Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

emailadres bij proximus voor een klacht in te dienen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: emailadres bij proximus voor een klacht in te dienen?

    Heeft er wel iemand mijn bijdrage gelezen??
    Niemand die erop reageert.

    Het Proximus forum is een plaats waar je (van echte mensen) hulp krijgt. Op dat de gepaste hulp tegen spam is ???

    Feit is dat daar wel eens geconverseerd kan worden met Proximus medewerkers.

    Maar ga gerust door met kankeren, hoor
    Last edited by nabi; 17 december 2021, 09:22.

    Comment


    • #17
      Re: emailadres bij proximus voor een klacht in te dienen?

      Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
      Het Proximus forum al geprobeerd? https://nl.forum.proximus.be/
      Je vindt op het forum anderen met dezelfde vraag maar de antwoorden van de proximus medewerkers werken niet. En als ze er op gewezen worden volgt er niets meer.

      Comment


      • #18
        emailadres bij proximus voor een klacht in te dienen?

        Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
        Heeft er wel iemand mijn bijdrage gelezen??
        Niemand die erop reageert.
        …/…
        Maar ga gerust door met kankeren, hoor
        Dat is het net, men schenkt meer aandacht aan klagen dan aan oplossingen zoeken.
        Idem met reacties, er volgen steeds meer aanbevelingen voor klachten dan mogelijke oplossingen. [emoji6]
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #19
          Re: emailadres bij proximus voor een klacht in te dienen?

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Dat is het net, men schenkt meer aandacht aan klagen dan aan oplossingen zoeken.
          Idem met reacties, er volgen steeds meer aanbevelingen voor klachten dan mogelijke oplossingen. [emoji6]
          Lees eens #17
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #20
            Re: emailadres bij proximus voor een klacht in te dienen?

            Dat kan kloppen voor deze specifieke klacht over spam, maar los het maar eens op zodat je geen spam meer krijgt. Kan jij dat dan? Ook niet he


            Lees verder #1 eens grondig.
            TS wil een contact, geen chatbot, een mens. Geef een contactmogelijkheid en je krijgt (deels terechte) kritiek. Ook leuk.
            Ik kan er toch ook niet aan doen dat spam een fenomeen is dat niet is uit te roeien? Proximus, Telenet, Scarlet en alle andere providers staan zowat machteloos tegenover spam. Dagelijks wordt die gewijzigd, komt van een ander IP-adres komt, wordt anders opgesteld, anders ... Schakel één mogelijkheid uit een een uur later kan je opnieuw beginnen.


            Maar
            1. hoe meer je klaagt op hun forum, hoe meer kans dat er toch nog ooit iets aan gedaan wordt, vermoed ik. Een chatbot gaat daar zeker niet voor zorgen. Of dacht je van wel?
            Via het forum krijg je misschien ook niet de respons die je zou willen, maar tenminste respons en de Proximus werknemers lezen wel mee. Bij de chat?
            2. er zijn daar forumleden die wel constructief helpen en o.a. tips geven, ook i.v.m. spam.
            3. er zijn zelf dingen die je kan doen om spam te vermijden, zie o.a.post #6
            4. Wees consequent en stuur ontvangen spam door naar verdacht@safeonweb.be, die sluiten dagelijks vele spambots (ttz Ip-adres), maar dat is vechten tegen de bierkaai, er staat direct een ander klaar.
            4. je kan zelf ook een spam filter instellen in je mail-cliënt, maar je zal ondervinden dat je die heel regelmatig moet aanvullen met nieuwe filters, net zoals de providers
            5. denk je nou echt dat klagen zal helpen? Sluit je dan aan in de heel erg lange rij.


            En dan dit: Wat TS vooral niet zint is de nieuwe webmail van Proximus. Die laat veel steken vallen. Welke lees je in hun forum. Niet alleen de Proximus medewerkers (klantendienst) lezen mee, ook soms de programmeurs. Ik kan spijtig genoeg bevestigen dat ik niet veel beterschap zie in hun webmail, maar who cares? Gebruik zoiets als Thunderbird en veel klachten die op hun forum worden beschreven zijn al vanzelf opgelost.
            Last edited by nabi; 17 december 2021, 13:08.

            Comment


            • #21
              Re: emailadres bij proximus voor een klacht in te dienen?

              Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
              En dan dit: Wat TS vooral niet zint is de nieuwe webmail van Proximus. Die laat veel steken vallen. Welke lees je in hun forum. Niet alleen de Proximus medewerkers (klantendienst) lezen mee, ook soms de programmeurs. Ik kan spijtig genoeg bevestigen dat ik niet veel beterschap zie in hun webmail, maar who cares? Gebruik zoiets als Thunderbird en veel klachten die op hun forum worden beschreven zijn al vanzelf opgelost.
              Ik gebruik een email programma om hun webmail te vermijden. (je moet goed gek zijn om die te gebruiken) En ik vul mijn filters bijna dagelijks aan. Maar het grootste probleem is dat de spam die proximus zelf filtert je alleen kan terughalen via de webmail. En dat is allemaal geldige email. En de spam komt tegenwoordig meestal met een adres van @proximus. Dat is ook een probleem want die kan ik zelf heel moeilijk filteren want dan komen hun facturen ook in mijn vuilbak terecht. Eigenlijk komt alles wat spam is gewoon door hun filters.

              Moesten ze hun filters nu eens gewoon laten afzetten dan is het voor mij ook goed. Alles in mijn inbox en ik filter zelf wel. Maar ook dat kan niet.

              Zolang je bij proximus niemand kan bereiken is het voor hun simpel: er zijn geen klachten dus alles loopt goed. Moesten ze echt een systeem hebben waar je een ticket kan aanmaken dan zou je wel ooit ergens komen. Nu hebben ze geen enkele metriek dat er ook maar iets mis is. Als je niet meet, weet je niets moet je niets doen.

              Comment


              • #22
                Re: emailadres bij proximus voor een klacht in te dienen?

                Jij bent tenminste een wijs iemand, niet werken met hun webmail

                Een verzender met @proximus? Via een dienst@proximus.be? Dan zeker melden via het Proximus forum!
                Of iemand@proximus.be? Dat is moeilijker, maar kan je niet filteren op andere gegevens?
                In de nieuwe webmail kan je ook filteren, dat heb ik al gebruikt. Maar spam heeft bij meestal een buitenlands mailadres (@xx.it; @xxx.de, @xxx.se, ....), dus dat is niet moeilijk filteren.
                Of die iemand is een bekende? Dan is die zijn/haar PC/smartphone gehackt. Juist omwille van hacking is whitelisten niet meer van deze tijd. Is het een onbekende? Dan kan filteren op bijv op onderwerp even helpen.
                Een echt wondermiddel bestaat spijtig genoeg niet.

                Comment


                • #23
                  Re: emailadres bij proximus voor een klacht in te dienen?

                  Er zijn er nu al zeker 3 die komen van iemand@proximus.be. Niemand die ik ken, dus eigenlijk zou ik kunenn filteren op die specifieke persoon. Maar dat is onbegonnen werk want dat zijn er elke dag andere. Dan is er eentje dat zogezegd komt van service@proximus.com. Als je verder kijkt komt het wel van ergens anders.

                  Ik heb na een half uurtje telefoon iemand aan de lijn gekregen. Die ging het doorgeven aan de "dienst email" en ik ging van hun een email krijgen om de voorbeelden door te sturen en ze gingen een ticket maken. Nu 5 uur later nog geen email gezien.

                  Comment


                  • #24
                    emailadres bij proximus voor een klacht in te dienen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                    Er zijn er nu al zeker 3 die komen van iemand@proximus.be. Niemand die ik ken, dus eigenlijk zou ik kunenn filteren op die specifieke persoon. Maar dat is onbegonnen werk want dat zijn er elke dag andere. Dan is er eentje dat zogezegd komt van service@proximus.com. Als je verder kijkt komt het wel van ergens anders.
                    Dat is net het kenmerk van spam/phishing … komt altijd zogezegd van een bepaald e-mailadres maar steeds een vervalst.
                    Je kan zelf ook mails versturen met een ander e-mailadres dat niet van u is, rap gedaan.

                    Veel erger vind ik de berichten via SMS, die sturen ze soms dag en nacht en ook daar telkens van een ander nummer.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #25
                      Re: emailadres bij proximus voor een klacht in te dienen?

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Dat is net het kenmerk van spam/phishing … komt altijd zogezegd van een bepaald e-mailadres maar steeds een vervalst.
                      Je kan zelf ook mails versturen met een ander e-mailadres dat niet van u is, rap gedaan.

                      Veel erger vind ik de berichten via SMS, die sturen ze soms dag en nacht en ook daar telkens van een ander nummer.
                      Met sms spam heb ik (tot nu toe) geen probleem. Tenzij ik het verkeerde commando naar een van onze modems stuur....

                      Comment


                      • #26
                        Re: emailadres bij proximus voor een klacht in te dienen?

                        Voor wat het waard is

                        Comment


                        • #27
                          Re: emailadres bij proximus voor een klacht in te dienen?

                          Heb je dat al eens geprobeerd? Duidelijk niet, anders zou je die link niet posten.

                          - klik op de link
                          - antwoord "privé"
                          - klik op "dienstverlening"
                          - klik op "neen, ik wil een klacht indienen"
                          - klik op "1....contacteer ons"
                          - klik "stuur ons een email (lees meer)"
                          - klik dan nog eens op "stuur ons een email"
                          - dan krijg je dit zeer behulpzame scherm:



                          Al de andere wegen kom je op de chatbot of telefoon. Email is nooit beschikbaar.

                          Comment


                          • #28
                            Re: emailadres bij proximus voor een klacht in te dienen?

                            Neen, dat heb ik inderdaad niet gedaan, omdat ik op die link kwam via hun forum en een topic dat vraagt naar Feedback: "Een klacht indienen per telefoon of per e-mail. Feedback gezocht"

                            Ik heb je stappen gevolgd, en raad eens? Ik kom verder dan jij. Een paar schermen toch, met een paar keuzes die je dan verder moet specificeren. Toch raar, waarom is dat?
                            Om daarna terecht te komen op de keuzen chatbot of telefoon !

                            Comment


                            • #29
                              Re: emailadres bij proximus voor een klacht in te dienen?

                              Klopt, je komt altijd op telefoon of chatbot.

                              Ik heb een idee waarom jij verder komt. Op een bepaalde pagina bij proximus krijg ik de melding dat ik "cookies en scripts voor reclame van derden" (niet letterlijk, dat is de inhoud) moet toestaan. Staat bij mij allemaal af. Ik krijg al genoeg spam....

                              Comment


                              • #30
                                Re: emailadres bij proximus voor een klacht in te dienen?

                                Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                                Neen, dat heb ik inderdaad niet gedaan, omdat ik op die link kwam via hun forum en een topic dat vraagt naar Feedback: "Een klacht indienen per telefoon of per e-mail. Feedback gezocht"

                                Ik heb je stappen gevolgd, en raad eens? Ik kom verder dan jij. Een paar schermen toch, met een paar keuzes die je dan verder moet specificeren. Toch raar, waarom is dat?
                                Om daarna terecht te komen op de keuzen chatbot of telefoon !
                                Dus toch hopeloos met die debiele bot als kampioen ?
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                                Comment

                                Working...
                                X