Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

even boven water gekomen....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • even boven water gekomen....

    hoi iedereen,

    het is lang geleden dat ik hier nog iets gepost heb, niet omdat ik dat niet wil, maar omdat ik de ene tegenslag na de andere op mijn bordje krijg
    enkele maanden geleden bleek bij mijn bloedtest dat er "iets" gaande was.......ben niet in paniek geslegen, heb dit nog meegemaakt en meestal is dat een aanduiding dat een of andere infectie er zit aan te komen
    ook deze keer.... een slijmbeurs infectie aan het linkerdijbeen, goed, aan de slag dan maar met medicatie, eerste dosis hielp niet, dosis verhoogt
    medicatie toen maar vervangen door een inspuiting, gaat een tijdje beter, maar ja blijkt toch nog iets meer aan de hand te zijn , rugpijn onderaan de rug....
    infiltratie inspuitingen tegen de rugpijn die ook is komen opzetten, met een gel waar de dokter goede resultaten mee blijkt te hebben
    tweemaal.....weinig tot geen effect
    mri laten nemen en ondertussen een epidurale inspuiting, na de tweede epidurale inspuiting geeft de behandelende arts aan, als deze niet helpt contact op te nemen met de dienst neurochirurgie daar mijn rugemergkanaal nog verder vernauwd was , dan enkele jaren terug en mijn derde rugwervel...tja, die zag er ook niet goed uit
    goed ik neem contact op , mag op 25 juli gaan, de arts stelt alles ook vast....zegt dat dit uitmond in een operatie, maar dat dit nu nog niet aan de orde is
    ik moet kine oefeningen doen, om rug en buikspieren aan te sterken, krijg een pijnstiller meer, de opdracht om 10 kilo te vermageren, veel te wandelen en te zwemmen
    ik begin aan mijn wandelen door de natuur in te trekken en onderwijl mijn hobby uit te voeren, ik vond dat het redelijk ging....
    de nacht van 5 op 6 augustus wordt ik wakker met helse pijn, ik sta op en huil van de pijn, kan niet staan, niet zitten, niet stappen zonder helse pijn
    ik vermoed dat ik in een verkeerde houding in bed gelegen heb, hou mij de maandag stil en neem pijnstillers in, lig bijna de ganse dag neer, de enige manier om geen pijn te hebben
    dinsdag morgen sta ik op en mijn linkerbeen tintelt.....ik kan wel nog op mijn tenen staan, maar de helse pijn is er nog steeds
    in spoed opgenomen in het ziekenhuis, waar men mij scheef bekijkt omdat ik eigenlijk nog geen 10 dagen ervoor op consult geweest ben....en ik niet gevallen, niets getild, niets versleept heb die enige uitleg zou kunnen geven aan mijn pijn
    de woensdag beslist de dienstdoende arts om een bijkomende botscan en een facetinfiltratie uit te voeren zodat ik met het week end pijnvrij naar huis zou kunnen gaan......
    dit wordt op donderdag gedaan
    vrijdagmorgen sta ik op en .....helse pijnen, ondertussen krijg ik medicatie om zowel een ontsteking als pijn tegen te gaan
    naar huis gaan....komt niet in vraag , operatie wordt overwogen, maar ja, dat is niet iets wat op 1 2 3 kan gebeuren en toch nog een nieuwe mri om zeker te zijn dat er niets meer aan de hand is
    pijnstillers worden opgedreven, tot ik redelijk 'pijnvrij' ben en mag ik naar huis op 16 augustus
    afspraak 21 augustus met de behandelende arts
    opname 29 augustus voor operatie......en daarna nog een revalidatie van een 6 tal weken
    van pech gesproken.....loop hier meer dan de helft van de dag als een zombie rond, gelukkig heb ik veel ondersteuning van broer en schoonzus.....
    medicatie : 4 x per dag dafagan 1 gr, 2x per dag diclofenac eg retard 75 mg, 2x per dag oxycontin comp 20 mg, 1x per dag oxycontin compr 10 mg, 1/2 diazepam eg compr 10 mg
    het is balen, balen en nog eens balen......
    maar kom er zijn ergere dingen en hopelijk kan ik er binnen een maand of twee mee lachen en weer ten volle deelnemen aan de activiteiten hier.....want als ik iets mis is het mijn fotografie, heb nog wat fotos genomen, maar het blijven zitten om ze te bewerken kan ik niet zolang volhouden.......

    ik post dit hier niet voor medelijden te hebben met mij hoor, alleen, ik wou mijn hart eens luchten en dat doet soms heel goed
    tot later iedereen
    groetjes aline
    groetjes aline

  • #2
    Re: even boven water gekomen....

    Ik kan je enigszins begrijpen Aline. Ik maakte ongeveer hetzelfde mee qua rugpijn.....tot ze een jaar na de eerste pijn ontdekten dat het héél erg was wat ik had.
    Ik ga je de details besparen. Ik heb nu nog altijd continu een zeurende pijn, zo eentje waarvan de dokters zeggen dat je het gewoon moet worden, dat je er mee moet leren leven, maar dat is niet zo makkelijk hoor.
    Ook stap ik moeilijk en nog wat andere ongemakken...... maar ik loop hier nog altijd rond, en we maken er het beste van, en dat is het voornaamste.
    Het is ondertussen wel 6 jaar geleden, maar nog steeds ga ik om de 6 maanden op controle. Deze voormiddag lag ik nog nog in de MRI gedurende een halfuurtje.
    Gelukkig bleek weer dat al mijn wervels onderaan de rug wel ferm aangetast zijn door hetgeen ik kreeg 6 jaar geleden, maar dat er voorlopig gelukkig geen verslechtering of herval vast te stellen is.
    Ieder huisje zijn kruisje zeker.
    Ik heb het hier waarschijnlijk reeds geschreven "Wie gezond is heeft duizend wensen, wie ziek is heeft er slechts één", maar dat snappen de meeste gezonde mensen niet.
    Spoedige beterschap gewenst in ieder geval.
    Groetjes

    Comment


    • #3
      Re: even boven water gekomen....

      Oorspronkelijk geplaatst door aline55 Bekijk bericht
      hoi iedereen, .......

      ik post dit hier niet voor medelijden te hebben met mij hoor, alleen, ik wou mijn hart eens luchten en dat doet soms heel goed
      tot later iedereen
      groetjes aline
      dat doe je goed hoor.
      heeft mij ook al veel geholpen. (en nog)
      sterke verder en laat van je horen.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: even boven water gekomen....

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        dat doe je goed hoor.
        heeft mij ook al veel geholpen. (en nog)
        sterke verder en laat van je horen.
        grt,bouk.
        Hier sluit ik me bij aan.
        Niets is wat het lijkt.

        Veel moed gewenst en sterkte Aline.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          Re: even boven water gekomen....

          Van harte succes bij de operatie en de revalidatie. Vorige week nog met een huiusarts gesproken die ook een gelijkaardige rugoperatie heeft ondergaan. Niet te geloven, maar na 14 dagen was hij al weer aan het werk, weliswaar in eigen consultatie en nog niet op de baan. Maar dat bewijst dat de huidige neurochirurgische techieken goed op punt staan, men snel weer op de been is en de revalidatie als maar korter wordt.
          Ben momenteel zelf aan het revalideren van en totale Achillespeesruptuur met operatie. Als kinesist heb ik natuurlijk een groot voordeel en aangezien ik daarbij nog een goed ontwikkeld spierstelsel heb zit ik momenteel 2 weken voor op schema. Ik mocht eigenlijk pas vandaag beginnen belasten, maar dat is natuurlijk volgens het boekske. Ik heb de progressieve belasting al een 10-tal dagen ingezet. Ondertussen beweeg ik mij al zeer goed met een walker boot, trappen op en af en zonder krukken. Mijn doel is volgende week op gewone sportschoenen op consultatie te gaan bij mijn orthopedisch chirurg.
          Dus de goeie ingesteldheid en de vaste wil om terug de oude te wordenis de goeie instelling...
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #6
            Re: even boven water gekomen....

            Bemoedigend nieuws Enero, bedankt
            Zal er ook alles aan doen om weer de oude te worden.....
            Bedankt voor het medeleven iedereen
            Groetjes aline
            groetjes aline

            Comment


            • #7
              Verdorie Pol, hoe heb je dat opgelopen? Toch geen alledaags letsel....
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment


              • #8
                Re: even boven water gekomen....

                Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                Verdorie Pol, hoe heb je dat opgelopen? Toch geen alledaags letsel....
                Nee Francis, zeker niet alledaags. En ik weet nog altijd niet hoe dat bij mij is kunnen gebeuren. Ik liep nog 3x/week (op asfalt) 6 km en fietste tussendoor nog een zwaar intervalprogramma op mijn cardio trainer. Mijn conditie was nog als in mijn beste dagen. Op 21 juli, op een BBQ met kinderen en kleinkinderen shot ik met hen gedurende een 10 minuutjes en plots hoor ik de pees doorknallen (een droge doordringende knak). Beroepshalve wist ik natuurlijk direct hoe laat het was.
                's Anderendaags al geopereerd en nu een maand verder stap ik al binnenshuis met sportschoenen zonder krukken en begin ik te werken met het b een in een Walker Boot. Natuurlijk dagelijks stretchen, stabiliteits training, propioceptie. M.a.w. de boel dus goed behandelen. Zit nu toch 14 dagen voor op het schema en hopelijk loopt alles verder zoals tot nog toe. Maar vooraleer ik weer de oude zal zijn reken ik toch wel een jaar.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • #9
                  Re: even boven water gekomen....

                  Veel sterkte en snelle revalidatie !

                  Comment


                  • #10
                    Re: even boven water gekomen....

                    Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                    Nee Francis, zeker niet alledaags. En ik weet nog altijd niet hoe dat bij mij is kunnen gebeuren. Ik liep nog 3x/week (op asfalt) 6 km en fietste tussendoor nog een zwaar intervalprogramma op mijn cardio trainer. Mijn conditie was nog als in mijn beste dagen. Op 21 juli, op een BBQ met kinderen en kleinkinderen shot ik met hen gedurende een 10 minuutjes en plots hoor ik de pees doorknallen (een droge doordringende knak). Beroepshalve wist ik natuurlijk direct hoe laat het was.
                    's Anderendaags al geopereerd en nu een maand verder stap ik al binnenshuis met sportschoenen zonder krukken en begin ik te werken met het b een in een Walker Boot. Natuurlijk dagelijks stretchen, stabiliteits training, propioceptie. M.a.w. de boel dus goed behandelen. Zit nu toch 14 dagen voor op het schema en hopelijk loopt alles verder zoals tot nog toe. Maar vooraleer ik weer de oude zal zijn reken ik toch wel een jaar.
                    Ik zag gisteren in een Gentse kliniek iemand door de gang pikkelen met een Walker Boot......was jij dit ?
                    Het zou moeten lukken, maar het zou ook kunnen hé.
                    Groetjes

                    Comment


                    • #11
                      Re: even boven water gekomen....

                      Het is net dat schrijven hier dat je op de been houd.
                      Ben zelf lid van een pijn forum waar ik mijn verhaal ook uit de doeken heb gedaan en dat lucht op. (http://www.chronischepijnforum.be)
                      Het is beter je verhaal neer te pennen dan het alle uren van de dag te moeten uitleggen daar word je pas depressief van.

                      Sterkte en beterschap toegewenst
                      En probeer toch zeker je hobby te blijven hanteren dit enkel en alleen om niet in een donker gat te vallen.
                      Last edited by Franciskine; 22 augustus 2013, 20:15.

                      Comment


                      • #12
                        Re: even boven water gekomen....

                        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                        Ik zag gisteren in een Gentse kliniek iemand door de gang pikkelen met een Walker Boot......was jij dit ?
                        Het zou moeten lukken, maar het zou ook kunnen hé.
                        Groetjes
                        Nee, dat was ik niet. Maar die Walker Boots zijn tegenwoordig nogal in. Prijskaartje : 736€. Tussenkomst verzekeringsinstelling : 700€. Maar waarom dat zo duur moet zijn weet ik dus ook niet. Zag er via het internet staan voor een 150 $.
                        Dus in België mogen wij niet klagen als het gaat om ziekteverzekeirng. En met een hospitalisatieverzekering kost je dat helemaal niks. Maar goed, wij betalen er inderdaad wel voor. Maar wat mij betreft, liever betalen dan te moeten trekken hé...
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • #13
                          Re: even boven water gekomen....

                          Aline, heel veel sterkte.

                          Comment


                          • #14
                            Re: even boven water gekomen....

                            Oorspronkelijk geplaatst door bouk
                            waar gaat dit topic heen...
                            grt,bouk.
                            Ja bouk, dit hebben wij al eerder meegemaakt. Het één woord brengt het ander mee. Enfin zo zeggen wij dat hier in Vlaanderen.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • #15
                              Re: even boven water gekomen....

                              hoi,
                              gisteren naar de chirurg geweest op afspraak
                              die opperde dat de kans erin zit dat ik misschien nog moet wachten met de operatie tot 12 september, omdat er nog enkele mensen, enkele stukken, allé, ik heb het niet zo helemaal gesnapt, maar er zouden nog problemen zijn om op zo'n korte tijd de operatie uit te voeren
                              de arme man ging zijn best doen, voor toch volgende week zoals gepland te kunnen laten doorgaan, maar ik moet woensdag eens bellen
                              wel ondertussen alle pre ops laten uitvoeren.....
                              maar het werd me wel even zwart voor de ogen.......
                              deze morgen naar de bezemkast getrokken en de scherven van mijn huidig leven samengeveegd, lijm uitgehaald en beginnen plakken.....
                              komt wat komt......
                              mooi verder pijnstillers slikken en zien waar we uitkomen......
                              er zijn nog tal van dingen die ik kan doen, om mijn gedachten te verzetten......
                              groetjes iedereen
                              aline
                              groetjes aline

                              Comment

                              Working...
                              X