Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
    Interessant. Had me al vaak afgevraagd hoeveel dat zou kosten. Dus dat is de doorsnee kost, uitgevoerd door een elektrieker, incl btw ?
    Verkeerd begrepen of ik heb het niet duidelijk gesteld Wasbeer, de meerprijs van zo een plugin hybrid is ongeveer een 10.000€
    Die snel lader kost maar iets van 700 € en je moet beschikken over 3 X 400 volt 32 Amp als je die maximaal wil kunnen gebruiken.

    Comment


    • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

      Extra info over laadpalen thuis, al zijn het niet de dure merken die hier getoond worden
      Alle info over het installeren van een laadpaal bij je thuis: prijzen, merken, benodigde netaansluiting, vermogen en laadsnelheid.


      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

        Ha, dus zo'n 1.000 à 2.000 € naargelang de plaatselijke toestand (elektr. installatie, wagen, installateur).
        Dank voor de toelichting en links Geert en Sieg.
        Nog maar onlangs een nieuwe diesel gekocht, dus niet dat ik direct een elektrisch auto ga kopen, (nog teveel "contra-indicaties" zoals hier al uitvoerig besproken), maar het spreekt mij wel aan.

        Denk dat de meesten onder ons er wel graag zouden in geloven... maar tussen droom en werkelijkheid...

        Comment


        • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
          Maar, dan moet het wel een plug-in zijn, anders maak je zelf 100% van je elektrische energie met.. fossiele brandstof. Waar we uiteindelijk van af willen. Ik toch.
          Niet helemaal juist hé. De batterij van mijn hibryde laadt op tijdens het uitbollen en remmen, dan recupereer ik energie die anders gewoon verloren gaat. Resultaat is dat ik per afgelegde afstand minder benzine verbruik.
          Je mag dan wel niet als een F1 piloot rijden, want dan ge je juist méér verbruiken en nooit een stukje elektrisch rijden.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Verkeerd begrepen of ik heb het niet duidelijk gesteld Wasbeer, de meerprijs van zo een plugin hybrid is ongeveer een 10.000€
            Die snel lader kost maar iets van 700 € en je moet beschikken over 3 X 400 volt 32 Amp als je die maximaal wil kunnen gebruiken.
            https://www.acculaders.nl/wallbox-pu...d.be%20(NL/FR)
            Met dat vermogen zal de geldwolf, genaamd VREG, u ook wel weten te vinden
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Met dat vermogen zal de geldwolf, genaamd VREG, u ook wel weten te vinden
              Geen probleem nete, is op kosten van zijn firma, Teco van 3 X 55 Amp 400 volt.

              Comment


              • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Niet helemaal juist hé. De batterij van mijn hibryde laadt op tijdens het uitbollen en remmen, dan recupereer ik energie die anders gewoon verloren gaat. Resultaat is dat ik per afgelegde afstand minder benzine verbruik..
                Dat doet tegenwoordig wel bijna elke wagen denk ik, mijn Bmw diesel automaat, als ik rem loopt er energie naar mijn accu. Maar tenzij je een helling afrijd, is dat allemaal zeer beperkt in ons vlakke land.

                Comment


                • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                  Comment


                  • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                    Dat gaat dan nog over auto's en laders die in de openlucht staan.
                    Stel je maar voor als je dit in je afgesloten garage binnenshuis gebruikt.
                    Voor de brandweer ter plaatse is met hun container om de auto in onder te dompelen, is je hele huis platgebrand.
                    Een onblusbare brandende auto uit je garage slepen is ook niet simpel.

                    Comment


                    • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                      En hoe gaan ze dat oplossen? geldt ook voor elektrische auto's.

                      Comment


                      • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        En hoe gaan ze dat oplossen? geldt ook voor elektrische auto's.
                        https://www.ad.nl/auto/brits-onderzo...oren~a85db748/
                        Oplossen ? Niks oplossen, ik las al dat ze nadenken om de verloren accijnzen op brandstof door steeds zuinigere wagens als taks in de banden te verrekenen. No joking.

                        Comment


                        • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                          gedurende 320 kilometer bij hoge snelheden over een bochtige route met gemiddelde asfaltkwaliteit. Dit resulteerde in een totaal verlies van 1.844 gram op de vier banden, wat overeenkomt met 5,8 gram per kilometer.
                          5,8g/km x 40.000km = 232.000g = 232kg rubber in de lucht verspreid op 40.000km
                          Heb ik het artikel dan zo verkeerd begrepen, of kan ik niet meer rekenen ?

                          Comment


                          • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                            Oplossen ? Niks oplossen, ik las al dat ze nadenken om de verloren accijnzen op brandstof door steeds zuinigere wagens als taks in de banden te verrekenen. No joking.
                            Klopt, en alle banden die op Belgische auto's staan moeten dan voorzien zijn van een speciaal logo zodat je geen banden uit het buitenland kan gebruiken.

                            Comment


                            • Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                              5,8g/km x 40.000km = 232.000g = 232kg rubber in de lucht verspreid op 40.000km
                              Heb ik het artikel dan zo verkeerd begrepen, of kan ik niet meer rekenen ?
                              Een 195/65 R15 weegt tussen de 8,2 en 9 kilo volgens Mr. Google.
                              Met 5,8 gram verlies per km voor vier is dat 1,45 gram per kilometer per band.

                              Om als voorbeeld 8500 gram voor een band te nemen, dan zou die met 1,45 gram verlies per kilometer na 5862 kilometer volledig verdwenen zijn. [emoji23]
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Een 195/65 R15 weegt tussen de 8,2 en 9 kilo volgens Mr. Google.
                                Met 5,8 gram verlies per km voor vier is dat 1,45 gram per kilometer per band.

                                Om als voorbeeld 8500 gram voor een band te nemen, dan zou die met 1,45 gram verlies per kilometer na 5862 kilometer volledig verdwenen zijn. [emoji23]
                                Brits onderzoek : Er zal wel wat misgelopen zijn met de omzetting van pounds en miles naar gram en kilometer.

                                Zelfs professionals gaan soms in de mist. Kreeg hier een folder voor plaatsing van zonnepanelen. Die schreven alle waardes in MW in plaats van kW .

                                Comment

                                Working...
                                X