT-tje staan hoor; in de keuken. Die zal ooit wel eens vervangen worden, maar momenteel doet ie wat hij moet doen.
    Hij wordt bijna uitsluitend gebruikt voor het journaal.

Een soundbar heeft ook maar kleine speakers, net zoals Bose, en dus zonder sub klinkt dat mager. Het gaat bij Bose vooral fout in het middengebied. Ik heb nog geen soundbars aandachtig beluisterd, dus weet niet of die veel beter scoren.

Toen ik mijn vloerstaanders kocht heb ik wel wat beluisterd, met en zonder sub.
    Omdat mijn vloerstaanders al weergave hebben vanaf 33 Hz moest ik voor een sub al naar de hele grote modellen, anders was het verschil amper merkbaar.

Ter info, de HK soundbar met sub die eerst vermeld werd begint pas bij 45 Hz.

En wat leeftijd beterft, als je ouder wordt hoor je vooral de hoogste frequenties niet meer of in elk geval een stuk zwakker. We spreken dan over 16 kHz en meer. En vanaf 80 zijn er die boven de 13 kHz niks meer horen.

Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Promote systems N10 shutter cable
    Door Kjelldb in forum Gezocht
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 2 februari 2013, 12:01
  2. Een hedendaagse bedenking
    Door Digitalclickx in forum Chit Chat
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 6 september 2009, 09:55

Regels voor berichten