Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    [...]
    Nissan geeft op hun eigen website aan dat de Leaf “tot” 270km in stad haalt en “tot” 385km op langere ritten met de E+.
    Net dat woord “tot” zegt heel veel ... zijn ideale omstandigheden.
    In realiteit vaak 30 tot 50% minder.
    [...]
    Even toch een kleine bedenking.
    Men schreeuwt moord en brand wanneer de autoconstructeurs hun verbruikscijfers (en dus de actieradius) verbloemen, maar voor een elektrische wagen is dat eerder randnieuws (alhoewel men in de pers de realiteit erkent en ook aanhaalt). Maar dan moeten wij ons maar aanpassen

    Comment


    • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Geen probleem nete, is op kosten van zijn firma, Teco van 3 X 55 Amp 400 volt.
      En aan wie denk je dat de firma dat uiteindelijk doorrekent?

      Comment


      • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

        Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
        En aan wie denk je dat de firma dat uiteindelijk doorrekent?
        Klopt, en dan, is toch altijd zo geweest dat de eindgebruiker de rekening betaalt, of niet soms.

        Comment


        • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

          Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
          Dat gaat dan nog over auto's en laders die in de openlucht staan.
          Stel je maar voor als je dit in je afgesloten garage binnenshuis gebruikt.
          Voor de brandweer ter plaatse is met hun container om de auto in onder te dompelen, is je hele huis platgebrand.
          Een onblusbare brandende auto uit je garage slepen is ook niet simpel.
          Wordt leuk met elektrische bussen en vrachtwagens.... Die krijg je niet in een gewone container.

          Comment


          • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

            Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
            5,8g/km x 40.000km = 232.000g = 232kg rubber in de lucht verspreid op 40.000km
            Heb ik het artikel dan zo verkeerd begrepen, of kan ik niet meer rekenen ?
            Ik denk dat we hier weer een probleem hebben van het foutief gebruik van punten en komma's. ER STAAT NIETS TUSSEN DE DUIZENDTALLEN BEHALVE EEN (SMALLE) SPATIE! Er staat nooit een punt of komma tussen duizendtallen! NOOIT!

            Dus 1,844 g voor de 4 banden. Geen 1,844 kg per band. Ik denk als je op 320 km bijna 2 kg rubber verliest dat je een probleem hebt. Ook geen 40.000 km, dat is 40 km, geen 40 000 km. Er is een ISO standaard voor het gebruik van eenheden, gebruik die aub want anders krijg je van die compleet idiote resultaten: ISO 80000-3:2019.

            Comment


            • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Klopt, en dan, is toch altijd zo geweest dat de eindgebruiker de rekening betaalt, of niet soms.
              Juist, en dat vind jij eerlijk, want jij betaalt niks ?
              In de hypothese dat alleen BD leden klant zijn bij jouw bedrijf, betalen de BD leden een percentje mee aan jouw luxe en jij niet (noodzakelijk) aan de hunne.
              Zeker niet aan mijne, want mijn werkgever gunt mij gewoon niks aan voordelen Alles moet ik dus zelf bekostigen aan 100% zoals velen hier.
              Ik begrijp wel dat jij dat zeker en vast geen probleem vindt maar hoop wel dat je begrijpt dat ik (en anderen ook) dat niet helemaal eerlijk vind

              Comment


              • Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                Ik denk dat we hier weer een probleem hebben van het foutief gebruik van punten en komma's. ER STAAT NIETS TUSSEN DE DUIZENDTALLEN BEHALVE EEN (SMALLE) SPATIE! Er staat nooit een punt of komma tussen duizendtallen! NOOIT!

                Dus 1,844 g voor de 4 banden. Geen 1,844 kg per band. Ik denk als je op 320 km bijna 2 kg rubber verliest dat je een probleem hebt. Ook geen 40.000 km, dat is 40 km, geen 40 000 km. Er is een ISO standaard voor het gebruik van eenheden, gebruik die aub want anders krijg je van die compleet idiote resultaten: ISO 80000-3:2019.
                Ondertussen hebben ze het al aangepast van 5,8 gram naar 0,58 gram.


                Verder wel altijd geleerd om een punt te mogen gebruiken in getallen.
                Wat zou daar plots verkeerd aan zijn?
                Taaladvies.net geeft antwoord op concrete vragen over taal en spelling. Deze website is een samenwerking van de Nederlandse Taalunie, Team Taaladvies, het Genootschap Onze Taal en het Instituut voor de Nederlandse Taal.


                En in Excel en dergelijke toch ook wel standaard voorzien. [emoji6]
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                  Juist, en dat vind jij eerlijk, want jij betaalt niks ?
                  In de hypothese dat alleen BD leden klant zijn bij jouw bedrijf, betalen de BD leden een percentje mee aan jouw luxe en jij niet (noodzakelijk) aan de hunne.
                  Zeker niet aan mijne, want mijn werkgever gunt mij gewoon niks aan voordelen Alles moet ik dus zelf bekostigen aan 100% zoals velen hier.
                  Ik begrijp wel dat jij dat zeker en vast geen probleem vindt maar hoop wel dat je begrijpt dat ik (en anderen ook) dat niet helemaal eerlijk vind
                  Ja hallo......

                  Het gaat hier wel over een auto van en voor de firma hé nabi.
                  Jij krijgt dus geen kilometer vergoeding of iets dergelijks van je werkgever...
                  Dan is het tijd om wat anders te zoeken vrees ik.

                  Comment


                  • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                    Zeker niet aan mijne, want mijn werkgever gunt mij gewoon niks aan voordelen Alles moet ik dus zelf bekostigen aan 100% zoals velen hier.
                    Ik begrijp wel dat jij dat zeker en vast geen probleem vindt maar hoop wel dat je begrijpt dat ik (en anderen ook) dat niet helemaal eerlijk vind
                    Dat oneerlijk vinden komt bij velen doordat ze niet de volledige berekening maken en enkel maar in aanmerking nemen wat hun ogen uitsteekt.
                    Alles heeft voor- en nadelen en zoals met alles moet men niet naar een ander kijken maar naar zichzelf.
                    Is men niet tevreden met de eigen situatie, probeer er dan iets aan te doen in plaats van te mekkeren op een ander.
                    Keer de rol ook eens om ... stel dat uw werkgever plots vrijgevig wordt, ga je dan iets weigeren omdat een ander dat niet heeft? [emoji6]

                    Enige waar ik het zelf moeilijker mee heb dat zijn de fraudeurs die geen belastingen betalen.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                      Ik denk dat we hier weer een probleem hebben van het foutief gebruik van punten en komma's. ER STAAT NIETS TUSSEN DE DUIZENDTALLEN BEHALVE EEN (SMALLE) SPATIE! Er staat nooit een punt of komma tussen duizendtallen! NOOIT!

                      Dus 1,844 g voor de 4 banden. Geen 1,844 kg per band. Ik denk als je op 320 km bijna 2 kg rubber verliest dat je een probleem hebt. Ook geen 40.000 km, dat is 40 km, geen 40 000 km. Er is een ISO standaard voor het gebruik van eenheden, gebruik die aub want anders krijg je van die compleet idiote resultaten: ISO 80000-3:2019.
                      Ja, zoiets denk ik ook.
                      Het SI systeem draaide vrij goed, zelfs met die puntnotatie, totdat de Britten en de Amerikanen zich weer eens kwamen moeien.... Altijd opnieuw gedonder...

                      Comment


                      • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                        Oplossen ? Niks oplossen, ik las al dat ze nadenken om de verloren accijnzen op brandstof door steeds zuinigere wagens als taks in de banden te verrekenen. No joking.
                        Q.E.D.

                        Om de teruglopende inkomsten uit de accijnzen op brandstof te compenseren, overweegt de overheid naar verluidt een belasting op banden.

                        Comment


                        • Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Silent M. Bekijk bericht
                          Belasting op banden ... hmmm.
                          De ene slijt een set op 10.000km, de andere op 40.000km en nog een andere op 80.000km ... gaat men de snelle verslijter dan hoger belasten? [emoji56]
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                            Een oplossing misschien :https://freshgadgets.nl/track-n-go-r...n-voor-je-auto
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

                            Comment


                            • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                              Weet nog zo niet of je daarmee minder bandensleet hebt. Als ik zie hoeveel rollen er overal op je banden drukken. Denk dat je beter af bent met een snowmobiel versie van de Bukhanka.

                              Comment


                              • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                                Hier zitten er bij die dan heel veel belastingen gaan betalen: https://www.youtube.com/watch?v=b-JyPMf1X18
                                En in de VS zijn er monsterboetes gegeven voor het verwijderen van roetfilters: https://www.vroom.be/nl/nieuws/roetf...ro-boete-22985
                                Ik heb een aantal afleveringen gezien van Diesel Brothers, en heb mij dikwijls afgevraagd of het daar toegelaten was om zulke roetspuwende voertuigen op de baan te brengen.

                                Bij mijn auto worden de banden eerder te oud vooraleer ze versleten zijn, gaan ze dan de resterende profieldiepte nameten en de rest van de "belasting" terugbetalen?
                                Winterbanden worden dan ook bijna niet meer verkocht, en ik ben er heel zeker van dat er meer en meer auto's met "slicks" zullen rondrijden.
                                Zo'n maatregel zal er zeker voor zorgen dat er meer ongelukken gebeuren omdat bandenwissels zo lang mogelijk worden uitgesteld.
                                Ik vraag mij altijd af wie zoiets verzint...
                                Last edited by Black B@ndit; 14 maart 2020, 22:54. Reden: Aangepast om maatschappelijke discussie te vermijden.
                                http://barthuysmans.smugmug.com/
                                BD0338BE

                                Comment

                                Working...
                                X