Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

even boven water gekomen....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: even boven water gekomen....

    hoe vervelend uitstel ook is, het geeft wel aan dat het gelukkig niet urgent is.
    dus nog effe doorbijten maar.
    sterkte.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #17
      Re: even boven water gekomen....

      Verdorie Aline, niet prettig om te horen, aan de andere kant, beter de correcte voorbereidingen dan haast en spoed....
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #18
        Re: even boven water gekomen....

        Oorspronkelijk geplaatst door aline55 Bekijk bericht
        hoi,
        gisteren naar de chirurg geweest op afspraak
        die opperde dat de kans erin zit dat ik misschien nog moet wachten met de operatie tot 12 september, omdat er nog enkele mensen, enkele stukken, allé, ik heb het niet zo helemaal gesnapt, maar er zouden nog problemen zijn om op zo'n korte tijd de operatie uit te voeren
        de arme man ging zijn best doen, voor toch volgende week zoals gepland te kunnen laten doorgaan, maar ik moet woensdag eens bellen
        wel ondertussen alle pre ops laten uitvoeren.....
        maar het werd me wel even zwart voor de ogen.......
        deze morgen naar de bezemkast getrokken en de scherven van mijn huidig leven samengeveegd, lijm uitgehaald en beginnen plakken.....
        komt wat komt......
        mooi verder pijnstillers slikken en zien waar we uitkomen......
        er zijn nog tal van dingen die ik kan doen, om mijn gedachten te verzetten......
        groetjes iedereen
        aline
        Kwestie van de planning van een operatie weet men eigenlijk nooit welke factoren bij een bepaald arts meespelen. Normaal gaan dringende patiënten voor. Maar wat is dringend? In uw geval en dus bij erge lage rugproblemen gaat men er meestal van uit dat een uitval van de zenuw een dringende indicatie is voor operatie. Als men dan niet dringend ingrijpt is de zenuw nogal eens definitief beschadigd met blijvende motorische en of sensoriële uitvalsymptomen als gevolg.
        Kan je nog op je tenen en hielen staan? Indien niet wijst dat toch op een zeer ernstige uitval.
        Het is ook zo dat in de klinieken ten gevolge van de vakanties veel artsen ook hun verlof nemen en er bepaalde zaken uitgesteld worden. Menselijk, maar de patiënt heeft daar geen boodschap aan.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #19
          Re: even boven water gekomen....

          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
          .... Normaal gaan dringende patiënten voor. Maar wat is dringend? ...
          levensbedreigend.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #20
            Re: even boven water gekomen....

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            levensbedreigend.
            grt,bouk.
            Levensbedreigend is niet enkel dringend. De hogevernoemde uitvalsverschijnselen zijn eveneens dringend, zoniet kan patiënt hierdoor blijvende invaliditeit ondervinven.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #21
              Re: even boven water gekomen....

              Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
              Levensbedreigend is niet enkel dringend. De hogevernoemde uitvalsverschijnselen zijn eveneens dringend, zoniet kan patiënt hierdoor blijvende invaliditeit ondervinven.
              In mijn geval was het zo, dat ik uitvalsverschijnselen had, ik kon niet meer op mijn tenen staan. Op de hielen lukte nog een klein beetje. Ik ging op donderdagvoormiddag onder de MRI en kreeg om 16u dezelfde dag een telefoontje dat ik de vrijdagmorgen om 9u in de kliniek verwacht werd voor de operatie.
              De operatie volgde onmiddellijk + 8 chemo + 20 bestralingen, maar die uitvalverschijnselen hebben ze niet meer kunnen herstellen .
              Dus als het echt dringend is, verlof of geen verlof, dan kan een operatie altijd snel. Bij mij speelde alles zich af een paar dagen na nieuwjaarsdag, dus ook volle verlofperiode......
              Je hebt dus, zoals bouk reeds schreef, geluk Aline, het uitstel is een teken dat het niet écht superdringend is.
              Ik heb het ondanks alle ellende altijd aan de positieve kant bekeken, volgens de dokters was ik wel eerder een uitzondering dan een regel.
              Maar volgens hen helpt het positivisme enorm bij het doorlopen van het ziekteproces. Dus kop op !!!!
              Groetjes
              Last edited by Guest17; 22 augustus 2013, 12:49.

              Comment


              • #22
                Re: even boven water gekomen....

                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                Ik heb het ondanks alle ellende altijd aan de positieve kant bekeken, volgens de dokters was ik wel eerder een uitzondering dan een regel.
                Maar volgens hen helpt het positivisme enorm bij het doorlopen van het ziekteproces. Dus kop op !!!!
                Groetjes
                Ik heb dezelfde instelling. Bij mij is vorig jaar oktober niet kleincellige longkanker geconstateerd. Heb er sindsdien 4 chemokuren en 24 chemoraditatie behandelingen opzitten. Natuurlijk is het voor zowel mijzelf als voor mijn vrouw een bijzonder zware periode geweest. Zeker vlak na de ontdekking is het mentaal zeer zwaar geweest. Ondanks alles bleef ik toch postitief en vooral ook strijdlustig. Ik was vast van plan om beter te gaan worden !
                Voorlopig heb ik de strijd gewonnen , afgelopen maandag is er weer een longfoto gemaakt en er was niets vreemds meer te zien. Ik ga zeer binnenkort met een revalidatie programma beginnen ( Herstel en Balans ).

                Uiteraard voel ik nu nog steeds de gevolgen van de chemokuren en de bestaling die ik gehad heb , maar ook dat gaat gelukkig de goede kant op.

                Maar een positieve instelling kan zeer zeker helpen , daar ben ik van overtuigd !


                gr Hans
                Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
                Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

                Comment


                • #23
                  Re: even boven water gekomen....

                  Oorspronkelijk geplaatst door Hanske Bekijk bericht
                  Ik heb dezelfde instelling. Bij mij is vorig jaar oktober niet kleincellige longkanker geconstateerd. Heb er sindsdien 4 chemokuren en 24 chemoraditatie behandelingen opzitten. Natuurlijk is het voor zowel mijzelf als voor mijn vrouw een bijzonder zware periode geweest. Zeker vlak na de ontdekking is het mentaal zeer zwaar geweest. Ondanks alles bleef ik toch postitief en vooral ook strijdlustig. Ik was vast van plan om beter te gaan worden !
                  Voorlopig heb ik de strijd gewonnen , afgelopen maandag is er weer een longfoto gemaakt en er was niets vreemds meer te zien. Ik ga zeer binnenkort met een revalidatie programma beginnen ( Herstel en Balans ).

                  Uiteraard voel ik nu nog steeds de gevolgen van de chemokuren en de bestaling die ik gehad heb , maar ook dat gaat gelukkig de goede kant op.

                  Maar een positieve instelling kan zeer zeker helpen , daar ben ik van overtuigd !


                  gr Hans
                  Eveneens veel moed bij de verdere revalidatie.
                  Last edited by Franciskine; 22 augustus 2013, 15:21.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #24
                    Re: even boven water gekomen....

                    Aline, veel sterkte en moed voor de komende weken!
                    Ik leef met je mee!
                    Touch the Earth...Gently
                    www.passionsenfrance.com

                    Comment


                    • #25
                      Re: even boven water gekomen....

                      hoi
                      gelukkig kan ik op hielen en tenen staan, dat item is me ook bekend en daarom is het ook geen hernia
                      wel een ruggemergkanaal vernauwing, waar ik al een tijdje mee sukkel, en een wervel die daar voor problemen zorgt
                      ik wist al vanaf het moment dat ik in spoed opgenomen werd voor de pijn dat dit geen operaties zijn die zo maar in elkaar gezet kunnen worden, meestal worden die maanden op voorhand voorbereid volgens een van de behandelende artsen......maar gezien mijn pijn en extreme pijnstillers gaan ze een beetje sneller tegenaan.......
                      enfin ben door de eerste schok heen, we gaan maar eens proberen om halfweg de berg weerop te geraken nog voor de operatie
                      @hanske, veel , veel sterkte, mijn vader had kleincellige longkanker, heb hem na 3 jaar toch moeten afgeven, maar we hebben ook enorm gevochten , maar positief blijven is de grote boodschap
                      veel geluk man....en geniet van elk moment
                      groetjes aline
                      groetjes aline

                      Comment


                      • #26
                        Re: even boven water gekomen....

                        Oorspronkelijk geplaatst door aline55 Bekijk bericht
                        @hanske, veel , veel sterkte, mijn vader had kleincellige longkanker, heb hem na 3 jaar toch moeten afgeven, maar we hebben ook enorm gevochten , maar positief blijven is de grote boodschap
                        veel geluk man....en geniet van elk moment
                        groetjes aline
                        Dank je wel
                        Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
                        Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

                        Comment


                        • #27
                          Re: even boven water gekomen....

                          Wie gezond is klaagt omdat het gras bij de buren iets korter staat dan in zijn hof.
                          Mensen met een medisch probleem klagen en zagen niet. EN dat bedoel ik niet sarcastisch. En jawel, er eens goed kunnen over babbelen (schrijf bewust babbelen en niet klagen of zagen) en/of schrijven werkt bevrijdend. En ik denk dat ik daarover wel kan meespreken.
                          Bon, in ieder geval, als je eens een luisterend oor wil, altijd welkom, hier of eventueel met een koffiebabbel. Niet dat ik je genezen kan, maar het helpt.
                          Nu, ik weet niet juist in hoeverre de ernst (ik ben geen arts, heb geen expertise, ...) maar heb je al eens een tweede klok gelusiterd ? Kan nooit kwaad en soms is dat even bevrijdend als de ingreep zelf. Niet dat je erdoor geneest, maar vaak krijg je dan dubbele info die kan verduidelijken en het begrijpbaar maken.
                          https://www.fotospotter.be
                          Je suis content d’ętre heureux

                          Comment


                          • #28
                            Re: even boven water gekomen....

                            hoi

                            vanmorgen mogen bellen om te luisteren of ik morgen geopereerd kon worden, of alles oké was
                            en alles is oké, morgen moet ik om 7.30 in het ziekenhuis zijn en wordt ik geopereerd, super......ik kijk er zo naar uit dat ik redelijk pijnvrij zal zijn na de revalidatie
                            ben de berg alweer naar omhoog aan het klimmen.....heb er alle vertrouwen in
                            bedankt iedereen voor het luisterend oor, en het medeleven en ik laat jullie horen hoe het is geweest (neem mijn ipad mee)
                            groetjes aline
                            groetjes aline

                            Comment


                            • #29
                              Re: even boven water gekomen....

                              Oorspronkelijk geplaatst door aline55 Bekijk bericht
                              hoi

                              vanmorgen mogen bellen om te luisteren of ik morgen geopereerd kon worden, of alles oké was
                              en alles is oké, morgen moet ik om 7.30 in het ziekenhuis zijn en wordt ik geopereerd, super......ik kijk er zo naar uit dat ik redelijk pijnvrij zal zijn na de revalidatie
                              ben de berg alweer naar omhoog aan het klimmen.....heb er alle vertrouwen in
                              bedankt iedereen voor het luisterend oor, en het medeleven en ik laat jullie horen hoe het is geweest (neem mijn ipad mee)
                              groetjes aline
                              Succes !
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment


                              • #30
                                Re: even boven water gekomen....

                                Veel moed Aline!
                                perman
                                canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

                                Comment

                                Working...
                                X