Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 6 van 44 EersteEerste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 126 t/m 150 van 1092

Standaard Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Dit staat op de site van Tesla:
    Oplaadinstallatie voor thuis
    Word wakker met een volle batterij.

Eén derde van alle huisaansluitingen heeft geen neuter. Hiermee kan tot 8.5 kW of 42 km/uur* geladen worden, wat meer dan voldoende is om 's nachts helemaal op te laden.

De meerderheid van huizen heeft een 3-fase (400V) netwerkaansluiting. Hiermee kan tot 11 kW of 54 km/uur* geladen worden.

16.5 kW of 81 km per uur* kan worden behaald als er meer vermogen beschikbaar is of u een verzwaring van uw netwerkaansluiting doet.
    Weeral Bull Sh*t van Tesla. Je mag gerust "meerderheid" door "minderheid" vervangen.
    Ik heb een aansluiting van 3x400V + N (50A) , maar hoeveel onder ons kunnen dat zeggen ?
    In de USA is het nog veel erger. Daar heeft de meerderheid nog een aansluiting van 110v 60Hz

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Ik ken 3 mensen die met een Tesla rijden, en razend enthousiast zijn....

Ze halen wel 300km, en hun auto's zijn betrouwbaar.
    Wel Tommie, een tijd geleden sprak ik ook met iemand die met een Tesla S reed, ook super tevreden
    over de rij prestaties, maar haalde bij uitzondering +200 Km per lading, en naar kostprijs voor het laden
    kost die Tesla ongeveer evenveel als zijn Mercedes 63 AMG aan benzine wist die man mij te vertellen.
    Het is er ene met een 95 Kwh batterij, één laadbeurt kan oplopen tot 120 Kwh meegerekend de verliezen van
    zijn lader en het op temperatuur houden van zijn systeem blijkbaar zit in die batterij een soort peltier lint
    die de batterij warm houdt of afkoelt om een max vermogen te kunnen garanderen.
    Hij sprak over ongeveer een gemiddelde kostprijs aan elektriciteit van een kleine 20€ per 100 Km.
    Ik denk wel dat die man er echt wel alles over wist, want hij was vrij rechtuit in zijn uiteenzetting, had in zijn firma
    speciaal een apparte teller laten plaatsen en had via die teller een programma lopen op zijn computer,
    dat hem alle info gaf wat die auto uit het net haalde om bij te laden.
    Die mens woont en heeft een firma in Knokke en is zeker niet bang om dat Tesla ding op zijn staart te duwen,
    dat bleek wel uit ons gesprek.
    Maar zijn enthousiasme over de prestaties was ook groot, zeer tevreden van, maar gelukkig ingeschreven
    op de firma zei hij.
    Die 95 Kwh batterij laten vervangen zou volgens hem (en nu bijna twee jaar geleden) 52.000€ kosten, dus ongeveer
    de helft van wat die auto kost.
    Toen ik hem vroeg of hij dat nog zou kopen, vroeg hij mij of ik een firma had, dan wel......
    Dat gesprek met die mens heb ik gehad nu bijna twee jaar geleden in Sluis net over de grens met Nederland
    toen ik die auto wat nader aan het bekijken was, kwam hij er net aan en vroeg of ik interesse had in Tesla.
    Hij begon dus spontaan zelf een gesprek, en was een super vriendelijke man die zeker héél goed wist
    waarover hij sprak en was ook zeer goed op de hoogte van techniek.
    Dat gesprek zal mij altijd bijblijven en leek mij veel geloofbaarder dan alle testen en gazettenpraat samen.
    Wat ik hier ook reeds heb vertelt over een van ons buren hier die met een Nissan Leaf rijdt, bij gebruik van
    airco en of verwarming met moeite 100 Km met zijn 30 Kw batterij, dat batterijtje kost dan wel maar 6.000€.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Wel Tommie, een tijd geleden sprak ik ook met iemand die met een Tesla S reed, ook super tevreden
    over de rij prestaties, maar haalde bij uitzondering +200 Km per lading, en naar kostprijs voor het laden
    kost die Tesla ongeveer evenveel als zijn Mercedes 63 AMG aan benzine wist die man mij te vertellen.
    Het is er ene met een 95 Kwh batterij, één laadbeurt kan oplopen tot 120 Kwh meegerekend de verliezen van
    zijn lader en het op temperatuur houden van zijn systeem blijkbaar zit in die batterij een soort peltier lint
    die de batterij warm houdt of afkoelt om een max vermogen te kunnen garanderen.
    Hij sprak over ongeveer een gemiddelde kostprijs aan elektriciteit van een kleine 20€ per 100 Km.
    Ik denk wel dat die man er echt wel alles over wist, want hij was vrij rechtuit in zijn uiteenzetting, had in zijn firma
    speciaal een apparte teller laten plaatsen en had via die teller een programma lopen op zijn computer,
    dat hem alle info gaf wat die auto uit het net haalde om bij te laden.
    Die mens woont en heeft een firma in Knokke en is zeker niet bang om dat Tesla ding op zijn staart te duwen,
    dat bleek wel uit ons gesprek.
    Maar zijn enthousiasme over de prestaties was ook groot, zeer tevreden van, maar gelukkig ingeschreven
    op de firma zei hij.
    Die 95 Kwh batterij laten vervangen zou volgens hem (en nu bijna twee jaar geleden) 52.000€ kosten, dus ongeveer
    de helft van wat die auto kost.
    Toen ik hem vroeg of hij dat nog zou kopen, vroeg hij mij of ik een firma had, dan wel......
    Dat gesprek met die mens heb ik gehad nu bijna twee jaar geleden in Sluis net over de grens met Nederland
    toen ik die auto wat nader aan het bekijken was, kwam hij er net aan en vroeg of ik interesse had in Tesla.
    Hij begon dus spontaan zelf een gesprek, en was een super vriendelijke man die zeker héél goed wist
    waarover hij sprak en was ook zeer goed op de hoogte van techniek.
    Dat gesprek zal mij altijd bijblijven en leek mij veel geloofbaarder dan alle testen en gazettenpraat samen.
    Wat ik hier ook reeds heb vertelt over een van ons buren hier die met een Nissan Leaf rijdt, bij gebruik van
    airco en of verwarming met moeite 100 Km met zijn 30 Kw batterij, dat batterijtje kost dan wel maar 6.000€.
    Allee, dat lijkt al een beetje meer op mijn verhaal in #116.

Dan zullen die mannen wel extreem ( lees onverantwoord ) zware voeten hebben... mijn vrouw haar 2 bazen hebben allebei een Tesla ( vraag me niet wel type juist ) en die zijn beiden van hun actieradius zeer kontent , wel merkbaar minder in de winter volgens hen maar toch bij normaal rijgedrag nog rond de 300km...
    Wat het kost om te laden is en ander verhaal natuurlijk , hun auto stamt uit de tijd dat ze overal gratis aan Tesla palen kunnen gaan laden , enige probleem is dat er in de streek hier nog maar weinig staan...
    Ze hebben een vakantiehuis in Zuid Frankrijk en ik stel toch vast dat zij steeds met hun Tesla daar heen gaan ( in Frankrijk blijkbaar voldoende laadmogelijkheden )
    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Voor 52000 euro een nieuwe batterij; daar heb je al een heel mooie wagen voor, inclusief jarenlang benzine.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
    Voor 52000 euro een nieuwe batterij; daar heb je al een heel mooie wagen voor, inclusief jarenlang benzine.
    Vrijwel alle batterijen zijn nu nog onder garantie, maar de prijs zal volgend jaar 12.000$ zijn als je je oude inruilt.
    Niet met spek schieten hier hé.

https://teslamotorsclub.com/tmc/thre...-12-000.45988/

En nu nog een referentie naar 500.000 miles zoals aangehaald in #120.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

30.000km / maand ? Dat zal dan ook niet met één chauffeur zijn toch ? 1000km op één dag en laadtijden meegerekend moet die wagen al bijna dag en nacht ofwel aan het rijden zijn of aan het laden... ruikt een beetje naar een typisch Amerikaanse gesponsorde stunt... om het op z'n Trumps te zeggen op z'n minst een vermoeden dat dit "Fake news " is...
    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Die rijden als TAXI.

En wat de 500.000miles betreft, dat was een typo, moest km zijn.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
    Dan zullen die mannen wel extreem ( lees onverantwoord ) zware voeten hebben... mijn vrouw haar 2 bazen hebben allebei een Tesla ( vraag me niet wel type juist ) en die zijn beiden van hun actieradius zeer kontent , wel merkbaar minder in de winter volgens hen maar toch bij normaal rijgedrag nog rond de 300km...
    Wat het kost om te laden is en ander verhaal natuurlijk , hun auto stamt uit de tijd dat ze overal gratis aan Tesla palen kunnen gaan laden , enige probleem is dat er in de streek hier nog maar weinig staan...
    Ze hebben een vakantiehuis in Zuid Frankrijk en ik stel toch vast dat zij steeds met hun Tesla daar heen gaan ( in Frankrijk blijkbaar voldoende laadmogelijkheden )
    Ik kan maar zeggen wat die man mij vertelde hé Ryan, die auto loopt om en rond Knokke zo te horen, want naar Brussel
    reed hij veiligheidshalve met zijn AMG, die auto werd zo te horen gebruikt voor het bedrijf, en sprintjes waren wel dagelijkse kost,
    je wil toch niet afgaan als er van dat Knokke geweld naast je staat.....
    Maar draai en keer het zoals je wil, veel stoppen en vertrekken met een auto van bijna 2,2 ton krijg je niet gratis,
    die 2,2 ton van hier naar Zuid-Frankrijk verplaatsen doe je ook niet met pakweg 300 Kwh aan energie.
    Die mens gaf toe dat je met die auto aan een vaste snelheid van 100 Km/h en op cruise control misschien wel het dubbele
    kon halen, maar niet op de manier waarop zij die auto gebruiken.
    U die de vele pk's in je Audi gewoon bent, zou ook het beloofde niet halen met een Tesla S, wedden?

Nu, mij kan het niets schelen, is toch geen spek voor mijn bek.

Die rijden als TAXI.
    Zelfs als taxi is het nog ongeloofwaardig. Die klanten moeten dan allemaal opstappen en afstappen aan de op-en afritten van de highways waarop bussen en taxi's een eigen rijstrook hebben. Eens de highway af, staan ze met de rest in de file.
    Kijk eens op je dashboard naar je gemiddelde snelheid. Ik rij indien mogelijk altijd de maximum toegelaten snelheid en mijn gemiddelde snelheid staat op 33kmh met een mix van 50% secundaire wegen, 10% autostrade en 40% stadsverkeer.
    Op 24h zou ik dus 792km kunnen rijden. Ik mag dan niet stoppen om de batterijen op te laden of te slapen, of passagiers laten in-en uitstappen want anders kom ik niet aan mijn gemiddelde van 33kmh.

Er wordt hier nogal dikwijls over super en super-super-super chargers geschreven.
    Mijns inziens is er maar één mogelijkheid voor een echte doorbraak van de e-auto: gestandaardiseerde batterijpacks in een omruilsysteem. Of desnoods een omruilsysteem per merk.
    Want een half uur staan laden, da's misschien goed voor op vakantie bij een stop onderweg.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
    Zelfs als taxi is het nog ongeloofwaardig. Die klanten moeten dan allemaal opstappen en afstappen aan de op-en afritten van de highways waarop bussen en taxi's een eigen rijstrook hebben. Eens de highway af, staan ze met de rest in de file.
    Kijk eens op je dashboard naar je gemiddelde snelheid. Ik rij indien mogelijk altijd de maximum toegelaten snelheid en mijn gemiddelde snelheid staat op 33kmh met een mix van 50% secundaire wegen, 10% autostrade en 40% stadsverkeer.
    Op 24h zou ik dus 792km kunnen rijden. Ik mag dan niet stoppen om de batterijen op te laden of te slapen, of passagiers laten in-en uitstappen want anders kom ik niet aan mijn gemiddelde van 33kmh.
    2 chauffeurs per dag hé.
    En die auto rijdt rond in Californië, waar er behoorlijk wat superchargers zijn.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
    https://www.autogids.be/autonieuws/b...kilometer.html

Deze Tesla met 480.000km (300000miles) wordt in tientallen artikels vernoemd. Het zal dus wel een unicum zijn. Om het af te ronden heeft men er 500.000km van gemaakt.

In het artikel staat dat deze firmawagen 1000km per dag rijdt. Als je al eens in de USA bent geweest, dan weet je met welke slakkengang daar wordt gereden.
    Rekening houdend met de tijd dat de Tesla aan de laadpalen hangt, kan die 1000km enkel met meerdere chauffeurs bereikt worden.
    Of was het dan toch 1 chauffeur die 20 uur per etmaal rijdt , en telkens een powernap doet en wat eet tijdens het laden ? Bovendien gaat die niet zomaar dagelijks 1000km doelloos rondrijden hé.
    Er zullen toch wel een aantal stopplaatsen zijn waar een bepaalde opdracht moet vervuld worden. Dat vraagt ook tijd.
    Mijn gedacht, maar volgense mij weer fake news of typische Amerikaanse Bull sh*t.
    Ewel, ik denk daar nét zo over. Enig simpel rekenwerk volstaat om die bel te doorprikken.

Ik kan maar zeggen wat die man mij vertelde hé Ryan, die auto loopt om en rond Knokke zo te horen, want naar Brussel
    reed hij veiligheidshalve met zijn AMG, die auto werd zo te horen gebruikt voor het bedrijf, en sprintjes waren wel dagelijkse kost,
    Maar draai en keer het zoals je wil, veel stoppen en vertrekken met een auto van bijna 2,2 ton krijg je niet gratis,
    die 2,2 ton van hier naar Zuid-Frankrijk verplaatsen doe je ook niet met pakweg 300 Kwh aan energie.
    Die mens gaf toe dat je met die auto aan een vaste snelheid van 100 Km/h en op cruise control misschien wel het dubbele
    U die de vele pk's in je Audi gewoon bent, zou ook het beloofde niet halen met een Tesla S, wedden?

Zoals gewoonlijk 100% mee eens Geert. En verder heb ik een heilig wantrouwen tegen ieder individueel voorbeeld dat als argument wordt gehanteerd. Enig zoekwerk zal leren dat er mensen zijn die een val vanop kilometers hoogte hebben overleefd (zonder valscherm).
    Geef me toch maar een valscherm zou ik zeggen.

Voor wat het waard is : http://www.guinnessworldrecords.com/...out-parachute/

En die auto rijdt rond in Californië, waar er behoorlijk wat superchargers zijn.
    Als die auto nu al 500.000km heeft, dan heeft die al enige tijd rondgereden.

Volgens info: Tesla bouwt wereldwijd een netwerk van eigen snellaadstations Superchargers genaamd. Bij een Supercharger kan in 30 minuten zo'n 270 kilometer actieradius geladen worden. In juli 2014 waren er wereldwijd 125 Supercharger-stations, najaar 2016 waren dit er bijna 700 met in totaal ruim 4.250 Superchargers.

Eind 2016 waren er wereldwijd 700 snellaad stations met in totaal 4250 Superchargers.
    Tegen eind dit jaar willen ze aan 10.000 Superchargers komen (geen 10.000 stations).
    In Californië (423.970 km²) zijn er voor de 24.426 kilometer state highway plus alle andere wegen samen 72 actieve laadstations op dit moment.

Als men dan ziet dat er in België (30.528 km²) alleen in 2015 zo'n 3.386 benzinestations zijn met elk een reeks pompen (10 Laadstations met Superchargers) ... dan is dat wereldwijd aantal laadstations toch maar een klein.
    In België is het gemiddeld aantal voertuigen per tankstation (2015) 1.612 stuks ... stel dat men iedereen elektrisch zou laten rijden en via Superchargers wil laten laden, dan zou elk station moeten vertienvoudigen in oppervlakte want met minimum 30 minuten laden per keer zit men al aan een tienvoud van een tankbeurt.
    Het zou dan ook minstens tien keer zo lang duren om iedereen te kunnen bedienen ... we kijken dus uit naar superparkings aan de benzinestations.
    OK, niet iedereen zal daar laden, mensen zullen ook thuis laden wanneer dat kan ... maar toch zal de overschakeling niet eenvoudig zijn.

Nog veel werk als men iedereen wat comfortabel wil laten reizen.

En een kennis heeft een hybride waarbij volgens het boekje 200 km elektrisch kan gereden worden ... in realiteit kan hij bij koud weer nog geen 20 km doen.
    Het merk doet er niet toe, anders blijft het een welles nietes spelleke.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Binnen enkel jaren moeten de kerncentrales gesloten worden, die zouden dan vervangen worden door gascentrales die ook CO2 uitstoten terwijl ze elektriciteit produceren.
    Hoeveel minder CO2 zal er dan in de lucht geblazen worden als iedereen zijn wagen met verbrandingsmotor inruilt voor een elektrische?
    De CO2 komt dan niet uit de uitlaat van de auto zelf, maar wel uit de schoorsteen van de gascentrale.
    Het laden van de meeste wagens zal tijdens de nacht gebeuren, want dan hebben de meesten hun wagen niet nodig, op zonnepanelen moeten we dan ook niet rekenen, want dan schijnt de zon niet...
    Het verlaagde elektriciteitstarief tijdens de nacht zal dan heel snel verdwijnen, waarschijnlijk wordt stroom in dat geval zelfs duurder tijdens de nacht omdat er dan veel meer vraag is dan overdag.
    Windmolens werken wel tijdens de nacht, maar als er dan een nachtje bijna geen wind is dan zullen er een heleboel zijn die de volgende dag niet tot hun werk geraken omdat de accu van de wagen niet voldoende bijgeladen is.
    En om voldoende stroom te leveren moeten er dan nog heel veel windmolens bijgeplaatst worden, en dat mag ook niet overal.

En ik heb ook nog nergens gelezen dat er plannen zijn om het hele stroomnet aan te passen aan het vermogen dat er nodig is als iedereen een elektrische wagen wil laden.
    Een "supercharger" kan ook niet zomaar overal op het net aangesloten worden.
    Als er zo nog meer naast elkaar worden geplaatst, dan zullen die heel dicht bij een hoogspanningsnet moeten worden geplaatst, met een eigen transfo om de gewenste spanning te krijgen.
    Om een 100KWh accu (de grootste capaciteit voor Tesla) bij te laden tot 80% (volledig laden op zo'n korte tijd is onmogelijk, dan krijg je een explosie, de laatste fase van de laadcyclus moet veel trager verlopen) in een half uurtje is er een heel groot vermogen nodig, dat doe je niet met een kabeltje van 2 x 2,5mm², want dan geeft die licht zoals de gloeidraad van een gloeilamp.

Die rijden als TAXI.

En wat de 500.000miles betreft, dat was een typo, moest km zijn.
    Gelukkig zijn er nog een aantal lichtgelovigen zoals U Tommie, enkel dezen kunnen er voor zorgen
    dat er elektrische auto,s verkocht worden...

Wij krijgen hier met twee auto,s (een Subaru XV AWD CVT en een kleine Nissan Micra) een gemiddelde
    factuur van om en rond de 120€ per maand benzine, en dat voor gezamelijk rond de 24.000 Km.
    Dus nog geen 1.500€ per jaar, geef mij één goede reden waarom ik mij elektrisch zou moeten verlaatsen.
    En begin niet dat elektrisch rijden properder is dan benzine, diesel of gas, want zolang dat productie probleem
    niet opgelost is is dat niet zo, integendeel.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Binnen enkel jaren moeten de kerncentrales gesloten worden, die zouden dan vervangen worden door gascentrales die ook CO2 uitstoten terwijl ze elektriciteit produceren.
    Hoeveel minder CO2 zal er dan in de lucht geblazen worden als iedereen zijn wagen met verbrandingsmotor inruilt voor een elektrische?
    De CO2 komt dan niet uit de uitlaat van de auto zelf, maar wel uit de schoorsteen van de gascentrale.
    Het laden van de meeste wagens zal tijdens de nacht gebeuren, want dan hebben de meesten hun wagen niet nodig, op zonnepanelen moeten we dan ook niet rekenen, want dan schijnt de zon niet...
    Het verlaagde elektriciteitstarief tijdens de nacht zal dan heel snel verdwijnen, waarschijnlijk wordt stroom in dat geval zelfs duurder tijdens de nacht omdat er dan veel meer vraag is dan overdag.
    Windmolens werken wel tijdens de nacht, maar als er dan een nachtje bijna geen wind is dan zullen er een heleboel zijn die de volgende dag niet tot hun werk geraken omdat de accu van de wagen niet voldoende bijgeladen is.
    En om voldoende stroom te leveren moeten er dan nog heel veel windmolens bijgeplaatst worden, en dat mag ook niet overal.

En ik heb ook nog nergens gelezen dat er plannen zijn om het hele stroomnet aan te passen aan het vermogen dat er nodig is als iedereen een elektrische wagen wil laden.
    Een "supercharger" kan ook niet zomaar overal op het net aangesloten worden.
    Als er zo nog meer naast elkaar worden geplaatst, dan zullen die heel dicht bij een hoogspanningsnet moeten worden geplaatst, met een eigen transfo om de gewenste spanning te krijgen.
    Om een 100KWh accu (de grootste capaciteit voor Tesla) bij te laden tot 80% (volledig laden op zo'n korte tijd is onmogelijk, dan krijg je een explosie, de laatste fase van de laadcyclus moet veel trager verlopen) in een half uurtje is er een heel groot vermogen nodig, dat doe je niet met een kabeltje van 2 x 2,5mm², want dan geeft die licht zoals de gloeidraad van een gloeilamp.
    100% gelijk Bart, een tijd geleden was er het nieuws van een nieuw soort batterij dat je zou kunnen opladen
    op 6 min tijd, een snelle berekening gaf als resultaat dat je daarvoor 1080 Amp per fase op een 3X400 volt net
    nodig zou hebben om een batterij van 100 Kwh op te laden, daar laat je een klein fabriek op draaien, en dat om één
    auto aan de charger te hangen, gewoon te zot voor woorden.

Alles hangt af van de voet hé Geert , wees gerust, ik kan met m'n wagen ook netjes aan een verbruik tussen de 6 en 6.5l bollen hoor maar ik kan ook zonder veel moeite bijna het dubbele daarvan verbruiken ( met alle andere gevolgen van dien, lees bandenslijtage ).
    Zo'n Tesla zegt me momenteel helemaal niks, ik zou die laadstilstanden te vervelend vinden ( ik doe bijna wekelijks wel eens een dag waar ik 800km ofzo op de teller heb ), ik ben er van overtuigd dat ik momenteel niet goedkoper kan rijden met datgene wat ik nu rij ( als ik de beschikbare pk's erbij in beschouwing neem dan ) en ik ben van plan om met m'n huidige zo lang mogelijk ( zolang de kosten wegblijven) rond te rijden .
    Op vandaag zou ik eigenlijk niet direct weten wat te kopen, hopelijk zal de markt binnen een jaar of 3 wat ruimer/duidelijker worden. Een Q7 etron zou momenteel een optie kunnen zijn en ik zou hem toch heel vaak puur elektrisch kunnen rijden ( woon-werk heen en terug +/- 40km ) , die Q7 doet wat hij beloofd en naast de elektro heb je een krachtige V6 tdi en fiscaal voor mij zeer intressant... nadeel is de offerte die ik kreeg... met de opties die ik wilde ruim 92.000 euro... deze zal het niet worden dus ...
    Laatst gewijzigd door RDB; 28 november 2017 om 20:36

Als ik alles hier lees, dan zal het dus onmogelijk worden om electrisch te rijden.
    Dus Noorwegen zal na 2025 stil staan.
    Bussen en scooters in china rijden binnenkort 100% electrisch. Daar kan het wel. Niemand die zegt dat het simpel is, maar het gaat gewoon gebeuren.
    Als de prijs van den Tesla batterij op een paar jaar zakt van 50k naar 12k.... dan kan het dus wel hé.
    Trouwens, Tesla is niet de enige die electrische autos maakt.

Ik stop er mee hier.

Maar hoe zal iedereen de nieuwe wagen betalen?
    Hoe meer men elektrisch verplicht, hoe minder de restwaarde van de actuele wagens (ook zeer recente).
    Men zal eerder nog moeten bijbetalen om er vanaf te geraken.
    Veel mensen zullen miserie kennen vrees ik.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Dus Noorwegen zal na 2025 stil staan.
    Een beetje bij de realiteit blijven.

Noorwegen heeft de ambitie om vanaf 2025 te stoppen met de verkoop van nieuwe auto’s die enkel met een verbrandingsmotor zijn uitgerust.
    Andere berichten spreken over enkel volledig elektrische wagens.

Hybride zal volgens het ene bericht dus wel nog verkocht worden.

Ook is het enkel voor nieuwe wagens, Noorwegen zal dus niet volledig stilvallen in 2025.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Waarom geen enkele repliek op #138 ???
    Want dat is volgens mij méér realiteit dan al die laadpalen.
    Laatst gewijzigd door nete; 29 november 2017 om 00:20
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Pagina 6 van 44 EersteEerste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Reacties: 5
    Laatste bericht: 15 april 2016, 16:05
  2. Reacties: 51
    Laatste bericht: 24 juli 2015, 12:12
  3. USB -> stopcontact <> power out -> stopcontact
    Door 2010 in forum Chit Chat
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 13 maart 2010, 23:16
  4. dé elektrische wagen: rijdt als een sportwagen
    Door jejochen in forum Chit Chat