Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

    Laden wordt veel simpeler op deze manier. [emoji23]

    Met de Toyota Corolla tussen de elektriciteitskabels https://www.hln.be/video/met-de-toyo...kabels~p222866
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

      Binnenkort in Europa te koop: https://www.vroom.be/nl/nieuws/binne...pa-kopen-24486
      In het artikels staat wel een foutje: "De batterij kan aan een gewone 12V-stekker worden opgeladen."
      Ik vermoed dat dat 230V moet zijn in plaats van 12V.
      Er zouden LFP (LiFePo4) cellen in zitten in plaats van lithium-ion, die cellen hebben een lagere capaciteit per kg, maar ze zijn een stuk veiliger (exploderen niet) en ze gaan langer mee (meer laadbeurten en langere levensduur).
      Maar het blijft wel een echt stadswagentje, het is zeker geen luxewagen om mee op reis te gaan.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

        Ik heb ook geen luxewagen om mee op reis te gaan, maar hier wil ik niet in gespot worden. Wat gaan ze nog door onze strot proberen rammen ?

        Comment


        • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

          Comment


          • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

            Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
            Ik heb ook geen luxewagen om mee op reis te gaan, maar hier wil ik niet in gespot worden. Wat gaan ze nog door onze strot proberen rammen ?
            Daar geef ik je volledig gelijk in. Precies een koekendoos met een batterij erin.
            Sedert de zonnepanelen-saga ben ik enkel maar sceptischer geworden als de overheid iets promoot.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

            Comment


            • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
              Daar geef ik je volledig gelijk in. Precies een koekendoos met een batterij erin.
              Sedert de zonnepanelen-saga ben ik enkel maar sceptischer geworden als de overheid iets promoot.
              Ik heb nog nooit vertrouwen gehad in de overheid, tijdens het spel veranderen ze de regels als het ze past. Denk aan de LPG-taks van een tijd geleden, de ooit ronduit schandalige verdubbeling van de dieseltaks vanaf 13 pK, de terugdraaiende teller voor zonnepanelen. Nu misschien fiscale voordelen voor elektrische wagens, wacht tot ze ooit zouden wijder verspreid geraken, ik voorspel : gedaan met de lol.
              Je hebt denk ik wel de link van Geert gelezen : 20% van de mensen is niet tevreden. Iemand op zijn FB groep reageerde : dus 80% is tevreden. Om eerlijk te zijn vind ik dat een kromme redenering, vraag aan een parachutist als hij nog gaat springen als 20% van de parachutes niet open gaat, het is bijna de kans op Russische roulette. Geen idee hoeveel doden er procentueel vallen in het verkeerd door alcoholmisbruik maar het zijn er ongetwijfeld meer door nuchtere chauffeurs. Ik lees dat de Tesla's het minste klachten hebben, hoe komt dat ? Is het effect ingerekend dat je niet graag een negatief oordeel velt eenmaal je zo'n fortuin neerlegde ? De betrouwbaarheidscijfers/tevredenheidscijfers voor auto's worden al decennialang door de ADAC gepubliceerd, het zijn steeds dezelfde merken met de hoogste cijfers aan de goede kant, aan de onderkant van de lijst zijn het ook altijd dezelfde, toch zijn er mensen die er blijven bij zweren. Ik ken Geert al heel lang en ik weet dat hij technisch onderlegd is en kan rekenen, heel goed zelfs, ik wil gerust wedden dat onze minister voor energie zelfs de wet van Ohm niet kent, wie van de groene trouwens wel ? Nog zo'n ongelofelijke drogreden is dat elektrische auto's geen CO2 uitstoten, een klinkklare leugen, ze veroorzaken wél CO2 uitstoot, alleen op een andere plaats (50 % van de centrales). Een jaar of zo geleden was de verbruikersunie de enige die consequent was op dat vlak. Zo'n elektrisch ding stoot geen fijnstof uit, nog een leugen, ze stoten even goed fijne rubberdeeltjes uit als elke gewone auto, tenzij natuurlijk hun banden niet slijten. Ze zijn ons massaal voor de gek aan het houden met die fabels, onlangs is er een bewering verschenen waarin beweerd wordt dat een volledige elektrificatie van het wagenpark niet meer dan 4 % extra elektriciteit zo vragen, ik geloof daar geen snars van, nochtans : heel makkelijk te berekenen, je hebt alleen het calorisch vermogen van de benodigde klassieke brandstoffen per jaar nodig en enkele formules uit het tweede middelbaar, Joules zijn Joules.

              Comment


              • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                Comment


                • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                  Tesla komt weer in de problemen :
                  https://www.autowereld.com/nieuws/autonieuws/id/30567/door-fiat-chrysler-draait-tesla-straks-weer-verlies

                  Emissiecredits : verkoop van "gereglementeerde lucht". ??
                  " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                  Comment


                  • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                    Ter info.

                    https://www.brugge.be/stad-brugge-ve...Gj49YoUKsci9VE

                    Comment


                    • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
                      Als je een auto op die manier wil laden, dan kan dat alleen als je die "voor je eigen deur" kan parkeren, ik vermoed dat dat in een stad niet altijd mogelijk is.
                      En het is ook mogelijk dat er daardoor binnenkort meer burenruzies zijn in de steden waar ze dat op deze manier willen regelen...
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        Als je een auto op die manier wil laden, dan kan dat alleen als je die "voor je eigen deur" kan parkeren, ik vermoed dat dat in een stad niet altijd mogelijk is.
                        En het is ook mogelijk dat er daardoor binnenkort meer burenruzies zijn in de steden waar ze dat op deze manier willen regelen...
                        Voor je huis als je veel geluk hebt in stad maar met een appartementsgebouw dan weer geen mogelijkheid of je moet al een kabel laten hangen van uit een hoger verdiep. Maar wat Brugge wil doen
                        is toch een stap vooruit in een goede richting.

                        Comment


                        • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                          Het is wel te hopen dat iedereen dan een verlengkabel gebruikt die zwaar genoeg is om de continu laadstroom aan te kunnen.
                          Niet iedereen kent de beperkingen van een verlengkabel van bijvoorbeeld 3x1,5mm² (de meeste verlengkabels zijn 3x1,5mm²).
                          Als je daarmee een Tesla met de zwaarste accu wil laden, dan zal die wel een paar dagen voor de deur moeten blijven staan.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
                            Voor je huis als je veel geluk hebt in stad maar met een appartementsgebouw dan weer geen mogelijkheid of je moet al een kabel laten hangen van uit een hoger verdiep. Maar wat Brugge wil doen
                            is toch een stap vooruit in een goede richting.
                            Ik zie me al een verlengkabel van het 2-de naar beneden smijten en terug binnenhalen... En enkel laden van 15-de tot 1-ste want het is hier beurtelings parkeren.

                            Zaterdag was het hier al zo ver. Als ik terugkwam van de markt had er ene zijn plugin hybride gewoon op het voetpad geparkeerd en de kabel als een varkensstaart over het overblijvend stukje voetpad.

                            Comment


                            • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                              Als je een auto op die manier wil laden, dan kan dat alleen als je die "voor je eigen deur" kan parkeren, ik vermoed dat dat in een stad niet altijd mogelijk is.
                              En het is ook mogelijk dat er daardoor binnenkort meer burenruzies zijn in de steden waar ze dat op deze manier willen regelen...
                              Inderdaad.
                              Ik mag in mijn eigen straat niet parkeren.
                              Als we van het grootwarenhuis komen en de auto willen uitladen aan onze voordeur dan hopen we dat als er een politiewagen voorbij rijdt dat ze even de andere kant uitkijken. :-)
                              Als ik een verlengkabel zou gebruiken dan moet die tot in een andere straat komen. Dat wordt veel sleuren met die lange zware kabel en de laadmatten.
                              Geef me maar een gewone diesel- of ottomotor.
                              " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                              Comment


                              • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X