Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Maar volgens mij zit het grootste deel van de automobilisten toch eerder te wachten op betaalbare elektrische wagens (toch als er binnen een aantal jaren geen wagens met een verbrandingsmotor meer verkocht mogen worden).
    De meesten trekken er zich niet veel van aan en gaan ervan uit dat er nog veel veranderingen op til zijn.
    Overstappen naar benzine gebeurt meer, maar vooral doordat de prijs interessanter geworden is ... tot er weer hogere belastingen komen op benzinewagens of de aankoop van een diesel interessanter is.

    Gisteren gesproken met iemand van een automerk, die plannen nieuwe dieselmotoren voor binnen twee jaar, ze gaan ervan uit dat heel die heisa wat gaat kalmeren.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      En Musk komt alweer met slecht nieuws....
      https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180612_03558859
      Ik las het ook zojuist. Musk is nog altijd koning Midas niet.

      Comment


      • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht

        Hebben ze ondertussen de centrale in Doel al terug opgestart?
        Want die zullen ze dan toch nodig hebben als iedereen elektrisch rijdt...
        Maar hoe lang ze die antieke kerncentrales nog kunnen laten werken op een veilige manier, dat is een andere vraag (het lijkt er toch op dat die steeds meer uitvallen, zolang die gewoon stilvallen is er nog niets aan de hand, hopelijk blijft dat ook zo).
        Voor zover ik weet ligt momenteel heel Doel plat, maakt een verschil van +/- 4000 MW
        Ik moet onwillekeurig denken aan de sabotage van de turbine van een tijd geleden. Oorverdovende stilte daaromtrent. De ramp in Tchernobyl had ook een menselijke oorzaak.

        Maar wat ik me zit af te vragen : België was niet de pionier met kerncentrales, er moeten er zeker zijn die nog ouder zijn, wat zou er daar mee gebeuren ? Voor zover ik weet heb ik nog nooit gehoord dat er al ontmanteld zijn (en hoeveel dat kost).
        Last edited by opapol; 13 juni 2018, 10:01.

        Comment


        • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

          Betreft die veiligheidssystemen bij kerncentrales ben ik er vrij gerust in. Op het INW (instituut voor nucleaire wetenschappen) hadden we ook een reactor (voor activeringsanalyse, geen energieopwekking). Er waren zodanig veel factoren die allemaal samen moesten kloppen dat dat ding met zijn momenten meer stilviel dan werkte, het was bijwijlen om wanhopig van te worden.

          Comment


          • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

            Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
            Voor zover ik weet ligt momenteel heel Doel plat, maakt een verschil van +/- 4000 MW
            Ik moet onwillekeurig denken aan de sabotage van de turbine van een tijd geleden. Oorverdovende stilte daaromtrent. De ramp in Tchernobyl had ook een menselijke oorzaak.

            Maar wat ik me zit af te vragen : België was niet de pionier met kerncentrales, er moeten er zeker zijn die nog ouder zijn, wat zou er daar mee gebeuren ? Voor zover ik weet heb ik nog nooit gehoord dat er al ontmanteld zijn (en hoeveel dat kost).
            De paar dagen dat Doel stil lag hebben ze elektriciteit afgenomen uit Frankrijk Paul, Als je nu gaat kijken op Electricity Map zie je dat de
            elektriciteitsprijs op die dagen is gezakt, voor mijn part sluiten ze dat boeltje dan maar volledig..
            Geloof je echt in die sabotage drie jaar geleden..... Echte reden zal wel zijn dat daar een bende "vet betaalde" dikkenekken zitten die het te warm voelen worden aan hun gat....

            Comment


            • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

              Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
              Ja, maar, op een reis waar een steward in stond voor de passagiers, wist de brave man te vertellen, dat de opbrengst in een pot ging om de sociale zekerheid enz na de olie, als ook de groene stroom, te blijven betalen.
              De Noren hebben nog altijd de mentaliteit van toen ze nog arme keuterboertjes waren : altijd een potje aan leggen voor de toekomst. Ze zijn ongelofelijk verwend met die Noordzeeolie.
              Gisteren eens gekeken naar de prijzen op IJsland voor de diesel : 1,74 € (slik). Het zal daar straks leuk worden met mijn verbruik Benieuwd als ik daar electrisch ga zien rijden (is spotgoedkoop daar) maar ik denk het niet. 2 Jaar geleden in Zweden heb ik welgeteld drie laadpalen gezien, van/voor Tesla. Er stond welgeteld niemand hoewel ze naar mijn oordeel gratis waren (nergens een kaartsleuf te zien). ik heb de indruk dat de Zweden meer inzetten op ethanol.

              Comment


              • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                De paar dagen dat Doel stil lag hebben ze elektriciteit afgenomen uit Frankrijk Paul, Als je nu gaat kijken op Electricity Map zie je dat de
                elektriciteitsprijs op die dagen is gezakt, voor mijn part sluiten ze dat boeltje dan maar volledig..
                Geloof je echt in die sabotage drie jaar geleden..... Echte reden zal wel zijn dat daar een bende "vet betaalde" dikkenekken zitten die het te warm voelen worden aan hun gat....
                Ik weet het niet maar het blijft een rare zaak. Ging dat niet over 60.000 l olie die ze hebben laten lopen ? Die kranen gaan niet vanzelf open. Meer nog : op iedere auto zit er een olieverklikker. Als dat brandt heb je natuurlijk de vrijheid om je daar niks van aan te trekken en de boel naar de filistijnen te helpen, maar in een kerncentrale ????? Tegenwoordig word je overal in de gaten gehouden door bewakingscamera's, welnu dan, blijkbaar daar niet.

                Comment


                • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                  Ik weet het niet maar het blijft een rare zaak. Ging dat niet over 60.000 l olie die ze hebben laten lopen ? Die kranen gaan niet vanzelf open. Meer nog : op iedere auto zit er een olieverklikker. Als dat brandt heb je natuurlijk de vrijheid om je daar niks van aan te trekken en de boel naar de filistijnen te helpen, maar in een kerncentrale ????? Tegenwoordig word je overal in de gaten gehouden door bewakingscamera's, welnu dan, blijkbaar daar niet.
                  iedereen die van ver of dichtbij een raffinaderij gewerkt heeft gelooft daar geen bal van, een raffinage proces en bijhorend materiaal,zoals ventielen , tanks leidingen wordt gemonitord, als je daar iets aan mispeuterd is er lang een alarm afgegaan in de controle zaal. Als je een ventiel opent, die worden meestal bediend vanuit de controle zaal, en op dat ventiel zit een schrijver die automatisch de stand van de opening registreert. Dus alle medewerkers zijn op de hoogte, medeplichtig ???
                  https://ggpics.be/

                  Comment


                  • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
                    iedereen die van ver of dichtbij een raffinaderij gewerkt heeft gelooft daar geen bal van, een raffinage proces en bijhorend materiaal,zoals ventielen , tanks leidingen wordt gemonitord, als je daar iets aan mispeuterd is er lang een alarm afgegaan in de controle zaal. Als je een ventiel opent, die worden meestal bediend vanuit de controle zaal, en op dat ventiel zit een schrijver die automatisch de stand van de opening registreert. Dus alle medewerkers zijn op de hoogte, medeplichtig ???
                    Heel die zaak stinkt.

                    Comment


                    • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
                      iedereen die van ver of dichtbij een raffinaderij gewerkt heeft gelooft daar geen bal van, een raffinage proces en bijhorend materiaal,zoals ventielen , tanks leidingen wordt gemonitord, als je daar iets aan mispeuterd is er lang een alarm afgegaan in de controle zaal. Als je een ventiel opent, die worden meestal bediend vanuit de controle zaal, en op dat ventiel zit een schrijver die automatisch de stand van de opening registreert. Dus alle medewerkers zijn op de hoogte, medeplichtig ???
                      Klopt Guido, net op dat moment ontmoete ik in Frankrijk op vakantie een man die voor een multinational aan stoom turbines werkte,
                      dat in gans Europa en Noord-Afrika, die mens wist te vertellen dat dat gewoon niet kan, het aantal niveau peilingen alleen al op die oliereservoirs,
                      zijn onmogelijk te overbruggen en je moet zeven of acht alarmen apart overbruggen waar die turbines op gaan trippen en de afschakel procedures
                      gaan opstarten.
                      Ikzelf heb een paar jaar als technieker bij Vandemoortele (olie) gewerkt, wij hadden daar een kleine 14 Megawatt turbine draaien,
                      weliswaar maar op een gewone grote 180 ton stoomketel, maar dat ding was zo beveiligd dat zelfs alarm werd gegeven naar alle
                      semafoons die in de fabriek aanwezig waren.
                      Nu is dat ganse ding er volledig afgebroken en stond daar de grootste privé gasturbine van België, iets van 22 Megawatt meen ik.
                      Blijkbaar ondertussen ook reeds sinds een tijd overgenomen door EDF Luminus en verleden jaar ook stil gelegd.
                      De regionale televisiezenders Focus & WTV staan al sinds 1993 tussen de West-Vlamingen en houden de vinger aan de pols van wat leeft in onze provincie.
                      Last edited by Guest42; 13 juni 2018, 13:09.

                      Comment


                      • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                        En denk nu niet dat alles aan de techniek overgelaten wordt, ieder uur wordt er een visuele controle gemaakt, en die controle ligt niet vast, dat kan zijn 8u10, 9,15, 9,55,11u enz met onderweg een melding via batch. Dit wordt uitgevoerd door wisselende proces medewerkers. Krijgt de controle zaal een melding dan wordt één van hen naar de betrokken plaats gestuurd, voor nazicht. Dus iedereen lag te slapen, of was verdoofd ??
                        https://ggpics.be/

                        Comment


                        • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
                          iedereen die van ver of dichtbij een raffinaderij gewerkt heeft gelooft daar geen bal van, een raffinage proces en bijhorend materiaal,zoals ventielen , tanks leidingen wordt gemonitord, als je daar iets aan mispeuterd is er lang een alarm afgegaan in de controle zaal. Als je een ventiel opent, die worden meestal bediend vanuit de controle zaal, en op dat ventiel zit een schrijver die automatisch de stand van de opening registreert. Dus alle medewerkers zijn op de hoogte, medeplichtig ???
                          Ik werk op een olie raffinaderij, en geloof mij.... echt niet alles wordt (automatisch) gemonitord.

                          Maar ik zou een kerncentrale nu niet direct vergelijken met een olie raffinaderij.
                          In een kerncentrale gelden wel andere veiligheidsvoorschriften.

                          Ik weet dat een DCS (Distributed Control System) leverancier, die ook actief was op de raffinaderij, in de running was om printers te leveren aan de centrale van Doel.
                          Zij moesten zelfs de broncode (o.a. firmware) van die printers aanleveren voor inspectie.
                          Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                          Website - 500px - Instagram

                          Comment


                          • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Gisteren gesproken met iemand van een automerk, die plannen nieuwe dieselmotoren voor binnen twee jaar, ze gaan ervan uit dat heel die heisa wat gaat kalmeren.
                            Voorlopig ziet het er niet naar uit dat die heisa over dieselmotoren zo snel zal verminderen: https://www.vroom.be/nl/nieuws/merce...-s-terug-20291
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                              Om zijn productiedoelstelling te halen, moest Tesla een productielijn uit Duitsland laten invliegen. ‘We zijn nu een echte autofabriek geworden’, aldus topman Musk.




                              Tesla is nog niet dood, en de investeringen in een laadinfrastructuur gaan verder!

                              Comment


                              • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                                Voorlopig ziet het er niet naar uit dat die heisa over dieselmotoren zo snel zal verminderen: https://www.vroom.be/nl/nieuws/merce...-s-terug-20291
                                Er is wel een verschil tussen reeds uitgebrachte voertuigen moeten terugroepen omdat ze niet conform zijn en nieuw uit te brengen motoren die heel de heisa over verbieden van diesel.
                                Trouwens bij o.a. Audi is er een grotere heksenjacht geweest op een reeks benzinemotoren dan op diesels, alleen paste dat wat minder in het plaatje van de media en wetenschappers om diesels veralgemeend te gaan viseren.

                                Om Tesla bestaat er anders ook een heisa ... brandgevaar, onbestuurbaar, productieproblemen, milieuproblemen bij afbraak van huidige batterijen, ...

                                Het hangt er maar vanaf wat ze in de kijker willen zetten.

                                We zullen wel zien binnen enkele jaren wat het geeft, zelf gaan we er toch weinig aan te zeggen hebben.

                                Als bedrijfswagen net de volgende diesel besteld se, met een benzine zou ik fors benadeeld worden.
                                Wie dacht dat benzine veel gepromoot zou worden, die heeft het toch lelijk mis.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X