Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

En dan zeggen er hier op BD dat..................

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • En dan zeggen er hier op BD dat..................

    .................. te rap klaag over Bpost



    Precies of ze hebben hier nog nooit langs geweest.
    Precies of ze hebben hier nog nooit iets moeten afleveren.

    Ben benieuwd wat sommige BD leden weer uit hun duim zullen zuigen.
    Last edited by Red Falcon; 11 oktober 2022, 19:18.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: En dan zeggen er hier op BD dat..................

    Misschien is het niet zo'n goed idee om je adres hier zo te laten zien.

    Op dit ogenblik wacht ik ook op een pakje dat tussen 11:06 en 16:06 zou geleverd worden, afwachten of ze mij kunnen vinden.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      En dan zeggen er hier op BD dat..................

      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Ben benieuwd wat sommige BD leden weer uit hun duim zullen zuigen.
      Dat je dat beter aan de post vraagt voor een correct antwoord in plaats van op BD van een mug een olifant te maken.

      Ik heb deze melding in al die jaren en na 99,99% correcte leveringen één keer gehad en de dag nadien aan de postbode gevraagd hoe dat kon.
      De reden was heel simpel, postbode had het pakket niet bij door een menselijke fout (ingeladen voor verkeerde rit).
      In hun systeem bestond op dat moment niet de optie “pakket niet bij”, dan kiest die iets anders waarbij het voor de dag nadien is.
      Klopt trouwens voor wie het pakket wel heeft.
      En zijn uitleg klopt want heb gezien dat hij heel zijn bestelwagen overhoop gegooid heeft maar niets kon vinden.

      Maar er is hoop Luc, tegen dat je uitgeraasd bent, is het vermoedelijk al geleverd. [emoji57]
      Last edited by VerSeg; 11 oktober 2022, 14:32. Reden: Typfout
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: En dan zeggen er hier op BD dat..................

        Ondertussen is de tracking status van mijn pakje aangepast naar "verwerking door bpost", het zal dus waarschijnlijk voor morgen zijn...

        Even een update, mijn pakje is dan toch nog geleverd.
        Last edited by Black B@ndit; 11 oktober 2022, 16:17.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: En dan zeggen er hier op BD dat..................

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Dat je dat beter aan de post vraagt voor een correct antwoord in plaats van op BD van een mug een olifant te maken.

          Ik heb deze melding in al die jaren en na 99,99% correcte leveringen één keer gehad en de dag nadien aan de postbode gevraagd hoe dat kon.
          De reden was heel simpel, postbode had het pakket niet bij door een menselijke fout (ingeladen voor verkeerde rit).
          In hun systeem bestond op dat moment niet de optie “pakket niet bij”, dan kiest die iets anders waarbij het voor de dag nadien is.
          Klopt trouwens voor wie het pakket wel heeft.
          En zijn uitleg klopt want heb gezien dat hij heel zijn bestelwagen overhoop gegooid heeft maar niets kon vinden.

          Maar er is hoop Luc, tegen dat je uitgeraasd bent, is het vermoedelijk al geleverd. [emoji57]
          En hopla, de eerste mop.
          Je vertrekt van een verkeerde veronderstelling Freddy.
          Zoek geen uitwegen de reden is al aangegeven, die gast(e) heeft niet veel moeite gedaan om mijn adres te vinden.
          Ok, ik woon in een wijk waar alle straten Egelsvennen heten, maar op ALLE HOEKEN van de straten staat er een duidelijk plakkaat met een stratenplan en elk huis met z'n nummer, met een kruis is aangeduid waar je op dat moment staat.
          Simpeler kan toch niet zeker?

          En nu graag ernstig.
          Last edited by Red Falcon; 11 oktober 2022, 19:28.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            En dan zeggen er hier op BD dat..................

            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            En hopla, de eerste mop.
            Je vertrekt van een verkeerde veronderstelling Freddy.
            Zoek geen uitwegen de reden is al aangegeven, die gast(e) heeft niet veel moeite gedaan om mijn adres te vinden.
            Ok, ik woon in een wijk waar alle straten Egelsvennen heten, maar op ALLE HOEKEN van de straten staat er een duidelijk plakkaat met een stratenplan en elk huis met z'n nummer, met een kruis is aangeduid waar je op dat moment staat.
            Simpeler kan toch niet zeker?

            En nu graag ernstig.
            De uitleg die ik gaf is hier anders 100% realiteit en de postbode dat het hier voor had, was de gebruikelijke postbode dat hier al jaren dagelijks komt en super gedienstig is.
            Toen heb ik naar het centrale nummer gebeld en daar konden ze ook meteen de juiste reden opgeven.
            Of denk je dat er enkel bij u eens iets fout loopt?




            Zoals vaak weet u de echte reden nog niet, maar u start er meteen een zoveelste klaagtopic over met als enige doel alles af te breken!
            Spreek eerst eens met uw postbode wanneer je hem ziet en vraag hem eens wat er echt fout gelopen is alvorens zelf van een verkeerde veronderstelling te vertrekken. [emoji6]

            Moet anders wel heel triestig zijn bij u dat je bijna elke dag een andere/nieuwe postbode hebt want je gaat me toch niet zeggen dat wie steeds op dezelfde rondes staat, uiteindelijk alle straten niet uit het hoofd kent. [emoji848]

            Dat het niet plezant is als iets niet toekomt wanneer men het verwacht is begrijpbaar, ik ben dan zelf ook niet content … maar er zijn ergere zaken in het leven.

            Uw mop Chit Chat achterwege te laten heeft anders ook niet lang stand gehouden. [emoji23]
            Last edited by VerSeg; 11 oktober 2022, 21:14.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: En dan zeggen er hier op BD dat..................

              Ik heb het met jou gehad Freddy.
              Als jij je gelijk niet kan halen beeld je gewoon iets in om je gelijk te halen.
              Ik ga BD niet verlaten door jou hoor, wees daar maar zeker van, er zijn er al twee die BD verlaten hebben.
              Dans maar verder op een slappe koord.
              Salut man.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: En dan zeggen er hier op BD dat..................

                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                Ik heb het met jou gehad Freddy.
                Als jij je gelijk niet kan halen beeld je gewoon iets in om je gelijk te halen.
                Ik ga BD niet verlaten door jou hoor, wees daar maar zeker van, er zijn er al twee die BD verlaten hebben.
                Dans maar verder op een slappe koord.
                Salut man.
                Luc toch … bekijk je eigen reacties eens … je wil zelf ook alleen maar 100% gelijk krijgen en nooit eens iets aanvaarden als reactie. [emoji6]

                Ik deel enkel mijn ervaring met een identieke melding in de tracking en dan noem je het een mop en vraag je iets serieus.
                Zelfs met een screenshot erbij geloof je het nog niet.
                Nergens beweer ik dat elke situatie voor iedereen gelijk is.

                Nogmaals … praat gewoon eens met de mensen (uw postbode) en vraag eens wat er fout loopt en probeer een oplossing te zoeken bij de mensen die er mogelijks iets aan kunnen veranderen.
                Op dit moment ga je enkel voort op pure vermoedens die zowel juist als fout kunnen zijn.

                Mogelijks is het bij u anders dan bij mij … maar met een glazen bol kunnen we dat niet weten.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: En dan zeggen er hier op BD dat..................

                  Freddy, denk je nu echt dat ik niet praat met de postbode?
                  Maar wat wil je, deze week zijn er vier verschillende geweest en twee degen waren ze met drie waarvan 2 in opleiding en deze die ze opleidde was me ook niet bekend.
                  Als je dan vragen stelt dan weten ze nooit iets, "moet je aan mijn collega vragen" krijg ik als antwoord.
                  Idem dito met de pakjes dienst we hebben deze zomer wel vijf verschillende gezien, vroeger waren ze van Mol zelf en nu komen ze van overal in Antwerpen.
                  Dus vandaag zouden ze het nog eens proberen af te leveren, en als het weer niet lukt? Wat dan?
                  Pakje is verstuurd vanuit Nederland via de Germany naar België met DHL en in België aangekomen neemt Bpost het over.
                  Veronderstel dat ze vandaag weer mijn huis niet vinden, kan hé, waar gaat mijn pakje dan naartoe?
                  En zoals je weet is T & T van Bpost een pover iets en van DHL nog erger.
                  Enfin, we zullen wel zien of ze vandaag mijn huis zullen vinden of niet.
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: En dan zeggen er hier op BD dat..................

                    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                    .................. te rap klaag over Bpost
                    Precies of ze hebben hier nog nooit langs geweest.
                    Precies of ze hebben hier nog nooit iets moeten afleveren.

                    Ben benieuwd wat sommige BD leden weer uit hun duim zullen zuigen.
                    Kiks te zuigen. Heb zo'n pak gehad van Alternate Duitsland dat terug gestuurd was met de melding "adres bestaat niet". Ik woonde nog maar 35 jaar op dat adres. Nochtans wist de post dat adres heel goed te vinden met belasingsbrieven en andere envloppen met vensterkes.

                    Ooit nog zo'n stoot meegemaakt met een pakket dat we voor de verjaardag van mijn nicht opgestuurd hadden naar Bergen (in Noorwegen) als student. Dat is terug gekomen vanuit Bergen (België) met de vermelding "onvoldoende gefrankeerd". De ombudsman van de post waar je toen nog live naar toe kon gaan was niet goed gezind:
                    - er stond duidelijk Noorwegen en "air mail" op en de postcode was correct
                    - het postkantoor zelf had de zending aangenomen EN gefrankeerd en dan MOET een zending doorgaan ongeacht een mogelijk fout
                    - de poststempel van het postkantoor in het Muntgebouw stond 1 JAAR verkeerd.

                    Dat is ook al lang geleden maar het is bij de post nog altijd dezelfde miserie.

                    Ik ben benieuwd hoe het gaat aflopen met hun nieuwe sorteermachine die ervoor gaat zorgen dat alle post op het einde van het jaar verwerkt gaat geraken.

                    Comment


                    • #11
                      Re: En dan zeggen er hier op BD dat..................

                      Wel met de Corona crisis heeft Bpost, onder hoge druk weliswaar, meer dan een jaar super goed gewerkt dat geef ik grif toe en daar heb ik geen problemen mee.
                      Maar de laatste tijd zijn ze weer hervallen in hun slordigheden.
                      Maar bedenk eens, een pakje wordt in Nederland met DHL verstuurd naar België en eens het na twee dagen in België is aangekomen bezorgt Bpost het pakje.
                      Helaas vinden ze mijn adres niet (de wijk bestaat zeker al meer dan veertig jaar) straf hé.

                      En met de postbode gesproken, gisteren was het een ander en deze (een vriendelijk meisje hoor) wist van niks hé.

                      Wat ik eigenlijk wilde aankaarten is dat Bpost weer hervallen is in zijn oude gewoontes, slordige dienstverlening.
                      Dan zijn ze verwonderd dat ze weer maar 1 ster gaan krijgen van mij.
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #12
                        Re: En dan zeggen er hier op BD dat..................

                        Ja het kan soms verkeerd gaan, niet alleen bij Bpost, maar waarschijnlijk heb je uw pakje al ontvangen Luc

                        Zo heb ik nu iets aan de hand met PostNL, het enige wat ik krijg zijn botte antwoorden via Messenger, op een andere manier zijn die niet bereikbaar.
                        Ik zit nu al te wachten van maandag op een pakje vanuit Nederland verstuurd met PostNL, elke dag sinds dinsdag staat in de track & trace dat het pakje wordt afgeleverd tussen 11hr en 15hr.
                        En elke avond staat er dan weer dat ze het pakje niet kunnen leveren hebben wegens drukte, tevens wordt elke avond de status van het pakje verandert naar "zending is ontvangen door PostNL" 'zending is gesorteerd" of " zending is op weg naar land van bestemming", tjah daar wordt je niet wijze uit als er elke morgen staat dat het pakje wordt afgeleverd.
                        Zoals ik schreef kreeg ik enkel contact met PostNL via messenger, en als antwoord kreeg ik daar dat ik maar contact moet opnemen met Bpost.
                        Toen ik ze vertelde dat Bpost het nog niet eens ontvangen heeft omdat de status staat op verzenden naar land van bestemming, wel dan kreeg ik nog een botter antwoord waarbij ze zeiden dat ze niks voor me konden betekenen en dat zij gelijk hadden en dat ik contact moest nemen met Bpost.
                        Gelukkig is het niet iets wat ik dringend nodig heb, maar ik heb al een voorgevoel dat ze het gewoon kwijt zijn en niet willen zeggen.


                        Als je dan elke dag moet thuisblijven voor je pakje ... gelukkig niet

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: En dan zeggen er hier op BD dat..................

                          't Ja, dus niet enkel en alleen Bpost ook andere bedrijven kan het overkomen.
                          Bij mij staan de slechte volgorde:
                          - DHL
                          - DPD
                          - Bpost

                          PostNL staat daar voorlopig niet bij en de beste van allemaal is deze die Art & Craft gebruikt.
                          Nog nooit een probleem mee gehad, altijd netjes afgegeven (zonder schade aan de verpakking) en steeds op het aangegeven tijdstip. Helaas ben ik de naam vergeten.
                          Vroeger zette PostNL het pakje af aan je deur als niet thuis was, dat kan ook niet vind ik, maar dat was 15 à 20 jaar geleden.

                          Ik hoop voor jouw dat Bpost het ontvangen heeft.
                          Heb je al het T&Tnummer ingegeven bij Bpost?
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #14
                            Re: En dan zeggen er hier op BD dat..................

                            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                            't Ja, dus niet enkel en alleen Bpost ook andere bedrijven kan het overkomen.
                            Bij mij staan de slechte volgorde:
                            - DHL
                            - DPD
                            - Bpost

                            PostNL staat daar voorlopig niet bij
                            Het hang(t dus echt wel af van plaats tot plaats. Mijn tot ziet er helemaal anders uit:
                            - absolute ramp PostNL: nog geen enkele zending correct geleverd. Ik weiger ergens te kopen als ze schrijven dat het met PostNL geleverd gaat worden
                            - DPD: vaak beschadigingen in transport
                            - Bpost: de ene keer perfect, de volgende keer een ramp maar meestal komt het wel ok. Ooit...

                            Nog nooit 1 probleem gehad met DHL of FedEx. Maar geen idee of die laatste hier nog actief is. Voor zendingen met Frankrijk (2 richtingen) ook al Mondial Relay gebruikt. Levert van postpunt tot postpunt maar wel goed in orde en snel voor de prijs die het kost.

                            Meest bizarre leveringen zijn van een boekenwinkel in het UK waar de post van toekomt in een postzak van het UK. Dan staat er een blauwe postzak voor de deur... En een levering uit frankrijk die 2 dagen na de bestelling met een vrachtwagen voor de deur stond en dat was goedkoper dan de post.

                            Comment


                            • #15
                              Re: En dan zeggen er hier op BD dat..................

                              Hopelijk werkt de link ?


                              Discover the magic of the internet at Imgur, a community powered entertainment destination. Lift your spirits with funny jokes, trending memes, entertaining gifs, inspiring stories, viral videos, and so much more from users like CRAM1B.
                              Last edited by Alfa Centauri; 17 oktober 2022, 16:04.
                              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                              Si non, on devient bonbon
                              Et les gens nous mangent !"

                              Comment

                              Working...
                              X